Informacje

28.11.2011 11:11 co dalej z fabryką?

FSO znika w oczach
Handel czy samochody?

SERWISY:

Każdy, kto zajrzy za płot dawnych zakładów FSO u zbiegu Trasy Toruńskiej i ul. Jagiellońskiej, zobaczy masę gruzu i zmieniające się w szkielety dawne hale. Rozbiórka jest na ukończeniu, ale władze fabryki zaznaczają, że to nie jest przygotowanie terenu pod przyszłe inwestycje.

- Rozbieramy hale, które mają 60 lat. Do niczego się nie nadają - mówi w rozmowie z tvnwarszawa.pl Krystyna Danilczyk, rzecznik prasowy Fabryki Samochodów Osobowych na Żeraniu.

Potwierdza, że prace rozbiórkowe są już na ukończenie i dodaje, że wciąż nie wiadomo, kto później zagospodaruje teren.

Będą hale targowe?

Pond rok temu Warszawę obiegła informacja, że u zbiegu Jagiellońskiej i Trasy Toruńskiej staną hale targowe dla 2 tys. kupców. W październiku 2010 FSO podpisało przedwstępną umowę z firmą Damis i... na tym się skończyło.

- Termin tej umowy upłynął po trzech miesiącach. Na razie nie ma mowy o wpuszczeniu tam Damisu i stawianiu hal targowych – tłumaczy teraz Danilczyk.

Przedstawiciele Damisu nie tracą jednak nadziei. - Nadal uzgadniamy warunki zabudowy. We wtorek mamy spotkanie z prezesem FSO w sprawie zabudowy terenu - mówi Andrzej Rutkowski z Damis.

Pytany o szczegóły nabiera jednak wody w usta i nic więcej powiedzieć nie chce.

Samochody z Azji

Los hal targowych, które miały pomieścić ok. 2 tys. kupców staje jednak pod ogromnym znakiem zapytania. Również dlatego, że FSO prowadzi rozmowy z innymi inwestorami.

- Rozmawiamy z inwestorami z Azji. Firma zajmuje się samochodami osobowymi - mówi tajemniczo rzecznik FSO.

Termin zakończenia negocjacji na razie nie jest znany.

ran/roody

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • aaa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.09.2012 13:43 ~aaa

    Guzik prawda, Polonezy rdzewiały bo były źle eksploatowane, myslisz ze te Golfiki to nie rdzewieją ? Exeprt sie znalazł, zderz sie Polonezem z Golfikiem to zobaczymy, Polacy gnoją ten samochód a naprawdę przy odpowiedzniej eksploatacji, wymianie oleju itrd to świetny samochód !

  • konwer

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.05.2012 18:35 ~konwer

    Podziękujcie związkom zawodowym to one doprowadziły fabrykę do bankructwa.

  • drewniak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.11.2011 08:35 ~drewniak

    28.11.2011 21:23 ~inż.:

    Wiesz panie inżynierze, Polacy nie kupowali samochodów z FSO z kilku powodów:

    1. polonezy rdzewiały już na folderach reklamowych, co roku trzeba było ładować wielkie pieniądze w konserwację, żeby taki samochód utrzymać;

    2. daewoo i chevrolety aveo to były śmieci, gorsze niż samochody niemieckie z lat 90. Gorsze w wymiarze komfortu, bezpieczeństwa i tym bardziej prestiżu. Czytałem już artykuły tylu: "Golf (III generacji) zderzył się z Chevroletem (Aveo). 3 osoby z Chevroleta zostały ranne i pojechały do szpitala. Podróżującym golfem nic się nie stało.". To o czymś świadczy.

  • anty-buc

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.11.2011 08:31 ~anty-buc

    Wszyscy z ratusza najwyraźniej zapomnieli, że na Żerań FSO prowadzi linia tramwajowa, która obecnie jest totalnie niewykorzystana (zarówno w szczycie porannym jak i popołudniowym). Z drugiej strony jest linia kolejowa, którą kursuje S9 (a można by stworzyć jeszcze jedną, któtszą linię W-wa Praga - Dw. Gdański - W-wa Wola). Tereny przy Jagiellońskiej to idealne miejsce na budowę osiedli na 50 -100 tys. ludzi. Z jednej strony Pradze Północ przybyłoby młodych mieszkańców, z drugiej - lepiej wykorzystalibyśmy dostępną infrastrukturę.

    Pytanie - kto zechce wybudować fabrykę, która potrzebuje regularnych dostaw i wywozów w tak gęsto otoczonym miejscu, bez żadnego dojzdu. Główny inwestor z Azji - TATA - wycofał się z zakupu, właśnie dlatego, że nie chciał budować fabryki prawie w centrum prawobrzeżnej Warszawy (urzędnikom polecam wizytę w dowolnym francuskim mieście - strefa przemysłowa jest 20 km od miasta, połączona nitką autostrady i szybkiej kolei).

  • XYZ

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.11.2011 21:55 ~XYZ

    Niech dadzą nam w końcu coś porządnego, a nie znowu Chińczyków... Już jedną halę mamy - przy Marywilskiej, tu mogli by wybudować w najgorszym przypadku centrum handlowe - z kinem, w najlepszym jakieś muzeum - centrum naukowe czy jakieś biurowce. Ale oczywiście nikt nie zajmuje się chyba w Warszawie strategicznym rozmieszczeniem obiektów, tylko wszystko wrzucaliby w jedno miejsce:
    -Mokotów - biurowce;
    -Białołęka - mieszkania/bloki;
    -Centrum - wielkie misz masz bez parkingów;
    -Praga - całą patologię;
    itd.

  • inż.

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.11.2011 21:23 ~inż.

    FSO do tego stanu doprowadzili POLACY bo nie kupowali produkowanych tam samochodów. Ani Poloneza, ani Daewoo, ani Chevroleta. Jaki właściciel będzie ładował pieniądze w fabrykę jak nie ma klientów. Polacy wola złom z Niemiec niż samochody produkowane w Polsce.

  • inż.

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.11.2011 21:21 ~inż.

    @marcinch78, nie wiesz, że Dacię kupiło Ranault.
    A ile ludzi w Polsce kupiłoby polskie samochody? Aby produkcja była opłacalna fabryka musi produkować >200.000 rocznie.

  • Dziki Wieprz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.11.2011 19:39 ~Dziki Wieprz

    Ten kołchoz Damisu na widoczku z góry przypomina jakąś kolonię karną. Brakuje tylko drutu kolczastego i tabliczek "Fotografieren verboten!"

  • marcinch78

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.11.2011 19:09 ~marcinch78

    Nawet Dacia stanęła na nogi tylko u nas nic nie może,naprawdę nie mamy inżynierów i nie potrafimy skonstruować samochodu?

  • FSE

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.11.2011 18:45 ~FSE

    Mogliby produkować coś na sprężony wodór. 400 km zasięgu na jednym tankowaniu, 10 sekund do setki, można wyciągnąć 160 km/h. Kiedyś ktoś musi zacząć robić takie samochody na szeroką skalę. Może być to robione u nas.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »