Informacje

01.10.2014 15:50 całość gotowa do 2022 roku?

Gronkiewicz-Waltz o II linii metra: będziemy budować następne 11 stacji


Budowa centralnego odcinka II linii metra dobiegła końca, a w ratuszu myślą już o jej przedłużeniu. Najprawdopodobniej w 2018 roku warszawiacy będą mogli korzystać z sześciu kolejnych stacji: trzech na Woli i trzech na Targówku. Pięć ostatnich ma powstać do 2022 roku.

- Jeśli będzie oddany i zostaną dokonane wszystkie odbiory centralnego odcinka, to będziemy budować następne 11 stacji - mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz przed kamerą TVN24. – Pamiętajmy, że Warszawa mniej więcej odpowiada swoimi rozmiarami, populacją taką jak Wiedeń. Oni mają cztery linie, a my mamy jedną i teraz będzie centralny odcinek drugiej – dodaje.

I zaznacza, że w pierwszej kolejności powstaną trzy kolejne stacje w kierunku Pragi i trzy w stronę Bemowa.

Za 8 miliardów złotych

W czerwcu Rada Warszawy przyjęła nowy, ośmioletni plan finansowy dotyczący inwestycji. Wynika z niego, że na budowę kolejnych 11 stacji, ratusz ma przeznaczyć 8 mld złotych.

W pierwszej kolejności mają powstać trzy stację na wschód od Dworca Wileńskiego, czyli "Szwedzka", "Targówek 1" i "Targówek 2", oraz trzy na zachód od ronda Daszyńskiego, odpowiednio "Wolska", "Moczydło" i "Księcia Janusza". Według planów z czerwca mają być gotowe w 2018 roku.

Skończą do 2022 roku?

Prezes Metra Warszawskiego, Jerzy Lejk, zapowiadał w połowie roku, że właśnie na przełomie września i października ma zostać ogłoszony przetarg na budowę tych sześciu stacji. Według Lejka, odpowiednie pozwolenie na budowę zostało wydane już 26 czerwca.

W 2022 r. ma zaś zakończyć się budowa trzech ostatnich stacji na prawym brzegu Wisły - "Zacisze", "Kondratowicza" i "Bródno" i dwóch kolejnych na lewym brzegu - "Wola Park" i "Powstańców Śląskich".


jb,ran/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Geralt

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.10.2014 14:01 ~Geralt

    Wee do stacja Polczynska i Chrzanow nigdy nie dojda:). Zaluje, bo myslalem ze kiedys przejade sie:)

  • Marek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.10.2014 12:42 ~Marek

    Plac Grzybowskiego?

  • kot

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.10.2014 07:14 ~kot


    Lola~Lola

    Jako warszawianka cieszę się, że miasto się rozwija ! Po prostu.
    Slazok~Slazok

    No i dlatego kocham warszawianki!

    Mieszkańców tyle samo a powierzchnia Wiedeń o 20% mniejszy. Powiedziała mniej więcej a nie dokładnie takie same miasta.

  • Przemek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.10.2014 02:14 ~Przemek

    Małe sprostowanie do bajek Pani Prezydent. Metro w Wiedniu ma 5 linii, a nie 4 (i nadal jest rozbudowywane). A sam Wiedeń jest mniejszy od Warszawy.

  • Slazok

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.10.2014 22:55 ~Slazok

    Lola~Lola

    Jako warszawianka cieszę się, że miasto się rozwija ! Po prostu.

    No i dlatego kocham warszawianki!

  • Ludozerec

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.10.2014 22:54 ~Ludozerec

    Bubel~Bubel

    Zapożyczcie wiedzę i technologie ze Wschodu moi drodzy. W Seulu w ciągu 2 lat powstały 4 nowe linie metra.. Polacy jak zawsze 100 lat za murzynami...

    A seul to gdzie? A jesli chodzi o murzynow to gdzie? Maly ja Ci mowie ty nie badz rasista bo zle na tym wyjdziesz?

  • Wozak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.10.2014 21:00 ~Wozak

    LLUBBI~LLUBBI

    Tak , metro do Białegostoku i do Lublina.

    Jestem za , furmanka co 5 minut.

  • Nowy ziomal

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.10.2014 20:58 ~Nowy ziomal


    pol~pol

    A co dalej po lewym brzegu metro miało iść aż na karolin.
    wasd~wasd

    karolin??? haha metro ma kursować po mieście, nie po wiochach podwarszawskich. Już bardziej byłoby porzebne na wschodniej Białołęce.

    Czy ty miastowy wiesz chociaz gdzie to jest? Jaka tam jest infrastruktuta , ile ludzi tam mieszka? Pewnie nie bo tam na tej Twojej wsi nie ma internetu i muchy lataja i krowy gdacza . Zaraz gdzie to jest ta Bialoleka?

  • qwerty

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.10.2014 18:06 ~qwerty


    KLM~KLM

    Za kredyt to każdy jeden głupi potrafi wybudować. Przypominam, że druga linia metra miała być w okolicach Euro ;) Poza tym kampania wyborcza w wyborach samorządowych, a i pewnie prezydenckich, czy nawet parlamentarnych może zostać uznana za otwartą. PS. Przed otwarciem Świętokrzyskiej mogli ją chociaż dokładnie wyczyścić, a tak to pełno piachu i ogólnie syfu pobudowlanego.
    Raf~Raf

    „Każdy głupi” to nawet jak ma wór pieniędzy nic nie wybuduje, bo łatwo to się buduje tylko językiem. A i „każdemu głupiemu”, nie zawsze bank chce kredytować inwestycje. Dowodem na to jest chociażby fakt, że innym się to jakoś nie zawsze udawało.
    Tak się dziwnie składa, że w ostatnim okresie największy boom inwestycyjny to okres prezydentury Pawła Piskorskiego (m.in. 2 nowe mosty), oraz ostatnie osiem lat. Pomiędzy tymi kadencjami udało się zadziwiająco niewiele. O ile pamiętam, to jedno wybudowane muzeum, trzy nieudane podejścia do budowy Mostu Północnego i niewiele więcej. A warto też pamiętać, że o światowym kryzysie gospodarczym, nikt jeszcze wtedy nie słyszał.




    A ile nowych parków udało się stworzyć za kadencji HGW?

  • Raf

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.10.2014 15:32 ~Raf

    KLM~KLM

    Za kredyt to każdy jeden głupi potrafi wybudować. Przypominam, że druga linia metra miała być w okolicach Euro ;) Poza tym kampania wyborcza w wyborach samorządowych, a i pewnie prezydenckich, czy nawet parlamentarnych może zostać uznana za otwartą. PS. Przed otwarciem Świętokrzyskiej mogli ją chociaż dokładnie wyczyścić, a tak to pełno piachu i ogólnie syfu pobudowlanego.

    „Każdy głupi” to nawet jak ma wór pieniędzy nic nie wybuduje, bo łatwo to się buduje tylko językiem. A i „każdemu głupiemu”, nie zawsze bank chce kredytować inwestycje. Dowodem na to jest chociażby fakt, że innym się to jakoś nie zawsze udawało.
    Tak się dziwnie składa, że w ostatnim okresie największy boom inwestycyjny to okres prezydentury Pawła Piskorskiego (m.in. 2 nowe mosty), oraz ostatnie osiem lat. Pomiędzy tymi kadencjami udało się zadziwiająco niewiele. O ile pamiętam, to jedno wybudowane muzeum, trzy nieudane podejścia do budowy Mostu Północnego i niewiele więcej. A warto też pamiętać, że o światowym kryzysie gospodarczym, nikt jeszcze wtedy nie słyszał.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »