Informacje

29.08.2015 15:34 "Najszybszy pojazd wyprodukowany w Polsce"

Impuls Kolei Mazowieckich pobił rekord prędkości

SERWISY:


Impuls pobił rekord prędkości na Centralnej Magistrali Kolejowej. W nocy z piątku na sobotę pociąg pojechał tą trasą 225 km/h. Tym samym pojazd 45WE stał się najszybszym skonstruowanym i wyprodukowanym w Polsce - informują na swojej stronie Koleje Mazowieckie.

- Pojazd zachowywał się bardzo dobrze. Płynnie przyspieszał do prędkości 220 plus i mógłby pojechać więcej, gdybyśmy mieli odpowiednią zgodę Instytutu Kolejnictwa - powiedział Andrzej Markowski, maszynista-instruktor w Kolejach Mazowieckich. - Warto podkreślić, że prowadzi się bardzo intuicyjnie, jest prosty w obsłudze - dodał.


W całości skonstruowany w Polsce

Jak czytamy na stronie przewoźnika, podczas testów zweryfikowane zostały parametry pracy głównych komponentów takich jak: wózki (układ biegowy), układ napędowy, układ hamulcowy, oraz współpraca odbieraków prądu z siecią trakcyjną. Otrzymane wyniki potwierdziły wcześniej wykonane symulacje numeryczne.

Pojazd, który pobił rekord prędkości to Impuls nr 10 z 12, które zgodnie z umową ma dostarczyć nam NEWAG S.A. - Jestem dumny, że dokonali tego nasi maszyniści, a producentowi gratuluję wykonania pojazdu tak wysokiej jakości - powiedział Czesław Sulima, członek zarządu spółki Koleje Mazowieckie.

Pojazd 45 WE nr 10 wyprodukowany dla KM to najszybszy pociąg w całości skonstruowany w Polsce. Rekord prędkości pobił na torach pomiędzy górą Włodawską a Psarami. Za sterami zasiedli maszyniści Kolei Mazowieckich.

- Koleje Mazowieckie to najnowocześniejszy regionalny przewoźnik kolejowy, a teraz udowodniliśmy, że również najszybszy. Gratuluję spółce oraz producentowi pojazdu, a także maszynistom, którzy osiągnęli tak imponujący wynik - powiedział w rozmowie z mazowieckie.com.pl Waldemar Kuliński, przewodniczący rady nadzorczej spółki Koleje Mazowieckie.

Umowa na dostawę Impulsów została podpisana z firmą NEWAG S.A. 28 listopada 2014 r. Koszt inwestycji to 257 mln zł brutto, z czego 82 mln zł stanowią środki pozyskane z Unii Europejskiej.

Europejska czołówka

Testowany pojazd typu Impuls spełnia najnowsze wymagania i dzięki temu gwarantuje bezpieczeństwo, niezawodność oraz niskie koszty eksploatacji. Wysoki komfort podróży oraz poziom bezpieczeństwa przy prędkości 200 km/h jest zapewniony dzięki wykorzystaniu wózków zaprojektowanych zgodnie z najnowszym TSI LOC & PASS oraz stosownymi normami - czytamy na stronie przewoźnika.

Jest to pierwszy polski pojazd spełniający najnowsze restrykcyjne dyrektywy unijne wprowadzone w 2014 roku.

- Z dumą możemy powiedzieć, że jesteśmy w czołówce europejskich producentów taboru kolejowego. Impuls 45WE wyprodukowany dla Kolei Mazowieckich jest jedynym pojazdem w Polsce posiadającym pełne TSI, jednym z niewielu w Europie, który spełnia najnowsze wymagania unijne – powiedział Maciej Duczyński, wiceprezes Zarządu NEWAG S.A.

- Jest to dowód na to, że nasz młody zespół, jeżeli będzie takie zamówienie,  jest w stanie zaprojektować wysokiej jakości pojazd dużych prędkości - dodał.

tvn24bis.pl/mb

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • KoJot

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.08.2015 14:42 ~KoJot


    Polak~Polak

    a tymczasem w Japonii w kwietniu pociag pobil rekord....603 km/h....
    jar~jar

    żeś porównał Polske do Japoni....(to tak jak syrena i lamborghini)

    Nie chcesz porównywać Polski do Japonii to może do Chin.
    Jutro będę korzystał z Chińskiej Kolei i niestety będę jechał tą wolniejszą trasą :( Tylko 306 km/h
    Na trasie Shanghaj - Pekin jest to 430 km/h.

  • ggggg

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.08.2015 09:10 ~ggggg

    pekape~pekape

    Pytanie ile kosztuje Impuls vs. Pendolino?
    Stawiam, że jeden Pendolino to dziesięć Impulsów.... a lody się kręcą...

    Głupie pytanie. Pendolino jest przygotowane, żeby jeździć 250 w ruchu liniowym (codziennie, o ile tylko tory pozwolą...), a impuls jest zbudowany do jeżdżenia 160 km/h. Owszem, ma, jak widać, zapas mocy. I należy się cieszyć.

    Pendolino musi być droższe z jeszcze jednego powodu: komfortu. Impuls jest zbudowany wyposażony jak pociąg regionalny (taki tramwaj, tylko szybszy i minimalnie wygodniejszy), a penolino to rasowy dalekobieżniak ze standardem na poziomie lepszych samolotów.

  • jar

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.08.2015 07:10 ~jar

    Polak~Polak

    a tymczasem w Japonii w kwietniu pociag pobil rekord....603 km/h....

    żeś porównał Polske do Japoni....(to tak jak syrena i lamborghini)

  • pekape

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.08.2015 00:47 ~pekape

    Pytanie ile kosztuje Impuls vs. Pendolino?
    Stawiam, że jeden Pendolino to dziesięć Impulsów.... a lody się kręcą...

  • dober

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.08.2015 23:04 ~dober

    I co z tego ???? Przy aktualnie prowadzonej polityce (a w szczególności przy tej cenie biletów) PKP wszelkiej maści zbankrutują w przciągu kilku lat. Dopóki ceny biletów nie będą konkurować z samochodami nic z tego nie wyjdzie.

  • res

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.08.2015 21:11 ~res

    Cieszmy się z tego, co produkujemy w w Polsce. Innym życzę wiele radości z das Auto rodem z kurą na masce.

  • bzyk

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.08.2015 21:06 ~bzyk

    Czy przy takiej prędkości wyhamuje w Piasecznie, czy będę musiał wracać z Czachówka bonanzą?

  • tttttaaaaa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.08.2015 20:09 ~tttttaaaaa

    Sawka~Sawka

    Ale oczywiscie kiedy i gdzie będzie jeździł nie napisali. Może to tylko demo?


    On jeździ na codzień. To skład z 2014 roku i codziennie wozi ludzi. Tylko na ten test zmodyfikowali mu oprogramowanie.
    Za parę dni wróci znów na trasy oczywiście z ogranicznikiem wg homologacji.

  • Podróżnik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.08.2015 19:54 ~Podróżnik

    Drodzy komentatorzy - malkontenci. Mnie będzie cieszyć, jak nawet na początek kilkadziesiąt sztuk takich pociągów pójdzie na sprzedaż za tzw. granicę, a nie od razu będą jeździć u nas. Fajnie będzie jak nawet inni będą mogli z takiego super pociągu korzystać. W końcu ludzie będą mieć pracę i satysfakcję z niej. Firma zarobi, podatek zapłaci, państwo skorzysta - poprawi się infrastrukturę i sami będziemy mogli jeździć takimi, albo jeszcze lepszymi pojazdami.

  • Sawka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.08.2015 19:33 ~Sawka

    Ale oczywiscie kiedy i gdzie będzie jeździł nie napisali. Może to tylko demo?

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »