Informacje

05.04.2018 12:25 Ruszyły konsultacje społeczne

Górczewska do zmiany: dwa pasy,
więcej miejsca dla pieszych i rowerów

SERWISY:

Ruszyły konsultacje w sprawie wyglądu ulicy Górczewskiej po zakończeniu budowy II linii metra. Urzędnicy przedstawili mieszkańcom dwa warianty do wyboru. W obu zaproponowano dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę (zamiast trzech) i dwukierunkowe drogi rowerowe.

"Budowa II linii metra na Woli i Bemowie może zmienić Górczewską. Wielka arteria, która dziś często jest trudną do przekroczenia barierą, może stać się ulicą przyjazną pieszym, rowerzystom i kierowcom, z integrującymi przestrzeniami publicznymi, małą architekturą i dodatkową zielenią" - przekonują stołeczni urzędnicy.

Po zakończeniu budowy metra na Górczewskiej będzie w sumie aż pięć stacji. Urzędnicy nie mają więc wątpliwości. "Ruch drogowy się zmniejszy" - piszą. I dodają, że dzięki temu można myśleć o zmianę szerokości jezdni i przeznaczeniu większej przestrzeni dla rowerzystów i pieszych.

Czy tak się stanie? Głos decydujący ma należeć do mieszkańców. Rozpoczęte właśnie konsultacje społeczne trwają dokładnie cztery tygodnie (do 24 kwietnia). Urzędnicy chcą poruszyć takie tematy jak: liczba i lokalizacja miejsc postojowych, węzły przesiadkowe i przystanki oraz zieleń.

Dwa warianty zmian

Miasto przygotowało dwa wstępne warianty zmian.

Wariant numer jeden zakłada, że Górczewska będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku (a nie trzy - jak obecnie).

Planuje się też dwukierunkowe drogi rowerowe po obu stronach ulicy, dodatkowe przejścia dla pieszych, przystanki autobusowe w zatokach, miejsca postojowe wzdłuż ulicy, miejsca reprezentacyjne o funkcji społeczno-integrującej, rzędy drzew i niskiej zieleni. Układ skrzyżowań ma być utrzymany bez zmian.

Wariant drugi również zakłada dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, ale z dodatkowym (trzecim) pasem autobusowym między Powstańców Śląskich a aleją Prymasa Tysiąclecia.

Oprócz tego miasto proponuje: rozbudowę skrzyżowania z Syreny, budowę dwukierunkowych dróg rowerowych po obu stronach ulicy i dodatkowe przejścia dla pieszych. Przystanki autobusowe miałyby być wytyczone częściowo na jezdni (a nie w zatokach, jak w poprzednim wariancie). Powstałoby także więcej miejsc postojowych wzdłuż ulicy, ciąg pieszy o funkcji społeczno-integrującej (na odcinku między Wola Parkiem o skrzyżowaniem z Księcia Janusza i Jana Olbrachta), więcej przestrzeni dla pieszych, rzędy drzew i krzewów.

Powyższe dwa opisy to na razie tylko propozycje. Dopiero przeprowadzone analizy i wyniki konsultacji mają stworzyć wytyczne do szczegółowych projektów przekształcenia Górczewskiej. Prace w terenie mają ruszyć po zakończeniu prac nad kolejnymi odcinkami II linii metra.

Jak wziąć udział w konsultacjach?

Jeśli ktoś chce wziąć udział w konsultacjach, może to zrobić na dwa sposoby. Po pierwsze - drogą mailową. Swoje uwagi można przesyłać na adres gorczewska@arup.com. Arup to nazwa firmy, która - na zlecenie miasta - przygotowała nowe pomysły na Górczewską.

Swoje spostrzeżenia można przekazać też osobiście - na spotkaniach konsultacyjnych. Tych w sumie jest sześc. Pierwsze w przyszły piątek 13 kwietnia, w Szkole Podstawowej numer 63 przy Płockiej 30. Ostatnie zaś we wtorek 24 kwietnia, w Szkole Podstawowej numer 388 przy Deotymy 25/33. Pełną listę można znaleźć na stronie miasta.

Spór o drzewa

Temat zagospodarowania Górczewskiej po budowie metra wzbudził w ostatnich dniach duże kontrowersje. Wszystko przez stanowisko burmistrza dzielnicy w sprawie przyszłej Górczewskiej, do którego dotarli aktywiści z Woli Mieszkańców.

Krzysztof Strzałkowski przekonywał, by nie sadzić drzew ani krzewów w pasie drogi, bo te zasłaniają znaki i niszczą ciężarówki (podobnych argumentów było więcej - opisywaliśmy je na naszym portalu). W mediach społecznościowych rozgorzała ostra dyskusja. Wiceprezydent Renata Kaznowska żartowała na Twitterze, by zapał i argumenty zachować właśnie na konsultacje. Sam Strzałkowski ostatecznie przyznał się do błędu i wycofał stanowisko.

Zapowiedział jednak, że konsultacje dotyczące Górczewskiej mogą być trudne. - Grupa osób, które chcą zwężania tej ulicy, jest głośna, ale wąska. Wola jest dość konserwatywna, jeśli chodzi o tego typu zmiany - mówił.

 

>> Zobacz jak wygląda budowa II linii metra na Woli <<


kw/mś

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • evk

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.04.2018 11:01 ~evk

    przecież kiedyś nie było samochodów i rowerów. Zwierząt nie WOLNO wykorzystywać (to na serio) więc końmi nie pojedziemy.
    proponuję zamknąć wszystkie ulice i wszyscy na piechotę. Sprawiedliwie, zdrowo, ekologicznie itd. Że absurdalne, tak samo jak wszystkie poprzednie głosy i ludzie, którzy nie mogą się za żadne skarby dogadać, jedynie potrafią OBRAŻAĆ innych.

  • nikos

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.04.2018 18:12 ~nikos

    Kiedy wreszcie zlikwidujecie autostrady w centrum miasta?
    Mowa jest tu o JP2 i Solidarności - to dwie autostrady, które powinny zostać zwęzone do max 2 pasów !!!!

  • nikos

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.04.2018 15:34 ~nikos

    To samo zróbcie z "autostradą JP2" oraz aleja Solidarności - przywróćcie 2 pasy ruchu zamiast obecnych 3-5 !!!

  • o007

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.04.2018 16:36 ~o007

    PprK~PprK

    Czy ktoś się orientuje co to są "miejsca reprezentacyjne o funkcji społeczno-integrującej" i jakie to funkcje będą dokładnie pełnić? Z góry dziękuję!


    Chcą walnąć 10-metrowy chodnik, bo przecież po Górczewskiej spacerują całe rodziny w niedzielne popołudnie. Co z tego, że to ulica wylotowa z miasta, co z tego, że na Chrzanów sprowadza się kilka tysięcy osób. trzeba mieć 10 metrów chodnika po każdej ze stron bo przecież tam takie tłumy chodzą, że korki nie są na ulicy a na chodnikach!

  • o007

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.04.2018 16:33 ~o007

    caracale~caracale

    Ja proponuje 1 pas dla samochodów,
    1 buspas dla autobusów, więcej tam nie potrzeba !!!!!!!!!!!


    Ciebie tam nie potrzeba i Twojej opinii. Wracaj do Zamościa i tam sobie możesz mówić czego potrzeba a czego nie. Wara od Górczewskiej zieloni ekoterroryści

  • o007

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.04.2018 16:32 ~o007








    Tomasz~Tomasz

    Puszczanie rowerzystów na zatłoczone
    i zasmrodzone spalinami ulice, to bardzo
    dobra koncepcja.
    samochodoaza~samochodoaza


    Bardzo dobra, tylko trzeba usunąć część samochodów. W Holandii, Danii udało się - nie ma smrodu, nie ma korków. Niemcy, Francja, Austria, Hiszpania też mają sporo sukcesów.
    Piękny Roman~Piękny Roman

    Skończ już klepać te bzdury o Holandii, to już jest nudne.
    user_53235~user_53235


    Nudne, ale prawdziwe :)

    Piękny Roman~Piękny Roman

    Skończcie klepać te bzdury.

    Amsterdam - Powierzchnia - 219,33 km²
    Warszawa - Powierzchnia - 517,24 (1.01.2017) km²

    Rozsądni zrozumieją, klepacze bzdur dalej będą klepać bzdury.
    samochodoza~samochodoza

    Amsterdam 14.5 * 14.5km
    Warszawa 22.5 * 22.5km

    Możesz zawsze podjechać rowerem to metra lub pociągu.

    Światowcze, powiedz gdzie jest takie miasto, które rozwiązało problem korków budując więcej dróg?
    Wprost~Wprost

    Po pierwsze nie umiesz wyciągać prostego pierwiastka:
    - z 219,33 to będzie 14,8
    - z 517,24 to będzie 22,7

    Po drugie miasto NIE JEST KWADRATOWE, jakbyś nie zauważył... Według wiki ma "ok. 30 km w kierunku pn-pd i ok. 28 km w kierunku wsch-zach"

    Po trzecie trasa samochodem, rowerem, busem - czymkolwiek - NIE ODBYWA SIĘ LOTEM PTAKA. Dystans się wydłuża wraz z pokręceniem trasy.

    Po czwarte, przejazd 15km czy więcej W JEDNĄ STRONĘ stronę oznacza, że do pracy przyjeżdża się "lekko" nieświeżym. Jak ktoś jest dozorcą to może nie szkodzi, ale jak ktoś ma poważniejszą pracę to już co innego.
    ech~ech

    Jak pracujesz jako dozorca to spoko, u mnie w pracy są prysznice i szatnia.


    No bo jak się wychodzi z budowy to wypada umyć paszki, nieprawdaż?

  • Remek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.04.2018 15:15 ~Remek

    sarkazm~sarkazm

    Nie dziwię się, że chcą zmian.
    Obecnie na chodnikach i ścieżkach rowerowych tworzą się kilometrowe korki, za to jezdnie puściutkie i hula po nich wiatr.
    Koniecznie trzeba poszerzyć chodniki, by rozładować te korki pieszych i udrożnić ścieżki rowerowe, bo te miliony rowerzystów codziennie stojących w korkach to bardzo przykry widok i zaszczytu miastu nie przynosi.
    Udrożnić chodniki i ddry!


    10/10 kolego :)

  • Pan zagadka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.04.2018 13:15 ~Pan zagadka




    [cytat_2816771]
    [cytat_2816622]
    Skończcie klepać te bzdury.

    Amsterdam - Powierzchnia - 219,33 km²
    Warszawa - Powierzchnia - 517,24 (1.01.2017) km²

    Rozsądni zrozumieją, klepacze bzdur dalej będą klepać bzdury.
    [/cytat_2816771]samochodoza~samochodoza


    Amsterdam 14.5 * 14.5km
    Warszawa 22.5 * 22.5km

    Możesz zawsze podjechać rowerem to metra lub pociągu.

    Światowcze, powiedz gdzie jest takie miasto, które rozwiązało problem korków budując więcej dróg?

    Piękny Roman~Piękny Roman

    No tak, hyc do komunikacji, hyc z komunikacji, ale w pracy i przed sąsiadami to pozujemy na wielkiego "rowerzystę" i innym na siłę wciska swój styl.

    samochodoaza~samochodoaza


    Berlin 891.7 km2
    Wiedeń 414.65 km2
    Londyn 1572 km2

    Wszystkie te miasta inwestują w rowery i kuminikację miejską.

    Swój styl narzucają kierowcy osobówek, to jedynie 1/3 podróżujących która korkuje i truje całe miasto.

    Rowerem możesz przejechać 2-3 kilometry do metra/pociągu, i zostawić go przy stacji. To zajmuje mniej niż 10 minut, nie potrzebujesz żadnych specjalnych ciuchów, rower z supermarketu wystarczy.

    Nadal nikt nie odpowiedział gdzie jest takie miasto, które rozwiązało problem korków budując więcej dróg?

    Te fachowiec, a pokaż mi miasto gdzie zwęża się bezsensownie ulice i robi ścieżki rowerowe 2-3x szersze niż chodniki, bo tak to teraz u nas zaczyna wyglądać.
    Tak się to towarzystwo na 2 kółkach rozpasało, że nawet pieszych chce wygonić z ulic.

  • Piękny Roman

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.04.2018 10:23 ~Piękny Roman

    No i tradycyjnie cenzura górą.

  • sarkazm

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.04.2018 07:23 ~sarkazm

    Nie dziwię się, że chcą zmian.
    Obecnie na chodnikach i ścieżkach rowerowych tworzą się kilometrowe korki, za to jezdnie puściutkie i hula po nich wiatr.
    Koniecznie trzeba poszerzyć chodniki, by rozładować te korki pieszych i udrożnić ścieżki rowerowe, bo te miliony rowerzystów codziennie stojących w korkach to bardzo przykry widok i zaszczytu miastu nie przynosi.
    Udrożnić chodniki i ddry!

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Wyborczy uścisk dłoni nad błędem ortograficznym

Wyborczy uścisk dłoni nad błędem ortograficznym

Język polski - wiadomo - do łatwych nie należy. Nie dość, że te wszystkie deklinacje i koniugacje, to jeszcze ortografia. W brzmieniu się nie różni, a zapis... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »