Informacje

21.05.2019 18:38 przetarg na studium

Dokąd trzecią linią metra? Trzy warianty do analizy

SERWISY:

Rozpoczęły się prace nad trzecią linią metra. Metro Warszawskie ogłosiło przetarg na wykonanie studium technicznego. Jego celem będzie analiza różnych wariantów trasy i wskazanie najlepszego przebiegu.

We wtorek po południu ratusz przekazał informację o ogłoszeniu przetargu. Rozpisane postępowanie dotyczy odcinka zlokalizowanego na terenie Pragi Południe.

- Wkrótce dowiemy się, który z proponowanych przez nas wariantów przebiegu linii M3 na Pradze-Południe jest zdaniem inżynierów najbardziej optymalny. Wyniki ich prac powinniśmy poznać za około 12 miesięcy, a wstępny raport już po trzech miesiącach - mówi prezydent Rafał Trzaskowski, cytowany w komunikacie ratusza.

Jak wyjaśniają urzędnicy, celem studium jest określenie, jaki powinien być przebieg trzeciej linii metra na odcinku od stacji Stadion Narodowy do projektowanej stacji E6 Gocław, wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Kozia Górka. Opracowanie powinno też wskazać optymalne lokalizacje przyszłych stacji.

"Dostarczy również informacji o założeniach lokalizacyjnych, technicznych, własnościowych i szacunkowych kosztach inwestycji. Dzięki temu możliwe będzie podjęcie kolejnych prac przygotowawczych tj. wykonanie badań geologicznych, opracowanie studium wykonalności, wykonanie projektów koncepcyjnych oraz projektów budowlanych" - informuje ratusz.

Trzy warianty

Zwycięzca przetargu będzie musiał szczegółowo przeanalizować trzy warianty przebiegu trzeciej linii metra.

Pierwszy wariant dotyczy odcinka od stacji Stadion Narodowy do stacja E6 Gocław, wraz z STP Kozia Górka. Ma być zgodny z wytycznymi zawartymi w "Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego m.st. Warszawy". Koncepcja ta zakłada wybudowanie dziesięciokilometrowego odcinka z sześcioma stacjami (E1 Dworzec Wschodni, E2 Mińska, E3 Rondo Wiatraczna, E4 Ostrobramska, E5 Fieldorfa, E6 Gocław).

Drugi wariant to koncepcja prezydenta Trzaskowskiego. Zakłada ona przebieg trzeciej linii metra na dziewięciokilometrowym odcinku i budowę pięciu stacji (E1 Dworzec Wschodni, E2 Mińska, E3 Rondo Wiatraczna, E4 Ostrobramska, E5 Gocław). W tym wariancie możliwe byłoby przedłużenie tego odcinka do pierwszej linii metra - do stacji Wilanowska. W przyszłości linia miałaby 17 kilometrów i 11 stacji.

Ostatni - trzeci wariant - mają zaproponować autorzy studium. Zgodnie z wytycznymi ratusza linia ma startować przy stacji Stadion Narodowy i kończyć się na stacji Gocław. Tak jak poprzednie warianty ma obejmować budowę STP Kozia Górka.

Twórcy studium będą musieli porównać warianty opierając analizę na czterech grupach kryteriów: funkcjonalno-przewozowych, przestrzennych, środowiskowych i ekonomicznych.

Na oferty urzędnicy czekają do 25 czerwca. Jak podaje ratusz, przy wyborze najkorzystniejszej oferty w 58 procentach będzie liczyła się cena, w 18 procentach doświadczenie koordynatora, kolejne 12 procent to doświadczenie analityka ruchu, 6 procent - doświadczenie planisty/urbanisty i 6 procent - doświadczenie projektanta w branży konstrukcyjno-budowlanej.

Kampanijne obietnice

O planach budowy kolejnej linii metra prezydent Trzaskowski mówił już w trakcie kampanii wyborczej.

Zaproponował kontynuację pierwszej linii z Młocin pod Wisłą na Białołękę (nazwał to piątą linią) oraz uzupełnienie jej o dwie brakujące stacje Muranów i plac Konstytucji. Jak informowaliśmy wcześniej we wtorek, Metro Warszawskie ogłosiło właśnie przetarg na przygotowanie projektów budowlanych tych przystanków wraz z przebudową infrastruktury towarzyszącej.

W kampanii Trzaskowski przedstawił również koncepcję przedłużenia drugiej linii: do stacji PKP Warszawa Toruńska na wschodzie i do Ursusa na zachodzie. Jedną z propozycji było odświeżenie pomysłu budowy trzeciej nitki ze stacji Stadion Narodowy na Gocław, wydłużając ją potem przez Siekierki i Stegny aż do istniejącej stacji Wilanowska. Stąd z kolei, jako czwarta linia, miałaby powstać trasa do Ursusa przez "Mordor", czyli dzielnicę biurową na Służewcu.

>>> ZOBACZ MAPĘ KAMPANIJNYCH PLANÓW TRZASKOWSKIEGO <<<

kk/pm

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Tomek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.05.2019 18:50 ~Tomek




    AAA~AAA

    A co z Rembertowem ???? Pan Trzaskowski najpierw obiecywał pewne rzeczy ( a teraz odkręca kota ogonem)
    W Rembertowie należy na krańcu Warszawy i wydostać się stąd jest masakra !!!!
    Andre~Andre

    Ta odnoga II linii miałaby sens, gdyby za rondem Wiatraczna prowadziła na Rembertów zamiast skręcać na Gocław. W końcu po to jest metro, żeby skomunikować dzielnice peryferyjne z centrum miasta!
    Tomek~Tomek

    Przecież z Rembertowa jeździ kolejka i SKM - przejazd do Śródmieścia trwa 16 minut! Może lotnisko dla śmigłowców i co 10 minut odlot? Ludzie, czego Wy oczekujecie od komunikacji miejskiej? To jest - jak sama nazwa wskazuje - komunikacja miejska a nie podmiejska, metro do tego nie służy!
    Andre~Andre

    Po pierwsze Rembertów jest dzielnicą Warszawy, więc komunikacja z nim nie jest podmiejska tylko miejska. W miastach które mają rozwiniętą sieć metra służy ono właśnie do tego.
    Po drugie napisałeś że przejazd koleją trwa 16 minut, ale zapomniałeś dodać, że pociąg jeździ raz na godzinę lub w godz. szczytu co pół godziny. Tymczasem metro jeździ co kilka minut.

    Jest w mieście, ale mieszka tam bardzo mało ludzi.
    A co do kolei - rozkład PKP rano: 7.33, 7.45, 7.57, 8.14, 8.20, 8.32, 8.42, 8.50, 9.00, 9.14, 9.25, 9.46, 9.56, 10.03... - faktycznie raz na pół godziny... :-)
    Między godziną 10 a 15 jest 19 pociągów, zatem średnio co 16 minut - to jest poza godzinami szczytu. Tak się ma rzeczywistość do tego, co piszesz/

  • Zawiedziony

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.05.2019 16:30 ~Zawiedziony




    AAA~AAA

    A co z Rembertowem ???? Pan Trzaskowski najpierw obiecywał pewne rzeczy ( a teraz odkręca kota ogonem)
    W Rembertowie należy na krańcu Warszawy i wydostać się stąd jest masakra !!!!
    Andre~Andre

    Ta odnoga II linii miałaby sens, gdyby za rondem Wiatraczna prowadziła na Rembertów zamiast skręcać na Gocław. W końcu po to jest metro, żeby skomunikować dzielnice peryferyjne z centrum miasta!
    Tomek~Tomek

    Przecież z Rembertowa jeździ kolejka i SKM - przejazd do Śródmieścia trwa 16 minut! Może lotnisko dla śmigłowców i co 10 minut odlot? Ludzie, czego Wy oczekujecie od komunikacji miejskiej? To jest - jak sama nazwa wskazuje - komunikacja miejska a nie podmiejska, metro do tego nie służy!
    Andre~Andre

    Po pierwsze Rembertów jest dzielnicą Warszawy, więc komunikacja z nim nie jest podmiejska tylko miejska. W miastach które mają rozwiniętą sieć metra służy ono właśnie do tego.
    Po drugie napisałeś że przejazd koleją trwa 16 minut, ale zapomniałeś dodać, że pociąg jeździ raz na godzinę lub w godz. szczytu co pół godziny. Tymczasem metro jeździ co kilka minut.


    Nie ma sensu teraz ciągnąć metra w kierunku Wawra/Rembertowa oraz w kierunku Ursusa, bo w pierwszej kolejności można wykorzystać już istniejącą infrastrukturę kolejową i zagęścić liczbę pociągów. To jest o niebo tańsze rozwiązanie. Ale kolejowy beton jest trudny do skruszenia, szczególnie gdy pis przegrał wybory w Warszawie.

  • Zbo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.05.2019 15:32 ~Zbo

    Jedno jest pewne - Jeśli II linia będzie zaczynała się na stacji Stadion i będzie prowadziła przez Dw. Wschodni do aktualnej pętli Gocław, to będzie to chyba najgorsza linia na świecie :/

  • Jozek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.05.2019 15:02 ~Jozek

    Człowieku z Rembertowa i tak będziesz jeździł samochodem jak "panisko" . przecież nie po to mieszkasz w Rembertowie ,żeby jakąś komunikacją jeździć. Po co ta dyskusja

  • AAA

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.05.2019 15:00 ~AAA


    AAA~AAA

    A co z Rembertowem ???? Pan Trzaskowski najpierw obiecywał pewne rzeczy ( a teraz odkręca kota ogonem)
    W Rembertowie należy na krańcu Warszawy i wydostać się stąd jest masakra !!!!
    Andre~Andre

    Ta odnoga II linii miałaby sens, gdyby za rondem Wiatraczna prowadziła na Rembertów zamiast skręcać na Gocław. W końcu po to jest metro, żeby skomunikować dzielnice peryferyjne z centrum miasta!



    Panie Tomku

    Proszę zwrócić uwagę że Rembertów to również dzielnica Warszawy a nie peryferie. Należy nauczyć się dzielnic i dopiero pisać takie rzeczy, które Pan wypisuje

  • stonka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.05.2019 14:53 ~stonka


    AAA~AAA

    A co z Rembertowem ???? Pan Trzaskowski najpierw obiecywał pewne rzeczy ( a teraz odkręca kota ogonem)
    W Rembertowie należy na krańcu Warszawy i wydostać się stąd jest masakra !!!!
    Andre~Andre

    Ta odnoga II linii miałaby sens, gdyby za rondem Wiatraczna prowadziła na Rembertów zamiast skręcać na Gocław. W końcu po to jest metro, żeby skomunikować dzielnice peryferyjne z centrum miasta!

    Metro nie jest po to by komunikować dzielnice peryferyjne z centrum miasta. Metro służy do komunikacji obszarów gęsto zaludnionych. W innym przypadku rachunek ekonomiczny budowy i obsługi linii jest niekorzystny w stosunku do innego typu transportu. Rembertów, nie dość że ma jedną najniższych gęstości zaludnienia, to liczy najmniej ludności ze wszystkich warszawskich dzielnic.

  • Andre

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.05.2019 13:55 ~Andre



    AAA~AAA

    A co z Rembertowem ???? Pan Trzaskowski najpierw obiecywał pewne rzeczy ( a teraz odkręca kota ogonem)
    W Rembertowie należy na krańcu Warszawy i wydostać się stąd jest masakra !!!!
    Andre~Andre

    Ta odnoga II linii miałaby sens, gdyby za rondem Wiatraczna prowadziła na Rembertów zamiast skręcać na Gocław. W końcu po to jest metro, żeby skomunikować dzielnice peryferyjne z centrum miasta!
    Tomek~Tomek

    Przecież z Rembertowa jeździ kolejka i SKM - przejazd do Śródmieścia trwa 16 minut! Może lotnisko dla śmigłowców i co 10 minut odlot? Ludzie, czego Wy oczekujecie od komunikacji miejskiej? To jest - jak sama nazwa wskazuje - komunikacja miejska a nie podmiejska, metro do tego nie służy!

    Po pierwsze Rembertów jest dzielnicą Warszawy, więc komunikacja z nim nie jest podmiejska tylko miejska. W miastach które mają rozwiniętą sieć metra służy ono właśnie do tego.
    Po drugie napisałeś że przejazd koleją trwa 16 minut, ale zapomniałeś dodać, że pociąg jeździ raz na godzinę lub w godz. szczytu co pół godziny. Tymczasem metro jeździ co kilka minut.

  • Tomek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.05.2019 12:23 ~Tomek


    AAA~AAA

    A co z Rembertowem ???? Pan Trzaskowski najpierw obiecywał pewne rzeczy ( a teraz odkręca kota ogonem)
    W Rembertowie należy na krańcu Warszawy i wydostać się stąd jest masakra !!!!
    Andre~Andre

    Ta odnoga II linii miałaby sens, gdyby za rondem Wiatraczna prowadziła na Rembertów zamiast skręcać na Gocław. W końcu po to jest metro, żeby skomunikować dzielnice peryferyjne z centrum miasta!

    Przecież z Rembertowa jeździ kolejka i SKM - przejazd do Śródmieścia trwa 16 minut! Może lotnisko dla śmigłowców i co 10 minut odlot? Ludzie, czego Wy oczekujecie od komunikacji miejskiej? To jest - jak sama nazwa wskazuje - komunikacja miejska a nie podmiejska, metro do tego nie służy!

  • Andre

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.05.2019 12:11 ~Andre

    AAA~AAA

    A co z Rembertowem ???? Pan Trzaskowski najpierw obiecywał pewne rzeczy ( a teraz odkręca kota ogonem)
    W Rembertowie należy na krańcu Warszawy i wydostać się stąd jest masakra !!!!

    Ta odnoga II linii miałaby sens, gdyby za rondem Wiatraczna prowadziła na Rembertów zamiast skręcać na Gocław. W końcu po to jest metro, żeby skomunikować dzielnice peryferyjne z centrum miasta!

  • Gocławianin

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.05.2019 11:49 ~Gocławianin

    Linia tramwajowa i metro w tym samym kierunku, pytam PO CO?! Pieniądze z tramwajów przerzucić na budowę metra i metro powstanie szybciej. Mniej hałasu na zewnątrz. Linia autobusowa 509 jeździ jak chce i z dużymi opóźnieniami, notorycznie zapchana. Z tym niech coś MZA zrobi. Poza tym przystanek autobusowy przy "Kijowskiej" (w obie strony) powinien być zlikwidowany, bo utworzono go na czas budowy II linii metra i remontu torowiska tramwajowego na targowej.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »