Informacje

05.01.2016 12:10 gdzie mogłyby powstać?

Gdzie nowe buspasy?
Analiz brak, lista topnieje

SERWISY:


Wciąż nie powstały szczegółowe analizy dotyczące wytyczenia nowych buspasów. Wiadomo, że niektórych wstępnie typowanych lokalizacji urzędnicy nie biorą już pod uwagę, bo - ich zdaniem - poprawiła się sytuacja na drogach.

Rok temu Zarząd Transportu Miejskiego wskazał 19 lokalizacji, w których mogłyby powstać nowe buspasy. Decyzje uzależniał przede wszystkim od wyników analiz ruchu. Okazuje się jednak, że badań wciąż nie przeprowadzono.

"Nie było zainteresowania"

- Jeżeli chodzi o Dolinę Służewiecką i al. Wilanowską, to chcielibyśmy zlecić analizę w tym roku, ale to zależy od możliwości finansowych miasta - przyznaje Wiktor Paul z biura prasowego ZTM. - Odnośnie al. gen. Chruściela "Montera" na odcinku między ulicami Kadrową i Cyrulików, nasze pierwsze zapytanie ofertowe nie spotkało się z zainteresowaniem oferentów. Ponowną próbę wyłonienia wykonawcy podejmiemy na początku 2016 roku - dodaje.

Oddalają się też analizy dotyczące buspasów w al. Prymasa Tysiąclecia, Al. Jerozolimskich, na ul. Górczewskiej oraz Raszyńskiej. Zarząd zapowiada, że zostaną przeprowadzone w ramach przygotowania czasowej organizacji ruchu dla inwestycji prowadzonych w ich okolicach. - Chodzi o rozbudowę II linii metra czy remont wiaduktu ul. Towarowej nad kolejową linią średnicową - zaznacza Paul.

"Poprawiła się sytuacja"

I przekonuje, że w przypadku innych wytypowanych ulic, nie ma pilnej potrzeby, by wytyczać buspasy. Dodaje również, że niektóre oddane w ostatnim okresie inwestycje wpłynęły na poprawę czasów przejazdu komunikacją miejską.

- Przykładem tego jest oddanie do użytku kolejnego odcinka trasy tramwajowej na Tarchomin (dot. rozważanej lokalizacji pasa autobusowego na Trasie Mostu Marii Skłodowskiej-Curie przed skrzyżowaniem z ul. Kasprowicza), al. Legionów Piłsudskiego i Polskiej Organizacji Wojskowej (dot. rozważanej lokalizacji pasa autobusowego w al. Krakowskiej na odcinku od ul. Szyszkowej do ul. Mineralnej), przebudowa al. Armii Krajowej i Mostu Grota-Roweckiego oraz uruchomienie II linii metra wraz z wprowadzeniem podstawowej organizacji ruchu na pl. Wileńskim (dot. rozważanej lokalizacji pasa autobusowego w al. Solidarności i ul. Radzymińskiej na odcinku od ul. Targowej do ul. Łodygowej) – wylicza Paul.

Jak już pisaliśmy, w najbliższych latach nie ma również co liczyć na buspas w ulicy Puławskiej. WIĘCEJ NA TEN TEMAT.

CZYTAJ TEŻ: 41 minut autobusem, 32 minuty autem. Tak podróżują warszawiacy

ran/r

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • takdlabuspasów

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.02.2016 15:20 ~takdlabuspasów

    sebbax słuszna sugestia karty opóźnień autobusów to najprostrza analiza. Panie Jacku czemu Pan wyżucił BUSPAS na puławskiej kosztem jakiejś uliczki wyględy? czyli dla 500 kierowców samochodów osobowych, wywalił Pan projekt buspasa na puławskiej dla kilkudziesięciu tysięcy ludzi dziennie? a o ile zwiększyłby się ruch rowerowy gdyby pozwolił Pan wjechać rowerom i skuterom na buspasy?

  • vtr

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.01.2016 13:20 ~vtr



    tomek4~tomek4

    Co z bus pasem na Trasie Łazienkowskiej, który jest wykorzystany, może w 30 procentach, ale za to całodobowy i 7 dni w tygodniu. Wykorzystanie tego potworka w dni wolne od pracy jest minimalne.Bus pas na Trasie łazienkowskiej TAK, ale okresowo, w godzinach szczytu i bez dni wolnych od pracy.
    mec~mec

    całodobowe i weekendowe bus pasu to najwiekszy idiotyzm jaki widziałem. Wawelska od Grojeckiej do pom lotników nawet w weekend zatkana a autobus jedzie raz na 5 lub 10 min.
    uzywane za to maja złotówy, ktore z tego pasa korzystają
    Michal~Michal


    Jeśli jest korek, to znaczy, ze buspas jest potrzebny. Jeśli go nie ma, to znaczy, ze likwidacja buspasa by niewiele zmieniła. Ale wzrosło by zamieszanie wśród kierowców - bo by musieli się zawsze orientować czy akurat mogą jechać buspasem czy nie.

    Podsumowując, czasowe buspasy są bez sensu. Pisze to jako kierowca.


    A ja jako kierowca napiszę że buspasy całodobowe są bez sensu.
    Co więcej, to buspas na Trasie Łazienkowskiej jest potrzebny, ale na Moście Łazienkowskim to właśnie on generuje korek. Tam od początku powinien być dopuszczony ruch samochodów skręcających na estakady zjazdowe.
    W obecnym układzie jeden zator tworzy się przed wjazdem z Wału Miedzeszyńskiego i nawet autobusy stoją, zanim samochody z estakady włączą się do ruchu na środkowy pas blokując buspas. Drugi zator robi się przed zjazdem na Wisłostradę i znowu samochody ze środkowego hamują wszystkich, bo nie mogą zjechać na pas zjazdowy tylko muszą przepuścić autobusy i taxi.

    To rozwiązanie to całkowity bezsens.

  • kiero

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.01.2016 09:25 ~kiero

    dobudować buspasy a nie zabierać istniejące pasy!!!

  • warszawianka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.01.2016 22:10 ~warszawianka

    Dyrektor ZDMu zajął się ścieżkami :-)))))) bus pasy mu nie w głowiek ;-)

  • hahahahah

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.01.2016 21:32 ~hahahahah

    qwerty~qwerty

    Dobrze byłoby zabrać scieżki rowerowe i tam porobić buspasy. Co komu po pustych ścieżkach, jak pół roku u nas się nie da jeżdzić.


    Zimę masz od jakiegoś tygodnia. Z jakiego powodu nie jesteś w stanie jeździć przez pół roku? Jesteś patologicznie otyły czy jakoś inaczej niepełnosprawny? A może umysłowo?

  • Michal

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.01.2016 21:28 ~Michal


    tomek4~tomek4

    Co z bus pasem na Trasie Łazienkowskiej, który jest wykorzystany, może w 30 procentach, ale za to całodobowy i 7 dni w tygodniu. Wykorzystanie tego potworka w dni wolne od pracy jest minimalne.Bus pas na Trasie łazienkowskiej TAK, ale okresowo, w godzinach szczytu i bez dni wolnych od pracy.
    mec~mec

    całodobowe i weekendowe bus pasu to najwiekszy idiotyzm jaki widziałem. Wawelska od Grojeckiej do pom lotników nawet w weekend zatkana a autobus jedzie raz na 5 lub 10 min.
    uzywane za to maja złotówy, ktore z tego pasa korzystają


    Jeśli jest korek, to znaczy, ze buspas jest potrzebny. Jeśli go nie ma, to znaczy, ze likwidacja buspasa by niewiele zmieniła. Ale wzrosło by zamieszanie wśród kierowców - bo by musieli się zawsze orientować czy akurat mogą jechać buspasem czy nie.

    Podsumowując, czasowe buspasy są bez sensu. Pisze to jako kierowca.

  • Lil

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.01.2016 19:05 ~Lil

    Na al. Wilanowskiej błagam! Te korki w godzinach szczytu to jakas katastrofa!

  • mec

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.01.2016 16:33 ~mec

    tomek4~tomek4

    Co z bus pasem na Trasie Łazienkowskiej, który jest wykorzystany, może w 30 procentach, ale za to całodobowy i 7 dni w tygodniu. Wykorzystanie tego potworka w dni wolne od pracy jest minimalne.Bus pas na Trasie łazienkowskiej TAK, ale okresowo, w godzinach szczytu i bez dni wolnych od pracy.

    całodobowe i weekendowe bus pasu to najwiekszy idiotyzm jaki widziałem. Wawelska od Grojeckiej do pom lotników nawet w weekend zatkana a autobus jedzie raz na 5 lub 10 min.
    uzywane za to maja złotówy, ktore z tego pasa korzystają

  • res

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.01.2016 16:12 ~res


    czwartek~czwartek

    A może zamiast o malowankach na jezdni i zwężaniu jezdni - pomyśleć o poszerzeniu zatłoczonych ulic?
    qaz~qaz

    ktorych? marszlkowskiej? jerozolimskich? ciekawe jak

    Więcej ulic w Warszawie nie znasz, nieciekawy ciekawski? Kiepski z ciebie naukowiec.

  • SEBBAX

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.01.2016 16:00 SEBBAX

    xxx~xxx

    przedłużyć bus-pas od Hali Kopińskiej do (co najmniej) dworca zachodniego, a nawet za dworzec (bo skręcający w prawo skutecznie blokują autobusy i nie mogą ruszyć z przystanku

    na odcinku przy hali kopinskiej bus pas jest zbyt waski i czesto przejazd utrudniaja zaparkowane pojazdy... to samo w al. Jerozolimskich...

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »