Informacje

20.03.2013 17:39 z wizytą na najdłuższej stacji

Elisabetta już drąży metro. Ruszyła druga tarcza pod Pragą

SERWISY:

Druga z praskich tarcz( Elisabetta) wydrążyła już kilka metrów tunelu metra. - Jest w fazie rozruchu. Za kilka tygodni powinna się zrównać z Krystyną, która ma za sobą już 120 metrów - mówi Mateusz Witczyński, rzecznik konsorcjum budującego II linię metra.

Zwiedzaliśmy krańcową stację centralnego odcinka II linii  podziemnej kolejki. 13 wejść, dwa poziomy, ponad 400 metrów długości - tak w liczbach wygląda budowana stacja Dworzec Wileński.

Głęboka na 13 metrów stacja, która znajduje się pod ulicą Targową, pomiędzy ul. Białostocką i al.

Solidarności, jest najdłuższa ze wszystkich siedmiu budowanych. – Składają się na nią również tory odstawcze, które ciągną się od al. Solidarności na północ do budynku Targowa 84- informuje Mateusz Witczyński, rzecznik konsorcjum budującego drugą linię metra. – W tym miejscu pociągi będą mogły zawracać lub oczekiwać na wjazd na linię np. poza szczytem komunikacyjnym - dodaje.

Ponadto umożliwiają one przedłużenie linii metra w stronę Pragi Północ i Targówka.

"Dom w stanie surowym"

Prace na stacji są bardzo zaawansowane. Budowniczowie metra przygotowują się do rozpoczęcia prac wykończeniowych. – Konstrukcja tej stacji, wszystkie elementy, które można porównać do domu w stanie surowym, są już gotowe - wyjaśnia Witczyński. – Czyli mamy wszystkie ściany stropu, kolumny, konstrukcje wyjść w kierunku północnym czyli w rejonie ulic Białostockiej i Kłopotowskiego - dodaje.

Co jeszcze zostało do zrobienia? – Mamy do wykonania część wejść w okolicy al. Solidarności, czyli jednego z najbardziej skomplikowanych systemów przejść podziemnych centralnego odcinka drugiej linii metra - odpowiada rzecznik i wyjaśnia:- Wejścia będą praktycznie na wszystkie strony skrzyżowania. Jedno specjalne będzie służyło do przesiadek z Dworca Wileńskiego do metra. Pasażer wychodzący ze stacji kolejowej, przechodząc kilkadziesiąt metrów, wejdzie bezpośrednio do stacji metra.

Docelowo w części wschodniej stacji będzie dziesięć wejść i osiem szybów windowych. W części

zachodniej 3 wejścia i dwa szyby windowe.

Nie wiadomo dokładnie kiedy stacja będzie  skończona. - Będzie to wtedy, kiedy wszystkie pozostałe stacje będą gotowe- odpowiada Witczynski. Rzecznik nie chciał powiedzieć kiedy to nastapi. - Trwają rozmowy z naszym klientem, żeby oszacować faktyczny stan wydłużenia kontraktu- mówi. O szczegółach rozmów nie chciał rozmawiać.

Krystyna i Elisabetta już drążą

Prace rozpoczęły  dwie tarcze TBM- Krystyna i Elizabetta. – Tarcza Elisabetta, która właśnie ruszyła, wydrążyła kilka metrów tunelu - mówi Mateusz Witczyński, rzecznik konsorcjum budującego drugą linię metra. Krystyna (kiedyś Wisła I-red.) wykonała już 121 metrów tunelu. - Obecnie prowadzone są prace z wykorzystaniem tzw. bufora, czyli pojemnika, do którego trafiać będzie ziemia z taśmociągu. Za pomocą suwnicy urobek będzie wyciągany na powierzchnię- tłumaczy rzecznik.

Elisabetta (Wisła II-red.) za około dwa tygodnie powinna zrównać się z tarczą Krystyna. Wtedy  budowniczowie metra  rozpoczną montaż taśmociągu na tarczy Elisabetta, a Krystyna będzie mogła wznowić drążenie tunel w kierunku Powiśla.

Początkowo tarcze miały wyruszyć ze stacji Centrum Nauki Kopernik (roboczo nazywanej- Powiśle). Plany pokrzyżowała sierpniowa awaria i zalanie części budowanej stacji.

su//ec

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • warszawiak100

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.03.2013 19:03 ~warszawiak100

    sory ,nikt przy budowie metra niczego juz nie obiecuje wlacznie z terminem przekazania II lini metra Wywieranie presji na wykonawcow nie polecam gdyz moga wadliwie wykonac prace a jednak te roboty kiedys trzeba wykonac Natomiast tarcza nie cofa sie do punktu wyjscia tylko w koncowym etape robot dochodzi do stacji przez otwor techniczny jest wyciagana na powierzchnie Dla tunelu wilenska jest to stacja powisle jak i pozostalych tarcz Prosze Panstwa nic na sile Za blizej nie okreslony czas na pewno pojedziemy metrem ku uciesze mieszkancow W wy Jednoczesnie dziekujac Pani Prezydent za zle przygotowane i prowadzone inwestycje na terenie miasta Warszawy

  • proszek01

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.03.2013 12:10 ~proszek01

    ELŻBIETA~ELŻBIETA

    Czemu >>Elisabetta<<?

    Tu jest Polska.

    Tu mówimy po polsku!

    Nazwa akurat tej tarczy została nadana na cześć żony głównego inżyniera kontraktu, który nie jest Polakiem.

  • proszek01

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.03.2013 12:08 ~proszek01

    fran~fran

    juz drąży metro, które miała byc gotowe na euro!!!
    rewelacja

    Nikt nie mwił, że metro ma być gotowe na EURO 2012. O ile dobrze pamiętam, to p. prezydent Waltz unieważniła pierwszy przetarg na budowę metra ze względu na bardzo wysokie oferty. Oferenci tłumaczyli wysokie kwoty właśnie koniecznścią zakończenia prac przed EURO2012. Powtórny przetarg został ogłoszony już bez warunku ukończenie inwestycji przez zakończeniem Mistrzostw Europy. II linia pierwotnie miała być oddana do użytku w końcówce 2013/na początku 2014 roku.
    Pozdrawiam

  • ELŻBIETA

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.03.2013 11:17 ~ELŻBIETA

    Czemu >>Elisabetta<<?

    Tu jest Polska.

    Tu mówimy po polsku!

  • loozik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.03.2013 09:38 ~loozik

    fran~fran

    juz drąży metro, które miała byc gotowe na euro!!!
    rewelacja

    Zdążymy na EURO 2016, spoko

  • fran

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.03.2013 08:10 ~fran

    juz drąży metro, które miała byc gotowe na euro!!!
    rewelacja

  • skorpion77

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.03.2013 07:52 ~skorpion77

    Mateusz Witczyński~Mateusz Witczyński

    @skorpion77 Głowica południowa stacji Dworzec Wileński (C15) jest na wysokości północnego chodnika ul. Białostockiej w ul. Targowej, głowica północna zaś zlokalizowana jest mniej więcej na wysokości połowy Centrum Warszawa Wileńska (http://img203.imageshack.us/img203/7084/cs15p.jpg, koniec obiektu stacji to miejsce gdzie zaznaczone na różowo osie torów "zaczynają zbiegać" się ku środkowi obiektu) Na północ od tego miejsca jest obiekt torów odstawczych, oraz pierścień wyjść wokół skrzyżowania Targowa / Solidarności. Prace o których Pan mówi, są do wykonania i nikt tego nie ukrywa, nie zmienia to faktu, że są to prace nie w obiekcie stacji, a torów odstawczych. Nie ma więc słowa nieprawdy, niekompetencji, tudzież koloryzowania w stwierdzeniu, że roboty konstrukcyjne na stacji są zakończone.

    Z wyrazami szacunku,
    Mateusz Witczyński


    W wywiadzie okreslił Pan, że cała stacja to 400-metrowy obiekt , czyli korpus stacji wraz z komorą torów odstawczych. Więc teraz proszę nie przeinaczać swojej wypowiedzi w sprytny sposób. Ja śledzę wszystkie Pana wypowiedzi i zauważyłem że dość często się to Panu zdarza. Jest Pan dyplomatą czy rzetelnym rzecznikiem konsorcjum budującego metro, który powinien przekazywać rzetelne zgodne z prawdą informacje opinii publicznej, która finansuje tą budowę ? Stwierdzenia w stylu "koloryzowanie wypowiedzi" niech Pan zostawi politykom, ponieważ oni to mają opanowane do perfekcji.
    Pozdrawiam

  • jnskjvj

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.03.2013 06:49 ~jnskjvj

    w takim razie górny strop -dziura po wstawianu TBM ma zostać?? ;-)))))

    to raczej robota konstrukcyjna, i na stacji...

  • Mateusz Witczyński

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.03.2013 21:01 ~Mateusz…

    @skorpion77 Głowica południowa stacji Dworzec Wileński (C15) jest na wysokości północnego chodnika ul. Białostockiej w ul. Targowej, głowica północna zaś zlokalizowana jest mniej więcej na wysokości połowy Centrum Warszawa Wileńska (http://img203.imageshack.us/img203/7084/cs15p.jpg, koniec obiektu stacji to miejsce gdzie zaznaczone na różowo osie torów "zaczynają zbiegać" się ku środkowi obiektu) Na północ od tego miejsca jest obiekt torów odstawczych, oraz pierścień wyjść wokół skrzyżowania Targowa / Solidarności. Prace o których Pan mówi, są do wykonania i nikt tego nie ukrywa, nie zmienia to faktu, że są to prace nie w obiekcie stacji, a torów odstawczych. Nie ma więc słowa nieprawdy, niekompetencji, tudzież koloryzowania w stwierdzeniu, że roboty konstrukcyjne na stacji są zakończone.

    Z wyrazami szacunku,
    Mateusz Witczyński

  • warszawiak100

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.03.2013 20:09 ~warszawiak100

    jest sereg prac do wykonania zawansowanie robot oceniam na calej lini metra na 35% Roboty zelbetowe prowadzone sa na wszystkich stacjach co komplikuje wejsie robotom wykonczzeniowym Cala infraktusura merta z zakonczeniem prac to dpiero jest wyzwanie Pewnie dlugo jeszcze wstrzyma prace staja Powisle w ktorej pomomo obietnic nie odpompowuje sie wody co wskazuje jednak na powazna awarie Poki co rzecznik metra serwuje nam dobry sen o W wie czekajac na kolejne jego wystapienie

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »