Informacje

02.06.2015 19:16 TRZY MIESIĄCE OD OTWARCIA

II linia metra przewiozła
7,6 miliona pasażerów

SERWISY:

Niespełna trzy miesiące funkcjonowania i druga linia warszawskie metra przewiozła już ponad 7,6 mln pasażerów. W dni powszednie z Ronda Daszyńskiego do Dworca Wileńskiego jeździ 100 tysięcy warszawiaków.

Funkcjonujące od 8 marca połączenie z Woli na Pragę staje się coraz bardziej popularne. Jak informuje portal transport-publiczny.pl, od momentu otwarcia drugą linią metra przejechało 7,6 mln pasażerów. To dane z bramek biletowych.

Najpopularniejsza stacja to Dworzec Wileński – korzysta z niej codziennie prawie 30 tysięcy warszawiaków.

Łącznik najpopularniejszy

Żadna stacja nie osiągnęła takiego wyniku jak... łącznik między pierwszą a drugą linią. Według ostatniego pomiaru Zarządu Transportu Miejskiego, z 21 maja, przeszło nim ponad 42 tysiące ludzi (średnia z pozostałych pomiarów od momentu otwarcia to około 33 - 36 tysięcy użytkowników).

Druga linia metra zmniejszyła też tłok na stacji pierwszej linii – Ratusz Arsenał. Zauważalnie spadła tam liczba pasażerów, a przed otwarciem drugiej linii to tutaj był jeden z głównych węzłów przesiadkowych na prawy brzeg rzeki. Statystki wskazują, że w podróżach na Pragę czy Targówek, warszawiacy wolą wybrać drugą linię metra i przesiadkę pod ziemią.

Centralny odcinek

W pierwotnym założeniu centralny odcinek drugiej linii metra miał być gotowy już na Euro 2012. Wykonawcy zażądali za takie tempo prac astronomicznych kwot i ratusz zdecydował się na powtórzenie przetargu już bez tego terminu. Budowa rozpoczęła się dopiero w 2011, a pierwsi pasażerowie skorzystali z podziemnego połączenia Ronda Daszyńskiego i Dworca Wileńskiego 8 marca 2015 roku.

W przyszłości druga linia metra na prawym brzegu rzeki dojdzie na Brodno, natomiast na lewym brzegu na Bemowo.

Tak wyglądało ostatecznie otwarcie II linii 8 marca:

jb/r

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • szok

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.06.2015 15:52 ~szok

    Warszawskie Metro jest fatalnie zaprojektowane!!! Perony I linii na stacji Świetokrzyska są za wąske jako stacji przesiadkowej, łącznik między I a II linią tez jestwąski, a juz skandalem są grube kolumny na środku perony II linii na stacji Swiętokrzyska - tłum ludzi przeciska się między kolumnami a torami wąskim skrawkiem peronu!!! A takie stacje jak Wilanowska czy Centru sa olbrzymie i nie do końca wykorzystane, choć są przesiadkowe - Świętokrzyska też taka powinna być... Poza tym lokalizacja stacji CN KOpernik - nad sama Wisłą, co uniemożliwia korzystanie z metra mieskzańcom Powiśla - ta stacja powinna mieć swe wejścia na skrzyżowaniu Dobrej-Tamka, ewentualnie jej czołó po stronie CN Kopernik... Nie byłoby wtedy problemów z budowa stacji pod tunelem Wisłostrady... A mieszkańcy Powiśla mieliby bliżej do stacji, a nie z 200 metrów... Kto to wymyślił???!!! Daszki - ul. Kubusia Puchatka jest tak ruchliwą arterią, że po jednej i drugiej stronie muszą być zadaszkowane wejścia do metra - a lepiej, by było takie wyjście po stronie Ministerstwa Finansów w stronę Mazowieckiej, a nie tylko Nowego Świata... Takich bezsensownych szczególików jest multum w tym niby nowoczesnym, a nieprzemyślanym projekcie II linii metra...

  • SzB

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.06.2015 14:20 ~SzB

    II linia rzeczywiście sporo zmieniła w Warszawie, to widać zwłaszcza na takiej Pradze, która dzięki lokalizacji zrobiła się bardziej ciekawa np. do mieszkania. Teraz do centrum są dwie chwile, ale jednocześnie na Pradze jest taki klimat, którego nie da się znaleźć gdzieś po lewej stronie. Ale to nie tylko powód do cieszenia się i spoczywania na laurach, to raczej dowód na to, że kolejne stacje powinny powstać jak najszybciej.

  • Dinx

    zgłoś naruszenie odpowiedz 15.06.2015 15:52 ~Dinx

    II linia metra przewiozła 7,6 miliona pasażerów - NORMALNIE SUKCES, propaganda nie wiadomo do kogo skierowana.

  • korzystajacy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.06.2015 19:55 ~korzystajacy

    nie marudzić - korzystać! NaJadac tymi wysokimi schodami ruchomymi można popatrzyc sobie na długie nogi (i nie tylko...) naszych pieknych pań he, he, he

  • matematyk

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.06.2015 19:52 ~matematyk

    A ile metrów sześciennych powierza?

  • lslslsl

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.06.2015 15:17 ~lslslsl

    Taltos2~Taltos2


    jak to nie dużo dłużej? to metro zostało otwarte na EURO2012? czy według was 3 lata poślizgu to zwykły margines błędu? coś czuję, że pierdzistołki od ratuszowej propagandy dorwały się do klawiatury
    [/cytat_2180088]
    Wróć do szkoły, bo nawet czytania ze zrozumieniem (sprawdzian po szkole podstawowej się kłania) tekstu nie zaliczyłeś. Nie BYŁO żadnego 3 letniego opóźnienia, bo pierwszy przetarg (ten na Euro 2012) został UNIEWAŻNIONY, ze względu na ceny poza zasięgiem budżetu miasta. Kontrakt przwidywał 30 październik 2013, oficjalnie BUDOWĘ zakończyli 30 września 2014 - więc spóźnienie wyniosło 11 miesięcy. A za długość odbiorów wykonawca nie odpowiada.

    pierwszy termin, obtrąbiony przez wszystkie możliwe media to było EURO2012. urzędnicy rozpisując nowy przetarg dokonali pierwszej obsuwy. odbiory techniczne jak najbardziej interesują wykonawcę. pierwsi pasażerowie pojechali w marcu 2015 i to jest początek użytkowania metra, zamiast września 2014. sam sobie poczytaj ze zrozuwmieniem

  • miss

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.06.2015 14:16 ~miss

    Co racja, to racja. Dziś rano przesiadka z II linii na I zajęła mi dodatkowo ok. 15 min. Najpierw trzeba przebić się ciasnymi przejściami do pierwszej linii, potem poczekać na pociąg do którego i tak się nie wejdzie bo jest upchnięte na ścisk, poczekac 3 min na następny pociąg, do którego również nie da się wejść. W efekcie jechałam trzecim pociągiem w ścisku i duchocie, by móc przejechać całe trzy stacje. Gratulacje władzo Warszawy za zlikwidowanie linii autobusowych dowożących ludzi bezpośrednio do I linii metra.

  • paweł

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.06.2015 14:03 ~paweł

    Typowo polskie - WSZYSTKO ŹLE!!!!!!!!!!! LUDZIE OPANUJCIE SIĘ!!!

  • Taka prawda

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.06.2015 11:18 ~Taka prawda

    "...Ratusz Arsenał.Zauważalnie spadła tam liczba pasażerów..."; "...Statystki wskazują, że w podróżach na Pragę czy Targówek, warszawiacy wolą wybrać drugą linię metra..."

    Nie WOLĄ tylko MUSZĄ! Władze miasta wycofały większość połączeń na trasie dw. Wileński - pl. Bankowy więc ludzie muszą się po tysiąckroć przesiadać a potem tłoczyć na stacji Świętokrzyska! Nie ma to jak zmuszać ludzi do korzystania z odcinka II metra a potem chwalić się statystykami.

    Pomijam fakt, że niektórzy po prostu boją się korzystać z drugiej linii metra w obawie przed (najlżej mówiąc) awarią... Oby nie czymś znacznie gorszym...

  • Taltos2

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.06.2015 11:13 ~Taltos2


    jak to nie dużo dłużej? to metro zostało otwarte na EURO2012? czy według was 3 lata poślizgu to zwykły margines błędu? coś czuję, że pierdzistołki od ratuszowej propagandy dorwały się do klawiatury
    [/cytat_2180088]
    Wróć do szkoły, bo nawet czytania ze zrozumieniem (sprawdzian po szkole podstawowej się kłania) tekstu nie zaliczyłeś. Nie BYŁO żadnego 3 letniego opóźnienia, bo pierwszy przetarg (ten na Euro 2012) został UNIEWAŻNIONY, ze względu na ceny poza zasięgiem budżetu miasta. Kontrakt przwidywał 30 październik 2013, oficjalnie BUDOWĘ zakończyli 30 września 2014 - więc spóźnienie wyniosło 11 miesięcy. A za długość odbiorów wykonawca nie odpowiada.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »