Informacje

02.03.2011 06:10 NIERUCHOMOŚCI

Dwie wieże przy Chmielnej?
PKP sprzedaje działki

SERWISY:

Do końca roku PKP chce sprzedać trzy działki przy ulicy Chmielnej. - Miasto zgodzi się, by powstały na nich wieżowce - zapewniają kolejarze.

Chodzi o teren między ulicą Chmielną a Al. Jerozolimskimi, przy al. Jana Pawła II. Dziś to puste pole zajmują prywatne parkingi samochodowe, ale od lat mówi się o jego zabudowie.

Kolejarze chcą sprzedać około 40 proc. tego terenu, który tylko w części jest litym gruntem. Reszta to płyta przykrywająca tunel średnicowy i rozjazdy dworca Centralnego. Część, na której można budować, to zwężający się w kier. wschodnim trapez o powierzchni około 13 tys. metrów kwadratowych. To trzy działki, które kolej chce sprzedać osobno.

- To tereny kolejowe, więc nie są objęte planem miejscowym - zastrzega Paweł Olczyk z zarządu PKP. - Z naszych uzgodnień z ratuszem wynika, że można będzie tu zbudować dwa wieżowce po około 130 - 140 metrów każdy (to tyle, ile ma hotel Marriott - red.) oraz trzeci, mniejszy budynek - dodaje.


Licytacja pod koniec roku

Te ustalenia są zgodne z polityką ratusza, który wysoką zabudowę widzi na zachód od ulicy Emilii Plater. Nowa pierzeja Al. Jerozolimskich ma trzymać wysokość budynków po drugiej stronie, a więc około 30 metrów. Ale już w "drugiej linii zabudowy" miejscy planiści widzą wieżowce.

To właśnie w tej linii są kolejowe działki (podobnie jak istniejący wieżowiec przy Miedzianej oraz planowane w jego sąsiedztwie wieżowce: siedziba Poczty Polskiej i "Kulczyk Tower").

Deklaracje ratusza nie mają jednak postaci decyzji o warunkach zabudowy - o te musieliby się postarać już nowi właściciele działek. To oznacza, że wieżowce mogłyby powstać najwcześniej za kilka lat.

Tak czy inaczej, działki mają trafić w nowe ręce jeszcze w tym roku. - Chcemy przygotować się do licytacji i jeszcze w tym roku sfinalizować transakcje - zapowiada Olczyk.

Prezes nie chce na razie spekulować, ile warte są działki. - W tej okolicy dawno nie było porównywalnej transakcji. Prowadzimy oczywiście swoje analizy, ale za wcześnie, by mówić o konkretnych kwotach - przekonuje.

Kolej na Odolany

To nie koniec sprzedaży kolejowych działek. Także w tym roku PKP chce "rzucić" na rynek tereny na Odolanach. A już w marcu firma ma ujawnić, kto zbuduje nowy dworzec Zachodni. - Kończymy negocjacje i niebawem będziemy mogli poinformować o ich wyniku - mówi enigamtycznie Olczyk.

Karol Kobos

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Sprawiedliwość

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.08.2011 18:21 ~Sprawiedliwość

    Czy czasy komunizmu jeszcze się nie skończyły?!
    Zanim zaczniemy dyskutować na temat co i czy ma się tam znaleźć , może odpowie ktoś na pytanie:
    Jakim prawem PKP chce cokolwiek sprzedawać, skoro nie jest właścicielem tych terenów w Warszawie?!
    Co z prawnymi właścicielami tych ziem, które zabrano im dekretem Bieruta, i do dziś nie zwrócono? Wywóz na Sybir nie uśmiercił ich, nie do końca. Dekret Bieruta zgotował wielu potworne życie, wielu sobie je odebrało. To kawałek naszej, polskiej historii.
    Wtedy bez problemu pociągnięto sobie na czyjejś ziemi tory, po tych czystkach było łatwo. Dzisiaj w demokratycznym państwie, gdy PKP zdaje sobie sprawę czy i co do nich należy, jakim prawem chce cokolwiek sprzedawać? Jak w demokratycznym państwie można bezprawnie sprzedawać należące do kogoś ziemie? PKP jest właścicielem, czy tylko dzierżawi od państwa? Płaci dzierżawę?

  • mike waw

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.06.2011 12:04 ~mike waw

    @Kamil Oroń

    A to już znasz ceny za które sprzedadzą grunty, że piszesz, że za bezcen? :lol: Wreszcie coś sprzedają, po cholere mają te obskurne działki straszyć w centrum? Trzeba byc idotą żeby miec cenne działki i je konserwować pod parking.

  • gaz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.06.2011 20:46 ~gaz

    Podpisuję się pod postem
    "02.03.2011 14:28 ~epwa
    ZARAZ ZARAZ
    Pamiętam, jak kilka lat temu, gdy budowali hotel Campanile przy Zawiszy, to były protesty naukowców, że budynek jest za wysoki i blokuje "tunel powietrzny", który doprowadza świeże powietrze do Centrum i Śródmieścia.

    Czy te 2 planowane kolosy po 130 metrów jeszcze bardziej nie "uduszą" miasta.
    Okaże się, że latem w Centrum nie będzie +30 a +35, a zimą wiatr będzie tu hulał i zamrażał wszystko do -20.... "

  • Waryjot_X

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.04.2011 06:51 ~Waryjot_X

    Jak najwięcej wieżowców! Jak najmniej małej, eleganckiej architektury! ZERO MALOWNICZOŚCI! Żelbet, blacha, szkło, plastik, stal zbrojeniowa, a w to wszystko kmiotki zatrudnione po znajomości ze wszystkich dziur w Polsce. Życia tyle co w trupim Warsaw Trade Center (E.Plater/Świętokrzyska), wdzięku co w ruskiej konserwie rybnej zwanej szumnie Zebra Tower (przy metrze Politechnika). Dziadostwie z niedopasowanych blach rzuconych na tandetną konstrukcję. Jest jeszcze tyle do spieprzenia w Warszawie! Ta ohyda szpecąca Plac Teatralny nie może być jedną z niewielu. Na jej dziedzińcu przydałby się 250 metrowy wieżowiec zaprojektowany przez ulubieńców Hajki Gronkowiec Stolec zwanej też z okazji jej dbałości o estetykę Warszawy HEDORĄ, a z racji nie wiadomo czego Bufetową. Pozdrowienia dla szczur46 :)

  • Franciszek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.03.2011 20:20 ~Franciszek

    czy za te pieniądze zbudują nowy dworzec w centralny? Przecież to doskonała działka. Obecna mogła by być sprzedana. 0 problemów z budową dla pasażerów obecnego dworca.! Każdy wie że Mam rację ale ciekawe czy ktoś porze ten pomysł.

  • Kamil Oroń

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.03.2011 19:55 ~Kamil Oroń

    I oni się nazywają kolejarzami?! Oni którzy oddają swój majątek za bezcen?! Nie to nie są kolejarze, to są..... nie mam cenzuralnych słów na określenie kim oni są. Kolejarz to przed wojną był człowiek o wielkim szacunku społecznym, który słowa zawsze dotrzymywał, było nawet powiedzenie kolejarskie słowo albo punktualność na kolei...... Kiedyś słowo kolejarz pisało się mniej więcej tak KOLEJARZ. A teraz? kolejarz i to czcionką 7.5......

  • paweł

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.03.2011 19:22 ~paweł

    130m w tym miejscu to zdecydowanie za nisko. W tym miejscu powinny powstać budynki 200-220m, jak zwykle urzędnicy dają ciała. Jak tak dalej pójdzie to w całym mieście będzie wszystko po 140m

  • szczur46

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.03.2011 16:09 ~szczur46

    Postawią kolejne badziewia z blachy i szkła, bez parkingów, bez dojazdów.
    W budynkach mieszkalnych musi być przynajmniej jedno miejsce parkingowe na lokal (są to parkingi podziemne albo na pierwszych naziemnych kondygnacjach). Dlaczego podobnego wymogu (ale uzależniającego liczbę miejsc parkingowych od liczby potencjalnie zatrudnionych w budynku) nie ma w stosunku do biurowców?
    Dlaczego inwestor biurowca nie jest zobowiązany do dostosowania okolicznych ulic do wzmożonego ruchu, jaki biurowiec wygeneruje?
    Niech poszerzą Jerozolimskie, Chałubińskiego i Chmielną tak, żeby dojazdy do i z nowych budynków nie powodowały zwiększenia utrudnień w okolicy. I niech nie kombinują, że da się dojechać komunikacją bo większość i tak będzie jeździć puszkami.

  • Leon

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.03.2011 14:41 ~Leon

    Przed sprzedażą byłych właścicieli działek już powiadomili o prawie pierwokupu?

  • epwa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.03.2011 14:28 ~epwa

    ZARAZ ZARAZ
    Pamiętam, jak kilka lat temu, gdy budowali hotel Campanile przy Zawiszy, to były protesty naukowców, że budynek jest za wysoki i blokuje "tunel powietrzny", który doprowadza świeże powietrze do Centrum i Śródmieścia.

    Czy te 2 planowane kolosy po 130 metrów jeszcze bardziej nie "uduszą" miasta.
    Okaże się, że latem w Centrum nie będzie +30 a +35, a zimą wiatr będzie tu hulał i zamrażał wszystko do -20....

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »