Informacje

30.03.2019 09:24 szerzej z warszawy do łodzi

Dodatkowe pasy na A2. "Autostrada będzie na powrót bezpieczna"

SERWISY:

Autostrada A2 między Łodzią a Warszawą dzięki poszerzeniu o jeden pas znowu będzie bezpieczną trasą - powiedział w piątek minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, podczas podpisywania umowy w sprawie opracowania dokumentacji poszerzenia tej drogi.

Koncepcję poszerzenia autostrady A2 o dodatkowe pasy ruchu od granicy województw łódzkiego i mazowieckiego do węzła Konotopa opracuje za 3,4 miliona złotych spółka Transprojekt Gdańsk.

Przyszły wykonawca ma zaprojektować dodatkowe pasy ruchu po wewnętrznych stronach obu jezdni istniejącej autostrady A2 na terenie województwa mazowieckiego na długości około 43 kilometrów.

- A2 pomiędzy Łodzią a Warszawą powoli zaczyna wyczerpywać swoje możliwości techniczne. Autostrada będzie na powrót bezpieczna i przyjazna dla kierowców. Musimy zrobić wszystko, aby zapobiec tej liczbie zdarzeń, wypadków drogowych, które na tym odcinku mają miejsce, a wynikają z dużego obciążenia tej drogi, dochodzącego na niektórych odcinkach już do 60 tysięcy pojazdów na dobę - powiedział Adamczyk.

Docelowo A2 będzie miała od węzła Konotopa do węzła Pruszków dwie jezdnie po cztery pasy ruchu, natomiast dalszy odcinek do granicy województwa mazowieckiego będzie miał dwie jezdnie po trzy pasy ruchu.

Prace przygotowawcze będą prowadzone do 2021 roku. Budowa dodatkowych pasów może potrwać do trzech lat. Łączny koszt rozbudowy A2 może sięgnąć około 600 mln zł.

Likwidacja PPO

Ponadto w komunikacie MI poinformowało, że likwidacja nieczynnego Punktu Poboru Opłat (PPO) Pruszków na A2, który powoduje zakłócenia w płynności ruchu, już się rozpoczęła. Usunięte zostały wyspy dzielące, które miały służyć jako infrastruktura do poboru opłat od samochodów osobowych. Prędkość na tym odcinku, ze względów bezpieczeństwa, jest ograniczona do 40 km/h, co przy dużym natężeniu ruchu powoduje zakłócenia w płynności ruchu.

- Po likwidacji PPO Pruszków uzyskamy przepustowość i płynność ruchu, przy jednoczesnym zachowaniu pełnych standardów bezpieczeństwa ruchu drogowego – powiedział p.o. Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad Tomasz Żuchowski.

Prace związane z rozbiórką prowadzone są w centralnej części PPO i nie powodują utrudnień w ruchu, który odbywa się dwoma skrajnymi pasami po obu stronach placu. Po wykonaniu oznakowania poziomego i ustawieniu barier kierowcy będą mieli do dyspozycji dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Ruch będzie odbywał się płynnie, bez ograniczenia prędkości tak jak obecnie. Zakończenie robót zaplanowano na 30 czerwca 2019 r.

Pomiary ruchu na A2

"Generalny Pomiar Ruchu wykonany w 2015 roku wskazuje, że na odcinku Wiskitki – Grodzisk Mazowiecki natężenie wynosiło około 45 tys. pojazdów na dobę, na odcinku pomiędzy Grodziskiem Mazowieckim a Pruszkowem wzrosło, bo osiągnęło około 57 tys. pojazdów na dobę, natomiast na wlocie do Warszawy pomiędzy Pruszkowem a Konotopą liczba pojazdów sięgnęła około 75 tys. pojazdów na dobę" - informowała pod koniec 2018 roku GDDKiA.

Jak dodano, pomiar ruchu wykonany w 2017 roku na odcinku pomiędzy Wiskitkami a Grodziskiem Mazowieckim wykazał 58 tys. pojazdów na dobę.

GDDKiA zwracała też uwagę, że "realizacja Centralnego Portu Komunikacyjnego będzie również powodowała zwiększenie ruchu", dlatego ważne jest, "by jak najszybciej przygotować możliwość realizacji poszerzenia autostrady A2".

>>CZYTAJ TEŻ NA TVN24BIS.PL<<

kris/PAP

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • orzelek2004

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.04.2019 09:33 ~orzelek2004

    Autostrada Bezpieczna to przedewszystkim zmniejszona prędkość do 120 km/h tak jak w Szwajcarii gdzie jest mało wypadków. Poszerzenie nic nie da bo korki się tworzą za Konotopą gdzie jest połączenie z obwodnicą Warszawy. To połączenie jest źle oznakowane. Brakuje też więcej pasów na włączenie się do obwodnicy.

  • Roddik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.04.2019 08:23 ~Roddik

    Moim zdaniem bardziej efektywne od poszerzania A2 będzie zrealizowanie w całości drogi S7 z Warszawy do Gdańska oraz połączenie ze sobą dwóch części S8, które w tym momencie rozmijają się o 30 km pod Piotrkowem (łącznik Łódź - Tomaszów). Obie te inwestycje w znaczącym stopniu odciążą A2 na tyle że przez wiele lat nie będzie potrzeby poszerzania tej drogi.

  • Karol

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.03.2019 19:25 ~Karol

    Budowa ringu po śladzie DK 50 coś by dała a tak nic się nie zmieni a za kolejnych 5 lat 4 pas?

  • jhghfg

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.03.2019 18:53 ~jhghfg


    a4b5~a4b5

    Niekoniecznie będzie bezpieczna, bo ludzie nie potrafią jeździć drogami z trzema pasami ruchu. Dla tych ameb środkowy pas to majestat, ich godność. Prawy jest fee i bee.
    bemo~bemo

    Dokładnie to samo chciałem napisać.


    Bo na srodkowym najlepiej się obsługuje fejsa na smartfonie:)

  • gość

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.03.2019 17:11 ~gość

    Dodatkowe pasy ruchu, lewe, najszybsze, po wewnętrznych stronach, na obecnym pasie zieleni?
    Takie samo kretyństwo jak robienie z 2 pasów 3 po prostu malując na tej samej jezdni węższe pasy ruchu.

  • XCed

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.03.2019 13:49 ~XCed

    termin 5 lat jest jawnym żartem....
    2 lata na analizę?
    Analizę czego, skoro aktualna autostrada planowana była od początku możliwość 3 pasa??
    Polska bzdura...

  • Luvin

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.03.2019 13:33 ~Luvin

    Kiedy wreszcie ktoś, kto decyduje o ruchu drogowym w tym kraju zrozumie, że żadne bezpieczne drogi, bezkolizyjne skrzyżowania itp. nie zmienią mentalności Polaków za kierownicą? Będą trzy pasy, to w razie najechania komuś na tył, czy zepchnięcia go z trasy przy próbie wyprzedzania pasem awaryjnym, będą zablokowane trzy pasy, a nie dwa. Ot i cała różnica. Nawet 10 pasów w jedną stronę nic nie poradzi na tą dzicz, która codziennie jeździ po ulicach.

  • bemo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.03.2019 12:30 ~bemo

    a4b5~a4b5

    Niekoniecznie będzie bezpieczna, bo ludzie nie potrafią jeździć drogami z trzema pasami ruchu. Dla tych ameb środkowy pas to majestat, ich godność. Prawy jest fee i bee.

    Dokładnie to samo chciałem napisać.

  • warszawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.03.2019 12:19 ~warszawiak

    Dlaczego u nas budują "autostrady" z DWOMA pasami?!

  • długi prosty

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.03.2019 11:56 ~długi prosty

    no, to ciężarówki będą jechały dwoma pasami ...elegancko

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »