Informacje

04.08.2019 18:49 w okolicy Piaseczna

Dwie starsze kobiety zginęły na pasach. Policja szuka świadków

SERWISY:

Policja szuka świadków tragicznego wypadku, do którego doszło w okolicy Piaseczna. Na przejściu dla pieszych zginęły wtedy dwie starsze kobiety.

- Wszystkie osoby mogące pomóc w ustaleniu szczegółowego przebiegu tego zdarzenia proszone są o kontakt z wydziałem dochodzeniowo- śledczym Komendy Powiatowej Policji w Piasecznie – apeluje Jarosław Sawicki z policji w Piasecznie.

Informacje można przekazać osobiście lub dzwoniąc pod numerem telefonu: 22 60 45 211.

Tragiczny wypadek

Do wypadku doszło pod koniec lipca w miejscowości Kolonia Warszawska, na trasie między Warszawą a Grójcem. Po godzinie 21 na nieoświetlonym przejściu dla pieszych samochód osobowy potrącił dwie kobiety w wieku 82 i 78 lat. Obie zginęły na miejscu.

Za kierownicą siedział 21-letni mężczyzna. Badanie wykazało, że był trzeźwy.

- Obecnie funkcjonariusze ustalają między innymi prędkość z jaką poruszał się kierowca. Sprawa prowadzona jest pod nadzorem prokuratury w Piasecznie – mówi Sawicki.

Mapa wypadków

W tym roku policja uruchomiła "Mapę wypadków drogowych ze skutkiem śmiertelnym – Wakacje 2019", na której prezentuje bieżącą liczbę i lokalizację wypadków drogowych ze skutkiem śmiertelnym z ostatniej doby oraz od początku wakacji.

W ten sposób służby chcą przemówić do wyobraźni kierowców i ograniczyć niebezpieczne zachowania drogowe.

Mapa, aktualizowana codziennie, na półmetku wakacji jest już niemal nieczytelna. Nad nią na stronie policji widnieje czerwony licznik ofiar śmiertelnych. Dzisiaj rano wskazywał 358. Jutro te dane będą już nieaktualne.

kz/r

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • sammler

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.08.2019 09:43 ~sammler

    ruch_oporu_91~ruch_oporu_91

    Argumentacja całkowicie błędna. Gdyby kierujący przestrzegał przepisów i jechał z prędkością bezpieczną, bez problemu zdążyłby wyhamować przed każdym pieszym wchodzącym na drogę.


    Błędna bo co? Bo tak ci się wydaje?

    Więc przedstawiam konkretne wyliczenia (za stroną prawko-kwartnik.info - polecam!).

    Prędkość początkowa: 70 kmh (tyle stawiają przy przejściach dla pieszych na drogacj krajowych)

    Widzialność (świateł mijania - średnio): 50 m (przejście było nieoświetlone)

    Całkowita droga zatrzymania (droga hamowania + czas reakcji) na SUCHEJ jezdni asfaltowej bez spadku: 63 m

    Prędkość, z jaką uderza się w przeszkodę (w tym przypadku te dwie kobiety): ok. 41 km/h

    Masz coś jeszcze do powiedzenia? Jeżeli kierowca trzymał się nawet prędkości dopuszczalnej, to nie miał szans wyhamować, jeżeli zobaczył te kobiety (przejście nieoświetlone!) później niż 63 m przed przejściem (zakładam zasięg świateł mijania 50 m). On jest winien czy zarządca drogi?

    Zresztą trzeba też wziąć pod uwagę wiek tych pań - 80-latki takie uderzenia faktycznie mogły nie przeżyć. 30-latek pewnie by przeżył.

    Odpowiesz mi w końcu, czy 91 to twoje IQ, czy rok urodzenia?

  • opór_przed_myśleniem

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.08.2019 08:06 ~opór_prze…


    sammler~sammler

    Sorry, ale dróg nie buduje się z uwzględnieniem tego, ilu 80-latków mieszka w pobliżu. Bardzo współczuję rodzinom tych kobiet i jest mi przykro, że one zginęły. Prawdopodobnie nie ze swojej winy. Ale niestety jest to droga krajowa, część trasy europejskiej E77, gdzie obowiązuje dopuszczalna prędkość 100 kmh. Parametry takich dróg nie pozwalają na to, by zrobić tam bezpieczne przejście dla pieszych na poziomie drogi. Ustawienie znaku z ograniczeniem do 70 kmh niewiele zmieni. Nie zaklniemy rzeczywistości.

    Nie, nie ruch poprzeczny pieszych jest najważniejszy. Tę drogę zbudowano po to (i podnosi się jej parametry do drogi ekspresowej), żeby umożliwić ruch pojazdów. Robienie przejść dla pieszych co kilometr (a co chwila jest tam jakaś wioska) ten ruch - czyli podstawowy sens istnienia tej drogi - uniemożliwia lub utrudnia. Postawienie tam świateł może zwiększy bezpieczeństwo pieszych, ale zmniejszy kierowców. Usiądź kiedyś za kierownicę i spróbuj bezpiecznie wyhamować ze 100 kmh do zera, gdy przed tobą jest sznur samochodów, widzisz tylko ostatni, a większego odstępu nie jesteś w stanie zachować, bo zaraz ktoś lukę wykorzysta.
    ruch_oporu_91~ruch_oporu_91

    Argumentacja całkowicie błędna. Gdyby kierujący przestrzegał przepisów i jechał z prędkością bezpieczną, bez problemu zdążyłby wyhamować przed każdym pieszym wchodzącym na drogę.

    A pieszy nic nie musi? Nie musi na siebie uważać i dbać o własne życie i zdrowie? Może bez patrzenia wchodzić na jezdnię, tory, do rzeki? Uważasz że piesi to zombi, bezmózgie istoty?

    Musisz mieć strasznie nudne i przegrane życie, jeśli takie prowokacje cię bawią ruch/benku.

  • zaorać transport

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.08.2019 07:54 ~zaorać transport



    ole~ole

    Przejscia w formie kladek? 78- i 82-latka maja biegac po schodach, zeby przejsc na druga strone ulicy, bo kierowca nie moze zwolnic przed pasami? Bo winda przy kladce nie zalatwi sprawy, bo tak jak wszedzie indziej bedzie 300 dni w roku nieczynna. W takim miejscu wystarczy prosta sygnalizacja swietlna..
    sammler~sammler


    Sorry, ale dróg nie buduje się z uwzględnieniem tego, ilu 80-latków mieszka w pobliżu. Bardzo współczuję rodzinom tych kobiet i jest mi przykro, że one zginęły. Prawdopodobnie nie ze swojej winy. Ale niestety jest to droga krajowa, część trasy europejskiej E77, gdzie obowiązuje dopuszczalna prędkość 100 kmh. Parametry takich dróg nie pozwalają na to, by zrobić tam bezpieczne przejście dla pieszych na poziomie drogi. Ustawienie znaku z ograniczeniem do 70 kmh niewiele zmieni. Nie zaklniemy rzeczywistości.

    Nie, nie ruch poprzeczny pieszych jest najważniejszy. Tę drogę zbudowano po to (i podnosi się jej parametry do drogi ekspresowej), żeby umożliwić ruch pojazdów. Robienie przejść dla pieszych co kilometr (a co chwila jest tam jakaś wioska) ten ruch - czyli podstawowy sens istnienia tej drogi - uniemożliwia lub utrudnia. Postawienie tam świateł może zwiększy bezpieczeństwo pieszych, ale zmniejszy kierowców. Usiądź kiedyś za kierownicę i spróbuj bezpiecznie wyhamować ze 100 kmh do zera, gdy przed tobą jest sznur samochodów, widzisz tylko ostatni, a większego odstępu nie jesteś w stanie zachować, bo zaraz ktoś lukę wykorzysta.
    ruch_oporu_91~ruch_oporu_91

    Argumentacja całkowicie błędna. Gdyby kierujący przestrzegał przepisów i jechał z prędkością bezpieczną, bez problemu zdążyłby wyhamować przed każdym pieszym wchodzącym na drogę.

    Tak, a ta prędkość bezpieczna, to 0 km/h.

    A jaka prędkość pieszych jest, wg ciebie, bezpieczna, by pieszy zdążył wyhamować przed jadącym samochodem?

  • ruch_oporu_91

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.08.2019 22:18 ~ruch_oporu_91


    ole~ole

    Przejscia w formie kladek? 78- i 82-latka maja biegac po schodach, zeby przejsc na druga strone ulicy, bo kierowca nie moze zwolnic przed pasami? Bo winda przy kladce nie zalatwi sprawy, bo tak jak wszedzie indziej bedzie 300 dni w roku nieczynna. W takim miejscu wystarczy prosta sygnalizacja swietlna..
    sammler~sammler


    Sorry, ale dróg nie buduje się z uwzględnieniem tego, ilu 80-latków mieszka w pobliżu. Bardzo współczuję rodzinom tych kobiet i jest mi przykro, że one zginęły. Prawdopodobnie nie ze swojej winy. Ale niestety jest to droga krajowa, część trasy europejskiej E77, gdzie obowiązuje dopuszczalna prędkość 100 kmh. Parametry takich dróg nie pozwalają na to, by zrobić tam bezpieczne przejście dla pieszych na poziomie drogi. Ustawienie znaku z ograniczeniem do 70 kmh niewiele zmieni. Nie zaklniemy rzeczywistości.

    Nie, nie ruch poprzeczny pieszych jest najważniejszy. Tę drogę zbudowano po to (i podnosi się jej parametry do drogi ekspresowej), żeby umożliwić ruch pojazdów. Robienie przejść dla pieszych co kilometr (a co chwila jest tam jakaś wioska) ten ruch - czyli podstawowy sens istnienia tej drogi - uniemożliwia lub utrudnia. Postawienie tam świateł może zwiększy bezpieczeństwo pieszych, ale zmniejszy kierowców. Usiądź kiedyś za kierownicę i spróbuj bezpiecznie wyhamować ze 100 kmh do zera, gdy przed tobą jest sznur samochodów, widzisz tylko ostatni, a większego odstępu nie jesteś w stanie zachować, bo zaraz ktoś lukę wykorzysta.

    Argumentacja całkowicie błędna. Gdyby kierujący przestrzegał przepisów i jechał z prędkością bezpieczną, bez problemu zdążyłby wyhamować przed każdym pieszym wchodzącym na drogę.

  • sammler

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.08.2019 14:54 ~sammler

    ole~ole

    Przejscia w formie kladek? 78- i 82-latka maja biegac po schodach, zeby przejsc na druga strone ulicy, bo kierowca nie moze zwolnic przed pasami? Bo winda przy kladce nie zalatwi sprawy, bo tak jak wszedzie indziej bedzie 300 dni w roku nieczynna. W takim miejscu wystarczy prosta sygnalizacja swietlna..


    Sorry, ale dróg nie buduje się z uwzględnieniem tego, ilu 80-latków mieszka w pobliżu. Bardzo współczuję rodzinom tych kobiet i jest mi przykro, że one zginęły. Prawdopodobnie nie ze swojej winy. Ale niestety jest to droga krajowa, część trasy europejskiej E77, gdzie obowiązuje dopuszczalna prędkość 100 kmh. Parametry takich dróg nie pozwalają na to, by zrobić tam bezpieczne przejście dla pieszych na poziomie drogi. Ustawienie znaku z ograniczeniem do 70 kmh niewiele zmieni. Nie zaklniemy rzeczywistości.

    Nie, nie ruch poprzeczny pieszych jest najważniejszy. Tę drogę zbudowano po to (i podnosi się jej parametry do drogi ekspresowej), żeby umożliwić ruch pojazdów. Robienie przejść dla pieszych co kilometr (a co chwila jest tam jakaś wioska) ten ruch - czyli podstawowy sens istnienia tej drogi - uniemożliwia lub utrudnia. Postawienie tam świateł może zwiększy bezpieczeństwo pieszych, ale zmniejszy kierowców. Usiądź kiedyś za kierownicę i spróbuj bezpiecznie wyhamować ze 100 kmh do zera, gdy przed tobą jest sznur samochodów, widzisz tylko ostatni, a większego odstępu nie jesteś w stanie zachować, bo zaraz ktoś lukę wykorzysta.

  • tomasz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.08.2019 13:37 ~tomasz

    tomasz~tomasz

    Polki i Polacy wciąż mordują pieszych na pasach, chodnikach i przystankach, nagminnie łamiąc przepisy ruchu drogowego.
    Państwo polskie daje na to przyzwolenie poprzez zaniechanie jakichkolwiek działań prowadzących do ucywilizowania sytuacji na drogach.
    Jak długo jeszcze polski rząd będzie przymykał oko na drogowe bezhołowie i rzeź niewinnych ludzi mordowanych przez "kierowców"?


    ... i przez pociągi!


  • JTP

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.08.2019 12:26 ~JTP

    tomasz~tomasz

    Polki i Polacy wciąż mordują pieszych na pasach, chodnikach i przystankach, nagminnie łamiąc przepisy ruchu drogowego.
    Państwo polskie daje na to przyzwolenie poprzez zaniechanie jakichkolwiek działań prowadzących do ucywilizowania sytuacji na drogach.
    Jak długo jeszcze polski rząd będzie przymykał oko na drogowe bezhołowie i rzeź niewinnych ludzi mordowanych przez "kierowców"?


    To jest nie prawda co piszesz. Od jakiegoś czasu mam kamerę na rowerze żeby dokumentować swoje wypady i przez przypadek rejestruję też zachowania pieszych i innych rowerzystów. Zdziwił byś się do czego zdolni są ludzie w swoim matrixowym świecie.
    To przekłada się później na włażenie na jezdnię.
    Te kobiety z tego wyłączam, sędziwe panie ale może mogły uniknąć tragicznego losu gdyby trochę więcej uwagi. Nie rozgrzeszam kierowcy ale każdy samochód jadąc wytwarza hałas sugerując zagrożenie.

  • byla mieszkanka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.08.2019 11:59 ~byla mieszkanka

    po pierwsze to przejscie nie jest w szczerym polu tylko w samym srodku podwarszawskiej wsi na trasie nr 7, przejscie jest nieoswietlone i slabo oznaczone i to nie pierwszy wypadek na tym przejsciu, zarzadca tej drogi pomimo wielu zgloszen rowniez od policj o sygnalizacje swietlna nadal nic nie robi. po drugie to na kilometrowych odcinkach pomiedzy
    swiatlami kierowcy robia sobie wyscigi kto pierwszy wystartuje spod swiatel i kto szybiecj dojedzie do nastepnych wiec piesi nie maja zadnych szans a tymbardziej te dwie starsze panie.

  • ole

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.08.2019 11:19 ~ole

    JMSAA~JMSAA

    wszystkie przejścia na tej drodze powinny być wyłącznie w formie kładek. Co więcej - wszystkie skrzyżowania powinny być bezkolizyjne (wjazdy i zjazdy z osobnych pasów) i bez żadnych świateł. Dopiero wtedy będzie na tej drodze bezpiecznie i nie będzie generatorów korków czyli świateł.


    Przejscia w formie kladek? 78- i 82-latka maja biegac po schodach, zeby przejsc na druga strone ulicy, bo kierowca nie moze zwolnic przed pasami? Bo winda przy kladce nie zalatwi sprawy, bo tak jak wszedzie indziej bedzie 300 dni w roku nieczynna. W takim miejscu wystarczy prosta sygnalizacja swietlna..

  • tomasz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.08.2019 10:05 ~tomasz

    Polki i Polacy wciąż mordują pieszych na pasach, chodnikach i przystankach, nagminnie łamiąc przepisy ruchu drogowego.
    Państwo polskie daje na to przyzwolenie poprzez zaniechanie jakichkolwiek działań prowadzących do ucywilizowania sytuacji na drogach.
    Jak długo jeszcze polski rząd będzie przymykał oko na drogowe bezhołowie i rzeź niewinnych ludzi mordowanych przez "kierowców"?

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »