Informacje

14.03.2019 16:00 ODWAŻNA DECYZJA RATUSZA

Górczewska jednak będzie węższa. "Nie mam obaw o przepustowość"

SERWISY:

Władze Warszawy nie uległy wieszczącej komunikacyjną katastrofę opozycji. Po oddaniu do użytku budowanej drugiej linii metra, ulica Górczewska będzie miała po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Przybędzie miejsc parkingowych. - To będzie piękna, zielona arteria, przyjazna pieszym, rowerzystom, ale także kierowcom - zapewnił wiceprezydent stolicy Robert Soszyński.

Remont Górczewskiej to jedna z 1895 pozycji na inwestycyjnej mapie 2019 roku, która zaprezentowano w czwartek w ratuszu. Pozycją budząca największe kontrowersje. Propozycja ratusza, bu ucywilizować ulicę spotkała się z ostrą krytyką opozycji podnoszącej kwestie dla nich kluczową - przepustowości dla aut. Sceptyczne pomruki płynęły nawet ze strony dzielnicowych radnych rządzącej Platformy Obywatelskiej. W rezultacie skorygowano nieco pierwotny projekt, ale w głównych założeniach pozostał aktualny.

Więcej miejsc parkingowych

- Górczewska wymaga potężnej rewitalizacji, bo właśnie o rewitalizacji należy mówić, przy jednoczesnym zachowaniu przepustowości. Oprócz ruchu samochodowego musi przenosić ruch pieszy i rowerowy. Konieczne są zmiany, które poprawią bezpieczeństwo pieszych i powiążą system ścieżek rowerowych. Bez tego trudno mówić o funkcjonalnej nowoczesnej ulicy – mówił w czwartek na konferencji prasowej Krzysztof Strzałkowski, burmistrz Woli. - W konflikcie społecznym pomiędzy zwolennikami i przeciwnikami Górczewskiej, prezydent postanowił zrealizować pomysł kompromisowy. Za kilkanaście miesięcy Górczewska będzie przyjazną arteria, która nie będzie przytłaczać ruchem pojazdów - dodał.

Mówił też, że mieszkańcy wielokrotnie zwracali uwagę na niedostateczną liczbę miejsc parkingowych. I nowy projekt wychodzi im naprzeciw. - Na ulicy przybędzie miejsc parkingowych, doliczyliśmy się ponad 130 nowych - sprecyzował Tamas Dombi, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Miejskich.

- Ulica uzyska nowy kształt, wyremontowaną jezdnię, istniejąca droga dla rowerów po stronie północnej zostanie powiązana ze ścieżką rowerową wzdłuż ulicy Leszno. Główną zmianą wobec zeszłorocznej koncepcji Biura Polityki Mobilności jest to, że po stronie południowej - kosztem drogi rowerowej - zostaną wyznaczone miejsca parkingowe. Będą poprzedzielane drzewami, powstanie szpaler po południowej stronie, po północnej - drzewa zostaną zachowane - przybliżał projekt Dombi.

- Ruch na Górczewskiej od Prymasa Tysiąclecia do Młynarskiej będzie się odbywał dwoma pasami (z osobnymi lewo- i prawoskrętami - red.), dostosujemy przekrój w całej długości ciągu, skoordynujemy sygnalizację świetlną. Nie mam obaw o przepustowość tej ulicy – podkreślił. Przypomnijmy: obecnie w obu kierunkach są trzy pasy, ale w stronę centrum jeden z nich jest zarezerwowany dla autobusów. Jak argumentowali zwolennicy zwężenia, po uruchomieniu nowych stacji metra utrzymywania buspasa w tym miejscu straci sens.

Miejska arteria dla każdego

Wiceprezydent Robert Soszyński również podkreślał, że nowa Górczewska zyska na funkcjonalności, estetyce i bezpieczeństwie użytkowników. - W ostatnich miesiącach w sprawie Górczewskiej mieliśmy całą masę spotkań, mnóstwo emocji, wiele sporów. Za kilkanaście mieszkańcy zobaczą, że nic nie tracąc na przepustowości, dostaną piękną ulicę, nowocześnie zaprojektowaną, którą da się bezpiecznie przekroczyć – zapewnił.

Kiedy wspomnianym odcinkiem będą mogli jeździć kierowcy i rowerzyści? - Oddamy go do użytkowania zgodnie z harmonogramem budowy i odbiorów metra, czyli na przełomie tego i przyszłego roku – podsumował Soszyński.

Piotr Bakalarski

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • jaa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.03.2019 10:29 ~jaa

    https://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,trzaskowski-tak-jak-jaki-brprzeciw-zwezaniu-gorczewskiej,265020.html

  • dziwne

    zgłoś naruszenie odpowiedz 15.03.2019 17:43 ~dziwne





    zonjja~zonjja

    Zamiast zrobić buspasy to oni tylko uprzykrzają życie mieszkańcom poruszającym się komunikacją miejską.
    Górczewska jest ulicą wylotową z miasta nie powinna mieć tylko dwóch pasów!
    Drzewa powinny być w parkach nie przy ruchliwych ulicach!
    To jest miasto a nie dżungla!!!!
    olo~olo


    Ulżyło? :-)

    filip~filip

    ale sorry od prymasa tysiąclecia do granic Warszawy to jeszcze ładnych kilka kilometrów!!! o jakiej wylotówce mówisz? Zwężenie ma dotyczyć odcinka od prymasa do leszna
    oleq~oleq

    jak to jaka wylotówka? a co myślisz że jak ktoś mieszka pod warszawą to samochodem będzie się teleportował do skrzyżowania Lazurowa/Górczewska? Mylisz się, będzie jechać wspomnianymi przez ciebie skrzyżowaniami z Górczewską czyli Lesznem i Prymasa Tysiąclecia
    zdziwiony~zdziwiony

    znaczy się patrz ciąg góczewska, leszno ,solidarności i radzymińska powinna mieć po 5 pasów bo to droga wylotowa....

    A tory kolejowe w mieście ci nie przeszkadzają?

  • prawdziwe miasto

    zgłoś naruszenie odpowiedz 15.03.2019 17:42 ~prawdziwe miasto





    zonjja~zonjja

    Zamiast zrobić buspasy to oni tylko uprzykrzają życie mieszkańcom poruszającym się komunikacją miejską.
    Górczewska jest ulicą wylotową z miasta nie powinna mieć tylko dwóch pasów!
    Drzewa powinny być w parkach nie przy ruchliwych ulicach!
    To jest miasto a nie dżungla!!!!
    olo~olo


    Ulżyło? :-)

    filip~filip

    ale sorry od prymasa tysiąclecia do granic Warszawy to jeszcze ładnych kilka kilometrów!!! o jakiej wylotówce mówisz? Zwężenie ma dotyczyć odcinka od prymasa do leszna
    oleq~oleq

    jak to jaka wylotówka? a co myślisz że jak ktoś mieszka pod warszawą to samochodem będzie się teleportował do skrzyżowania Lazurowa/Górczewska? Mylisz się, będzie jechać wspomnianymi przez ciebie skrzyżowaniami z Górczewską czyli Lesznem i Prymasa Tysiąclecia
    zdziwiony~zdziwiony

    znaczy się patrz ciąg góczewska, leszno ,solidarności i radzymińska powinna mieć po 5 pasów bo to droga wylotowa....

    A co za problem?
    Za to dużo zieleni, drzewa, place zabaw i mniejszy ruch na sąsiadujących ulicach i na tyłach domów.

  • aktywiści dają głos

    zgłoś naruszenie odpowiedz 15.03.2019 16:59 ~aktywiści…


    churne duje~churne duje

    Jak bardzo trzeba nienawidzić Warszawy żeby zwężać ulice?
    filip~filip

    a dlaczego warszawa zamiast miastem do życia ma być ściekiem komunikacyjnym??? budując szerokie ulice, zniechęcające do życia przy nich to przejaw miłości do Warszawy???

    Zasyp kanalizację, by warszawa nie była ściekiem.

  • by żyło się lepiej

    zgłoś naruszenie odpowiedz 15.03.2019 16:57 ~by żyło…

    dreams777~dreams777

    Przecież tam jest na tyle szeroko że wszyscy się zmieszczą bez dodatkowego zwężania ulicy...
    Ale tak wymyślili to zobaczymy co będzie niestety mieszkam w centrum a pracuje w Borzęcinie i nawet jak mnie metro dowiezie na Bemowo to fajnie tylko co dalej przesiadka na siedem-setkę która nie kursuje za często...jestem skazany na samochód a jak ciepło na rower :)

    Jak jest tak szeroko, to zmieści się spokojnie co najmniej jeden rząd wieżowców z 9m apartamentami.

  • dość terroru rowerowej mafii

    zgłoś naruszenie odpowiedz 15.03.2019 16:56 ~dość…

    Damian88~Damian88

    Mądrze, że tylko z jednej strony będzie droga rowerowa. Jestem zwolennikiem ich budowy, ale budowa po dwóch stronach jezdni to przesada. A widać, że tę przestrzeń można w zrównoważony sposób wykorzystać.

    Zwłaszcza że "rowerzyści" i tak je totalnie olewają i pomimo DDRu, jeżdżą jezdnia lub rozganiają dzieci na chodnikach!

  • kwioobieg

    zgłoś naruszenie odpowiedz 15.03.2019 16:54 ~kwioobieg

    dada~dada

    jest szansa, ze Warszawa stanie się przyjaznym miejscem do życia. Teraz nadmierny hałas i spaliny do tego zastawione chodniki i zieleńce samochodami utrudniają życie. A na dowód, tego że tego typu inwestycje krytykują Ci co to Wawie tylko dla pracy są niech bedzie to jak miasto pustoszeje w weekendy czy na święta. Tego typu inwestycje - miasto twórcze mogą tylko przciągnąć do tego aby tutaj spędzać swój wolny czas

    A może te zielone skwery, podwórka z drzewami i uspokojony ruch powinien być na bocznych uliczkach i na podwórkach pomiędzy blokami, zamiast nowego osiedla, okno w okno, albo centrum biurowego, w miejscu parku i podwórka!

    Zostawcie główne ulice do sprawnego poruszania się po mieście, i nie zabudowujcie każdego podwórka i skweru dla kasy!

  • zdziwiony

    zgłoś naruszenie odpowiedz 15.03.2019 15:58 ~zdziwiony




    zonjja~zonjja

    Zamiast zrobić buspasy to oni tylko uprzykrzają życie mieszkańcom poruszającym się komunikacją miejską.
    Górczewska jest ulicą wylotową z miasta nie powinna mieć tylko dwóch pasów!
    Drzewa powinny być w parkach nie przy ruchliwych ulicach!
    To jest miasto a nie dżungla!!!!
    olo~olo


    Ulżyło? :-)

    filip~filip

    ale sorry od prymasa tysiąclecia do granic Warszawy to jeszcze ładnych kilka kilometrów!!! o jakiej wylotówce mówisz? Zwężenie ma dotyczyć odcinka od prymasa do leszna
    oleq~oleq

    jak to jaka wylotówka? a co myślisz że jak ktoś mieszka pod warszawą to samochodem będzie się teleportował do skrzyżowania Lazurowa/Górczewska? Mylisz się, będzie jechać wspomnianymi przez ciebie skrzyżowaniami z Górczewską czyli Lesznem i Prymasa Tysiąclecia

    znaczy się patrz ciąg góczewska, leszno ,solidarności i radzymińska powinna mieć po 5 pasów bo to droga wylotowa....

  • kierowca

    zgłoś naruszenie odpowiedz 15.03.2019 15:57 ~kierowca

    ALAla~ALAla

    Zostawcie dwa pasy dla samochodów, ale zróbcie jeszcze buspas.
    Zwykła stłuczka/wypadek w godzinach szczytu a zrobi się ogromny korek.

    przy takim przekroju jezdni przy stłuczce i tak się korki zrobią

  • aaa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 15.03.2019 15:56 ~aaa

    a

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »