Informacje

19.03.2019 13:30 chcą konsultacji

"Darmowy Park&Ride". Aktywiści chcą więcej parkomatów na Pradze

SERWISY:


Aktywiści chcą rozszerzenia granic strefy płatnego parkowania na Pradze Północ. "Okolice Konesera od miesięcy są rozjeżdżane przez kierowców spoza Pragi" - przekonują. Drogowcy nie wykluczają, że przeprowadzą analizę dla tej propozycji.

"Uporządkowanie parkowania na Pradze? Więcej miejsc postojowych dla mieszkańców i mieszkanek? Zadbana zieleń? Szansę na to daje zmiana granic Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego na Pradze-Północ" – przekonują na Facebooku aktywiści z organizacji Porozumienie dla Pragi.

I zapowiadają: zaczynamy zbierać podpisy za przeprowadzeniem konsultacji społecznych w tej sprawie.

"Darmowy Park&Ride"

Według autorów wniosku o rozszerzenie strefy płatnego parkowania, od kilku lat Praga jest wykorzystywana przez mieszkańców "okolicznych miejscowości jako darmowy parking Park&Ride".

"Okolice Konesera od miesięcy są rozjeżdżane przez kierowców spoza Pragi, którzy chcą zaoszczędzić na parkingu podziemnym. SPPN dobrze się sprawdza w dzielnicach o zwartej i gęstej zabudowie (Śródmieście, Ochota, część Pragi-Północ), gdzie kamienice nie mają podziemnych parkingów" – przekonują dalej w oświadczeniu.

Ich zdaniem rozszerzenie strefy uporządkuje praskie ulice, ponieważ miasto, by wyznaczyć legalne miejsca, będzie musiało na przykład zmienić organizację ruchu na jednokierunkową.

- To rozwiązanie mogłoby się sprawdzić szczególnie na Nowej Pradze - twierdzi Krzysztof Michalski ze stowarzyszenia Porozumienie Dla Pragi.

Gdzie miałaby powstać strefa?

Jak tłumaczy Michalski, aktywiści są przeciwni, aby strefę poszerzać "o dwie ulice", ponieważ to może nie rozwiązać problemu. Proponują, aby parkomaty pojawiły się na Nowej Pradze i Szmulkach, a ich granicą były tory między linią średnicową a gdańsko-legionowską.

- To byłoby czytelnym rozwiązaniem dla kierowców, ponieważ będę wiedzieć, że przekraczając tory wjeżdżają do strefy płatnej, a wyznaczenie granicy będzie łatwiejsze – mówi Michalski.

Aktywiści zapowiadają, że prażanie spotkają ich teraz na ulicy. Będą przekonywać mieszkańców, że wprowadzenie strefy to najlepsze rozwiązanie. Będą też zachęcać do podpisania się pod wnioskiem o konsultacje społeczne w tej sprawie. Żeby pismo trafiło w ręce prezydenta Warszawy Rafała Trzaskowskiego potrzebne jest tysiąc podpisów.

Będą analizy?

O komentarz poprosiliśmy Zarząd Dróg Miejskich.

- Każdorazowo decyzję w sprawie ewentualnego poszerzenia Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego podejmuje Rada Warszawy. Jeżeli Biuro Polityki Mobilności i Transportu zleci wykonanie badań i analiz będziemy je jak najbardziej wykonywać – odpowiada Karolina Gałecka, rzeczniczka ZDM.

Jak dodaje, jest to procedura standardowa przed ewentualnym podjęciem decyzji o wdrożeniu strefy.

- Zawsze staramy się pozytywnie ustosunkowywać do propozycji mieszkańców natomiast tak jak wspomniałam, decyzja ostatecznie należy do radnych. Cieszy nas jako miasto, że mieszkańcy dostrzegają pozytywne aspekty strefy, która porządkuje parkowanie i przestrzeń – komentuje rzeczniczka.

Parkomaty na Pradze

Na razie strefa płatnego parkowania na Pradze jest ograniczona ulicami: al. "Solidarności" od Sierakowskiego, Targową do wiaduktu kolejowego, dalej wzdłuż nasypu kolejowego do Zamoyskiego, Zamoyskiego od wiaduktu kolejowego, Jagiellońską, Kępną, Wrzesińską, Okrzei, Sierakowskiego.

kz/ran

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • warszawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.03.2019 11:52 ~warszawiak

    Proponuję ożywić rogatki i pobierać myto za wjazd do miasta.
    A samo miasto opasać wysokim murem jak na granicy Meksyku z USA, żeby mysz się bez opłaty nie prześliznęła

  • wawa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.03.2019 12:22 ~wawa




    wawa~wawa

    A może najpierw należałoby wprowadzić ograniczenia dla kierowców spoza Warszawy? Jakaś 1/3-1/2 samochodów ma pozawarszawskie tablice. Zaują miejsce a nie płacą tu podatków. Opodatkować ich a miejsca od razu zrobi się więcej.
    mv_~mv_

    A może najpierw wyprowadzić połowę biznesu poza Warszawę i/lub usprawnić komunikację zbiorową. Wtedy połowa ich pracowników i klientów nie będzie musiała już zapychać ulic Warszawy.
    wawa~wawa

    Biznes raczej nie chce się wyprowadzać poza Warszawę. To niech pracownicy tu zamieszkają. Co stoi na przeszkodzie?
    kornik~kornik

    Biznes tak na prawdę to już jest na obrzeżach miasta i powoli z niego wychodzi.
    W centrum są tylko biura...


    A biura to nie biznes? Dobre ;)

  • zastawiony cd

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.03.2019 11:12 ~zastawiony cd


    zastawiony autami zoliborz~zastawiony autami zoliborz

    Ja bym poprosił parkomatu na Żoliborzu. Tutaj cała dzielnica to jest P&R. To samo na Bielanach/Młocinach. Wszystko w okolicy 2/3/4 przecznic od Metra powinno być w strefie płatnego parkowania.
    Marian~Marian

    To może zapłać za to metro skoro tylko ty chcesz z niego korzystać.
    Metro było budowane z podatków wszystkich i każdy ma prawo z niego korzystać.



    Ale kto Ci zabrania? Weź sobie i wsiądź. Tak jak ja. Do czego piejesz @Marian? Nie masz argumentów to głupoty wypisujesz, bo Ci przykro że musisz na 3 przesiadki (włącznie z samochodem) jechać do pracy na Mordor?

  • rowerowowowowow

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.03.2019 11:00 ~rowerowowowowow

    warszawiak~warszawiak

    Pomysły na rozkorkowanie stolicy według PO:
    - zwężenie ulic
    - zburzenie mostu
    - więcej aur carsharingu
    - brak miejsc do parkowania
    - remonty krótkich ulic trwające latami


    Pomysły na rozkorkowanie stolicy według samochodziarzy:
    - więcej ulic żeby się zmieściło więcej samochodów.
    - więcej samochodów, żeby mimo to korki były takie same.
    - więcej miejsc do parkowania.
    - więcej samochodów, bo więcej ludzi stać na parkowanie i szukanie legalnego miejsca trwa krócej.
    - jeszcze więcej korków.
    - jeszcze większy brak miejsc do parkowania
    - jeszcze więcej samochodów, bo przecież komunikacja miejska stoi w korku stworzonym przez więcej samochodów, więc każdy musi kupić samochód. Zresztą niech kupują, bo dzięki więcej samochodów powietrze i tak się nie nadaje do przebywania na zewnątrz samochodów.

  • rowerowowowowow

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.03.2019 10:55 ~rowerowowowowow


    Jacek~Jacek

    A mieszkańcy chcą mniej aktywistów.

    Drodzy aktywiści: czego nie zrozumieliście po ostatnich wyborach samorządowych? Warszawiacy chyba w dość czytelny sposób dali wam do zrozumienia, że nie chcą być przez was uszczęśliwani?
    Marian~Marian

    To że aktywiści są słuchani albo cytowani w gazecie to porażka demokratyczynych wyobrów. Nikt ich nie chce, nikt na nic nie głosuje. Nie mają prawa głosu.



    Ale głosujemy na ludzi, którzy od lat się z aktywistami liczą.

    Nikt na nich nie głosował, bo połowa Warszawy głosowała przeciw PO, a druga połowa przeciw PIS. Jak się głosuje przeciw, to się głosuje na najsilniejszego kandydata. Sam bym bardzo chętnie zagłosował na aktywistów, ale ważniejsze dla mnie było głosowanie przeciw PiS. Mogłem sobie na to pozwolić, bo wiem, że obie partie we własnym interesie się liczą z aktywistami - właśnie po to, żebym nie musiał głosować na aktywistów, a oni żeby mogli zostać u władzy.

  • warszawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.03.2019 10:55 ~warszawiak

    To są miejsca (strefy płatnego parkowania) do których się po prostu nie udaję.

  • wsciekly

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.03.2019 10:44 ~wsciekly

    tam to nie strefa a holownik się przyda.
    90% stoi na zakazach i na trawnikach.

  • mbog

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.03.2019 10:27 ~mbog

    Teraz mają problem z zaparkowaniem w dzień. Po wprowadzeniu SPPN i "porządkach" polegających na zasłupkowaniu dziesiątków legalnych dotychczas miejsc, nie będą mogli znaleźć miejsca ani w dzień, ani w nocy.

  • Zosia69

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.03.2019 09:55 ~Zosia69

    warszawiak~warszawiak

    Pomysły na rozkorkowanie stolicy według PO:
    - zwężenie ulic
    - zburzenie mostu
    - więcej aur carsharingu
    - brak miejsc do parkowania
    - remonty krótkich ulic trwające latami


    1) zostawie postsowieckich arterii w jej dotychczasowej szerokości nic nie da. Po zmianie korzystają wszyscy uczestnicy ruchu drogowego: piesi, rowerzyści i kierowcy (dodatkowe miejsca do parkowania). Zwężenie to zazwyczaj zmniejszenie szerokości pasa drogi wg jej klasyfikacji.

    2) Zburzenie? A który most został niby zburzony?

    3) W carsharing wchodzi coraz więcej firm i instytucji jakbyś nie wiedział.

    4) miejsc jest dużo tylko sporo kierowców nie chce płacić za parking i zostawiają nielegalnie samochody na trawnikach, zastawiają chodniki, przejścia dla pieszych, skrzyżowania

    5) Który to niby remont krótkiej ulicy trwa latami? Sprawdź też przyczynę, bo te często są niezależne od miasta.

  • Tede

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.03.2019 09:29 ~Tede

    Pseudo aktywiści chcą tylko kasy od miasta ,dajcie nam kasę (po cichu pod stołem) będziemy siedzieć cicho. Wyborach dostali AŻ 2,9% poparcia (głosowali sami na siebie) a chcą rządzić i ustawiać życie ludziom jakby wygrali wybory na 100%
    Jak im tak źle to wypad z miasta do lasu i szamać korzonki wykopane z mchu.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »