Informacje

16.06.2019 13:27 naprawili 32 studzienki

Drogowcy naprawili studzienki na Trasie Łazienkowskiej. To jeszcze nie koniec

SERWISY:

Prawie 60 naprawionych studzienek, a to wcale nie koniec. Zarząd Dróg Miejskich pochwalił się efektami prac na najbardziej uczęszczanych drogach w stolicy.

Pęknięte włazy, uszkodzone pierścienie czy brakujące klapy w studzienkach to problem, z którym często zmagają się użytkownicy warszawskich ulic. Na tvnwarszawa.pl pisaliśmy w tym roku między innymi o uszkodzonej studzience w alei Prymasa Tysiąclecia czy na trasie S8, powodujących duże utrudnienia na trasach, a w rezultacie kilkukilometrowe korki.

Naprawili 32 studzienki

Jak podaje Zarząd Dróg Miejskich, w tym roku naprawionych ma zostać 80 studzienek w całej Warszawie. Prace przeprowadzone zostały już przy 25 włazach w alei Prymasa Tysiąclecia.

W ostatnim czasie drogowcy pracowali także nad naprawą studzienek na Trasie Łazienkowskiej, na odcinku od pomnika Lotnika do placu Na Rozdrożu. W sumie naprawione zostały 32 studzienki, a w kolejnych tygodniach będą prowadzone dalsze prace.

"Aktualnie jesteśmy w trakcie rozstrzygania przetargu, w ramach którego chcemy naprawić ponad 200 kolejnych włazów i wpustów. Otrzymaliśmy już oferty, teraz trwa ich analizowanie" - informuje ZDM i przypomina, że nie wszystkie studzienki należą do miasta. "Jednak w razie awarii pogotowie drogowe ZDM i tak niezwłocznie je zabezpiecza" - zapewnia w komunikacie.

Trasa Łazienkowska jest jednym z najważniejszych szlaków komunikacyjnych w stolicy. Codziennie w obu kierunkach korzystają z niej tysiące pojazdów, co powoduje że studzienki wykorzystywane są do granic możliwości. Zapadnięte lub wystające włazy i studzienki często zagrażają bezpieczeństwu w ruchu drogowym.

Na tvnwarszawa.pl informowaliśmy o uszkodzonej studzience w alei Prymasa Tysiąclecia:

ab/pm

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • PiS

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.06.2019 14:00 ~PiS

    W Japonii wymienili by 1000 studzienek w 1 dzień gdyby tylko zaszła taka potrzeba.

  • Zaiwedziony

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.06.2019 12:48 ~Zaiwedziony

    NieLubięGamoni~NieLubięGamoni

    Może się mądrzę ale gdy buduje się taką studzienkę to potrzebny jest szeroki niczym tzw "ława" betonowy fundament pod nią i co oczywiste dla większości równie pokaźny mocno zbrojony cokół na górze średnicy ok 3-krotnie większej niż jej średnica. Gdy nie robi się tego w podobny sposób to studzienka osiada. A po naprawie dodam że zwykle niechlujnej jest dosłownie wbijana kolami walącymi o krawędzie przelanego zwyczajowo asfaltu. A płacą za to kierowcy uszkadzając opony i zawieszenia. Do groźnych wypadków też dochodzi przez tzw podbicie koła a już nie chciałby nikt gwałtownie hamować i zaliczyć taką dziurę. Dach murowany.


    Czy ty widziałeś kiedykolwiek konstrukcję komory pod studzienką?

  • NieLubięGamoni

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.06.2019 12:25 ~NieLubięGamoni

    Może się mądrzę ale gdy buduje się taką studzienkę to potrzebny jest szeroki niczym tzw "ława" betonowy fundament pod nią i co oczywiste dla większości równie pokaźny mocno zbrojony cokół na górze średnicy ok 3-krotnie większej niż jej średnica. Gdy nie robi się tego w podobny sposób to studzienka osiada. A po naprawie dodam że zwykle niechlujnej jest dosłownie wbijana kolami walącymi o krawędzie przelanego zwyczajowo asfaltu. A płacą za to kierowcy uszkadzając opony i zawieszenia. Do groźnych wypadków też dochodzi przez tzw podbicie koła a już nie chciałby nikt gwałtownie hamować i zaliczyć taką dziurę. Dach murowany.

  • Piotr

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.06.2019 09:34 ~Piotr

    chłopski_rozum~chłopski_rozum


    A w ogóle to dlaczego te włazy kanałowe muszą być na jezdni?

    Włazy są na jezdni, bo wedle miasta to najmniej wartościowy element infrastruktury. Nie można ich umieścić pod budynkami (ze względów oczywistych), nie umieszcza się ich na pasach zieleni (żeby nie niszczyć zieleni, nie wycinać drzew przy naprawach, żeby korzenie nie niszczyły rur itd), więc pozostaje jezdnia, czasem chodnik. Stawia się barierki i jest zawsze wygodny dostęp nawet dla ciężkiego sprzętu. A że kierowcy stoją w korku? No trudno...

  • qwerty

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.06.2019 05:14 ~qwerty

    Zastanawiam sie~Zastanawiam sie

    Zawsze jadac ulica zastanawiam sie czy budujacy droge nie mogli usytuowac studzienek tak zeby jadac danym pasem autem brac te studzienke miedzy kolami?
    Tylko zawsze trzeba najechac ktoryms kolem,a chcac wziac ja miedzy kola trzeba wyjechac na drugi pas

    w przedwojennej Warszawie układ dróg był nieco inny niż jest obecnie. Podczas odbudowy miasta zmieniono układ (wielkość) dróg a rozkład instalacji kanalizacyjnej (podziemnej) pozostał niezmieniony.

  • WRC

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.06.2019 23:53 ~WRC

    Zastanawiam sie~Zastanawiam sie

    Zawsze jadac ulica zastanawiam sie czy budujacy droge nie mogli usytuowac studzienek tak zeby jadac danym pasem autem brac te studzienke miedzy kolami?
    Tylko zawsze trzeba najechac ktoryms kolem,a chcac wziac ja miedzy kola trzeba wyjechac na drugi pas

    Dokładnie. Lub jakby nie mogły być pod trawnikiem lub chodnikiem.

  • ewa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.06.2019 22:40 ~ewa

    za czyje pieniądze naprawiane są te spartolone studzienki przez projektantow i wykonawców oraz nadzorujący ratusz? Czy ktoś z w/w pociągnięty zostal do odpowiedzialnosci karnej i finansowej? Czy dalej wladze Warszawy tolerują partactwo i marnotrawienie pieniedzy podatników Warszawy i środków z UE. Moze skoro nie dzialaja instytucje kontrolne w Warszawie to trzeba ruszyc na kontrole organy z UE kontrolujące wydane srodki z Brukseli.

  • dziś niedziela

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.06.2019 21:39 ~dziś niedziela

    majk~majk

    A możecie coś zrobić z zapadniętymi studzienkami na ul. Prystora (Skorosze)?


    My nie możemy zrobić nić, ale Ty możesz- możesz napisać pismo z prośbą o poprawienie zagrażających bezpieczeństwu studzienek do Urzędu Dzielnicy Ursus, Wydział Inwestycji i Remontów lub do Wydziału Obsługi Mieszkańców. Powinno zadziałać. Pozdrawiam

  • właz czy dekiel

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.06.2019 21:31 ~właz czy dekiel

    Zawiedziony~Zawiedziony

    Studzienki powinny być wystandaryzowane, z regulacją wysokości, z odpowiednim zapasem w magazynie, by w przypadku awarii od razu dokonywać wymiany na nową, a nie szukać starych części zamiennych do naprawy uszkodzeń.


    Nie no, poczułem się oświecony

  • wars

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.06.2019 20:39 ~wars

    kto odpowiada za spartaczone studzienki w Warszawie? Kto zatwierdzil projekt i wykonanie? Podac nazwiska i obciązyc kosztami napraw a nie podatników. Ratusz juz za hgw jak i trzaskowskiego chętnie wydaje cudze pieniądze. Czas aby NIK i inne sluzby przeswietliły umowy i pociągnely do odpowiedzialnosci karnej i finansowej.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »