Informacje

12.02.2019 06:23 DZIEŃ DOBRY TVN

Gdzie jest poranny korek?
Oni Wam to wyśpiewają

SERWISY:

Wiadomości drogowe nie muszą być nudne. Z takiego założenia wyszła dwójka prowadzących poranną audycję w studenckim Radiu Kampus. Pablo 27 i Diego Cichy Don informują słuchaczy o utrudnieniach rapując nazwy zakorkowanych ulic.

>>> ZOBACZ CAŁY MATERIAŁ NA STRONIE DZIEŃ DOBRY TVN <<<

Mowa o audycji, której można posłuchać na antenie radia Kampus w środy, między 7 a 10. W poniedziałek Pablo i Diego byli gośćmi Dzień Dobry TVN.

Pytani o to, skąd pomysł na nietypową audycję, odpowiadają, że chcieli to zrobić po swojemu, a radio w Polsce jest dosyć nudne i schematyczne. - Mamy coś do powiedzenia i chcemy to robić w sposób naturalny i bliski rzeczywistości, mówiąc tak jak się rozmawia ze znajomymi - tłumaczy Pablo 27.

- Nie zarobiłem jeszcze taczki pieniędzy. Czuję się amatorem-pasjonatem - mówi o sobie prowadzący Pablo 27, tak naprawdę Paweł Szawczukiewicz.

Drugi prowadzący to Diego Cichy Don, czyli Rafał Kłoczko. - Dla nas wynagrodzeniem jest to, że robimy program, który uważamy, że ma sens, jest fajny i coś z tego wynika - wyjaśnia.

Z muzyką związani od dawna

Prezenterzy poznali się na scenie muzycznej - Diego jest wokalistą Zjednoczenie Sound System, a Pablo rozkręcał imprezy ze składem Dancehall Masakr-Rah.

- Był taki moment, że zmęczyło mnie śpiewanie. Spotkaliśmy się przypadkiem w radiu, jako goście i zaczęliśmy zastanawiać się czy może warto byłoby zrobić z tego coś więcej - wyjaśnia Diego. - Zaproponowaliśmy Wojtkowi Rodkowi, który jest szefem Radia Kampus. On się zainteresował i jakoś to poszło - dodaje.

Zdradzają, że wybór utworu do śpiewania o korkach to spora trudność. Podobnie jak zaśpiewanie nazw niektórych ulic.

- Mamy zawsze problem z nazwą Ronda Szczepańskiego Ziutka - wyznaje Diego. - A jeśli chodzi o dobór muzyki, to często prosimy naszych słuchaczy o to, aby pisali o czym mamy śpiewać i z jakim podkładem. Dostajemy listę 20 piosenek i wybieramy na bieżąco - dodaje Diego.

Luźny styl audycji

Dziennikarze chwalą się, że o korkach potrafią zaśpiewać do wszystkiego. - Diego jest całkiem niezłym freestylerem, czyli człowiekiem, który, jak mu się odpali jakiś podkład muzyczny, to potrafi tak to poukładać, żeby się rymowało i miało sens - tłumaczy Pablo 27.

Choć - jak zdradza Diego - pomyłki nie są problemem, bo słuchacze uwielbiają pomyłki. - Jeśli nagle coś się nie rymuje to plus - mówi Diego.

Pytani czy w radiu akademickim można sobie pozwolić na więcej luzu, odpowiadają, że ogólnie w mediach teraz można sobie pozwolić na więcej. - Na przykład poranne programy w Nowym Jorku też są prowadzone w luźnej atmosferze bez okrągłych zdań i "ą ę" - wyjaśnia Pablo. - Jeśli coś nie wyjdzie to nie tuszujemy tego nerwowo. Tacy jesteśmy i chlubimy się tym, że jesteśmy ludźmi i zachowujemy się tak jak ludzie - dodaje.

Idealne miejsce dla początkujących

Do Radia Kampus na wydziale Dziennikarstwa na Uniwersytecie Warszawskim zgłaszają się studenci, którzy chcą zdobyć doświadczenie. - Przychodzą do nas studenci różnych kierunków i różnych uczelni. Tutaj mogą się uczyć wszystkiego od podstaw, w ramach wolontariatu - mówi Piotr Topoliński, dziennikarz radia Kampus. - To nie jest zabawa w radio, działamy na poważnie. Jedyne czym się możemy bawić, to słowo lub forma - dodaje.

Studenci doceniają to miejsce, bo mogą nauczyć się warsztatu od starszych kolegów dziennikarzy.

- Taka rozgłośnia jest niesamowitym, praktycznym doświadczeniem, którego studenci nie nabędą nigdzie indziej - mówi Dariusz Tworzydło, medioznawca. - Robią to w stylu, który pasuje młodym ludziom i ci młodzi słuchacze, do których adresowane są audycje, często mówią, że to jest radio właśnie dla nich - dodaje.

W badaniach słuchalności radio Kampus jest prawie na końcu. Walczy jednak z rozgłośniami, które z mają i większy budżet i bardziej doświadczoną kadrę.

mp/r

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • autbus

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.02.2019 16:05 ~autbus





    zapytanie~zapytanie

    My , prawdziwi warszawiacy pytamy się - Za co brała przez tyle lat pieniądze pani HGW skoro codziennie przez jej kadencje staliśmy w korkach ?
    Za co bierze pieniądze pan Trzaskowski który zajmuje się związkami partnerskimi zamiast porządkiem w Warszawie ???
    stonka~stonka

    Jest proste rozwiązanie na Twój problem. Sięgnięcie do kieszeni kierowców - sami przesiądą się do zbiorkomu. Zgadzasz się na takie rozwiązanie?
    scand~scand

    Jesteś prosty w budowie i szkodliwy iak nomen omen stonka- jakby wszyscy kierowcy przesiedli sie do zbiorkomu to szczególnie w godzinach szczytu nie dałbyś radę do zbiorkomu wejść, albo na przystanku docelowym ze zbiorkomu wyjść, o niedostatecznym pokryciu czasowym i strefowym wielu rejonów przez zbiorkom juz nie dyskutując.
    cecek~cecek

    Jeśli było by to wcześniej zaplanowane odpowiednia ilość pojazdów komunikacji, to nie było by żadnego problemu a wszystkie kursy były by punktualne.
    Jeden autobus to powiedzmy 100 czy 150 samochodów osobowych więc teraz wyobraź sobie ile zajmuje jeden autobus miejsca a ile 150 samochodów;) Widzisz różnicę? W pierwszym przypadku 18metrów w drugim 500m
    scand~scand

    Jakby babcia miała wasy to by była dziadkiem, a póki co tak jak napisałem nie ma dostatecznego pokrycia strefowego i czasowego i komunikacja miejska nie jest w stanie przejąc nawet połowy osób korzystajacych z prywatnych samochodów- widzisz realia czy nadal bedziesz zaklinał rzeczywistość?

    Ale przecież bardzo dobrze napisał tylko Ty przy swoim cały czas, napisał że po wcześniejszym zaplanowaniu przecież:)
    I faktycznie nie było by takich korków i bardziej punktualna komunikacja:)
    Więc o co Ci chodzi?
    Chyba chcesz ponarzekać jak typowy warszawiak, co?;)

  • scand

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.02.2019 11:51 ~scand




    zapytanie~zapytanie

    My , prawdziwi warszawiacy pytamy się - Za co brała przez tyle lat pieniądze pani HGW skoro codziennie przez jej kadencje staliśmy w korkach ?
    Za co bierze pieniądze pan Trzaskowski który zajmuje się związkami partnerskimi zamiast porządkiem w Warszawie ???
    stonka~stonka

    Jest proste rozwiązanie na Twój problem. Sięgnięcie do kieszeni kierowców - sami przesiądą się do zbiorkomu. Zgadzasz się na takie rozwiązanie?
    scand~scand

    Jesteś prosty w budowie i szkodliwy iak nomen omen stonka- jakby wszyscy kierowcy przesiedli sie do zbiorkomu to szczególnie w godzinach szczytu nie dałbyś radę do zbiorkomu wejść, albo na przystanku docelowym ze zbiorkomu wyjść, o niedostatecznym pokryciu czasowym i strefowym wielu rejonów przez zbiorkom juz nie dyskutując.
    cecek~cecek

    Jeśli było by to wcześniej zaplanowane odpowiednia ilość pojazdów komunikacji, to nie było by żadnego problemu a wszystkie kursy były by punktualne.
    Jeden autobus to powiedzmy 100 czy 150 samochodów osobowych więc teraz wyobraź sobie ile zajmuje jeden autobus miejsca a ile 150 samochodów;) Widzisz różnicę? W pierwszym przypadku 18metrów w drugim 500m

    Jakby babcia miała wasy to by była dziadkiem, a póki co tak jak napisałem nie ma dostatecznego pokrycia strefowego i czasowego i komunikacja miejska nie jest w stanie przejąc nawet połowy osób korzystajacych z prywatnych samochodów- widzisz realia czy nadal bedziesz zaklinał rzeczywistość?

  • warszawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.02.2019 07:06 ~warszawiak

    Dziękujemy PO za codzienne korki w stolicy !
    Oby tak dalej !!

  • Rexon

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.02.2019 16:26 ~Rexon

    nick~nick

    Takie studenckie radio, że sam znam gości prowadzących tam audycję, którzy dawno są po studiach i nawet nie studiowali w Warszawie.



    Raczej normalne że nie oznacza to że radio musi być w 100% oparte na osobach posiadających legitmację studencką. Chociażby od kogoś ci studenci muszą się uczyć warsztatu czy mieć kogo podpatrywać przy pracy, a zgadza się, że jest tam sporo radiowych osobowości w wieku wyraźnie ponadstudenckim. Także tych z doświadczeniem z innych rozgłośni.

  • Zecabi

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.02.2019 16:22 ~Zecabi

    kkmmk~kkmmk

    Choć w sumie to trochę ma rację, bo za czasów Hani praktycznie brak nowych ulic dróg itp, gdzieniegdzie sporadycznie, mostów miało być 5 jest jedynie jeden dokończony po Kaczorze, i oczywiście po za mostem tras już nie zrobiono i planów nawet brak.. A ile by to ułatwiło i odciążyło Toruńską.



    Może trochę rzetelności, bo nawet wikipedia pod hasłem LK - prezydent Warszawy wskazuje "W trakcie kadencji nie uruchomiono natomiast m.in. zapowiadanej budowy Mostu Północnego."

    A jakich to rzekomo tras brakuje, których nie wybudowało miasto? Z naciskiem na miasto, nie mylić z GDDKiA?

  • kkmmk

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.02.2019 15:09 ~kkmmk


    zapytanie~zapytanie

    My , prawdziwi warszawiacy pytamy się - Za co brała przez tyle lat pieniądze pani HGW skoro codziennie przez jej kadencje staliśmy w korkach ?
    Za co bierze pieniądze pan Trzaskowski który zajmuje się związkami partnerskimi zamiast porządkiem w Warszawie ???
    siostra przekładana~siostra przekładana

    Wracaj do sali, zaraz obchód.

    Choć w sumie to trochę ma rację, bo za czasów Hani praktycznie brak nowych ulic dróg itp, gdzieniegdzie sporadycznie, mostów miało być 5 jest jedynie jeden dokończony po Kaczorze, i oczywiście po za mostem tras już nie zrobiono i planów nawet brak.. A ile by to ułatwiło i odciążyło Toruńską.

  • cecek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.02.2019 15:04 ~cecek



    zapytanie~zapytanie

    My , prawdziwi warszawiacy pytamy się - Za co brała przez tyle lat pieniądze pani HGW skoro codziennie przez jej kadencje staliśmy w korkach ?
    Za co bierze pieniądze pan Trzaskowski który zajmuje się związkami partnerskimi zamiast porządkiem w Warszawie ???
    stonka~stonka

    Jest proste rozwiązanie na Twój problem. Sięgnięcie do kieszeni kierowców - sami przesiądą się do zbiorkomu. Zgadzasz się na takie rozwiązanie?
    scand~scand

    Jesteś prosty w budowie i szkodliwy iak nomen omen stonka- jakby wszyscy kierowcy przesiedli sie do zbiorkomu to szczególnie w godzinach szczytu nie dałbyś radę do zbiorkomu wejść, albo na przystanku docelowym ze zbiorkomu wyjść, o niedostatecznym pokryciu czasowym i strefowym wielu rejonów przez zbiorkom juz nie dyskutując.

    Jeśli było by to wcześniej zaplanowane odpowiednia ilość pojazdów komunikacji, to nie było by żadnego problemu a wszystkie kursy były by punktualne.
    Jeden autobus to powiedzmy 100 czy 150 samochodów osobowych więc teraz wyobraź sobie ile zajmuje jeden autobus miejsca a ile 150 samochodów;) Widzisz różnicę? W pierwszym przypadku 18metrów w drugim 500m

  • sou_

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.02.2019 14:54 ~sou_

    Hah słucham co rano, ale środa naj.

  • scand

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.02.2019 12:29 ~scand


    zapytanie~zapytanie

    My , prawdziwi warszawiacy pytamy się - Za co brała przez tyle lat pieniądze pani HGW skoro codziennie przez jej kadencje staliśmy w korkach ?
    Za co bierze pieniądze pan Trzaskowski który zajmuje się związkami partnerskimi zamiast porządkiem w Warszawie ???
    stonka~stonka

    Jest proste rozwiązanie na Twój problem. Sięgnięcie do kieszeni kierowców - sami przesiądą się do zbiorkomu. Zgadzasz się na takie rozwiązanie?

    Jesteś prosty w budowie i szkodliwy iak nomen omen stonka- jakby wszyscy kierowcy przesiedli sie do zbiorkomu to szczególnie w godzinach szczytu nie dałbyś radę do zbiorkomu wejść, albo na przystanku docelowym ze zbiorkomu wyjść, o niedostatecznym pokryciu czasowym i strefowym wielu rejonów przez zbiorkom juz nie dyskutując.

  • nick

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.02.2019 12:11 ~nick

    Takie studenckie radio, że sam znam gości prowadzących tam audycję, którzy dawno są po studiach i nawet nie studiowali w Warszawie.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »