Informacje

13.02.2014 20:25 wybudują również 70 km dróg i pasów rowerowych

Dokończenie II linii metra, centra przesiadkowe. Miejskie inwestycje 2014

Zakończenie budowy metra, a co za tym idzie zmiany w komunikacji miejskiej oraz stworzenie węzłów przesiadkowych. Takie plany ma Zarząd Transportu Miejskiego na 2014 rok.

Główną inwestycją komunikacyjną jest bez wątpienia budowa centralnego odcinka II linii metra, która w tym roku ma zostać zakończona. Jak powiedział na konferencji Wiesław Witek, dyrektor ZTM, wykonano już około 75 proc. prac wszystkich siedmiu stacjach, poza stacją Centrum Nauki Kopernik.

- Zakończenie kontraktu zgodnie z harmonogramem to jest 30 września 2014 rok,  po tym terminie będą odbywały się odbiory techniczne - poinformował.

Centralny odcinek II linii metra miał być gotowy pod koniec 2013 roku.

Centra przesiadkowe

Przed otwarciem II linii metra, w wakacje ZTM zapowie zmiany w organizacji tras autobusowych i tramwajowych. - Ponieważ centralny odcinek II linii metra spinając dwa brzegi Wisły daje takie możliwość, by za równo na Rondzie Daszyńskiego, jak również stacji Dworzec Wileński i Stadion Narodowy stworzyć centra przesiadkowe, które ułatwią mieszkańcom Grochowa i wschodnich dzielnic, oraz gmin podwarszawskich komunikację z centrum- powiedział Witek.

ZTM chciałby także stworzyć węzeł przesiadkowy przy stacji Centrum Nauki Kopernik. Jak powiedział Witek, podjęto rozmowy z inżynierem ruchu, aby w rejonie stacji metra CNK  wybudować z prawdziwego zdarzenia węzeł przesiadkowy. - Warunek jest jeden, że uda nam się w rejonie ul. Zajęczej i ul. Tamki stworzyć kontrapas. Decyzje inżyniera w tym zakresie są dla nas determinujące dalsze z naszej strony kroki o charakterze organizacyjnym- mówił dyrektor ZTM.

Na budowę węzłów przesiadkowych ZTM przeznaczy milion złotych. Będą tam wybudowane dobrej jakości przystanki autobusowe i tramwajowe.

Ścieżki rowerowe, nowe wiaty

Co jeszcze ZTM planuje w 2014 roku. - Planujemy wymianę 180 wiat przystankowych i postawienie prawie 100 słupków rowerowych w ramach kontraktu Partnerstwa Publiczno-Prywatnego. Chcemy także za milion złotych wybudować nowe przystanki w lokalizacjach zaproponowanych przez mieszkańców- wymienia Witek

Ponadto w tym roku ma powstać łącznie 70 km nowych dróg oraz pasów rowerowych. - 13 km pasów dla rowerów jest już w tzw. obróbce formalno-prawnej i dotyczy takich ulic jak Mokotowska, Raszyńska, Saska, Wóycickiego, Koszykowa oraz Dickensa- powiedział dyrektor ZTM.

Powstanie także 1000 stojaków innych niż dla rowerów Veturilo.

- Ważnym elementem w zakresie komunikacyjnym, jest budowa kolejnych parkingów Parkuj i Jedź. Takie parkingi mają powstać w rejonie PKP Płudy, w rejonie PKP Żerań FSO, PKP Jeziorki.

Wszystko zależy jednak od uzyskanych środków z Unii Europejskich.

O problemie braku parkingów przy stacji PKP Płudy pisaliśmy w listopadzie.

su//ec

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Kamil

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.06.2014 15:23 ~Kamil

    13.02.2014r. - zaawansowanie prac 75% ha ha ha teraz jest 06.06.2014 i może zaawansowanie prac dobilo do 75%. Prosimy o wyjaśnienie jak będzie wyglądała eksploatacja stacji C15, która z powodu złego wykonania pęka - największa szpara jest na samej górza stacji a najmniejsz przy torowisku czy stacja lekko się rozłazi...

  • kilińska

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.02.2014 21:51 ~kilińska

    - Zakończenie kontraktu zgodnie z harmonogramem to jest 30 września 2014 rok, po tym terminie będą odbywały się odbiory techniczne - poinformował.

    co to za dyrektor ZTM, który nie zna kontraktu jaki zawarła jego firma????? A tam wyraźnie jest napisane, że wykonawca w ramach terminu umownego ma uzyskać pozwolenie na użytkowanie czyli ma być już po odbiorach....

    Oj mieszkańcy Warszawy...plują Wam w oczy a Wy myślicie, że to deszcz....

    przecież to jawne okłamywanie !!!!

    gdzie jest CBA, CBŚ ????

  • kod77

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.02.2014 19:08 ~kod77

    dlaczego miasto funduje bezpłatne parkingi mieszkańcom z prowincji .Niech P&J budują sołtysi ze swojego budżetu przy granicy miasta.Chcemy budowy parkingów w naszych dzielnicach,Warszawiak płaci za bilet i za miejsce parkingowe pod chmurką a prowincja tylko za bilet.

  • jou

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.02.2014 16:11 ~jou

    loop~loop

    A co z Targówkiem/Zaciszem? Trasa Świętokrzyska, Nowotrocka, al. Tysiąclecia, Wincentego, Łodygowa, kolejny most, dojście do stacji kolejowej Zacisze Wilno od strony Zacisza - znowu nic. Czy włodarze tego miasta nie widzą, że bez zrównoważonego rozwoju miasta nie uda się rozładować korków i wielu innych problemów. Przecież po prawej stronie praktycznie nic się nie inwestuje w tkankę miejską i infrastrukturę


    i dobrze gdyby coś powstało chuliganeria od razu by to zniszczyła - lepiej budować w miejscu które posłuży ludziom przez lata.

  • bleble

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.02.2014 14:46 ~bleble

    a czerniakowska-bis będzie w koncu w tym roku?

  • slaw

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.02.2014 14:29 ~slaw

    prawa strona to nie istnieje - dziwne
    że to metro wogóle powstaje. co do terminu
    to prawda - będą odbierać tyle co budowali.

  • pika100

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.02.2014 14:16 pika100

    warszawiak~warszawiak


    Choć jeszcze droższa jest stacja Stadion wybudowana dla dowiezienia kibiców 4 razy w roku....



    ale z tego co kojarzę to Stację Stadion, "z powodu walki z wandalizmem i w ramach bezpieczeństwa" zamykają jak na Narodowym jest jakas impreza :)

  • czk

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.02.2014 13:58 ~czk

    Omeq6678~Omeq6678

    hehehe a to dobre nowe info 30 września skończą pracę i PRZYJDZIE CZAS NA ODBIORY TECHNICZNE, czyli jak dobrze pójdzie to w tym roku tą linią nie pojedziemy :D

    Od dawna zapowiadają koniec prac na 30/09. Żadna nowość.

  • wrona

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.02.2014 13:35 ~wrona

    Chciałbyś mieć autobus, który dowiezie cie pod każde drzwi? to sie taksówka nazywa
    [/cytat_1818015]
    ty jesteś debil. skoro taraz jadę z Targówka do Centrum 25 minut jednym autobusem, a po tych wszystkich roszadach mam jechać trzeba przez póltorej godziny - wliczając w to czas czekania na przystankach - to chyba tylko jakis idiota może wymyślać podobne rozkłady i zmiany.

  • more

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.02.2014 12:57 ~more

    Proponowałbym ZTM-owi nie korzystać z porad inżyniera ruchu, bo jak ten pan coś spłodzi to złapiemy się za głowę.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »