Informacje

13.11.2015 12:52 na razie bez finansowania

Dokończą II, zaczną III linię metra.
Plany ratusza na lata 2021-30

SERWISY:

Dokończenie budowy drugiej linii metra i prace na trzeciej – to priorytety stołecznego ratusza na lata 2021-2030. Wśród ważnych inwestycji są też m.in.: budowa Wału Miedzeszyńskiego do POW czy zakup nowego taboru komunikacji miejskiej.

Ratusz zgłosił do urzędu marszałkowskiego województwa mazowieckiego listę projektów z zakresu transportu na lata 2021 - 2030 do tzw. planu wykonawczego do "Strategii Rozwoju Województwa Mazowieckiego do roku 2030".

Dokończyć metro

Dwa największe projekty z listy dotyczą metra. Ratusz chce dokończyć budowę drugiej linii metra między stacjami Powstańców Śląskich, a STP Mory. W planach jest też wytyczenie trzeciej linii podziemnej kolejki ze Stadionu Narodowego w stronę Gocławia.

Ratusz chce kupić także niezbędne pociągi.

Nowe drogi i tabor

Na liście zgłoszonej urzędowi marszałkowskiemu są też inwestycje drogowe. Miasto chce zbudować dalszy ciąg Wału Miedzeszyńskiego od węzła z Południową Obwodnicą Warszawy do południowej granicy miasta. W planach znajduje się też podzielona na etapy budowa trasy Mostu Północnego. Na lewym brzegu rzeki trasa ma połączyć węzeł przesiadkowy Młociny z planowaną ekspresową „siódemką” w kierunku Gdańska. Natomiast na Białołęce ma prowadzić od Modlińskiej do planowanej Trasy Olszynki Grochowskiej. Dzielnica przy okazji tych inwestycji ma zyskać też linię tramwajową.

Ratusz założył też dokończenie budowy obwodnicy śródmiejskiej. W październiku ogłoszono przetarg na odcinek od ronda Wiatraczna do ulicy Radzymińskiej. Na liście projektów na lata 2021-30 zapisano domknięcie obwodnicy Pragi, czyli budowę drogi między Radzymińską a rondem Żaba.

Na liście widnieje również punkt dotyczący zakupu nowego taboru tramwajowego oraz autobusów niskoemisyjnych.

Na razie wstęp

Lista nie zawiera wyliczeń finansowych i nie ma wpływu na projekty w perspektywie finansowej 2014 - 2020.

- Jest to etap tworzenia planu wykonawczego dla Warszawy przyszłości – poinformował w komunikacie ratusz.

Tak ma przebiegać II linia metra:

W tym roku otwarto centralny odcinek II linii podziemnej kolejki:


jb/r

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Deadduxu128

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.04.2018 18:22 ~Deadduxu128

    Ze względu na dużą ilość ofert pracy w rejonie Łomianki uważam, że tam powinna być stacja końcowa metra/most, dalej trasa powinna iść przez bródno, białołękę na pragę południe, rembertów aż do Radzymina. Do Wawra jeździ SKM.

  • rodowitywarszawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.07.2016 13:42 ~rodowitywarszawiak

    Metro zamiast na gocławiu, powinno się kończyć na rondzie płowiecka. Przez to mieszkańcy wawra, wesołej i rembertowa. mieli by dogodny punkt przesiadkowy. A gocław i praga pd nic by nie stracili.

  • abc

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.01.2016 17:26 ~abc

    Bródno potrzebuje metra przede wszystkim z uwagi na ogromną liczbę mieszkańców. Białołęka ma kaprys posiadania metra ale niestety, jeśli kupiło się mieszkanie na skraju miasta, to należało się liczyć z konsekwencjami co do dostępnych opcji korzystania z komunikacji miejskiej

  • Oiyyyu

    zgłoś naruszenie odpowiedz 15.11.2015 10:45 ~Oiyyyu

    Druga linia metra powinna iść do Wawra. Najbardziej zielona dzielnica Warszawy powinna mieć metro bo wówczas można by było rezygnować z zanieczyszających powietrze samochodów i autobusów.

  • tomek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 15.11.2015 01:25 ~tomek

    lolo~lolo

    II linia powinna kończyć się na Białołęce!! Metro powinno służyć ludziom i być budowane tam, gdzie miasto się najintensywniej rozbudowuje!! Bez sensu pchać kasę w metro na Bródno, które ma doskonałą komunikację i stare sieci podziemne, które już wiadomo, że mocno utrudnią budowę i zwiększą koszty o co najmniej 27%!!


    28%. zwiększą koszty o 28%, nie o 27%

  • Andre

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.11.2015 23:26 ~Andre


    warszawiak192~warszawiak192

    Trzecia linia też pod Nowym Światem? To raczej odnoga II linii na Gocław. Prawdziwa III linia to by była z Ochoty, przez Mordor, na Rondo Wiatraczna.
    AdJ~AdJ


    Byłaby to odnoga 2 linii, gdyby dało się przejechać ciągiem z Woli na Gocław. A nie będzie się dało, bo na Stadionie ma być osobny tor i przesiadka.
    Też nie rozumiem dlaczego tak :(

    Bo nie ma komory rozjazdowej od strony Wisły, która by to umożliwiała.
    Uważam ponadto, że te schody, pomost pomiędzy peronami i peron II linii w stronę Centrum będą wąskim gardłem, podobnie jak jest nim łącznik na stacji Świętokrzyskiej. Osoby z II linii wysiadające na stacji Stadion będą musiały się przeciskać pomiędzy tłumami Gocławian "szturmującymi" już zatłoczone w godzinach szczytu pociągi II linii metra. Może to nawet stanowić zagrożenie, jeśli peron stanie się zbyt zatłoczony. Jestem przekonany że nikt nie zrobił badań dotyczących prognozowanego zachowania tłumu pasażerów na stacji Stadion po uruchomieniu "odnogi".

  • lolo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.11.2015 21:25 ~lolo

    II linia powinna kończyć się na Białołęce!! Metro powinno służyć ludziom i być budowane tam, gdzie miasto się najintensywniej rozbudowuje!! Bez sensu pchać kasę w metro na Bródno, które ma doskonałą komunikację i stare sieci podziemne, które już wiadomo, że mocno utrudnią budowę i zwiększą koszty o co najmniej 27%!!

  • nie

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.11.2015 13:59 ~nie

    Nie dla S7 przez miasto.

    Niech rozbudują pułkową przez łomianki. Po co komu S7 wzdłuż kampinosu i kolejne cięcie miasta?

    Miasto dla mieszkańców.

  • war

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.11.2015 00:17 ~war

    Marek~Marek

    Żenada cała II linia miała być gotowa w 2012 teraz okazuje się że będzie 10 lat opóźnienia, a w 2020 dołożą jeszcze z 5 lat.
    Jesteśmy sto lat za murzynami wszędzie na świecie metro buduje się kilka razy szybciej, Chinole to chyba budują około 10 razy szybciej.
    Nieudolność władz Warszawy jest porażająca. decyzja o budowaniu tunelu pod Wisłą też znacznie wydłużyła czas budowy, a wystarczyło w rejonie wisły wyprowadzić metro na powierzchnię i puścić mostem.

    Do 2012 miał być gotowy centralny odcinek, a nie cała linia. Buduje się nie tyle wolno, co małymi etapami. Ale na jedno wychodzi.

  • mmm

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.11.2015 21:03 ~mmm

    legia~legia

    Nie widzisz na mapce powyżej - 2022 rok? Poza tym Brudno nie ma tak najgorzej z komunikcją.

    Bródno!!!!!! Skąd Ty jesteś?
    A jak uważasz że ma nienajgorzej to zapraszam w godzinach szczytu...

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »