Informacje

29.03.2019 19:34 budowa zakończy się w 2020 roku

Górą pociągi metra, dołem pojadą auta.
Z kamerą na budowie tunelu POW

SERWISY:

- To rozwiązanie bardzo skomplikowane i bardzo rzadkie - tak o budowie tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy mówi rzecznik wykonawcy Mateusz Witczyński. Tunel samochodowy zaprojektowano głęboko pod ziemią, pod pierwszą linią metra. W piątek z kamerą obserwowaliśmy jego budowę.

Południowa Obwodnica Warszawy na odcinku ursynowskim będzie częściowo schowana w tunelu, który pobiegnie pod i w poprzek pierwszej linii metra. - Tak naprawdę takich projektów jest na świecie bardzo mało – mówi Mateusz Witczyński, rzecznik firmy Astaldi, wykonawcy POW. I dodaje, że tego typu budowla jest dużo bardziej skomplikowana, niż gdyby powstawała np. pod tunelem kolejowym, ze względu na to, że metro kursuje znacznie częściej.

Jezdnia tunelu na głębokości około 20 metrów

Budowniczy tunelu zeszli już na 15 metrów poniżej powierzchni ziemi. - Pozostało nam około sześciu metrów do wybrania. Tam znajdować się będzie jezdnia dla samochodów - informuje Witczyński. Można już zobaczyć, że tunel metra nie opiera się na gruncie, tylko jest schowany w betonowej  konstrukcji. - Przez cały czas prac nie było konieczności zatrzymywania ruchu w tunelu metra – informuje rzecznik.

Cały tunel drogowy zostanie wykonany z czterech rzędów ścian. Będą to kolejno: ściana zewnętrzna oddzielająca wnętrze tunelu od ziemi, przestrzeń 17-metrowa w jednym kierunku jazdy, ściana wewnętrzna, 8-metrowy kanał wentylacyjny oddzielający od drugiej nawy drogowej, kolejna ściana środkowa i druga nawa 17-metrowa dla jazdy w drugim kierunku i wreszcie ściana zewnętrzna położna po drugiej stronie.

- Następnie zostaną wykonane przesłony, czyli połączenia ścian, które dochodzą do krawędzi tunelu od jednej i drugiej strony – będziemy musieli odciąć przepływ wody. Wtedy będzie można wykonać te części ścian, które są pod tunelem i wreszcie przystąpimy do zejścia na głębokość około 20 metrów, gdzie będzie jezdnia tunelu drogowego - wylicza rzecznik prasowy wykonawcy.

Trasa gotowa w 2020 roku

Prace przy POW na Ursynowie ruszyły 1 marca 2017 roku. Obejmowały likwidację popularnego ronda u zbiegu al. KEN i Płaskowickiej i likwidację lewoskrętu na tym skrzyżowaniu. Wprowadzono szereg objazdów dla mieszkańców.

Cała Południowa Obwodnica Warszawy to 18,5 km drogi - od węzła Puławska do węzła Lubelska. Jej koszt to 2,5 miliarda złotych. Planowany termin zakończenia inwestycji to trzeci kwartał 2020 roku.

ab/ec

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • WAW

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.04.2019 15:28 ~WAW


    kiernoz~kiernoz

    Był trawnik, były drzewa, a jest wielka rozpierducha bez ładu i składu. Tyle nam zafundowała PO, a pis przyklepał, to co tamci ustalili.
    daktylek~daktylek


    Od lat 80 XX wieku wiadomo było, że teren jest zarezerwowany dla obwodnicy. Jak się kupowało mieszkanie w tym miejscu, to trzeba się było liczyć z tym, że prędzej czy później zacznie się budowa.
    co ma piernik do wiatraka?

  • tttt

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.04.2019 13:47 ~tttt

    kiernoz~kiernoz

    Był trawnik, były drzewa, a jest wielka rozpierducha bez ładu i składu. Tyle nam zafundowała PO, a pis przyklepał, to co tamci ustalili.

    Nie bardzo rozumiem co ma pis do władz Warszawy, ale chyba lepiej, że część ruchu ulicznego zostanie przeniesiona pod ziemię zamiast puszczać "górą"? - będzie miejsce na te trawniki i zieleń.
    Cierpliwości.

  • daktylek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.04.2019 11:28 ~daktylek

    kiernoz~kiernoz

    Był trawnik, były drzewa, a jest wielka rozpierducha bez ładu i składu. Tyle nam zafundowała PO, a pis przyklepał, to co tamci ustalili.


    Od lat 80 XX wieku wiadomo było, że teren jest zarezerwowany dla obwodnicy. Jak się kupowało mieszkanie w tym miejscu, to trzeba się było liczyć z tym, że prędzej czy później zacznie się budowa.

  • helmut

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.04.2019 07:36 ~helmut

    Robert~Robert

    Astaldi prawie plajta zalicza i perfidnie kłamie co do do trzymania termińów...
    Zdjęcia z drona wskazują na duże opóźnienia.. Nikt nie jest głupi..


    Na Zakopiance też jakoś dużego ruchu na budowie nie widać, ul. Piłsudskiego w Markach rozgrzebana.. kolej nawet nie zaczęta i nie będzie..
    pogonić to włoskie towarzystwo i niech inne konkretne firmy przyjdą..

  • Nick

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.04.2019 18:18 ~Nick

    a można był uniknąć kosztów poprzez przesunięcie obwodnicy na południe od Warszawy, zamiast opierania się o stare plany...

  • kiernoz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.04.2019 14:46 ~kiernoz

    Był trawnik, były drzewa, a jest wielka rozpierducha bez ładu i składu. Tyle nam zafundowała PO, a pis przyklepał, to co tamci ustalili.

  • jajaja

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.04.2019 11:18 ~jajaja

    Najciekawsze rozwiązanie, to byłoby, gdyby zrobili podziemny przejazd kolejowy z metrem... a tak, jest to tylko wyrzucanie pieniędzy w błoto, bo jacyś krzykacze nie zauważyli, że pod oknem kupowanego mieszkania mają zaplanowaną obwodnicę...

  • ninio66

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.03.2019 18:02 ~ninio66

    no i mało kto jest tak głupi aby budować płytkie metro w mieście tak rozległym i tłumaczyć to kosztami; teraz wzrastają...

  • grand

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.03.2019 18:45 ~grand

    Ci wieczni malkontenci,to PiS-owe trolle. Pojęcia nawet nie mają,kto jest Inwestorem S2 (POW)? Nie jest nim m.st.Warszawa,a podlegająca rządowi GDDKiA.To tam ślijcie swoje pretensje i żale.Budowa tunelu pod funkcjonującą I linią Metra,to majstersztyk.Obyło się bez awarii,a tym bardziej,bez katastrofy.
    Teraz dalsza budowa tej części POW powinna ruszyć ,,z kopyta".PiS rządzi już 3,5 roku miał szanse na wykazanie się skutecznością na tej budowie-więc nie zwalajcie wszystkiego na PO-własnej nieudolności nie wymażecie. Cały Ursynów czeka na terminowe oddanie POW do użytku.

  • joj

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.03.2019 16:34 ~joj



    warszawiak~warszawiak

    Oczywiście musi to być najdroższy wariant by obce nam firmy się nachapały...
    Tak rządzi PO w stolicy...Dno
    joj~joj

    Doprawdy? Miasto jest inwestorem budowy drogi krajowej, podległej GDDKiA?
    marucha~marucha


    Inwestycja została zaplanowana i podpisana za PO - można to łatwo sprawdzić.
    Dlaczego mnie to nie dziwi ???

    Ubawiłeś mnie :D Odpowiem ci po pisiorowatemu:
    Przez ostatnie trzy lata samodzielnych rządów PiS nie zrobiło NIC...

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »