Informacje

10.03.2016 15:32 REMONT Z ROCZNYM OPÓŹNIENIEM

Dość prowizorki. Wydłużą trambuspas w al. Solidarności

SERWISY:

Tramwaje Warszawskie wyremontują wreszcie al. Solidarności przy placu Wileńskim. Podobnie jak na wcześniejszym odcinku torowiskiem mają jeździć także autobusy. Zanim tak się jednak stanie, czeka nas trzy miesiące utrudnień.

Prowizoryczny przystanek tramwajowy, żółte oznaczenie na jezdni, plastikowe bariery. Rok po otwarciu II linii metra w Al. Solidarności na odcinku między Jagiellońską a Targową wciąż rządzi prowizorka. Remont tego fragmentu ulicy miał ruszyć rok temu. Dlaczego tak się nie stało?

- Projekt został przygotowany jednak ze względu na fakt, iż wykonanie robót wymagało zamknięcia ruchu tramwajowego w rejonie pl. Wileńskiego, nie dostaliśmy zgody na prowadzenie robót w tym terminie. W związku z czym realizacja została przełożona. Umowa z wykonawcą została podpisana w 2014 roku – informuje Michał Powałka, rzecznik Tramwajów Warszawskich.

Zrezygnowali z bramownicy

Wspomniany projekt został zmieniony, m.in. z uwagi na ponad stuletnie drzewo, które rośnie obok przystanku w stronę centrum, obok cerkwi.

Kosztem dębu i chodnika miał tu powstać dodatkowy pas do skrętu w prawo, w Jagiellońską. Ostatecznie tramwajarze odstąpili od tego pomysłu. Nową jezdnię uznali za zbędą, dlatego drzewo ocaleje.

Urzędnicy poszli po rozum do głowy także w kwestii wielkiej bramownicy ze znakami rozprowadzającymi ruch, która miała stanąć tuż obok zabytkowego budynku Liceum Ogólnokształcącego im. Władysława IV.

– Bramownicy nie będzie. Uznaliśmy, że wystarczą znaki z boku jezdni – mówi Karolina Gałecka, rzeczniczka Zarządu Dróg Miejskich.

Będzie dłuższy trambuspas

Prace mają ruszyć 30 kwietnia tego roku i potrwać do końca lipca 2016. Na te trzy miesiące ruch tramwajowy na remontowanym fragmencie zostanie wyłączony. Zakres robót jest szeroki.

- Modernizacja zakłada przebudowę całego układu drogowego na odcinku Targowa – Jagiellońska, w tym m.in: przebudowę torowiska tramwajowego (wykonane zostanie torowisko w konstrukcji bezpodsypkowej z zabudową z betonu fakturowanego), sieci trakcyjnej, peronów przystankowych (dostosowanie do nowoczesnego taboru tramwajowego – wydłużenie i podwyższenie), układu drogowego i budową ścieżek rowerowych – wylicza Powałka.

Beton między torami oznacza, że z torowiska będą mogły korzystać także autobusy, jak to z powodzeniem dzieje się na dalszym odcinku: między Jagiellońską a placem Bankowym.

Piotr Bakalarski

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • abc

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.03.2016 10:58 ~abc

    Smogi i emisja~Smogi i emisja

    Niedopuszczalnym jest ogrom słupków, ktore zalaly całą Warszawe i WSZYSTKIE JUZ ulice. Gdy jest korek (np. w al. Jana Pawła II do Ronda Radosław, ktore juz dawno powinno miec estakade, skandal, ze od 12 lat, od powstania CH Arkadia tego nie wybudowano) nie mozna przez te cholerne słupki nawet zjechac na chodnik i ustapic POJAZDOWI NA SYGNALE. Kto zarabia dzieki tym lasom slupków??? I ograniczeniom prędkości (gorkom na jezdniach)???


    Cóż, ludzie sami są sobie winni. Niestety tylko przeszkody trwałe (słupki, barierki itp itd) powodują, że auta nie są zaparkowane totalnie wszędzie...

  • Smogi i emisja

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.03.2016 16:00 ~Smogi i emisja

    Niedopuszczalnym jest ogrom słupków, ktore zalaly całą Warszawe i WSZYSTKIE JUZ ulice. Gdy jest korek (np. w al. Jana Pawła II do Ronda Radosław, ktore juz dawno powinno miec estakade, skandal, ze od 12 lat, od powstania CH Arkadia tego nie wybudowano) nie mozna przez te cholerne słupki nawet zjechac na chodnik i ustapic POJAZDOWI NA SYGNALE. Kto zarabia dzieki tym lasom slupków??? I ograniczeniom prędkości (gorkom na jezdniach)???

  • henryk

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.03.2016 15:29 ~henryk

    Nową jezdnię uznali za zbędą, dlatego drzewo ocaleje

    co to za bałwany planuja bez rozumu? dopiero po skandalu pochylaja sie nad sensownoscia swoich prac??

  • Nudziara

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.03.2016 11:00 ~Nudziara

    Rozumiem,że pan Powałka był ostatnio na moście Śląsko-Dabrowskim i widział jak "z powodzeniem" sprawdza się korzystanie autobusów z torowiska.

  • prażka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.03.2016 09:47 ~prażka

    Co za głupota? To nie argument! Ruch trzeba tam zamknąć na jakiś czas bez względu czy prace rozpoczną się rok temu czy za rok. Inne poważne prace torowe (np. remont torowiska do Annopola) w tym czasie wykonywano i zabrakło pewnie już moc przerobowych, a może i pieniędzy. Faktem jest, że te skrzyżowanie wymaga jak najszybszego uporządkowania, bowiem i szpeci i utrudnia ruch.

  • Azerate

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.03.2016 08:24 ~Azerate


    aaaaaaaaaaaa~aaaaaaaaaaaa

    czy dzięki temu zniknie okropny objazd tramwajowy? "4" w stronę Bródna wciąż, nie wiadomo po co, jeździ przez Jagielońska i Ratuszową
    onn~onn

    4ka jeździ objazdem dlatego właśnie, że na skrzyżowaniu przy Wileńskim nie ma skrętu w lewo. Po remoncie na pewno się pojawi.

    Nie bądź taki pewny. Wszystko miało być "na pewno "zrobione razem z budową stacji metra.

  • Wawka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.03.2016 22:55 ~Wawka

    asd~asd

    Może gdyby tory tramwajowe były przy chodniku a nie między jezdniami takie wynalazki miałby by sens. A tak, praktycznie każdy pasażer zawsze musi odstać swoje aby dostać się na przystanek lub z niego zejść. Zamiast wydawać kupę kasy na niezwykle zawodny i wolny transport tramwajowy (o zaśmiecianiu przestrzeni trakcją nie wspomnę), możnaby zainwestować w transport z prawdziwego zdażenia oparty na autobusach (choćby i elektrycznych)...

    Nawet bogaci Norwedzy myślą o elektrycznych autobusach w Oslo........ ale dopiero po 2020 roku. Czekają na nowsze aku, bardziej sprawne i lżejsze.

  • onn

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.03.2016 22:08 ~onn

    aaaaaaaaaaaa~aaaaaaaaaaaa

    czy dzięki temu zniknie okropny objazd tramwajowy? "4" w stronę Bródna wciąż, nie wiadomo po co, jeździ przez Jagielońska i Ratuszową

    4ka jeździ objazdem dlatego właśnie, że na skrzyżowaniu przy Wileńskim nie ma skrętu w lewo. Po remoncie na pewno się pojawi.

  • anty

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.03.2016 21:08 ~anty


    Azerate~Azerate

    Nie dało zrobić się tego w związku z budową metra?
    taka ryba~taka ryba

    Nie dało sie bo wtedy poszli po rozum do głowy

    i wykopali wejście do metra na środku skrzyżowania , dlatego teraz trzeba wszystko przebudować

  • asd

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.03.2016 20:41 ~asd

    Może gdyby tory tramwajowe były przy chodniku a nie między jezdniami takie wynalazki miałby by sens. A tak, praktycznie każdy pasażer zawsze musi odstać swoje aby dostać się na przystanek lub z niego zejść. Zamiast wydawać kupę kasy na niezwykle zawodny i wolny transport tramwajowy (o zaśmiecianiu przestrzeni trakcją nie wspomnę), możnaby zainwestować w transport z prawdziwego zdażenia oparty na autobusach (choćby i elektrycznych)...

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »