Informacje

03.12.2012 17:34 nowa taryfa cenowa

Droższe bilety od stycznia

SERWISY:


Właśnie wystartowała sprzedaż droższych biletów komunikacji miejskiej, które zaczną obowiązywać od początku przyszłego roku. Przypominamy, ile będą kosztowały.

Choć podwyżka wchodzi w życie od stycznia, to bilety jednorazowe, czasowe i krótkookresowe można już kupić przedsprzedaży.

CZYTAJ WIĘCEJ NA TEN TEMAT

Od 1 stycznia przyszłego roku bilet 20 minutowy będzie kosztował 3,40 zł, za 40 minutowy zapłacimy 4,60 zł. Natomiast bilet 60 minutowy zdrożeje aż do 6,40 zł.

Za bilet jednorazowy, ważny w pierwszej strefie zapłacimy 4,40 zł. Według nowego cennika za bilet dobowy zapłacimy 15 zł., a za trzydniowy 30 złotych.

Za bilet miesięczny zapłacimy 100 zł, a za kwartalny 250 zł. Zmieni się także cena Biletu Seniora - po podwyżce ma kosztować 50 zł.

Wzrośnie również kara za jazdę bez biletu. Gapowicze będą musieli zapłacić 220 zł, a za jazdę bez dokumentu potwierdzającego ulgę zapłacimy 176 zł.

Nie zmienią się kolory kartoników. Wzory, które wprowadzono w sierpniu 2011 roku w dalszym ciągu będą obowiązywać.

Miasto: dopłacamy do każdego biletu

Zarząd Transportu Miejskiego podwyżkę cen biletów tłumaczy dużymi nakładami na poprawę funkcjonowania komunikacji miejskiej. I wymienia: na ulice wyjeżdżają ciągle nowe tramwaje czy autobusy; uruchamiane są nowe połączenia na przykład pociąg SKM na lotnisko Chopina; trwa budowa II linii metra.

W sumie, w tym roku stolica wyda na komunikację miejską 2,31 mld złotych – to więcej niż Kraków, Poznań, Gdańsk, Gdynia, Bydgoszcz, Lublin i jeszcze kilka innych miast łącznie.

Przy cenie 3,60 zł za normalny jednorazowy bilet, Warszawa dokłada kolejne 6,60 zł z miejskiej kasy. W tym roku pieniądze z biletów pokryły tylko 32 proc. kosztów funkcjonowania komunikacji. W innych miastach pieniądze z biletów pokrywają znacznie więcej: Gdańsk 46 proc., Słupsk 50 proc., Kraków 57 proc., Lublin 58 proc. a Olsztyn 60 proc.

Bez podwyżki zapaść

Urzędnicy przekonują, że bez podwyżki warszawskiej komunikacji miejskiej grozi zapaść.

- Rezygnacja z podniesienia cen biletów mogłaby spowodować wstrzymanie przygotowań lub realizacji komunikacyjnych inwestycji, np. wspomniane wcześniej projektowanie sześciu kolejnych stacji II linii metra – dodaje Krajnow.

Kolejna i jak na razie ostatnia podwyżka planowana jest w styczniu 2014 roku.

ran

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • mamoo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.06.2013 22:38 ~mamoo

    'na ulice wyjeżdżają ciągle nowe tramwaje czy autobusy; uruchamiane są nowe połączenia (...)'

    zabawne, ja tylko odczułam stratę dwóch autobusów spod domu, nic nowego.
    co tam, nie muszę jeździć punktualnie do szkoły, matura mi nie potrzebna.. a hgw musi mieć chyba jak najwięcej niedziałających ekraników wewnątrz, bo w końcu tak często jeździ komunikacją miejską i och ach, co za modernizacja, nobla pokojowego jej dać!
    i dlaczego wydaje się miliony na paliwo dla posłów? chory świat, polityka i ludzie.

  • g29

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.06.2013 06:17 ~g29

    Proszę państwa nikt do nas nie dopłaca ponieważ to są nadal nasze pieniądze, które wcześniej nam zabrano w postaci podatków więc niech nikt nie mówi bzdur, to my Warszawiacy wypłacamy pensje tym geniuszom, których nie stać na wejście do parku Wilanowskiego, on decydują o cenach biletów z których nigdy nie korzystają ponieważ wożą swoje cztery litery samochodami służbowymi za nasze pieniądze i to jest właśnie dopłacanie do wygody naszych władców którzy jak już osiągną swój cel(czyli władzę) to zapominają skąd się wzięli i kto ich wybrał.
    Najwyższy czas zastosować wersję Brazylijską w celu rozwiązania problemu coraz droższych biletów.

  • Real

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.06.2013 16:10 ~Real

    Warszawa dopłacała do takiego rodowitego cały czas(socjal, szkolnictwo, komunikacja itp). Przyjeżdża słoik do którego do tej pory dokładała nie Warszawa tylko jego zabita dechami wioska. Warszawa ma teraz za darmo wykształconego człowieka który kupuje produkty, korzysta z usług itp. na czym zarabia miasto więc nie mówcie mi, że na słoikach Stolica tyle straciła. A taki słoik jak się osiedli na stałe to podatki będzie płacił w Warszawie bo ma pod nosem

  • gruby

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.06.2013 11:16 ~gruby

    no i teraz będzie mozliwość wyboru jadąc we czworo albo śmierdzący z żulikami autobus albo taxi brawa dla pani prezydent gdyby miała pani choć odrobinę godności to należało by się przesiąść ze służbowego samochodu do komunikacji miejskiej przecież wszyscy powinniśmy oszczędzać

  • qwerty

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.04.2013 14:45 ~qwerty

    Idioci! Chciecie, aby ludzie przestali jeździć samochodami do pracy i przesiedli się do środków kounikacji miejskiej, a podnosicie ceny biletów. To absurd!

  • czk

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.03.2013 19:19 ~czk

    Edek~Edek

    DLACZEGO NIE MA BILETÓW CZASOWYCH (20, 40, 60 - MINUTOWYCH) TYLKO NA PIERWSZĄ STREFĘ I ODPOWIEDNIO TAŃSZYCH?

    bo są to bilety czasowe.Przewoźnik świadczy usługę przez krótki czas i jest mu obojętna strefa

  • Edek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.01.2013 11:24 ~Edek

    DLACZEGO NIE MA BILETÓW CZASOWYCH (20, 40, 60 - MINUTOWYCH) TYLKO NA PIERWSZĄ STREFĘ I ODPOWIEDNIO TAŃSZYCH?

  • SS1

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.01.2013 18:15 ~SS1

    Głupie tłumaczenie - wymiana taboru, miasto dokłada do biletów (...). Znam takich, co latami, bezkarnie jeżdżą na gapę.Kontroli na liniach tramwajowych z pl.Zawiszy na Okęcie, od ok. roku nie spotkałam.
    MIASTO ZAMIAST WZIĄĆ SIĘ NA POWAŻNIE ZA GAPOWICZÓW - ZNOWU UDERZA W UCZCIWYCH PASAŻERÓW! SKANDAL!!!

  • majk

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.01.2013 12:46 ~majk

    czy ktoś mógłby wyjaśnić jakie są zasady dostarczania fotoradarów ? kto i ile na tym zarabia ,czy ktoś kto je sprowadza jest juz miliarderem? czy jest koleżką jakiegoś polityka?

  • linop

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.01.2013 11:54 ~linop

    BMF~BMF

    może kiedyś będzie mnie stać na luksus jakim jest podróż komunikacją miejską, na tą chwilę zostanę przy swoim aucie.



    ha ha ha chore jakieś to chyba dziennie dwa przystanki jedziesz do pracy, mam samochód i w życiu by mi się to nie opłacało.....chyba że was jedzie czworo w samochodzie i wszyscy robią zrzutę na paliwo

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »