Informacje

27.06.2018 13:27 Miasto ogłosiło przetarg

"II linia metra gotowa do 2023 roku"

SERWISY:

Drugie podejście do znalezienia wykonawcy fragmentu drugiej linii metra po zachodniej stronie. Po unieważnieniu pierwszego przetargu miasto ogłasza kolejny i szuka firmy, która wybuduje dwukilometrowy odcinek wraz ze stacjami "Wola Park" i "Powstańców Śląskich". Jednocześnie wybrano też wykonawcę podziemnej kolejki w kierunku Bródna.

Wolsko-bemowski fragment to najkrótszy z planowanych odcinków drugiej linii. Ma zaledwie dwa kilometry i przebiega między obecnie budowanym odcinkiem metra a końcowym etapem na Bemowie. Stacja o roboczej nazwie "Wola Park" ma znajdować się w rejonie Górczewskiej i Białowiejskiej, zaś "Powstańców Śląskich" - pod Górczewską, po wschodniej stronie Powstańców Śląskich. Za stacją przewidziano komorę torów odstawczych.

Firmy, które chcą stanąć do przetargu, muszą złożyć swoje oferty do 7 sierpnia. Wybrany wykonawca - jak informuje ratusz - będzie miał 38 miesięcy na realizację prac (od chwili podpisania umowy).

Przetarg unieważniony

Nie pierwszy raz miasto szuka wykonawcy na ten właśnie fragment. Poprzedni przetarg ogłoszono pod koniec marca, ale przed dwoma tygodniami został unieważniony. - Nastąpiło uchybienie proceduralne, które jest niemożliwe do usunięcia. Z analizy prawnej wynika, że to jedyne możliwe rozwiązanie - tłumaczyła rzeczniczka Metra Warszawskiego Anna Bartoń. Spółka zapewniła jednak, że nowe postępowanie zostanie rozpisanie w najbliższym możliwym terminie i tak też się stało.

Jest wykonawca metra na Bródno

Druga ważna informacja, którą ogłosił w środę stołeczny ratusz, to rozstrzygnięcie przetargu w sprawie wykonawcy metra na Bródno. Jak pisaliśmy na tvnwarszawa.pl, zgłosił się do niego tylko jeden chętny - konsorcjum firm Astaldi i Gulermark, które ostatecznie zostało pozytywnie ocenione przez komisję konkursową.

Teraz zadaniem firm będzie budowa czterech kilometrów trasy z trzema stacjami: C19 roboczo nazywanej "Zacisze" - w rejonie Figara i Codziennej, C20 "Kondratowicza" - przy skrzyżowaniu  Malborskiej i Kondratowicza oraz C21 "Bródno" - u zbiegu Kondratowicza i Rembielińskiej.

Wybudują także podziemną halę torów odstawczych za ostatnią stacją, trzy wentylatornie i tunele. Czas wyznaczony na realizację prac to 36 miesięcy od momentu podpisania umowy. Koszt tej inwestycji to 1 397 895 000 zł brutto.

Metro w budowie

- Bardzo się cieszę, że podjęte przez nas wyzwanie staje się rzeczywistością. Zgodnie z naszymi zamierzeniami całą drugą linią metra warszawiacy pojadą w 2023 roku - podkreśliła cytowana w komunikacie urzędu miasta prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz.

Obecnie wszystkie odcinki rozbudowywanej linii są w budowie lub toczą się postępowania przetargowe na wybór wykonawcy.

W ubiegłym tygodniu informowaliśmy też, że wybrany został wykonawca dla najdalej wysuniętego odcinka po bemowskiej stronie obejmującego trzy stacje (Lazurową, Połczyńską i Chrzanów) oraz Stację Techniczno-Postojową Mory - to konsorcjum firm Astaldi Gulermark.

Cały czas trwa budowa odcinka z trzema stacjami na Pradze-Północ i Targówku - to około 3,1 kilometra trasy (którą buduje firma Astaldi), a w kierunku zachodnim - z Ronda Daszyńskiego powstaje około 3,4 kilometra podziemnej kolei również z trzema stacjami (za co odpowiada Gulermark). Obydwie budowy mają zakończyć się w 2019 roku.

Zobacz jak wyglądają stacje, perony i tunele na budowie II linii metra na Pradze Północ i Targówku:

kw/r

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • enrico

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.08.2018 21:29 ~enrico

    Beznadziejne trolle-a czy wy wiecie ile budowano I linię Metra(23km)? I kto kazał ją budować? Ano -25 lat, i to na rozkaz gen.Jaruzelskiego. Więc nie narzekajcie, na obecną budowę II linii M, która idzie znakomicie:na wschodnim odcinku w lutym br.już zbudowano obydwie nitki tunelu od Dw.Wileńskiego do Trockiej ; do końca sierpnia będą też 2 nitki tunelu od Ronda Daszyńskiego do stacji Księcia Janusza na Woli.W 2019r. obydwa odcinki będą oddane do ruchu.Wówczas w eksploatacji będzie już ok.13 km II Metra (od Woli przez Sródmieście do Targówka).

  • tomek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.06.2018 08:35 ~tomek

    PO takie zakochane w niemiaszkach a chyba nigdy niemieckim metrem nie jechali. zamiast budować takie wypasione stacje trzeba było zrobić takie jak są np. w berlinie. wtedy już dawno mielibyśmy metro w całej warszawie i kilkanaście stacji zamiast 1,5 nitki

  • kapitel

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.06.2018 23:16 ~kapitel

    alejajo~alejajo

    Teraz pomyślcie, gdyby budowano z głową..... zamiast po kawałku to najpierw przetarg na wybudowanie w technologii TBM kompletu tuneli dla całej linii, a następnie dopiero budowanie infrastruktury i stacji.
    Byłoby taniej i szybciej. Ale lepiej podzielić i się szarpać. Każdorazowe montowanie TBM i wyciąganie go to tysiące zmarnowanych godzin i olbrzymie szyby które w większości przypadków wypadają na głównych jezdniach lub torach tramwajowych (patrz Kasprzaka które znów jest rozkopane, a dopiero co je skończyli po budowie odcinka do stacji "Rondo Daszyńskiego").



    Masz rację, ale żeby robić wszystko kompleksowo trzeba mieć kapitał, a my go nie mamy. I dlatego w świecie biedni są coraz biedniejsi, a bogaci coraz bogatsi. W kapitalizmie kapitał rodzi kapitał...

  • no ale

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.06.2018 22:30 ~no ale

    [cytat_2860328]
    Eee Myślałem że II linia na Bemowie skończy się przy pętli Górczewska największym węźle komunikacyjnym w a nie pod lidlem po środku nijakiego skrzyżowania ??
    [/cytat_2860328]
    Przecież skończy się jeszcze dalej, tylko wykonawca tego odcinka został już wyłoniony. Polecam czytanie ze zrozumieniem.

    Andre~Andre

    Dwie stacje metra i dwa kilometry tunelu skończą budować 4 lata po ukończeniu obecnie budowanego odcinka. Niezłe tempo, myślałem że 1 stacja na rok to żółwie tempo, ale 1 stacja na dwa lata to tempo ślimacze!
    I jak można mówić o ukończonej linii metra bez stacji techniczno-postojowej?
    W tym tempie II linia metra będzie ukończona ok. 2030 r.

    A to ciekawe, bo ja się doliczyłem pięciu stacji na cztery lata. Przecież w tekście niżej jest napisane, że CAŁĄ II linią metra przejedziemy się do 2023 roku, czyli jest w to wliczony również odcinek skrajnie zachodni - stacje Lazurowa, Chrzanów i Połczyńska. Kolejna osoba, która przeleciała sam nagłówek oraz wstęp i zapomniała o trzech kolejnych stacjach.

  • alejajo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.06.2018 19:04 ~alejajo

    Teraz pomyślcie, gdyby budowano z głową..... zamiast po kawałku to najpierw przetarg na wybudowanie w technologii TBM kompletu tuneli dla całej linii, a następnie dopiero budowanie infrastruktury i stacji.
    Byłoby taniej i szybciej. Ale lepiej podzielić i się szarpać. Każdorazowe montowanie TBM i wyciąganie go to tysiące zmarnowanych godzin i olbrzymie szyby które w większości przypadków wypadają na głównych jezdniach lub torach tramwajowych (patrz Kasprzaka które znów jest rozkopane, a dopiero co je skończyli po budowie odcinka do stacji "Rondo Daszyńskiego").

  • Stacho

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.06.2018 17:26 ~Stacho

    Andre~Andre

    Dwie stacje metra i dwa kilometry tunelu skończą budować 4 lata po ukończeniu obecnie budowanego odcinka. Niezłe tempo, myślałem że 1 stacja na rok to żółwie tempo, ale 1 stacja na dwa lata to tempo ślimacze!
    I jak można mówić o ukończonej linii metra bez stacji techniczno-postojowej?
    W tym tempie II linia metra będzie ukończona ok. 2030 r.


    3 stacje: Zacisze, Kondratowicza i Bródno/Rembielińska

  • Demos

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.06.2018 16:27 ~Demos

    Eee Myślałem że II linia na Bemowie skończy się przy pętli Górczewska największym węźle komunikacyjnym w a nie pod lidlem po środku nijakiego skrzyżowania ??

  • Andre

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.06.2018 14:24 ~Andre

    Dwie stacje metra i dwa kilometry tunelu skończą budować 4 lata po ukończeniu obecnie budowanego odcinka. Niezłe tempo, myślałem że 1 stacja na rok to żółwie tempo, ale 1 stacja na dwa lata to tempo ślimacze!
    I jak można mówić o ukończonej linii metra bez stacji techniczno-postojowej?
    W tym tempie II linia metra będzie ukończona ok. 2030 r.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »