Informacje

05.07.2012 08:24 ulica Skarbka z Gór

Długa droga
do przebudowy

SERWISY:

Białołęka przygotowuje się do modernizacji ul. Skarbka z Gór, dzięki czemu będą mogły przejechać nią autobusy przegubowe. To potrwa. Inwestycja musi być realizowana etapami, bo trzeba uregulować sprawę gruntów znajdujących się w tym miejscu.

- Sukcesem jest to, że zaczynamy inwestycję realizować - ocenia Bernadeta Włoch-Nagórny, rzecznik białołęckiego ratusza. Dzielnica ogłosiła właśnie przetarg na przebudowę ul. Skarbka Gór, a dokładnie na dwa etapy prac.

Bez poszerzenia

Jeden zaplanowany jest na odcinku rozpoczynającym się przy posesji nr 134 i kończącym na wysokości  wjazdu na ulicę Derby, natomiast drugi rozciąga się na odcinku od ulicy dojazdowej do osiedla Derby 11 aż do pętli autobusowej.

- W ramach przebudowy wzmocniona zostanie podbudowa ulicy, a kostkę brukową zastąpi asfalt. Zmiany te umożliwią  przejazd autobusów przegubowych – tłumaczy Włoch-Nagórny. -  Ulica nie zostanie poszerzona, ponieważ jej szerokość (od 6 do 7 metrów) spełnia kryteria infrastrukturalne, właściwe dla tego terenu. Nie ma też takich technicznych możliwości z powodu lokalizacji budynków, które są zbyt blisko ulicy – dodaje.

Urząd zakłada, że te prace uda się zakończyć we wrześniu. Ale autobusy przegubowe nie dojadą jeszcze do pobliskiej pętli. Do remontu są jeszcze kolejne fragmenty ulicy Skarbka z Gór.

Cel: pozyskać grunty

Dlaczego dzielnica dzieli prace aż na pięć etapów? - Musimy m.in. uregulować sprawę gruntów pod drogą i w zależności od kolejności ich nabywania będziemy mogli przystępować do realizacji – wyjaśnia rzeczniczka. - Najtrudniejsza sprawa do załatwienia to właśnie pozyskanie gruntów, których właścicielami są wspólnoty i osoby fizyczne. W niektórych przypadkach udaje się to bardzo szybko, ale np. w przypadku wspólnot, składających się z kilkuset właścicieli, musimy mieć na to więcej czasu – dodaje.

Kolejne dwa odcinki Skarbka z Gór, w porozumieniu z dzielnicą, ma przebudować deweloper.

Na koniec zostanie jeden etap. Jak mówią urzędnicy, najtrudniejszy z perspektywy spraw własnościowych.

Całość może być gotowa najwcześniej za kilka miesięcy. Na swoje prace i wykup gruntów dzielnica ma ok. 2 mln zł.

ran/mz

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Jajko

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.07.2012 21:49 ~Jajko

    Dziś byłem w suszarni na Skarbka. Kapitalne jedzenie :]

  • MeloMan

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.07.2012 20:20 ~MeloMan


    xsd~xsd

    Precz z wiochą kupującą tanie mieszkania na Białołęce!
    SzG~SzG

    Zazdrościsz ciszy, spokoju i zieleni wielkomiejski mieszkańcu lokalu po babci w centrum ze smrodem spalin, menelstwem i zasranymi trawnikami? To nie spinaj się tak, bo Ci coś strzeli i tragedia będzie :) Bo wiesz, mi się na Skarbka podoba i jakoś nie uśmiecha mi się powrót do centrum mimo gadania takich ludków jak Ty.


    I po kiego grzyba z ćwierćmóżdżkiem dyskutujesz. I tak już to forum pełne jest pszefarszafskiej yntelygencjy. Na chama działa nicość!

  • magda

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.07.2012 20:04 ~magda


    bemowiak~bemowiak

    Napiszę tak- jestem mieszkańcem Bemowa- na białołęce czesto bywam w okolicy Skarbka - TAM JEST JAKIS HORROR!
    i POMIMO TEGO GDZIE MIESZKAM UWAZAM ZE METRO POWINNO BYC PUSZCZONE WLASNIE NA BIALOLEKE I TO MOSTEM POLNOCNYM. Wola i bemowo maja naprawde swietna komunikacje (autobusy plus maaaaasa tramwajów co 2-3 minuty) i dziwie sie ze metro bedzie ciagniete wlasnie tutaj

    MeloMan~MeloMan

    Jedna odnoga tam, a główna linia do Łomianek- tylko że mamy jakieś porypane przepisy i poza granicami nie budują. A tak zgadzam się z Tobą w 100%. Poza tym naprawdę małym kosztem można by zbudować linię z Wilanowskiej przez Zachodni i, dalej, Mostem Gdańskim na Targówek (czy nawet do Marek). W połączeniu z budowaną obecnie drugą linią mielibyśmy komunikację kompletną (wliczając oczywiście odnogę na Gocław) i problem korków rozwiązany. Trzeba tylko chcieć. I nie pchać na siłę wszystkiego pod ziemię.


    Ja wychowalam sie na Pradze, teraz mieszkam na Mokotowie i zaden burak nie bedzie mi mowil, ze wiocha mieszka na Bialolece, bo sam pewnie przyjechales buraku z jakiejs wsi 5 lat temu i teraz sie uwazasz za Warszawiaka

  • Białołęczanin

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.07.2012 17:54 ~Białołęczanin


    Białołęczanin~Białołęczanin


    Po prostu miejsce parkingowe na osiedlu lub w garażu pod blokiem kosztuje i to kosztuje niemało. Znane mi stawki na Białołęce oscylują wokó 10-12 tysięcy za miejsce naziemne i 18-25 tysięcy za miejsce podziemne. ...
    AlaBiałołęka~AlaBiałołęka


    Ale piszesz o cenach sprzedaży u deweloperów ??? Bo koszty są o wiele niższe, to raz,
    Dwa to wystarczy by konkretne miejsce było przypisane do mieszkania i w jego cenie ( tak tak oczywiście doliczonej w tajemnicy ) łatwiej podjąć decyzję czy kupujemy mieszkanie z jednym czy z dwoma, ale wtedy cena za metr u Iksińskiego by wyglądała o ok 200 pln niższa bo on by nie doliczył


    No więc o tym właśnie mówię. A ceny - oczywiście, że podaję ceny deweloperów, bo co kogo obchodzi koszt wytworzenia? Płaci się cenę sprzedaży.

  • SzG

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.07.2012 17:47 ~SzG

    xsd~xsd

    Precz z wiochą kupującą tanie mieszkania na Białołęce!

    Zazdrościsz ciszy, spokoju i zieleni wielkomiejski mieszkańcu lokalu po babci w centrum ze smrodem spalin, menelstwem i zasranymi trawnikami? To nie spinaj się tak, bo Ci coś strzeli i tragedia będzie :) Bo wiesz, mi się na Skarbka podoba i jakoś nie uśmiecha mi się powrót do centrum mimo gadania takich ludków jak Ty.

  • MeloMan

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.07.2012 17:11 ~MeloMan

    bemowiak~bemowiak

    Napiszę tak- jestem mieszkańcem Bemowa- na białołęce czesto bywam w okolicy Skarbka - TAM JEST JAKIS HORROR!
    i POMIMO TEGO GDZIE MIESZKAM UWAZAM ZE METRO POWINNO BYC PUSZCZONE WLASNIE NA BIALOLEKE I TO MOSTEM POLNOCNYM. Wola i bemowo maja naprawde swietna komunikacje (autobusy plus maaaaasa tramwajów co 2-3 minuty) i dziwie sie ze metro bedzie ciagniete wlasnie tutaj


    Jedna odnoga tam, a główna linia do Łomianek- tylko że mamy jakieś porypane przepisy i poza granicami nie budują. A tak zgadzam się z Tobą w 100%. Poza tym naprawdę małym kosztem można by zbudować linię z Wilanowskiej przez Zachodni i, dalej, Mostem Gdańskim na Targówek (czy nawet do Marek). W połączeniu z budowaną obecnie drugą linią mielibyśmy komunikację kompletną (wliczając oczywiście odnogę na Gocław) i problem korków rozwiązany. Trzeba tylko chcieć. I nie pchać na siłę wszystkiego pod ziemię.

  • WWA

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.07.2012 17:10 ~WWA

    Precz z plującymi jadem mającymi problem z Białołęką. Jestem Warszawiakiem od urodzenia, miesiąc temu przeprowadziłem się na Skarbka i to był strzał w 10. Spokój, cisza, świeższe powietrze i normalni ludzie. Zero menelstwa, które kręciło się po Woli na której mieszkałem. Odwalcie się ludzie od Białołęki

  • sveNN

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.07.2012 17:07 ~sveNN

    najpierw niech "napływowi warszawiacy" z Białołęki zaczną płacić podatki w stolicy a nie na swoich zadupiach...

  • xsd

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.07.2012 17:02 ~xsd

    Precz z wiochą kupującą tanie mieszkania na Białołęce!

  • kw10

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.07.2012 16:34 ~kw10

    Też mieszkam na Zielonej Białołece i mam zupełnie inne zdanie i inne doświadczenia. Na moim osiedlu wszystkie miejsca zostały sprzedane (fakt, że były obowiązkowe). Z tego co słyszałem, to wiele osób chciało kupić dwa miejsca parkingowe, ale nie było to możliwe - po prostu za mało ich wybudowano. Trzeba było kupić jedno miejsce parkingowe, ale nie można kupić więcej. Było wielu chętnych na dwa miejsca parkingowe. Dodatkowo w paru przypadkach sprzedający złamał zakaz sprzedaży dwóch miejsc postojowych na jedno mieszkanie, w związku z czym dla kilku osób miejsc nie starczyło - mają mieszkanie bez misjsca parkingowego - bo po prostu zabrakło miejsc parkingowych. Ilość miejsc reguluje prawo - u nas na osiedlu było wymagane minimum jedno miejsce postojowe na mieskanie i w praktyce okazało się to za mało. Winni to w kolejności: 1. radni, którzy ustalili taki limit - przelicznik 1.2 to chyba minimum; 2. deweloper - mógł wybudować więcej miejsc.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »