Informacje

19.04.2018 17:13 "Wygląda kuriozalnie"

Czy tory były złe?
Falujące szyny w Ursusie

SERWISY:


Widok torów przy stacji Ursus Niedźwiadek przywołuje w pamięci frazę z nieudanej relacji z wykolejenia pociągu: "tory też były złe". A może jednak to wykonawca remontu popełnił błąd? Albo widok jest tylko złudzeniem optycznym? Postanowiliśmy sprawdzić u źródła.

Na falujące szyny uwagę zwrócił nam Reporter 24. Sufiks wysłał zdjęcie powyginanych w szlaczek torów tuż przed peronem stacji. Widok zaskakuje, bo tory wyglądają na nowe, położone w ramach trwającego od jesieni ubiegłego roku generalnego remontu trasy do Grodziska Mazowieckiego. We wtorek po południu na miejsce pojechał reporter tvnwarszawa.pl.

"Wygląda na kuriozalnie"

Potwierdził, że falujące tory to nie fatamorgana. - Są mocno powyginane, wygląda to kuriozalnie - relacjonował Lech Marcinczak. Zaznaczył jednak, że to jest pierwsze wrażenie. - Na drugi rzut oka widać, że remont wcale nie jest skończony. Podkłady nie są zakopane pod kruszywo, co wskazuje, że prace trwają - ocenia Marcinczak.

O falujące tory zapytaliśmy PKP Polskie Linie Kolejowe. Karol Jakubowski z biura prasowego spółki zapewnił nas, że to co możemy zobaczyć na zdjęciach faktycznie nie jest efektem końcowym remontu na linii kolejowej.

Budowa trwa

- Wykonawca ma jeszcze prace do dokończenia. Nie tylko przy budowie torów, ale też przy sieci trakcyjnej czy budowie peronów. Efektem całości tych prac będzie tor sprawdzony w pionie i poziomie i przygotowany do założonych prędkości - odpowiedział Jakubowski.

Nie wyjaśnił, w jaki sposób pofalowane tory będą prostowane i czy to norma, że w trakcie remontu wyglądają właśnie w taki sposób. Gdy poprosiliśmy o doprecyzowanie, co może być przyczyną takiego stanu rzeczy, zapewnił nas po raz kolejny, że jest to kwestia prac prowadzonych na linii kolejowej. A ich efekt będzie zgodny z projektem.

ran/kk/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • vvde20

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.05.2018 13:49 ~vvde20

    harnaś~harnaś


    Cudotwórcy od spawania dobrze wiedzą ze każde spawanie szyny jest protezą i tego nie zmienicie. I taką szynę pospawaną warunkowo należy w krótkim czasie wymienić w całości na nową. Zamiast zmienić technologię łączenia szyn próbują zamienić brak wiedzy na cud. Pospawane szyny w okresie letnim się wybrzuszają w okresie zimowym pękają.
    Przez wybrzuszenie załatwiono dziesięć składów, Pendolino”



    A co myślisz o spawaniu termitowym? Spawanie to nie proteza, a sposób łączenia szyn w sposób bezstykowy. Żeby nie było "tuk tuk tuk" jak pociąg jedzie - tak Ci powiem żebys zrozumiał. Przy spawaniu termitowym ew zgrzewaniu takie historie jak wybrzuszanie czy pękanie nie wystepują. Ale trzeba sie znać trochę na podstawach.

  • vvde20

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.05.2018 13:45 ~vvde20

    Inżynier~Inżynier

    Taka sytuacja nie powinna mieć miejsca, ktoś popełnił błąd w obliczeniach (rozszerzalność temperaturowa szyn). Szyny trzeba będzie zdjąć, podkłady wyrównać i położyć nowe szyny, bo nikt ich nie będzie prostował. Także sporo roboty na marne i zapewne nie wyrobią się w terminie. Szkoda


    buahahahahahahahahahahahahaha! A cos ci mówi takie sformułowanie jak "Podbijarka torowa"? Nie? No to nie udawaj speca. Cały artykuł to szukanie sensacji. Szyny po minimum 120mb zachowują się jak sznurek, biorąc pod uwagę skalę. Przejada podbijarka torowa i będzie po sensacji!

  • Myslcietonie boli

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.04.2018 09:38 ~Myslcietonie boli


    wojciech~wojciech

    Tory nie sa obsypane tluczniem ani podbite takze i nie oddane do eksploatacji.Nie robcie sztucznej sensacji.
    xyz~xyz


    Wiec zegnij drut w domu i potem go sprubuj wyprostowac. Nie lepiej od razu proste położyc?

    XYZ jestes madry do kwadratu! to tluczen trzyma szyny. sama szyna jest na tej dlugosci tak wiotka jak makaron w rosole. Jedyny wymiar ktory mozna mierzyc na ym etapie ukladania to rozstaw szyn. Zalamalem sie wyznawcami ze to chinska stal, albo zle pospawana! litosci, ziemia nie jest plaska!

  • harnaś

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.04.2018 23:16 ~harnaś


    , Wujek” i spece od spawania to nie jest pierwszy przypadek. To powinno być zaliczone, jako kolejny cud nad Wisłą. Od tego jeszcze większym cudem jest to, że za te powtarzające się na Kolei cuda do tej pory nich nie siedzi.
    , Wujek” takie przypadki jak Twój są uleczalne jest tylko jeden problem trzeba wcześniej zgłosić do lekarza. Cudotwórcy od spawania dobrze wiedzą ze każde spawanie szyny jest protezą i tego nie zmienicie. I taką szynę pospawaną warunkowo należy w krótkim czasie wymienić w całości na nową. Zamiast zmienić technologię łączenia szyn próbują zamienić brak wiedzy na cud. Myślę, że niedługo ABW powinno się temu cudowi przyjrzeć, bo to zagraża bezpieczeństwu w obronności Państwa. Pospawane szyny w okresie letnim się wybrzuszają w okresie zimowym pękają. To nawet Baca wie, że na strunach się gra a nie jeździ.
    Przez wybrzuszenie załatwiono dziesięć składów, Pendolino” ponieważ powinny być dopuszczone warunkowo 20KM na godzinę Jechały szybciej wężykiem zgodnie z rozkładem jazdy. Z komunikatu przewoźnika trzeba było się domyśleć czy sypkość za duża czy podsypka z tłucznia za lekka i koła przyciągały kamienie je uszkodziły.

  • Inżynier

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.04.2018 07:47 ~Inżynier

    Taka sytuacja nie powinna mieć miejsca, ktoś popełnił błąd w obliczeniach (rozszerzalność temperaturowa szyn). Szyny trzeba będzie zdjąć, podkłady wyrównać i położyć nowe szyny, bo nikt ich nie będzie prostował. Także sporo roboty na marne i zapewne nie wyrobią się w terminie. Szkoda

  • byle kogo by nie mianowali

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.04.2018 09:37 ~byle kogo…


    wujek~wujek

    Ktoś, kto zrobił z tego zdjęcia sensację jest po prostu upośledzony.
    Tor bez balastowania, nieułożony, nieodprężony, w trakcie tak naprawdę budowy.
    Jak czytam komentarze że to chińska stal, że się drut wygnie to już się nie wyprostuje to po prostu ręce opadają. Jak można wypowiadać się w kwestii o której nie ma się BLADEGO pojęcia?? Po to by pisać bzdury? Od razu napiszcie że to wina PO.
    Majkel~Majkel

    Wielki znawca się znalazł. Takiej grubości stal oczywiście można wygiąć ale każde wyginanie powoduje osłabienie stali. Jak potem ma z dużą prędkością jechać po tym pociąg z setkami pasażerów to ja dziękuję. Poza tym wogóle kto ułożył takie krzywe szyny ? W innych miejscach są wyraźnie proste.

    To nowy pomysł - esowanie. Dla uspokojenia ruchu, tak powiedział Puchalski, a on musi się chyba na tym znać, jest przecież szefem ZDM!

  • Semafor

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.04.2018 00:34 ~Semafor

    W oryginale nie tory były złe, tylko szyny były złe (podwozie też oczywiście było złe).

  • tylkopytam

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.04.2018 19:31 ~tylkopytam


    wujek~wujek

    Ktoś, kto zrobił z tego zdjęcia sensację jest po prostu upośledzony.
    Tor bez balastowania, nieułożony, nieodprężony, w trakcie tak naprawdę budowy.
    Jak czytam komentarze że to chińska stal, że się drut wygnie to już się nie wyprostuje to po prostu ręce opadają. Jak można wypowiadać się w kwestii o której nie ma się BLADEGO pojęcia?? Po to by pisać bzdury? Od razu napiszcie że to wina PO.
    Majkel~Majkel

    Wielki znawca się znalazł. Takiej grubości stal oczywiście można wygiąć ale każde wyginanie powoduje osłabienie stali. Jak potem ma z dużą prędkością jechać po tym pociąg z setkami pasażerów to ja dziękuję. Poza tym wogóle kto ułożył takie krzywe szyny ? W innych miejscach są wyraźnie proste.

    Majkel. Wiedzę fachową zapewne czerpiesz z facebooka.

  • Majkel

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.04.2018 17:32 ~Majkel

    wujek~wujek

    Ktoś, kto zrobił z tego zdjęcia sensację jest po prostu upośledzony.
    Tor bez balastowania, nieułożony, nieodprężony, w trakcie tak naprawdę budowy.
    Jak czytam komentarze że to chińska stal, że się drut wygnie to już się nie wyprostuje to po prostu ręce opadają. Jak można wypowiadać się w kwestii o której nie ma się BLADEGO pojęcia?? Po to by pisać bzdury? Od razu napiszcie że to wina PO.

    Wielki znawca się znalazł. Takiej grubości stal oczywiście można wygiąć ale każde wyginanie powoduje osłabienie stali. Jak potem ma z dużą prędkością jechać po tym pociąg z setkami pasażerów to ja dziękuję. Poza tym wogóle kto ułożył takie krzywe szyny ? W innych miejscach są wyraźnie proste.

  • pat

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.04.2018 17:29 ~pat

    Tam ma powstać kolejka górska z pętlą pionową - specjalnie zostawili naddatek :)

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »