Informacje

11.10.2016 13:25 będą naziemne przejścia

Dwie firmy chcą przebudować
skrzyżowanie przy Centralnym

SERWISY:

Zarząd Dróg Miejskich otworzył oferty na przebudowę skrzyżowania ulic Emilii Plater i Alej Jerozolimskich. Krzyżówkę przy Dworcu Centralnym chcą przebudować dwie firmy. Naziemne przejścia mają pojawić się jeszcze tej jesieni.

"Ceny podane przez firmy, które wzięły udział w przetargu mieszczą się w przedziale 1,5-2,3 mln zł brutto. Na realizację inwestycji planowaliśmy przeznaczyć 1,8 mln zł. Złożone oferty będą teraz analizowane. Po wybraniu najkorzystniejszej i dopełnieniu wszystkich wymaganych formalności, rozpoczną się prace w terenie" - informuje ZDM.

Drogowcy zaplanowali dwa nowe, naziemne przejścia wraz z przejazdami rowerowymi: przez Aleje Jerozolimskie po stronie Dworca Centralnego oraz przez ul. Emilii Plater na po stronie stacji Warszawa Śródmieście.

Nowe przejścia będą wyposażone w azyle między jezdniami. Piesi zyskają też dojście naziemne do przystanku tramwajowego na wysokości Dworca Centralnego. Ci, którzy nie lubią czekać na światłach, spieszą się na pociąg albo chcą po drodze coś kupić, wciąż będą mogli pokonać skrzyżowanie pod ziemią, bo te przejścia nie zostaną zlikwidowane.

Wygodniej dla rowerzystów?

Na zmianach mają skorzystają także rowerzyści, choć patrząc na rozwiązania zaproponowane przez drogowców, nie sposób pozbyć się wrażenia, że projekt mógł być lepszy. Cykliści jadący na wprost ul. Emilii Plater od strony Koszykowej, chcąc być w zgodzie z przepisami, będą musieli pokonać trzy przejazdy, by dotrzeć do pasa rowerowego wzdłuż placu Defilad i kontynuować podróż do Świętokrzyskiej.

ZDM wybuduje także brakujący fragment ścieżki - od przystanku autobusowego przy Złotych Tarasach. Dziś w tym miejscu kończy się pas rowerowy i zmusza cyklistów do dość ryzykownej podróży jezdnią.

"W ramach inwestycji wprowadzimy też kilka usprawnień dla kierowców - na skrzyżowaniu pojawią się wyspy kanalizujące ruch, wyznaczymy też pasy prowadzące, które ułatwią opuszczenie skrzyżowania. Dostosujemy też program sygnalizacji do natężenia ruchu w poszczególnych kierunkach" - deklaruje ZDM.

b/r

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • gość

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.10.2016 09:18 ~gość




    Jus~Jus

    Tam jest podkop pod ulicą. Ciąg dalszy wyrzucania ruchu samochodowego w Centrum. W imię pieszych i kolarzy (ci drudzy, to 0.01 % mieszkańców miasta).
    qwerty~qwerty


    Nie wyrzucanie tylko ograniczanie liczby samochodów w centrum trwa. Ale to dlatego, że samocghody stanowią tylko 30% ruchu w Warszawie, wiec to naturalne ,że nie mogą zawłaszczać 70-90% przestrzeni jak teraz. Tylko 30%.
    Piękny Roman~Piękny Roman

    Skąd Ty bierzesz te dane? Co z czymś wyskoczysz to rewelacje na poziomie "tych złych tramwajów" :D
    qwerty~qwerty


    Na przykład ze strony ZTM.
    Można też użyć własnego mózgu i policzyć. 1500 autobusów w Warszawie ma 100 osób pojemności co daje 150 tyś osób przewożonych w jednej chwili. Do tego 1500 x 30 = 45 tyś w metrze. to razem 200tyś. Samochody to 1.3mln, ale miejsc ale pracują tylko przez 2h/dobę a komunikacja przez 5/6 doby.
    Do tego doliczyć pieszych.

    Oczywiście pomyliłeś pojemność autobusów z ich faktycznym zapełnieniem. Przytaczasz przepustowość metra ale jakiego metra? Tej jednej nitki co łączy Ursynów z Bielanami? A co z relacjami wschód-zachód czy pn-pd po prawej stronie Wisły? I największy błąd w rozumowaniu to, że te samochody zatrzymują się w centrum, one w większości tylko przez centrum przejeżdżają.

  • gość

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.10.2016 09:12 ~gość


    Jus~Jus

    Tam jest podkop pod ulicą. Ciąg dalszy wyrzucania ruchu samochodowego w Centrum. W imię pieszych i kolarzy (ci drudzy, to 0.01 % mieszkańców miasta).
    qwerty~qwerty


    Nie wyrzucanie tylko ograniczanie liczby samochodów w centrum trwa. Ale to dlatego, że samocghody stanowią tylko 30% ruchu w Warszawie, wiec to naturalne ,że nie mogą zawłaszczać 70-90% przestrzeni jak teraz. Tylko 30%.


    Aby ograniczać liczbę samochodów w centrum, należy dać jakąś alternatywę. Do centrum przyjeżdża coraz mniej ludzi. Co innego samochodu, które chcą przejechać przez centrum ale w nim się nie zatrzymywać. Obwodnica śródmieśca zakorkowana - zwężona z 3 pasów do 2 na trasie Łazienkowskiej, a później to już same światła i przejścia dla pieszych - słaba alternatywa. Obwodnica Warszawy - nie istnieje - to co obecnie jest, jest zakorkowane i urywa się. Najpierw trzeba udrożnić obwodnicę śródmieścia czyli ciąg Trasa Ł, Towarowa, Okopowa, Słonimskiego i oczywiście wybudować brakujący łącznik między rondem Wiatraczna i rondem Żaba. Dopiero po wybudowaniu co najmniej 2 pierścieni "obwodnic" (śródmieścia i Warszawy) można zacząć zmniejszać przepustowość dróg w centrum. W innym przypadku korki w centrum się nie zmniejszą, a na pewno zwiększy się zanieczyszczenie.

  • qwerty

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.10.2016 22:35 ~qwerty



    Jus~Jus

    Tam jest podkop pod ulicą. Ciąg dalszy wyrzucania ruchu samochodowego w Centrum. W imię pieszych i kolarzy (ci drudzy, to 0.01 % mieszkańców miasta).
    qwerty~qwerty


    Nie wyrzucanie tylko ograniczanie liczby samochodów w centrum trwa. Ale to dlatego, że samocghody stanowią tylko 30% ruchu w Warszawie, wiec to naturalne ,że nie mogą zawłaszczać 70-90% przestrzeni jak teraz. Tylko 30%.
    Piękny Roman~Piękny Roman

    Skąd Ty bierzesz te dane? Co z czymś wyskoczysz to rewelacje na poziomie "tych złych tramwajów" :D


    Na przykład ze strony ZTM.
    Można też użyć własnego mózgu i policzyć. 1500 autobusów w Warszawie ma 100 osób pojemności co daje 150 tyś osób przewożonych w jednej chwili. Do tego 1500 x 30 = 45 tyś w metrze. to razem 200tyś. Samochody to 1.3mln, ale miejsc ale pracują tylko przez 2h/dobę a komunikacja przez 5/6 doby.
    Do tego doliczyć pieszych.

  • wik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.10.2016 14:56 ~wik

    A może zaorać i posiać maciejkę?
    Kto to słyszał samochody w mieście?

  • www

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.10.2016 11:09 ~www

    Czyli niebawem zaczną się protesty i prawidłowo. W podziemmiach i wiele sklepów, a budowa przejść naziemnych spowoduje straty dla właścicieli, których czynsze wynoszą po kilkanaście tys. Pomijam już fakt totalnego zakorkowania centrum. Chyba że wraca pomysł aby do centrum mogły wjeżdżać samochody właścicieli mieszkań, a reszta płaci za wjazd samochodem.

  • arti

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.10.2016 09:07 ~arti

    Niech już te obecne władze warszawy kończą swoją misję bo ostatnio widzę, że tylko chcą utrudnić życie kierowcom! Kiedy to się skończy ?

  • buu

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.10.2016 08:55 ~buu

    Nareszcie!

  • Piękny Roman

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.10.2016 22:01 ~Piękny Roman


    Jus~Jus

    Tam jest podkop pod ulicą. Ciąg dalszy wyrzucania ruchu samochodowego w Centrum. W imię pieszych i kolarzy (ci drudzy, to 0.01 % mieszkańców miasta).
    qwerty~qwerty


    Nie wyrzucanie tylko ograniczanie liczby samochodów w centrum trwa. Ale to dlatego, że samocghody stanowią tylko 30% ruchu w Warszawie, wiec to naturalne ,że nie mogą zawłaszczać 70-90% przestrzeni jak teraz. Tylko 30%.

    Skąd Ty bierzesz te dane? Co z czymś wyskoczysz to rewelacje na poziomie "tych złych tramwajów" :D

  • qwerty

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.10.2016 21:13 ~qwerty

    Jus~Jus

    Tam jest podkop pod ulicą. Ciąg dalszy wyrzucania ruchu samochodowego w Centrum. W imię pieszych i kolarzy (ci drudzy, to 0.01 % mieszkańców miasta).


    Nie wyrzucanie tylko ograniczanie liczby samochodów w centrum trwa. Ale to dlatego, że samocghody stanowią tylko 30% ruchu w Warszawie, wiec to naturalne ,że nie mogą zawłaszczać 70-90% przestrzeni jak teraz. Tylko 30%.

  • pozdrawiam

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.10.2016 20:29 ~pozdrawiam

    Jus~Jus

    Tam jest podkop pod ulicą. Ciąg dalszy wyrzucania ruchu samochodowego w Centrum. W imię pieszych i kolarzy (ci drudzy, to 0.01 % mieszkańców miasta).

    prawdziwy kolarz po takim syfie nie jeździ

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »