Informacje

14.06.2011 09:52 otwarte spotkanie na placu defilad

Dziś nowy harmonogram
budowy metra

SERWISY:

 

Mieszkańcy i stołeczni radni poznają dziś nowy harmonogram budowy II linii metra. Prace trzeba było jeszcze raz zaplanować w związku z opóźnieniem w uzyskiwaniu pozwoleń na budowę stacji. Czy to oznacza, że II linia zostanie oddana później? Prezes Metra Warszawskiego do tej pory przekonywał, że nie.

Harmonogam przedstawi dziś radnym i mieszkańcom, którzy przyjdą do punktu informacyjnego na placu Defilad, prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk.

Termin zakończenia budowy niezagrożony?

Dokładnej informacji na temat budowy podziemnej kolejki radni domagli się już miesiąc temu. Po alarmujących doniesieniach medialnych o problemach z uzyskiwaniem pozowoleń na budowę poszczególnych stacji.

Na posiedzeniu Rady Warszawy prezes Metra zapewnił, że generalny wykonawca został poproszony o przygotowanie szczegółowego dokumentu z uwzględnieniem przesunięć. - Ewentualne zmiany będą dotyczyły głównie terminów realizacji każdego z etapów inwestycji, a nie terminu całkowitego jej zakończenia - przekonywał radnych Jerzy Lejk.

Dokument ma składać się z tzw. cząstkowych harmonogramów. – Budowa tunelu czy stacji to inwestycje realizowane oddzielnie i niezależnie od siebie, stąd harmonogram w częściach – tłumaczył radnym Lejk.

Powolenia z poślizgiem

O problemach z harmonogramem budowy podziemnej kolejki informowaliśmy już w kwietniu.

 Wtedy okazało się, iż  nie ma pozwoleń na budowę kluczowych stacji. Rzeczniczka wojewody mazowieckiego tłumaczyła, że urząd wciąż czeka na uzupełnienie dokumentów przez inwestora. Pozwolenia zaczęły spływać w maju i czerwcu.

Natomiast  prace w rejonie ul. Świętkorzyskiej zaczeły się 13 czerwca - kilka miesięcy później niż początkowo planowano.

Dzisiejsze posiedzenie zacznie się o godz. 17.00 w punkcie informacyjnym budowy II linii na placu Defilad.

ec/mz

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Rotshild

    zgłoś naruszenie odpowiedz 15.06.2011 08:18 ~Rotshild

    Gdyby się dało budować bez zamykania, to NAPEWNO by się tak budowało. Nawet nie wiecie jaka presja polityczna jest wywierana na Wykonawców miejskich inwestycji. I to przez każdą ekipę. Chaos komunikacyjny źle wpływa na notowania sondażowe władz i o jest chyba oczywiste. Przy II linii nie ma możliwości wybudowania stacji bez zamykania jezdni (wszystkie 7 stacji)

  • kilovolt

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.06.2011 19:43 ~kilovolt

    Rotshild ale w obecne budowanych stacjach również wspomniane przez ciebie korpusy hal peronowych będą się znajdowały pod jezdnią i to jest właśnie tu najistotniejsze co słusznie zauważył @aaa. O ile ciągi komunikacyjne i inne urządzenia podziemne można byłoby budować bez takich utrudnień to już gdy sama stacja znajduje się pod jezdnią jest to już trudne do uniknięcia. I to jest ta właśnie różnica pomiędzy usytuowaniem stacjii I linii a II.

  • MeloMan

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.06.2011 15:52 ~MeloMan

    'Ewentualne zmiany będą dotyczyły głównie terminów realizacji każdego z etapów inwestycji, a nie terminu całkowitego jej zakończenia'. Czy ktoś może mi to logicznie wytłumaczyć???

  • Rotshild

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.06.2011 15:05 ~Rotshild

    @aaa: zanim kogoś wyśmiejesz to lepiej sprawdź czy sam się nie ośmieszysz. Owszem, korpusy hal peronowych wymienionych przez Ciebie stacji nie znajdują się pod jezdniami... ale już ciągi komunikacyjne ze wspólną płytą stropową tak. Tak samo jak przekładki urządzeń podziemnych, przebudowa obejmuje czasem bardzo odległe miejsca. Pozdrawiam "fachowców inżynierów" po marketingu i psychologii.

  • x

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.06.2011 14:58 ~x

    zgadzam się. poza tym budowanie na uboczu okazało się bezsensem, vide lokalizacja stacji ratusz. mogli zamknąć plac na dwa lata, i przez kolejne 200 lat to by się sprawdziło. a teraz mamy gniota. no ale pajace musza krytykowac. ci sami ktorzy (slusznie) krytykowali budowe stacji Ratusz poza ulica/placem teraz krytykują (niesłusznie) budowe stacji pod ulicą świętokrzyską.

  • aaa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.06.2011 14:46 ~aaa

    @ Polak_Katolik: Z twoim myśleniem jest kiepsko - czy stacja pod Pl. Bankowym JEST POD JEZDNIĄ??? NIE. Jest pod trawnikiem obok ulicy podobnie stacjE Centrum, Świętokrzyska i Dw. Gdański. To po co było zamykać ulice jak były budowane obok ulic. Stacje II linii są pod ulicą (nie ma miejsca obok - szczególnie przy Nowym Świecie) to jak sobie wyobrażasz ich budowę bez zamykania ulicy. Owszem można stacje wiercić tak jak tunel bez rozkopywania ulic ale koszt budowy byłby kilkukrotnie wyższy. Szkoda kasy wywalać na droższa budowę jak można taniej a kierowcy muszą się przyzwyczaić. Większość stacji metra buduje się odkrywkowo bo taniej. Poza tym Al. Niepodległości to jedna z ważniejszych ulic Warszawy a górny Mokotów to raczej nie są peryferia. A zamknięta też była przez kilka lat Waryńskiego a to już jak najbardziej centrum.

  • m

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.06.2011 14:37 ~m

    ludzie, przestańcie marudzić, zamykają tyle ile muszą tzn pod same stacje. czy z własnej kieszeni dopłacicie aby budować stacje metodą wyłącznie podziemną? kosztem np zakupu autobusów? wolę taniej z zamknięciem na 3 lata, niż dwa razy drożej bez zamknięcia. prosty wybór. nie siejcie demagogii.

  • greg

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.06.2011 14:04 ~greg

    następny nowy harmonogram będzie po wyborach!!!

  • nick

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.06.2011 12:22 ~nick

    Kolejny "nowy harmonogram
    budowy metra". A więc dojdą jeszcze uzgodnienia, protesty, zieloni i zaczną budowę akurat po zakończeniu Euro :) Buhahahaha! Jest bardziej polsko niż zazwyczaj :) Ale szopka

  • xxx

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.06.2011 12:21 ~xxx

    2014 jak pisze na mapie komunikacji miejskiej na stronie ztm...

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »