Informacje

06.05.2015 13:07 KOGO SŁUCHA GRONKIEWICZ-WALTZ?

Gocław skazany na metrobus.
W PO mówią: to przez męża prezydent

SERWISY:

Prezydent Wrocławia wycofał się właśnie z pomysłu budowy metrobusu na osiedle Nowy Dwór. Będzie tramwaj, jak chcieli mieszkańcy. To dyskusja podobna do tej o warszawskim Gocławiu. Tu jednak ostateczny głos ma ponoć… mąż Hanny Gronkiewicz-Waltz.

Taką rewelację ujawnił Jarosław Osowski z "Gazety Stołecznej": "Wśród działaczy PO można usłyszeć ciekawą teorię: linii tramwajowej na Gocław ma być niechętny mąż pani prezydent, który jest ekspertem transportowym. To z jego środowiska ma teraz płynąć zaciekły opór przeciwko tramwajowi na Gocław" - napisał.

Miał być tramwaj…

Dyskusja o tym, jak połączyć Gocław ze Śródmieściem, trwa od lat. Mieszkańcy żyją nadzieją, że do ich dzielnicy kiedyś dotrze odnoga metra. Jak pisaliśmy niedawno, jest to jednak bardzo odległa perspektywa, a pasażerów czeka niewygodna przesiadka do pociągów kursujących II linią metra. Tymczasem rozbudowujący się gwałtownie Gocław połączenia z lewobrzeżną Warszawa potrzebuje natychmiast. Stało się to jeszcze bardziej widoczne po pożarze mostu Łazienkowskiego.

Takie połączenie było w miejskich planach od lat. W 2012 roku, na zlecenie ratusza powstała koncepcja firmy AECOM: tory miały iść wzdłuż ulicy Bora-Komorowskiego, wiaduktem nad al. Stanów Zjednoczonych i dalej skrajem ogródków działkowych do ul. Waszyngtona.

… nagle wjechał metrobus

Ale kilka miesięcy temu warszawski ratusz zmienił zdanie. Nie wiadomo skąd pojawił się pomysł metrobusu czyli linii korzystającej z całkowicie wydzielonej trasy, obsługiwanej przez często i szybko poruszają się, duże pojazdy. Przystanki metrobusów – popularnych w Ameryce Południowej i Azji - przypominają zwykle stacje metra. Mają bramki i perony na tej samej wysokości, co podłoga pojazdów.

Metrobusy są - w budowie - tańsze od tramwajów. W dłuższej perspektywie, przy przeliczeniu kosztów eksploatacji na pasażera, bywa już różnie. Ich sieć można jednak rozwijać nie budując nowych ulic, a jedynie wydzielając część istniejących. Warszawski ratusz dodaje jeszcze jeden argument: na moście Poniatowskiego tramwajów jest już tak dużo, że wiele więcej się nie zmieści, choć - jak przypomina "Stołeczna" - z analizy AECOM wynikało, że można to pogodzić.

Tyle, że ratusz projektu takiej linii nie ma. Nie ma też żadnych analiz, na poparcie tak radykalnej zmiany planu dla Gocławia. Nie wiadomo na przykład, czy linię obsługiwałby istniejący tabor, czy też potrzebne byłyby nowe pojazdy (a także nowa zajezdnia i baza serwisowa). Wiadomo już też, że do realizacji tego planu nie uda się też wykorzystać konieczności modernizacji mostu Łazienkowskiego. W dodatku żadne polskie miasto nie testowało jeszcze tego rozwiązania i w ogóle trudno powiedzieć, skąd wzięła się jego popularność - budowę rozważa się Trójmieście, a Wrocław właśnie się z niej wycofał.

Być może historia z mężem pani prezydent jest tylko plotką. Nie byłoby jej jednak, gdyby Hanna Gronkiewicz-Waltz podjęła rozmowę z mieszkańcami. Tak, jak prezydent Dutkiewicz, który z pomysłu wycofał się rakiem, ale zrobił to na tyle zgrabnie, że wyszedł na polityka słuchającego wrocławian. Kogo posłucha Hanna Gronkiewicz-Waltz?

Po zamknięciu mostu Praga Południe stanęła w korku:

Karol Kobos

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Bartek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.05.2015 19:50 ~Bartek

    Tramwaj 77 kursuje tylko i wyłącznie z powodu zamknięcia mostu Łazienkowskiego.
    Z momentem otwarcia mostu wszystkie kursy tego tramwaju mogłyby jeździć na Gocław, ponadto za 3-4 lata jak przedłużona będzie II linia metra więcej ludzi będzie jeździć metrem niż tramwajami po mostach Poniatowskiego i Śląsko-Dąbrowskim.

  • Marian

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.05.2015 13:46 ~Marian

    bolo_lacznik~bolo_lacznik

    30-50zł za godzinę parkowania w centrum + mokotów(oprócz mieszkańców oczywiście) lub jakiejś określonej strefy i sprawy korków mamy z głowy i powietrze czystsze, mniejszy hałas a Ci dla których jazda samochodem jest wyznacznikiem luksusu dojdą do wniosku że ich nie stać na samochód

    A dla mieszkańców w końcu jakieś rozsądne abonamenty po 300PLN na miesiąc za parkowanie na miejskim terenie. Od razu graty zawalające chodniki w Centrum znikną.

  • gość

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.05.2015 09:15 ~gość



    prażanka~prażanka

    Z artykułów p. Jarosława Osowskiego wynika jasno, że nigdy w godzinach szczytu nie jechał tramwajem z Ronda Waszyngtona do Placu Zawiszy i z powrotem. A szkoda. Może wtedy zdałby sobie sprawę, że po tych torach więcej tramwajów nie pojedzie. No chyba że postawimy dla nich specjalny most nad skrzyżowaniami.
    ART~ART

    Dokładnie, dlatego mija się z celem "produkowanie" kolejnej linii tramwajowej przez ogródki działkowe, tramwaje będą stały w korkach tak jak samochody a więc po co? Czekamy na metro i nie chcemy głośnych tramwajów, torów pod oknami. Każdy narzeka a tak naprawde wiezie swoją szanowną rozczochraną samochodem i pretensja, że korki.. Jesteś wygodny to masz.. A gdzie możliwość wiazdu skuterów i motocykli na bus pasy? Moim i zapewne nie tylko moim zdaniem linia tramwajowa na Gocław to marnotrawienie pieniędzy.
    warszawiak~warszawiak

    Nie zastanowiłeś się przypadkiem po jaką cholerę te bus-podpaski, które tyko bez sensu KORKUJĄ miasto? Bez nich korki się owszem zdarzały od czasu do czasu, teraz mamy je CODZIENNIE, nawet w soboty i niedziele! Zwężone przez nie ulice to niecodzienne 'osiągnięcie' IDIOTÓW z Ratusza!


    Buspasy zaczęto wytyczać lata temu.

    Od tego czasu liczba samochodów w Warszawie zwiększyła się co najmniej dwukrotnie.

    I to właśnie zwiększenie liczby samochodów jest powodem większych korków.

  • roti

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.05.2015 08:11 ~roti

    widziały gały co wybierały!!! tak drodzy mieszkańcy gocławia chcieliscie hamki tomacie

  • Jul

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.05.2015 06:32 ~Jul

    Czemu prywatna firma AECO ma narzucać miastu koncepcę tramwaju na Gocław.

  • dezet

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.05.2015 23:47 ~dezet

    Z tą niemożliwością wsadzenia następnej linii tramwajowej na AL. Jerozolimskie to nie jest prawda! Owszem teraz, kiedy (po zamknięciu mostu Łazienkowskiego) uruchomiono linię 77 by ratować sytuację to miejsca nie ma. Kiedy jednak remont się zakończy i łazienkowski zacznie funkcjonować linia 77 (często kursująca) przestanie kuroswać i wtedy miejsce na linię gocławską będzie.

  • warszawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.05.2015 22:53 ~warszawiak



    pzdr~pzdr

    Dopychanie kolejnych tramwajów w ciągu Al. Waszyngtona - Most Poniatowskiego - Al. Jerozolimskie jest moim zdaniem cokolwiek bez sensu.

    Przy okazji remontu mostu Łazienkowskiego powinno się na nim wytyczyć oddzielone od pozostałych pasy dla autobusów - nie buspasy oddzielone wymalowanymi liniami, tylko osobne jezdnie, na które nie miały by możliwości wjechania inne pojazdy.
    azsxdc~azsxdc

    Nie bierzesz pod uwagę, że w Alejach po otwarciu metra miało być mniej kursów i nawet skasowano 8 ale na razie z powodu zamknięcia Trasy Łazienkowskiej tramwaje nadal jeżdżą bardzo często i w miejsce skasowanej 8 jest tymczasowa linia 77. Jak otworzą Trasę Łazienkowską to potną rozkłay tramwajowe w Alejach i skasują 77. Dodatkowo na Gocław można wysłać jedną z linii np. 24 lub 9.
    Co do autobusów to wspomnianego Metrobusa też nie ma gdzie upchnąć bo na Moście Poniatowskiego nie ma dwukierunkowych buspasów a po torowisku autobusy nie pojadą bo za wąskie (żeby się zmieściły trzeba rozsunąć tory tak jak na trasie WZ ale na to nie ma miejsca). W centrum metrobusy utkną w korku a do tego dodatkowo zatkają i tak wiecznie korkujące się przystanki w Alejach i ciasną pętlę przy Złotych Tarasach.

    mmm~mmm


    metrobusy nie staną w korku po poruszają sie po wydzielonych pasach.
    Jeśli pas nie jest wydzielony to nie jest to metrobus.

    Dopóki Hanka nie przesadzi swego tłustego dupska do komunikacji zbiorowej, dopóty nie będziemy mieli dobrej tej 'komunikacji'. PROSTE? Po bus-podpaskach ta panienka śmiga jak fryga limuzyną za NASZE PIENIĄDZE! Taka jest 'cenna' i 'niezastąpiona'! :)

  • warszawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.05.2015 22:43 ~warszawiak


    prażanka~prażanka

    Z artykułów p. Jarosława Osowskiego wynika jasno, że nigdy w godzinach szczytu nie jechał tramwajem z Ronda Waszyngtona do Placu Zawiszy i z powrotem. A szkoda. Może wtedy zdałby sobie sprawę, że po tych torach więcej tramwajów nie pojedzie. No chyba że postawimy dla nich specjalny most nad skrzyżowaniami.
    ART~ART

    Dokładnie, dlatego mija się z celem "produkowanie" kolejnej linii tramwajowej przez ogródki działkowe, tramwaje będą stały w korkach tak jak samochody a więc po co? Czekamy na metro i nie chcemy głośnych tramwajów, torów pod oknami. Każdy narzeka a tak naprawde wiezie swoją szanowną rozczochraną samochodem i pretensja, że korki.. Jesteś wygodny to masz.. A gdzie możliwość wiazdu skuterów i motocykli na bus pasy? Moim i zapewne nie tylko moim zdaniem linia tramwajowa na Gocław to marnotrawienie pieniędzy.

    Nie zastanowiłeś się przypadkiem po jaką cholerę te bus-podpaski, które tyko bez sensu KORKUJĄ miasto? Bez nich korki się owszem zdarzały od czasu do czasu, teraz mamy je CODZIENNIE, nawet w soboty i niedziele! Zwężone przez nie ulice to niecodzienne 'osiągnięcie' IDIOTÓW z Ratusza!

  • warszawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.05.2015 22:38 ~warszawiak

    Ona NIKOGO nie słucha! WYGŁAŁA i jest nadal śwoęcie przekonana o swojej nieomylności i niedoścignionej inteligencji. Niestety prawda jest zupełnie inna! Dla nas to NAJGORSZY Prezydent w historii!

  • bolo_lacznik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.05.2015 20:51 ~bolo_lacznik

    30-50zł za godzinę parkowania w centrum + mokotów(oprócz mieszkańców oczywiście) lub jakiejś określonej strefy i sprawy korków mamy z głowy i powietrze czystsze, mniejszy hałas a Ci dla których jazda samochodem jest wyznacznikiem luksusu dojdą do wniosku że ich nie stać na samochód

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »