Informacje

19.11.2012 08:10 przetrag na modernizację w al. Jana Pawła

Cztery firmy chcą wykonać projekt przebudowy torowiska

SERWISY:

Civil Transport Designers złożyło najtańszą ofertę na wykonanie dokumentacji przebudowy torowiska w al. Jana Pawła. W sumie w przetargu wzięły udział cztery firmy, jednakże tylko propozycja warszawskiej spółki nie przekracza kwoty założonej przez Tramwaje Warszawskie.

O tym, że miasto ogłosiło przetarg na przebudowę torowiska między rondem ONZ a ul. Elektoralną pisaliśmy 13 listopada.

Czterech chętnych

Spółka, na przygotowanie dokumentacji przebudowy 630 metrowego odcinka, założyła 369 tys. złotych. Najtańszą ofertę z kwotą 322 733,30 zł brutto, złożyła warszawska spółka CTD – Civil Transport Designers.

Pozostałe oferty przekraczają wymaganą kwotę. Są to: Ardanuy Ingenieria S.A. z Madrytu (ok. 384 tys. zł brutto), MIB Polska z Krakowa (ok. 727,8 tys. zł) i Biuro Inżynieryjnych Usług Projektowych również z Krakowa (ok. 1 mln 132,8 tys. zł) poinformował rynek-kolejowy.pl.

O wyborze danej firmy decyduje kryterium ceny. Ocena ofert zajmie około dwóch tygodni.

Biuro projektowe będzie miało siedem miesięcy od podpisania umowy na przygotowanie dokumentacji. Prace budowlane planowane są na rok 2014.

Szybsze i z piorytetem

Po modernizacji torowiska w al. Jana Pawła II na odcinku od ronda ONZ do ul. Elektoralnej tramwaje będą mogły pooruszać się z większą prędkością. Ponadto, na skrzyżowaniach będą miały piorytet. Więcej przeczytasz tutaj.

su//ec

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • chabis

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.11.2012 22:13 ~chabis

    dobrze, że są tramwaje bo bez nichto chyba bym musiał wstawać o 3 w nocy, żeby nie stać w korkach autobusowych do tego w ścisku jadąc po dziurawych ulicach.

    Jan i Paweł - LECZ SIĘ !!!

  • magdeburg

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.11.2012 22:11 ~magdeburg

    ~Jan i Paweł
    Ty jedyny nie możesz wytrzymać jakiegoś wyimaginowanego huku i zgrzytu o szyny. idź do psychiatry to Cie wyleczy z tej fobji.
    autobusy to smród i nie wmawiaj ludziom, że prąd jest śmierdzący a spaliny z diesla nie. lecz się

  • karolina

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.11.2012 22:08 ~karolina

    jeszcze jedno. nowe autobusy to już wogóle porażka jeśli chodzi o ekonomie. stare z manualną skrzynią biegów jeszcze jakoś tam się opłacały ale automatyczna skrzynia to pożeracz paliwa na wysokich obrotach. zjadacz pieniędzy, podrażacz biletów na paliwo od szejków z arabii.

  • Jan i Paweł

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.11.2012 21:44 ~Jan i Paweł

    PONOWNIE CIĄG DALSZY...
    Podsumowując powyższe słabości transportu tramwajowego, należy zadać pytanie włodarzom dużych polskich miast, czy nie zostali nabici w butelkę przez swoich doradców, albo samych siebie, gdy przedstawiali owe inwestycje jako kiełbasa wyborcza? W chwili obecnej, refleksja nad tramwajami jest niewygodna, gdyż poczynione inwestycje takie jak np.: 1,2 mld na zakup 180 tramwajów nie może dać cienia do zastanowienia, że środki te mogły być ulokowane w transport sprawniejszy i tańszy.
    Owczy pęd za światowym renesansem tramwajowym jest zadziwiający z uwagi na brak jakichkolwiek rzetelnych opracowań porównawczych dających podstawę takich inwestycji. Fajna to zabawka, ale dla bogatszych państw, a biedniejsze kraje podchwytują pomysł i realizują bez opamiętania.
    Refleksja, na dzień dzisiejszy? Zakończyć inwestowanie w tramwaje. Nie rozbudowywać sieci tramwajowej bez rzetelnych analiz. Niech się powoli zużyje i zamknąć interes po cichu, żeby nie było awantury z powodu nierentownej inwestycji.
    Ogromne koszty transportu tramwajowego giną w jeszcze większym budżecie miasta, ale to nie znaczy, aby podatnicy musieli finansować niegospodarność.

  • Jan i Paweł

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.11.2012 21:43 ~Jan i Paweł

    CIĄG DALSZY NASTĄPIŁ...
    Autobusy w tym przypadku są bezkonkurencyjne bo w przypadku awarii po prostu czekają na holowanie lub na naprawę na miejscu bez tamowania ruchu pozostałym uczestnikom ruchu.
    Gdyby torowiska można było przeznaczyć na buspasy to sprawność przewozowa znacznie by wzrosła, zwłaszcza w ścisłym centrum, gdzie przyśpieszenie ich hamowanie ma duże znaczenie, nie mówiąc już o sytuacjach awaryjnych – ciągłe stłuczki tramwaj-tramwaj.
    4. Zużycie energii trakcyjnej jest cholernie nieefektywne. Kilkadziesiąt podstacji trakcyjnych pracuje średnio poniżej 50% swojej mocy, za to średnia rezerwa mocy zamówionej jest dwukrotnie większa niż rzeczywiste potrzeby. Nowe tramwaje, nazywane ekologicznym środkiem transportu, mają ciągłą moc od 300 do 600 kW, a szczytową około 1 MW podczas, gdy stare tramwaje mają zapotrzebowanie na moc ciągłą od 100 do 300 kW.
    Autobusy, „mimo że” nowszej konstrukcji, charakteryzują się coraz mniejszym spalaniem i co raz mniejsza emisją zanieczyszczeń. Zresztą, w chwili obecnej około 70 % przewozów jest realizowane przez autobusy i nikt specjalnie nie narzeka na ekologiczność tego transportu.
    5. Ekologiczność tramwaju kończy się w momencie przejazdu przez rozjazdy i łuki na skrzyżowaniach, gdy nie można wytrzymać huku i zgrzytu kół o szyny.

  • Jan i Paweł

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.11.2012 21:41 ~Jan i Paweł

    Zlikwidować w cholerę te tramwaje!
    Jak wykazują opracowania badaczy transportu miejskiego z politechniki, tramwaje są wysoce nieopłacalne. Transport tramwajowy ma uzasadnienie ekonomiczne tylko przy bardzo sprzyjających warunkach ruchowych, ale nie dorówna nigdy autobusom bo:
    1. Koszt tramwaju 120 Na to około 7 mln (około 200-230 pasażerów), czyli za tą kwotę można zakupić co najmniej 4 nowoczesne autobusy(4 x 170 = 680 pasażerów).
    2. Infrastruktura tramwajowa wymaga "specjalnej opieki", czyli tysięcy ludzi którzy zajmują się przykręcaniem śrubek w torach, siecią trakcyjną, wymyślaniem różnorakich usprawnień tj. przyspieszenie o 1 s. tramwaju i przeliczanie tej 1 s. na ogromny zysk finansowy pasażerów, skończywszy na obsłudze socjalnej związków zawodowych których jest w tramwajach warszawskich chyba z 8 szt. Dodatkowo całe zaplecze tramwajowe zajmuje setki hektarów, które trzeba utrzymać. Cały interes nie odbywa się na zasadach rynkowych, tylko na zasadach - tyle mi potrzeba, to tyle wpiszcie do budżetu (z kasy miejskiej) !
    Obsługa autobusowa nie wymaga, żadnej struktury uspołecznionej jak powyżej, bo nie stanowi monopolu, a poza tym nie ma tak dużych wymagań technicznych. Po prostu naprawę autobusu można w całości zlecić, tak samo jak i obsługę tegoż autobusu, a także obsługę wszystkich linii.
    3. Elastyczność linii tramwajowych jest żadna. W przypadku awarii tramwaju, cała arteria oczywiście stoi. Chwalić Pana, gdy zepsuje się na torowisku wydzielonym i nie spowoduje korka samochodowego, nie mówiąc już o kolizji, kiedy to wykolejony kolos potrzebuje ekipy jak przy stanie klęski żywiołowej. Wreszcie, gdy już uda się wznowić ruch, to tramwaje jadą sobie gdzie je oczy poniosą, na przypadkowe trasy zastępcze, wożąc powietrze, nabijając wozokilometry, bo przecież za to płaci miasto, a nie za przewiezienie konkretnej liczby pasażerów.

  • sok

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.11.2012 20:33 ~sok

    CTD jest dobrym biurem..cena wynika pewnie z faktu, że niedługo są na rynku

  • mirek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.11.2012 20:30 ~mirek

    Jeśli do tego projektu czynnie włączą się młodzi specjaliści z Tramwajów Warszawskich (jak to miało miejsce w przypadku projektu tramwaju na Powstańców Śląskich), to nigdy to nie powstanie.
    W tym przypadku efekt przyspieszenia tramwaju będzie niezauważalny.

  • AJB

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.11.2012 20:17 ~AJB

    michal~michal

    taki sam piorytet mial byc w Lodzi
    tramwaje jezdza dluzej a na dodatek motorniczy musi wysiac i zmienic recznie zwrotnice jak skreca gdzie przed remontem bylo to automatycznie haha

    Cóż wygrał NAJTAŃSZY projekt .

  • lear

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.11.2012 15:02 ~lear

    *priorytet!

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »