Informacje

25.06.2019 06:40 zakończenie prac w 2021 roku

Głośna budowa metra na Bródno. Na placu 500 pracowników

SERWISY:


- Na pewno będzie głośno, będzie hałas, będzie pył - ostrzegał Bartosz Sawicki z firmy Gulermak, wykonawcy metra na Bródnie. Prace na budowie
północno-wschodniego odcinka podziemnej kolejki mają zakończyć się za dwa lata.

Na stacji Bródno (C21) trwają intensywne prace przy budowie ścian szczelinowych, czyli - jak wyjaśnił Sawicki - betonowych wanien chroniących budowę przed zalaniem wodami gruntowymi oraz osuwiskami. Długość przyszłej stacji Bródno przy skrzyżowaniu Rembielińskiej i Kondratowicza wraz z torami odstawczymi wyniesie prawie 700 metrów.

"Te uciążliwości będą"

- W tym momencie pogłębiarka tworzy 30-metrowy wykop - mówił rzecznik prasowy Gulemark na spotkaniu prasowym.

Jak dodał urząd miasta, prace odbywają się non stop. "Po zgłębieniu otworu w ziemi, wypełniany jest on zawiesiną bentonitową, która zabezpiecza go przed osypaniem, a następnie w otworze umieszczana jest klatka zbrojeniowa. Proces wieńczy betonowanie" - czytamy w komunikacie ratusza.

Jak ostrzegł Sawicki, mieszkańcy Bródna będą musieli przyzwyczaić się do hałasu, bowiem w niektórych miejscach prace oddalone są o zaledwie półtora metra od budynków i okien.

- Te uciążliwości będą. Na pewno będzie głośno, będzie hałas, będzie pył, ale staramy się, żeby były one jak najmniejsze - zapewnił. I wyjaśnił, że cykl prac dostosowany jest do rytmu życia mieszkańców. - Żeby najcięższe roboty były wykonywane w godzinach dziennych, wtedy gdy większość mieszkańców jest w pracy - sprecyzował.

Budowniczowie metra zadbają też o ochronę budynków.

- Tam gdzie jesteśmy stosunkowo blisko budynków, powstaną ekrany dźwiękoszczelne - mówił Sawicki. I dodał, że w miejscu budowy znajdują się myjki dla wyjeżdżających ciężarówek. W przypadku upałów cały teren polewany jest wodą, by jak najmniej kurzu wzbijało się w powietrze.

Jak poinformował Sawicki, w tym momencie na budowie pracuje ponad 500 osób. - Dla całości kontraktu wraz z projektantami i personelem zarządzającym jest to około tysiąc osób - wyliczał. I zapewnił, że wszystkie prace przebiegają zgodnie z harmonogramem.

Zakończenie w 2021 roku

Umowę na budowę tego odcinka podpisano 28 września 2018 roku. Na północno-wschodniej końcówce metra powstaną trzy stacje: Zacisze pod ulicą Figara w pobliżu skrzyżowania z Codzienną, Kondratowicza przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej i Kondratowicza oraz Bródno przy skrzyżowaniu ulicy Kondratowicza i Rembielińskiej.

Połączy je ponad cztery kilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstanie również duża hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, na zrealizowanie projektu wartego 1 397 895 000 złotych ma czas do września 2021 roku.

Na tvnwarszawa.pl informowaliśmy o próbie ewakuacji na nowo powstałej stacji metra Szwedzka:


ab/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • jakubdmowski

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.07.2019 14:20 ~jakubdmowski




    lazz~lazz

    Pracują 24h, od miesięcy nie można się wyspać.
    Ursyn car~Ursyn car

    My tu na Ursynowie byliśmy prekursorami w budowie pierwszej linii Metra. Rozwalone były ulice KEN i wszystkie przyległe, wszędzie leżały kawały betonu, a pył trzeszczał w zębach, ale nikt nie narzekał, aż doczekaliśmy radosnego dnia otwarcia. I wszyscy Ursynowianie przejechali się metrem do śródmieścia :)
    jot~jot


    Ale Ursynów nie był wtedy jeszcze tak gęsto zabudowany jak Bródno jest teraz. W ogóle nie ma co porównywać. Ja pamiętam kuropatwy i bażanty łażące przy budowie metra na Kabatach.
    Iglaki~Iglaki

    Hi, hi, a po mojej ulicy, na " Starym " Ursynowie, czyli po Końskim Jarze pod wieczór z różnych norek wychodziły jeże na spacer jeszcze parę lat temu :)


    Nadal wychodzą :)

  • Wynocha

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.06.2019 10:29 ~Wynocha


    Wynocha~Wynocha

    A po co warszawskie miasto wyjeżdża poza Warszawę?
    ktoś o 1503~ktoś o 1503

    Słusznie. Powinno być tylko na Bródnie czyli najstarszej części Warszawy.

    "...najstarszej części Warszawy..." :D Dobre! :D

    To do teraz nie jest Warszawa, tak prawdę mówiąc.

  • qperNIK

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.06.2019 10:07 ~qperNIK

    JMSAA~JMSAA

    W cywilizowanych krajach stacje metra buduje się od dołu i to bez zamykania dróg w godzinach innych niż nocne. Do tego budowa takiej stacyjki to max 3 miesiące...a w mniej cywilizowanych typu Chiny taka budowa skończy się po niżej miesiąca

    U nas pół roku to się przekłada papiery z biurka na biurko aby ogłosić przetarg.
    Ogólnie gdyby wyrzucić urzędników z procesu budowy, to czas skróciłby się co najmniej dziesięciokrotnie. Pewnie jedna na 1000 stacji by się po 100 latach zawaliła a w 10 odpadałyby kafelki ale można by budować jak w Pekinie - po 40-50 km rocznie. Czyli więcej niż całe obecne Warszawskie metro.

  • JMSAA

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.06.2019 20:16 ~JMSAA

    W cywilizowanych krajach stacje metra buduje się od dołu i to bez zamykania dróg w godzinach innych niż nocne. Do tego budowa takiej stacyjki to max 3 miesiące...a w mniej cywilizowanych typu Chiny taka budowa skończy się po niżej miesiąca

  • Iglaki

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.06.2019 20:09 ~Iglaki



    lazz~lazz

    Pracują 24h, od miesięcy nie można się wyspać.
    Ursyn car~Ursyn car

    My tu na Ursynowie byliśmy prekursorami w budowie pierwszej linii Metra. Rozwalone były ulice KEN i wszystkie przyległe, wszędzie leżały kawały betonu, a pył trzeszczał w zębach, ale nikt nie narzekał, aż doczekaliśmy radosnego dnia otwarcia. I wszyscy Ursynowianie przejechali się metrem do śródmieścia :)
    jot~jot


    Ale Ursynów nie był wtedy jeszcze tak gęsto zabudowany jak Bródno jest teraz. W ogóle nie ma co porównywać. Ja pamiętam kuropatwy i bażanty łażące przy budowie metra na Kabatach.

    Hi, hi, a po mojej ulicy, na " Starym " Ursynowie, czyli po Końskim Jarze pod wieczór z różnych norek wychodziły jeże na spacer jeszcze parę lat temu :)

  • wawa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.06.2019 18:50 ~wawa

    Krzychu z Targówka~Krzychu z Targówka

    A no tak.
    Trzeba wytrzymać.
    Ale i tak uważam, że prowadzić metro na Rembielińską to błąd. Głębocka, Kąty Grodzicke i Zdziarska, Kobiałki... To odpowiedni kierunek. I miejsce na P&R.
    Tam osiedla rosną ja kpo deszczu grzyby, a komunikacji żadnej, albo marna.

    A Rembielińska? Miała (i ma) tramwaje, autobusy a nawet i pociąg w tej samej odległości co metro na Wincentego...

    Metro buduje się w mieście, a nie na wsi, którą nadal jest i będzie "zielona białołęka".

  • Fis

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.06.2019 17:08 ~Fis

    Przy okazji na okolicznych uliczkach progi zwalniające i strefa 30 km/h, oczywiście bez konsultacji z mieszkańcami.

  • jot

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.06.2019 15:40 ~jot


    lazz~lazz

    Pracują 24h, od miesięcy nie można się wyspać.
    Ursyn car~Ursyn car

    My tu na Ursynowie byliśmy prekursorami w budowie pierwszej linii Metra. Rozwalone były ulice KEN i wszystkie przyległe, wszędzie leżały kawały betonu, a pył trzeszczał w zębach, ale nikt nie narzekał, aż doczekaliśmy radosnego dnia otwarcia. I wszyscy Ursynowianie przejechali się metrem do śródmieścia :)


    Ale Ursynów nie był wtedy jeszcze tak gęsto zabudowany jak Bródno jest teraz. W ogóle nie ma co porównywać. Ja pamiętam kuropatwy i bażanty łażące przy budowie metra na Kabatach.

  • jot

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.06.2019 15:35 ~jot




    lazz~lazz

    Pracują 24h, od miesięcy nie można się wyspać.
    Ursyn car~Ursyn car

    My tu na Ursynowie byliśmy prekursorami w budowie pierwszej linii Metra. Rozwalone były ulice KEN i wszystkie przyległe, wszędzie leżały kawały betonu, a pył trzeszczał w zębach, ale nikt nie narzekał, aż doczekaliśmy radosnego dnia otwarcia. I wszyscy Ursynowianie przejechali się metrem do śródmieścia :)
    Bobelt pruciak~Bobelt pruciak


    To było kiedyś. Teraz mamy elżbietę, hanię, krisa i innych kalesoniarzy, którym przeszkadza: budowa obwodnicy, nocny hałas z metra, samoloty, samochody, dwupasmowe ulice, Konstancin, Wilanów, Piaseczno, strzelanie w sylwestra bo psy, dziki, karpie, hulajnogi, trawa skoszona, trawa nieskoszona, drzewo ścięte, drzewo nieścięte, sprzedawczyni z empiku w tesco nie zna wszystkich noblistów z literatury. O czymś zapomniałem? A najlepiej wpisać od razu ursynów na listę światowego dziedzictwa UNESCO.
    Ursyn car~Ursyn car

    Niestety, Ursynów się wyludnia. To znaczy pierwotni mieszkańcy wyprowadzają się do własnych domków pod Warszawą. Zapewniam, że długoletnie mieszkanie w betonowych blokach może obrzydnąć. Ja, z żalem, ale też się wyprowadzę, jeszcze zanim Ursynów zostanie wpisany na listę światowego dziedzictwa Unesco.


    Też znam sporo takich, co to się z Ursynowa wyprowadzili do własnego domu pod Warszawę. I teraz sobie w brodę plują, bo mnóstwo czasu spędzają w korkach na dojazdówkach i wyjazdówkach. A jeszcze ci co mają dzieci, które trzeba wozić do szkoły, na zajęcia, na urodziny do kolegi itp. to już w ogóle klną. I oni zapewniają, że jak już się wyprowadzasz, to zrób to z głową, a nie tylko dlatego, że ci blok obrzydł.

  • Krzychu z Targówka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.06.2019 15:12 ~Krzychu z…

    A no tak.
    Trzeba wytrzymać.
    Ale i tak uważam, że prowadzić metro na Rembielińską to błąd. Głębocka, Kąty Grodzicke i Zdziarska, Kobiałki... To odpowiedni kierunek. I miejsce na P&R.
    Tam osiedla rosną ja kpo deszczu grzyby, a komunikacji żadnej, albo marna.

    A Rembielińska? Miała (i ma) tramwaje, autobusy a nawet i pociąg w tej samej odległości co metro na Wincentego...

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »