Informacje

23.08.2013 16:50 składy wyprodukował Siemens

Inspiro na I linii metra

SERWISY:

Rozpoczęły się testy nowych pociągów metra Insipiro na I linii metra. Pierwszych pasażerów nowoczesny skład ma przewieźć na przełomie września i października.

- Oczywiście jeśli uzyska świadectwo bezpieczeństwa - podkreśla Krzysztof Malawko, rzecznik Metra Warszawskiego.

1 skład w miesiąc

Produkcja składów Inspiro ruszyła w lutym 2012 roku. Stolica jest pierwszym miastem na świecie, w którym będą jeździć te pociągi.

Składy z austriackiej fabryki Siemens trafiają do Nowego Sącza. Tam w fabryce Newag 120 osób pracuje przy ich montażu. Podzespoły elektryczne, a także pozostałe elementy wyposażenia są dostarczane oddzielnie.

W lipcu TVN24 odwiedziło fabrykę w Nowym Sączu. - Kompletujemy tutaj wszystkie podzespoły. Później odbywają się testy i na końcu, jeśli wszystko się powiedzie, skład trafia do Metra Warszawskiego – mówił w tedy na antenie TVN24 Jacek Langer z firmy Newag.

Jak dodał, sam pociąg jest bardzo przestrzenny i funkcjonalny dla pasażerów. – Są bardzo wygodne siedzenia. Pojazd jest przystosowany do osób niepełnosprawnych. Jest też dużo miejsca na bagaże – opowiadał.

Na montaż jednego składu pracownicy potrzebują miesiąca.

Pierwsze pociągi w Warszawie

Pierwszy pociąg przyjechał do Warszawy w grudniu zeszłego roku, kolejny w kwietniu tego roku.

W sumie zakupionych zostało 35 sześciowagonowych nowych pociągów, które zasilą obie linie metra. 20 składów będzie kursować na II linii metra, pozostałe na I linii. Wartość podpisanej w lutym 2011 r. umowy to 1 mld 69 mln zł netto.

Nowe pociągi różnią się od tych, które jeżdżą obecnie m.in. tym, że są jednoprzestrzenne, czyli nie trzeba będzie wysiadać z pociągu, by przejść do innego wagonu.

Zobacz przyjazd pierwszego Inspiro do stolicy:

su/par

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • hardy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.08.2013 23:13 ~hardy


    Warszawiak85~Warszawiak85

    Pociąg wjeżdząjąc na stacje i tak wjeżdża z taką prędkością że przykładowo potencjalny samobójca czy jest w tej "martwej" przestrzeni czy nie i tak nie ma szans.
    pasażer~pasażer


    No nie do końca > nie musi być samobójca, wystarczy chwila nieuwagi, zbytnie zbliżenie się do krawędzi peronu > maszynista może dać sygnał ostrzegawczy. A pociąg wjeżdżając na peron ma już na tyle mniejszą prędkość, że hamowanie awaryjne będzie skuteczne.



    Sygnał baczność! w metrze jest na tyle głośny i przeraźliwy, że ja się dziwię, że nikt jeszcze nie zginął na jego dźwięk.

  • hardy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.08.2013 23:11 ~hardy


    radca~radca

    Metro z maszynistą?
    A dlaczego nie automatycznie sterowanie, perony odgrodzone, pojazdy stają drzwi w drzwi, nadzór z kamer z centrum.
    Kiedy to było jak Paryż uruchomił zautomatyzowaną X linie metra ?
    25 lat temu ?
    [/cytat_1639416]
    U nas niewiele brakuje, żeby wdrożyć taki system. Już teraz maszyniści mają stawiane wymagania, żeby podczas jednej służby wykonać minimalną liczbę hamowań samodzielnie, bo najczęsciej pociągi hamują samoczynnie. Mam wykształcenie w kierunku trakcji elektr. i wiem, że automatyka jest na tyle niezawodna, że maszynista jest już nie potrzebny w metrze. Ba! Automatyka nie popełnia błędów, nie ma problemów z koncentracją itd. Mimo to wsiadając do pociągu metra wolę widzieć maszynistę. Wiem, że automatyka jest świetna, ale nadal bardziej ufam człowiekowi. Kwestia peychiki.

    tramwajarz~tramwajarz




    Jeśli hamuje automat to musiano zmienić w ostatnich latach krzywą hamowania. Dawniej pociągi zatrzymywały się dosyć ostro, pociąg wpadał na peron pełnym tempem. Teraz często zwalnia już w tunelu, wytraca prędkość, po czym ostatni odcinek pokonuje z niewielką prędkością. Jeśli to maszyna, to super.

    Natomiast całkowicie automatyczne metro? Z taflami plexi na peronach oddzielającymi torowisko od peronu. To nawet w Londynie z tego co wiem obecne jest tylko na 1 linii (Jubilee).

  • tramwajarz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.08.2013 10:19 ~tramwajarz

    radca~radca

    Metro z maszynistą?
    A dlaczego nie automatycznie sterowanie, perony odgrodzone, pojazdy stają drzwi w drzwi, nadzór z kamer z centrum.
    Kiedy to było jak Paryż uruchomił zautomatyzowaną X linie metra ?
    25 lat temu ?
    [/cytat_1639416]
    U nas niewiele brakuje, żeby wdrożyć taki system. Już teraz maszyniści mają stawiane wymagania, żeby podczas jednej służby wykonać minimalną liczbę hamowań samodzielnie, bo najczęsciej pociągi hamują samoczynnie. Mam wykształcenie w kierunku trakcji elektr. i wiem, że automatyka jest na tyle niezawodna, że maszynista jest już nie potrzebny w metrze. Ba! Automatyka nie popełnia błędów, nie ma problemów z koncentracją itd. Mimo to wsiadając do pociągu metra wolę widzieć maszynistę. Wiem, że automatyka jest świetna, ale nadal bardziej ufam człowiekowi. Kwestia peychiki.


  • mtss

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.08.2013 04:45 ~mtss

    Ładny koles, ładny głos.

  • Denmark

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.08.2013 00:12 ~Denmark

    radca~radca

    Metro z maszynistą?
    A dlaczego nie automatycznie sterowanie, perony odgrodzone, pojazdy stają drzwi w drzwi, nadzór z kamer z centrum.
    Kiedy to było jak Paryż uruchomił zautomatyzowaną X linie metra ?
    25 lat temu ?


    W Danii metro też jeździ bez maszynisty , automatycznie. Zajebiście się jedzie

  • pasażer

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.08.2013 22:40 ~pasażer

    Warszawiak85~Warszawiak85

    Pociąg wjeżdząjąc na stacje i tak wjeżdża z taką prędkością że przykładowo potencjalny samobójca czy jest w tej "martwej" przestrzeni czy nie i tak nie ma szans.


    No nie do końca > nie musi być samobójca, wystarczy chwila nieuwagi, zbytnie zbliżenie się do krawędzi peronu > maszynista może dać sygnał ostrzegawczy. A pociąg wjeżdżając na peron ma już na tyle mniejszą prędkość, że hamowanie awaryjne będzie skuteczne.

  • pasażer

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.08.2013 22:34 ~pasażer

    składak~składak

    To się wyprostuj i nie składaj się :)


    Drobna pomyłka, ale ... nomen omen - lata lecą i z tym coraz trudniej :).

  • Warszawiak85

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.08.2013 21:51 ~Warszawiak85

    pasażer~pasażer

    Nagroda dla konstruktora i całej reszty za dopuszczenie tych bocznych słupów w kabinie maszynisty - bardzo skutecznie ograniczą jego widoczność.


    A jakiej widoczności wymagasz w tunelu? Gdzie tak na dobrą sprawę można by postawić automat?

    Tunel, tunel, tunel, i stacja. Pociąg wjeżdząjąc na stacje i tak wjeżdża z taką prędkością że przykładowo potencjalny samobójca czy jest w tej "martwej" przestrzeni czy nie i tak nie ma szans.

  • radca

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.08.2013 21:28 ~radca

    Metro z maszynistą?
    A dlaczego nie automatycznie sterowanie, perony odgrodzone, pojazdy stają drzwi w drzwi, nadzór z kamer z centrum.
    Kiedy to było jak Paryż uruchomił zautomatyzowaną X linie metra ?
    25 lat temu ?

  • magda

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.08.2013 20:47 ~magda

    proponuje konkurs....czego Hanka jeszcze nie zrobi żeby nie przegrać referendum :)))

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »