Informacje

10.08.2013 07:17 "jak na kolejce górskiej"

Fuszerka na obwodnicy? "Łącznica została wykonana prawidłowo"

SERWISY:

Ledwo otworzono fragment Południowej Obwodnicy Warszawy, a już posypały się negatywne komentarze. Kierowcy twierdzą, że zakręt na łączniku obwodnicy z trasą S8 na węźle Konotopa jest źle wyprofilowany. - Nie ma mowy o fuszerce - odpowiada Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Chodzi dokładnie o zjazd z S2 - jadąc od strony al. Krakowskiej na trasę S8 w kierunku Bemowa.

"Jak na kolejce górskiej"

– Uważam, że dopuszczenie do ruchu czegoś takiego jest przestępstwem. Dawno nie najadłem się takiego strachu jak na tym zakręcie. Czy ktoś naprawdę musi się tam zabić? - napisał na forum tvnwarszawa.pl Skip.

Komentarzy w podobnym tonie jest znacznie więcej.

- No to czekamy do pierwszego "dacha" na zakręcie S2 w S8. Dziś tamtędy jechałem. Człowiek się czuje jak na kolejce górskiej. Ciekawe czy polecą za to głowy - napisał Manik.

Wtóruje mu Lolek. - Lepiej się zainteresujcie profilem zakrętu na łączniku S2 w S8 od al. Krakowskiej w stronę Bemowa. Zakręt w prawo z wyprofilowaniem w lewo. Tak się buduje za ciężkie pieniądze. Czekamy na pierwszy deszcz i pierwsze ofiary - komentuje internauta.

"Samochód ściąga w lewo"

Problem zna Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji. – Jechałem tym łącznikiem. Pomimo, że jest tam ograniczenie prędkości do 70 km/h, to nawet przy tej prędkości samochód ściągało w lewo - powiedział nam Jakub Adamski z SISKOM.

Sami również przejechaliśmy krytykowaną łącznicą z kamerą. - Jak się wjeżdża się na ten łuk, czuć, że jest wyraźnie odchylony w drugą stronę, niż by się zdawało - relacjonuje Karol Kobos, dziennikarz tvnwarszawa.pl, ale zatrzega, że dotyczy tylko początkowego fragmentu. - Potem jest już płasko - dodaje.

GDDKiA i Budimex jednym głosem

Inwestor i wykonawca nie mają sobie jednak nic do zarzucenia.

- Łącznica na węźle Konotopa prowadząca ruch z trasy S2 na trasę S8 została zaprojektowana zgodnie z obowiązującymi przepisami techniczno–budowlanymi, normami i wytycznymi oraz zasadami wiedzy technicznej a następnie wykonana w oparciu o zatwierdzony projekt budowlany. Oznacza to, że nie można mówić o niewłaściwym zaprojektowaniu i zrealizowaniu łącznicy - przekonuje Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA. - Ponadto należy pamiętać, o zachowaniu bezpieczeństwa poprzez dostosowanie się do ograniczenia prędkości a także panujących warunków atmosferycznych - dodaje.

Firma Budimex, która odpowiadała za budowę węzła Konotopa, łącznica została wykonana prawidłowo. - Projekt łącznicy, jak i cały węzeł, zostały wykonane zgodnie z obowiązującymi w Polsce przepisami wynikającymi z rozporządzenia ministra transportu o warunkach technicznych dla dróg - napisał w odpowiedzi na nasze pytania Krzysztofa Kozioł, rzecznik Budmiexu.

Dodał przy tym, że łącznicę zrealizowano zgodnie z projektem przyjętym przez zamawiającego, czyli GDDKiA i nadzór budowlany.

Otworzą do września?

Fragment Południowej Obwodnicy Warszawy od węzła Konotopa do węzła Al. Krakowska został oddany do użytku w nocy 31 lipca tego roku.

Jak zapowiadają drogowcy, do końca sierpnia oddany zostanie fragment trasy od Al. Krakowskiej do Lotniska Chopina. Będzie to kolejny około 5-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej, który zapewni połączenie z węzłem Marynarska oraz bezproblemowy dojazd na lotnisko od strony Poznania.

Jak informuje GDDKiA, we wrześniu planowane jest otwarcie ostatniego około 2-kilometrowego fragmentu POW.

Docelowo trasa ma przejść tunelem pod Ursynowem, mostem nad Wisłą i połączyć się z trasami S17 oraz Wschodnią Obwodnicą Warszawy. Dalej znów przejdzie w autostradę A2 na wschód.

Jak pojadą kierowcy przeczytasz więcej tutaj.

Fragment POW na grafice

Zobacz film z pierwszego przejazdu S2


su/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • koronar

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.11.2013 22:06 koronar


    erło~erło

    dlaczego Pan Gula jedzie lewym pasem?
    Mark~Mark

    Ponieważ jak większość polaków cały czas kogoś wyprzedza i nie ma sensu zjeżdżać na prawy pas - "Anglicy".


    A ty wielki warszawiak czeslaw niemen. Juz musisz nadawac na przyjezdnych,bo bys nie przezyl dnia bez dekla.Szczescie ze do Warszawy nie jezdze i w dodatku , nie mieszkam w Polsce

  • NMQ

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.10.2013 18:45 ~NMQ

    W zimę pewnie będzie ograniczenie do 30. Brawo drogowcy i biurokraci. Brawo panowie inżynierowie i "magistry".
    Brawo logika i zdrowy rozsądek. Pięćdziesiątką z Europy do stolicy Polski drogą prawie ekspresową.

  • Mastah

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.08.2013 10:06 ~Mastah

    Może sama łącznica jest zgodna z przepisami, ale ten zjazd w lewo (gdzie na krótkim odcinku nie ma barier)już chyba nie...

  • NIEdzielny

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.08.2013 17:26 ~NIEdzielny

    Niedzielni kierowcy. Kiepskiej baletnicy...

  • Edek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.08.2013 16:37 ~Edek

    Nie pierwsza i nie ostatnia taka fuszerka.
    Jak pojeździ się po Warszawie to takich zakrętów znajdzie się więcej.
    Pierwowzorem tych rozwiązań jest chyba "genialny" zakręt (estakada) trasy Siekierkowskiej na wylocie na Wilanów. Dozwolone 60, niby da się z tą prędkością przejechać, ale jednak na 100% bezpiecznie nie jest.

    zakręt powinien być projektowany na większą prędkośc niż ograniczenie, bo jak wiadomo miszczów prostej mamy wielu i potem na ogół cierpi ten najmniej winny.

  • Bart

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.08.2013 12:31 ~Bart



    Czesław N~Czesław N

    Jeździłem tamtędy kilka razy, żadnego problemu nie zauważyłem. Ale przyjezdni zawsze coś znajda.. mistrzowie prostej, a na lekkim łuku lękają się że im się słoje poprzewracają.
    Kate~Kate


    Może i nudne, ale dobre to było.
    Nudne to już jest...
    alejajach~alejajach



    Ciekawe czy twoim rodzicom sie nie przewracały jak do warszawki przyjezdzali

  • Mark

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.08.2013 01:01 ~Mark

    erło~erło

    dlaczego Pan Gula jedzie lewym pasem?

    Ponieważ jak większość polaków cały czas kogoś wyprzedza i nie ma sensu zjeżdżać na prawy pas - "Anglicy".

  • ribi

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.08.2013 23:14 ~ribi

    Oczywiście że jest źle zaprojektowany. Jak jechałem tam pierwszy raz to byłem zaskoczony jak to możliwe że pochył jezdni jest w jedną stronę a zakręt w drugą. Musiał to zaprojektować ktoś bez wyobraźni i podstawowej wiedzy o drogach.

  • a_jak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.08.2013 21:23 ~a_jak

    hahaha będzie drugi łuczek - jak na siekierkowskim :D "co?! ja swoim służbowym fordem mam zwalniać do 60...?!"

  • erło

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.08.2013 21:20 ~erło

    dlaczego Pan Gula jedzie lewym pasem?

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »