Informacje

24.07.2015 17:09 nowa przeprawa

Drogowcy aktualizują projekt mostu.
Z Żoliborza na Targówek po 2017?

SERWISY:

Obiecywany od lat wciąż pozostaje tylko na papierze. I tak zostanie, co najmniej przez najbliższe dwa lata. Jak informują drogowcy, prace przy budowie mostu Krasińskiego mogłyby się rozpocząć w 2017 roku. Jeśli znajdą się pieniądze.

Most Krasińskiego ma połączyć Żoliborz z Targówkiem i ma być częścią tzw. trasy Krasińskiego - odcinka od pl. Wilsona do ul. Matki Teresy z Kalkuty. W ramach inwestycji, po praskiej stronie, ma powstać także wiadukt nad torami PKP.

Przełożą pieniądze?

Inwestycja podzielona została na dwa etapy realizacyjne - 2 kilometrowy odcinek od pl. Wilsona do ul.  Jagiellońskiej (wraz z mostem o długości 720 metrów) oraz od 1-kilometrowy odcinek od ul. Jagiellońskiej do ul. Matki Teresy z Kalkuty (wraz z wiaduktem nad torami kolejowymi - 830 metrów).

W 2014 roku pomysł budowy odcinka pl. Wilsona do Jagiellońskiej powrócił. - Wróciliśmy do mostu Krasińskiego, ponieważ jest on potrzebny. To jedna z większych inwestycji przewidziana na lata 2014 - 22 - mówiła wówczas Agnieszka Kłąb z biura prasowego ratusza.

Czyżby słowa władz miasta, zaczęły nabierać konkretnych kształtów?

- Ogłosiliśmy przetarg na aktualizację istniejącej dokumentacji Trasy Krasińskiego na odcinku od pl. Wilsona do ul. Matki Teresy z Kalkuty z mostem nad Wisłą i wiaduktem nad torami kolejowymi - potwierdza Małgorzata Gajewska, rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych. - Wyłoniony przez nas wykonawca, w ramach umowy, wystąpi także o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej - dodaje.

Drogowcy ten ważny dokument chcą uzyskać do października 2016 roku. Kiedy rozpoczęłyby się prace?

- Jesteśmy gotowi rozpocząć je w 2017 roku - odpowiada rzeczniczka, ale zastrzega, że wszystko zależy od tego, czy znajdą się na nie pieniądze. - Chodzi o 600 mln złotych - dodaje.

Jak tłumaczy, pieniądze na realizację pierwszego odcinka trasy wraz z mostem są zarezerwowane w wieloletniej prognozie finansowej na lata 2021 - 23. - To od Rady Warszawy zależy, czy zostaną przesunięte na wcześniejsze lata - dodaje Gajewska.

Co z drugim odcinkiem, ul. do Matki Teresy z Kalkuty? - Nie ma na razie na niego pieniędzy - mówi Gajewska.

Tramwajem przez most

Nowa przeprawa będzie mostem łukowym. Gdy już powstanie, do dyspozycji kierowców będą dwa pasy ruchu w obu kierunkach. Po obu stronach jezdni powstaną ścieżki rowerowe i chodniki.

Po środku mostu drogowcy wybudują torowisko tramwajowe. W ramach inwestycji powstanie także torowisko w ul. Krasińskiego.

Pierwsze plany budowy mostu powstały w okresie międzywojennym. Wszystko przerwała II wojna światowa. Potem powstała ul. Krasińskiego wraz z rezerwą tramwajową, ale mostu wciąż brakuje.

W 2006 roku przeprawę na listę swoich inwestycyjnych obietnic, które powstaną do 2014 roku, wpisała Hana Gronkiewicz-Waltz. Pozostaje on do dzisiaj... na mapie planów.

su/r

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • wtf

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.09.2015 09:37 ~wtf


    sarwi~sarwi

    Most Krasińskiego jest bardzo potrzebny. Wymusi on poszerzenie ul. Krasińskiego do Powązkowskiej, łącznie z pasem dla tramwajów. Ostatnio ten zapuszczony przemysłowy teren przeszedł piękną metamorfozę tylko brakuje komunikacji, bo jednojezdniowe uliczki w tamtym miejscu to śmiech, nie mówiąc o braku transportu szynowego, który dając lepsze skomunikowanie z metrem odciąży ruch uliczny.
    jaaa~jaaa


    na waskim odcinku krasinskiego praktycznie nie ma korkow - taki przekroj drogi wystarcza. tak, wystarczy spojzeć na korki na powazkowskiej. no i co dadza dwa pasy na krasińskiego? wszyscy i tak staną na powązkowskiej (o połączeniu z prymasa nie ma co fantazjować - prymasa i tak stoi w kierunku południowym, więc nikt nie uzasadni sensowności budowy drogich estakad, które nie dadzą żadnej wartości dodanej) korki na skrzyżowaniu z broniewskiego są pochodną możliwości skrętu w lewo w broniewskiego. a co do mostu: gdyby wybudowano taki jak poniatowskiego tyle ze z drogami rowerowymi to spoko,ale widzac ostatnie realizacje miasta (reymonta, prosta, w tym szczególnie puste miliony pasów w okolicach daszyńskiego..) to należy być przeciwnym, bo przeskalowanie i nieprzemyslane rozwiązania są baaardzo prawodopodobne


    Co za bzdurna odpowiedź. Idąc tak pokrętną logiką należałoby zwęzić wszystkie ulice i skasować ze 3 mosty tak żeby utrudnić życie w Warszawie wszystkim mieszkańcom płacącym podatki. A to, że gdzieś "i tak jest korek" to znaczy, że nie należy budować ulic wielopasmowych??? Most Krasińskiego powinien mieć 3 pasy jezdni w każdą stronę (2 łączące Matki Teresy z ulicą Krasińskiego i 1 Matki Teresy do wjazdu/zjazdu na wisłostradę)+ tory tramwajowe. Budowanie węższego mostu to brak logiki i głupie planowanie.

  • jaaa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.09.2015 21:24 ~jaaa

    sarwi~sarwi

    Most Krasińskiego jest bardzo potrzebny. Wymusi on poszerzenie ul. Krasińskiego do Powązkowskiej, łącznie z pasem dla tramwajów. Ostatnio ten zapuszczony przemysłowy teren przeszedł piękną metamorfozę tylko brakuje komunikacji, bo jednojezdniowe uliczki w tamtym miejscu to śmiech, nie mówiąc o braku transportu szynowego, który dając lepsze skomunikowanie z metrem odciąży ruch uliczny.


    na waskim odcinku krasinskiego praktycznie nie ma korkow - taki przekroj drogi wystarcza. tak, wystarczy spojzeć na korki na powazkowskiej. no i co dadza dwa pasy na krasińskiego? wszyscy i tak staną na powązkowskiej (o połączeniu z prymasa nie ma co fantazjować - prymasa i tak stoi w kierunku południowym, więc nikt nie uzasadni sensowności budowy drogich estakad, które nie dadzą żadnej wartości dodanej) korki na skrzyżowaniu z broniewskiego są pochodną możliwości skrętu w lewo w broniewskiego. a co do mostu: gdyby wybudowano taki jak poniatowskiego tyle ze z drogami rowerowymi to spoko,ale widzac ostatnie realizacje miasta (reymonta, prosta, w tym szczególnie puste miliony pasów w okolicach daszyńskiego..) to należy być przeciwnym, bo przeskalowanie i nieprzemyslane rozwiązania są baaardzo prawodopodobne

  • sarwi

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.08.2015 08:31 ~sarwi

    Most Krasińskiego jest bardzo potrzebny. Wymusi on poszerzenie ul. Krasińskiego do Powązkowskiej, łącznie z pasem dla tramwajów. Ostatnio ten zapuszczony przemysłowy teren przeszedł piękną metamorfozę tylko brakuje komunikacji, bo jednojezdniowe uliczki w tamtym miejscu to śmiech, nie mówiąc o braku transportu szynowego, który dając lepsze skomunikowanie z metrem odciąży ruch uliczny.

  • rbl

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.08.2015 10:17 ~rbl

    Wiosce wykłócającej się kto z jakiej dzielnicy przypominam o wydojeniu krów i wygarnięciu gnoju łot świń. Wszak dziś sobota to i napełnianie słoików na łojcowiźnie.

  • DDD

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.08.2015 01:38 ~DDD

    Żoli~Żoli

    Nas, mieszkańców Żoliborza średnio interesują problemy Bródna czy tam jakiejś Białołęki.
    Żoliborz to dzielnica mieszkalna a nie jakiś węzeł przediadkowy.
    Mam nadzieje, że do tej budowy nie dojdzie.

    Jako mieszkaniec Śródmieścia nie życzę sobie widzieć w swojej dzielnicy mieszkańców Żoliborza – nawet przejazdem. Niech się kiszą u siebie. Postawcie jeszcze wysoki 10-metrowy mur wokół dzielnicy.

  • DDD

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.08.2015 23:03 ~DDD

    Żoli~Żoli

    Nas, mieszkańców Żoliborza średnio interesują problemy Bródna czy tam jakiejś Białołęki.
    Żoliborz to dzielnica mieszkalna a nie jakiś węzeł przediadkowy.
    Mam nadzieje, że do tej budowy nie dojdzie.


    Jako mieszkaniec Śródmieścia nie życzę sobie widzieć w swojej dzielnicy mieszkańców Żoliborza – nawet przejazdem. Niech się kiszą u siebie. Postawcie jeszcze wysoki 10-metrowy mur wokół dzielnicy.

  • fick

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.08.2015 15:49 ~fick

    most w tym miejscu był planowany już w 1933r.
    można sprawdzić na przedwojennych mapach Warszawy

  • nie chcemy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.08.2015 21:39 ~nie chcemy

    Most tak, ale w wersji tramwaj + sciezki rowerowe. Samochodom z Brodna Zoliborz dziekuje.

  • Wieszcz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.08.2015 23:17 ~Wieszcz

    Mieszkańcy ul.Krasińskiego BŁAGAJĄ O TEN MOST !!!

  • Sorato

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.08.2015 12:26 ~Sorato

    Proszę zobaczyć jakie korki są codziennie w godzinach szczytu na ul. Mickiewicza jadąc od os.Ruda w stronę Placu Wilsona !!! A gdy wybudują most korek będzie zaczynał się na os. Ruda na Bielanach. Wszystkie autobusy jadące stamtąd będą stały w niebotycznych korkach 185, 157, 181, 205, 122 - wszystkie dojeżdżają do metra na pl.Wilsona :( Nie wyobrażam sobie co to będzie gdy ten nieszczęsny most wybudują !!! Miejmy nadzieję że nie dojdzie do budowy tego mostu !!! bo dojazd do Placu Wilsona będzie już niemożliwy od strony osiedla Potok.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »