Informacje

11.09.2014 17:21 budowa podziemnej kolejki

II linia metra gotowa w 97 proc. "Mogą zostać wykryte wady"

SERWISY:



Budowa centralnego odcinka II linii metra jest ukończona w ponad 97 proc., trwają prace wykończeniowe, prowadzone są przejazdy testowe - poinformował w czwartek prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk. Dodał, że awarie składów inspiro na I linii są tymczasowe.

- Wykonanie finansowe od początku kontraktu jest na poziomie 91,27 proc, wykonanie rzeczowe 97,41 procent - powiedział na posiedzeniu Rady Warszawy Lejk przedstawiając informację nt. stanu prac na centralnym odcinku II linii podziemnej kolejki.

Odbiory nie dłużej niż 30 dni

Dodał, że na terenie budowy trwają prace wykończeniowe, a pociągi już odbywają przejazdy testowe. - Wykonywane są testy urządzeń przytorowych, wentylacji i zasilania - zaznaczył.

Po zakończeniu budowy nastąpią procedury związane z odbiorami technicznymi. Zostały one - powiedział Lejk - określone na etapie postępowania przetargowego.

- Po zgłoszeniu przez wykonawcę metra gotowości po dokonania odbiorów, zamawiający ma siedem dni na ustalenie terminu dokonania odbioru i wyznacza datę ich rozpoczęcia. Zgodnie z kontraktem odbiory nie powinny trwać dłużej niż 30 dni - wyjaśnił prezes warszawskiego metra.

- Wykonawca deklaruje, ze 30 września złoży zgłoszenie do odbioru. Wtedy jako nadzorujący będziemy przystępowali do odbioru, a następnie przekażemy stosowne wystąpienia do inspekcji państwowej - powiedział Lejk.

Wykryją wady?

Dodał, że w czasie odbioru mogą zostać ujawnione wady "o charakterze istotnym", których wykrycie powoduje wstrzymanie odbioru i rozpoczęcie całej procedury od początku. - Jeżeli będą stwierdzone wady nieistotne, to muszą zostać opisane i powinien zostać wyznaczony termin ich usunięcia - powiedział Lejk.

Centralny odcinek drugiej linii metra połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Będzie mieć siedem stacji. Kolejno od zachodu na wschód będą to: "Rondo Daszyńskiego", "Rondo ONZ", "Świętokrzyska", "Nowy Świat - Uniwersytet", "Centrum Nauki Kopernik", "Stadion Narodowy" i "Dworzec Wileński".

Umowę na projekt i budowę stołeczny ratusz podpisał z włosko-turecko-polskim konsorcjum Astaldi, Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki w październiku 2009 r. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł. Według planów budowa ma zakończyć się 30 września. Miasto ma nadzieję, że II linią podziemnej kolejki mieszkańcy Warszawy pojadą jeszcze w tym roku.

Zwiększona liczba awarii

Rada miasta wysłuchała także informacji nt. funkcjonowania pierwszej linii metra.

Lejk powiedział, że awarie nowych pociągów inspiro są przejściowe i podwyższony poziom awarii zawsze towarzyszy wprowadzaniu nowych składów.

Wyjaśnił, że z podobną sytuacją metro miało do czynienia w 2004 r., kiedy do ruchu zostały wprowadzone pociągi Metropolis i w 2009 r., kiedy pojawiły się pociągi serii S81.

- Teraz obserwujemy zjawisko zwiększonej liczby awarii w pociągach inspiro, ale ta liczba zmniejsza się, pociągi wychodzą z tego "młodego wieku", kiedy jest więcej awarii - ocenił Lejk.

Zapewnił, że metro zdaje sobie sprawę, że każda usterka pociągu oznacza ogromne uciążliwości dla pasażerów, dlatego stara się je eliminować i usuwać możliwie jak najszybciej. Dodał, że do ruchu wystawianych jest między 20 a 30 pociągów inspiro, a metro średnio dziennie przewozi ok. 500 tys. za pasażerów.

Budowa metra na finiszu:


Czy wyjścia z metra będą numerowane?


PAP/ran

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Rene

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.09.2014 03:18 ~Rene

    .. jaka władza takie terminy.. jak HGW chcieli wywalić zarzekała się że 2 linia metra wystartuje 1 września 2014.. po referendum już był to 30 września... a teraz mają być odbiory za 30 dni.... czyli wiadomo, że o 1 października można zapomnieć....

  • miki

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.09.2014 12:08 ~miki

    bufetowa ! do bufetu, podawać piwo

  • niekompetencji dziekuje

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.09.2014 05:41 ~niekompete…

    Metro na wysokości Wisly powinno przebiegać mostem a nie pod rzeką.

  • Kr1

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.09.2014 15:07 ~Kr1

    A kiedy oddacie skrzyżowania? Metro nie tylko jest pod ziemią!

  • Kompletna bzdura

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.09.2014 13:24 Kompletna bzdura

    Krys~Krys

    Kolega Bielańczyk pisze:
    „MOŻNA BY JESZCZE WINĘ ZWALIĆ NA ZABORY:))”

    Dowcip świetny, chociaż niezupełnie trafiony. Oczywiście, że metro powinno powstać dużo wcześniej. Może gdyby udało się zrealizować dalekosiężne plany Starzyńskiego (7 linii w ciągu kilkudziesięciu lat) albo gdyby, chociaż budowano je w obecnym tempie (12 stacji w ciągu ośmiu lat), nie byłoby aż takiego zapóźnienia w tym względzie.
    Poza jednak wszystkim innym, ma również znaczenie fakt, że pierwsze metro na świecie (w Londynie), uruchomiono w 1863, czyli tuż przed wybuchem w Polsce Powstania Styczniowego a metro budapeszteńskie oddano do użytkowania w 1896, czyli właśnie wtedy, gdy na skutek wyśmiewanych przez kolegę zaborów, ówcześni władcy Warszawy, nie godzili się na rozbudowę miasta, które z założenia miało pozostać prowincjonalne.



    Rozumiem że ktoś miał do szkoły pod górkę i historia własnego kraju, lub nawet miast w którym mieszka, jest mu zupełnie obca. Po upadku powstania 1863 Warszawa rozwijała się jak nigdy wcześniej. Była całkiem niemały miastem położonym najbardziej na zachód imprerium ruskiego i miała być jego oknem na świat. Potężne inwestycje, wiele nowych fabryk, duży napływ ludności, duża ilość nowych nudynków, linie kolejowe, wodociągi, tramwaje, elektryfikacja. Dla przykładu podam że na pocątku XX wieku Warszawa miała najwyższy budynek w całym imperium ruskim.

  • mariolka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.09.2014 12:01 ~mariolka

    Przypomniał mi się taki wierszyk: "Metro, kóre budujesz płonąc stalinowską siłą otworzy w dniu 7 listopada Kaganowicz".

  • kilovolt

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.09.2014 11:09 ~kilovolt

    pwo~pwo

    Mnie zastanawia jedno. O ile I linię budowano wg schematów radzieckich, gdzie perony miały służyć jako schrony przeciwatomowe, tak drugą możnaby wybudować "skromniej" - kasy starczyłoby wtedy nie na jej centralny odcinek a być może na całą linię...
    Po co te wielkie perony? Po co tak głęboko? Po co pod Wisłą a nie mostem? itd... Zobaczcie jak wyglądają stacje w Londynie, Paryżu czy Wiedniu...

    Głęboko to jest tylko aby się zmieścić pod I linią i pod Wisłą, płyciej się nie da :) A mostem to wbrew pozorom byłoby drożej niż tunelem. Kopie go się tak samo tą samą maszyną niezależnie czy to jest pod Wisłą czy nie.

  • kilovolt

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.09.2014 10:57 ~kilovolt

    BudowaMetra ~BudowaMetra

    Czy w ogóle ktoś kto pisał ten artykuł był w tym metrze. Stacje nie są gotowe tam brakuje instalacji niczego nie ma i nie będzie gotowe pokazują zdjęcia z jednej stacji. A jedna stacja do funkcjonowania metra nie starczy :D

    Tego brakuje tylko na stacji CNK, w pozostałych już wszystkie instalacje są. A bez jednej stacji da się jeździć :)

  • BudowaMetra

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.09.2014 09:33 ~BudowaMetra

    Czy w ogóle ktoś kto pisał ten artykuł był w tym metrze. Stacje nie są gotowe tam brakuje instalacji niczego nie ma i nie będzie gotowe pokazują zdjęcia z jednej stacji. A jedna stacja do funkcjonowania metra nie starczy :D

  • janek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.09.2014 09:12 ~janek

    Skoro, pozostało 2 tygodnie i 2,5% to raczej nie ma możliwości się wyrobić.

    Skoro 97,5% budowali w 3 lata, jak można 2,5% zrobić w dwa tygodnie?

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »