Informacje

24.11.2017 21:05 co zrobił już ratusz?

"Dążymy do wyeliminowania ofiar śmiertelnych w wypadkach"

SERWISY:


Nowe sygnalizacje świetlne, przejścia dla pieszych,
zmiany w organizacji ruchu i nowe oświetlenie ulic, remonty chodników i jezdni. Ratusz chwali się działaniami, które mają poprawić bezpieczeństwo pieszych w stolicy, powołuje się przy tym na statystyki.

- Dążymy do całkowitego wyeliminowania ofiar śmiertelnych w wypadkach drogowych – mówi stanowczo Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy. Ratusz zaznacza, że "wizja zero" wymaga nie tylko czasu, ale także zaangażowania w tworzenie warunków, czyli inwestycji.

Co mówią liczby?

Drogowcy wymieniają nawierzchnię, remontują chodniki. Pojawiają się ułatwienia dla pieszych, regulowana jest kwestia parkowania. Zarząd Transportu Miejskiego inwestuje w oświetlenie, głównie przejść dla pieszych, a tam gdzie zebr nie ma, pasy są malowane. Efekty?

Ratusz przywołuje się na statystyki, a z nich wynika, że w Warszawie jest bezpieczniej niż w poprzednich latach. Przykładowo, w 2014 r. na drogach w Warszawie zginęło 65 osób, a w 2016 - 54 osoby.

"Ta liczba nadal spada – przez 10 miesięcy 2017 r. policyjne statystyki zanotowały 38 śmiertelnych ofiar wypadków, podczas gdy w analogicznym okresie zeszłego roku było to 46 osób" – wskazują urzędnicy.

Zauważają też, że mniej jest ofiar wśród pieszych. "W ciągu 10 miesięcy tego roku ofiar wśród nich było 24, podczas gdy w tym samym okresie zeszłego roku – 27. Na przejściach dla pieszych w okresie styczeń-październik śmierć poniosło 8 osób, w podobnym okresie zeszłego roku – 12" – podają.

Przeprowadzili audyt

Pomóc w poprawie bezpieczeństwa pieszych miał audyt przejść. W tym roku ratusz pod lupę wziął zebry na Targówku, Mokotowie, Ursynowie i Bielanach, skontrolowano 1069 przejść dla pieszych. W 2016 roku kompleksowy audyt objął 930 przejść.

Jakie drogowcy wyciągnęli wnioski? Przede wszystkim, zajęli się poprawą widoczności ograniczonej przez nielegalnie parkujące auta. Stawiają słupki blokujące, zawężają chodniki. Miejsca parkingowe są przenoszone z chodników na jezdnię tak jak np. na Madalińskiego, Wiatracznej, Gwiaździstej, Namysłowskiej czy Radzymińskiej.

Dodatkowo, wyznaczane są nowe, naziemne przejścia dla pieszych, które często stają się one alternatywą dla pobliskich kładek lub przejść podziemnych.

"Tak stało się m.in. na skrzyżowaniu Czerniakowskiej i Chełmskiej oraz na Jagiellońskiej przy A. Kotsisa. Nowe przejścia są również na Powsińskiej, Kłobuckiej, J. Conrada, Estrady, Zamienieckiej, Grenadierów, Cyrulików, 1 Praskiego Pułku, Przewodowej, Lubelskiej, I. Paderewskiego, Międzyborskiej, A.J. Madalińskiego, Łysakowskiej" – wylicza ratusz.

Azyle dla pieszych, doświetlenia

Na najbardziej ruchliwych i niebezpiecznych przejściach i skrzyżowaniach przybywa sygnalizacji świetlnych. Przykładami są: W. Reymonta – H. Ch. Andersena, W. Reymonta – E. Schroegera, Trakt Brzeski – Jeździecka, al. Rzeczypospolitej – A. Branickiego, Głębocka – Magiczna. Trwa budowa kolejnych, m.in. w Al. Jerozolimskich i na ul. Radzymińskiej.

Piesi mają czuć się bezpieczniej dzięki azylom na przejściach dla pieszych (w tym roku powstały np. na al. Lotników, J. Mehoffera, Bazyliańskiej, Zamienieckiej, Solec czy Browarnej) oraz wyniesione przejścia (m.in. Śródziemnomorska, Szaserów, W. K. Roentgena, Powsińska, Jagiellońska).

Jak przypomina ratusz, ważna jest też dobra widoczność, dlatego remonty i przebudowę oświetlenia przechodzą kolejne ulice. W tym roku to al. Zjednoczenia, al. Lotników, Łojewska, Z. Krasińskiego, Smocza–Nowolipie, Grenadierów, Moliera, Świętojerska, Grójecka, Browarna, L. Krzywickiego i Bliska.

Ustawiane są dodatkowe latarnie oświetlające chodniki. W tym roku drogowcy doświetlili już 294 przejścia.

Podczas remontów chodników obniżane są krawężniki, a przy krawędziach montowane płyty ostrzegawcze.

Przerażające statystyki

W Polsce w wypadkach drogowych ginie rocznie 77 osób na milion mieszkańców. Średnia unijna to 51. Wśród pieszych - na milion Polaków - giną ponad 33 osoby. Tymczasem średnia w UE jest trzy razy mniejsza. Gorsze statystyki odnotowują tylko Litwa, Łotwa, Grecja i Chorwacja.

>> CZYTAJ WIĘCEJ NA TEN TEMAT <<

kz/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Piękny Roman

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.11.2017 20:47 ~Piękny Roman



    jaga~jaga

    Ja myślę że trzeba zwiększyć świadomość jednej i drugiej strony (ja nie zdawałam sobie sprawy dopóki nie zaczęłam jeździć autem) Pieszy nie jest widoczny na drodze, gdy pada deszcz, ubranie zlewa się z tłem szarówka. Oczy wtedy biegają dookoła głowy żeby zobaczyć wszystko na drodze. Może trzeba zwiększyć świadomość ludzi że po prostu ciężko ich wypatrzeć przed i na przejściu. Ja będąc do tej pory pieszym nie zdawałam sobie sprawy że mnie nie widać.
    Piękny Roman~Piękny Roman

    Niestety, zwiększanie świadomości jest niepoprawne politycznie.
    Dzisiaj jest lansowanie mity pieszego świętej krowy, który ma prawo by kompletnie bezmyślny, a za jago bezmyślność odpowiedzialność mają ponosić inni (poza politykami i wszelakimi agitatorami bezmyślności, oni mają być wyłączeni).
    waws~waws

    Wielu krajach UE zwiększyło się bezpieczeństwo nie przez zakazy, kary. Ale własne przez edukacje i akcje społeczne. Od małego człowieka powinno być wbijanie umiejętność poruszania się na drodze. Szkolenia kierowców, pieszych, rowerzystów - wszystkich uczestników drogi. Podobają mi się te nowe aktywne przejścia które ostrzegają z daleka o pieszym to dobry pomysł. Więcej takich nie drogich inwestycji.

    "Szkolenia kierowców, pieszych, rowerzystów - wszystkich uczestników drogi."
    O właśnie, WSZYSTKICH.
    Wymagać też trzeba od wszystkich, a nie niektórych zwalniać z odpowiedzialności, a cała resztę obarczać odpowiedzialnością za błędy tych zwolnionych.

  • Piękny Roman

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.11.2017 11:49 ~Piękny Roman


    opłacalna walka o pieszych~opłacalna walka o pieszych

    Zasypujmy bezkolizyjne przejścia i wyburzmy bezkolizyjne kładki.
    Zlikwidujmy rondo przy rotundzie, i zastąpmy tamte, bezpieczne przejścia, pasami!

    Ofiar od razu będzie mniej.

    Kto w to uwierzy? Jedynie jakiś dzieciak lub aktywista. A to przecież chodzi jedynie o pieniądze i odzyskiwanie terenów pod nowe, prywatne inwestycje znajomych ratusza.
    pieszy~pieszy


    Zamiast spychać pieszych do podziemi,
    wystarczy zlikwidować niebezpiecznych kierowców, częściej odbierając prawo jazdy.

    OK, ale jak ma być sprawiedliwie to co odbierzemy bezmyślnym (czyli niebezpiecznym) pieszym?

  • realista

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.11.2017 01:15 ~realista

    Udało się tym specom od organizacji ruchu tak zakorkować miasto że rzadko dochodzi do kolizji pieszego ze stojącym w korku autem.
    Brawo fachmami

  • waws

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.11.2017 22:07 ~waws


    jaga~jaga

    Ja myślę że trzeba zwiększyć świadomość jednej i drugiej strony (ja nie zdawałam sobie sprawy dopóki nie zaczęłam jeździć autem) Pieszy nie jest widoczny na drodze, gdy pada deszcz, ubranie zlewa się z tłem szarówka. Oczy wtedy biegają dookoła głowy żeby zobaczyć wszystko na drodze. Może trzeba zwiększyć świadomość ludzi że po prostu ciężko ich wypatrzeć przed i na przejściu. Ja będąc do tej pory pieszym nie zdawałam sobie sprawy że mnie nie widać.
    Piękny Roman~Piękny Roman

    Niestety, zwiększanie świadomości jest niepoprawne politycznie.
    Dzisiaj jest lansowanie mity pieszego świętej krowy, który ma prawo by kompletnie bezmyślny, a za jago bezmyślność odpowiedzialność mają ponosić inni (poza politykami i wszelakimi agitatorami bezmyślności, oni mają być wyłączeni).

    Wielu krajach UE zwiększyło się bezpieczeństwo nie przez zakazy, kary. Ale własne przez edukacje i akcje społeczne. Od małego człowieka powinno być wbijanie umiejętność poruszania się na drodze. Szkolenia kierowców, pieszych, rowerzystów - wszystkich uczestników drogi. Podobają mi się te nowe aktywne przejścia które ostrzegają z daleka o pieszym to dobry pomysł. Więcej takich nie drogich inwestycji.

  • ratusz potrafi

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.11.2017 22:04 ~ratusz potrafi

    A jak będziecie "eliminować" te "ofiary"? Fizycznie?

  • Piękny Roman

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.11.2017 19:14 ~Piękny Roman

    jaga~jaga

    Ja myślę że trzeba zwiększyć świadomość jednej i drugiej strony (ja nie zdawałam sobie sprawy dopóki nie zaczęłam jeździć autem) Pieszy nie jest widoczny na drodze, gdy pada deszcz, ubranie zlewa się z tłem szarówka. Oczy wtedy biegają dookoła głowy żeby zobaczyć wszystko na drodze. Może trzeba zwiększyć świadomość ludzi że po prostu ciężko ich wypatrzeć przed i na przejściu. Ja będąc do tej pory pieszym nie zdawałam sobie sprawy że mnie nie widać.

    Niestety, zwiększanie świadomości jest niepoprawne politycznie.
    Dzisiaj jest lansowanie mity pieszego świętej krowy, który ma prawo by kompletnie bezmyślny, a za jago bezmyślność odpowiedzialność mają ponosić inni (poza politykami i wszelakimi agitatorami bezmyślności, oni mają być wyłączeni).

  • Piękny Roman

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.11.2017 19:11 ~Piękny Roman

    hurbledurble~hurbledurble

    Jest tylko _JEDEN_ sprawdzony sposób na zwiększenie bezpieczeństwa pieszych: zwolnienie ruchu samochodowego. Nie zwiększenie widoczności, nie migające światła, bariery, detektory ruchu. Zwolnienie samochodów. Jadąc 40km/h kierowca jest w stanie zatrzymać samochód po zauważeniu pieszego na odcinku 30m. Jadąc 80 potrzebuje ponad 70m.

    Więc niech miasto zacznie albo uspokajać ruch albo przestanie kłamać na temat tego do czego dążą.

    Nooooooo, a gdyby tak ustawić dozwoloną prędkość na 0km/godz.
    Ja cię, ale czadowy pomysł, nie :D

  • Piękny Roman

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.11.2017 19:03 ~Piękny Roman

    Zenek też pieszy~Zenek też pieszy

    A kiedy edukacja pieszych?

    Jak stanie się cud.
    Zbyt daleko to wszystko jest posunięty aby inne rozwiązanie pomogło.

  • warszawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.11.2017 18:09 ~warszawiak

    Świetnie! Popieram! Wprowadźcie zakaz meldowania WIOCHY w WARSZAWIE!!!

  • prorok

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.11.2017 17:58 ~prorok

    Zenek też pieszy~Zenek też pieszy

    A kiedy edukacja pieszych?

    Jak hanie posadzą.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Ustawili słupki na środku chodnika

Ustawili słupki na środku chodnika

Dzielnica chciała pozbyć się zaparkowanych na chodnikach samochodów, tymczasem pozbyła się z niego... pieszych. A przynajmniej poważnie utrudniła życie tym z... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »