Informacje

21.01.2019 20:59 ratusz podsumowuje kontrole

Co dziesiąty przewoźnik bez licencji, co setny bez prawa jazdy

SERWISY:

Stołeczny ratusz podsumował efekty ubiegłorocznych kontroli przewozów osób i taksówek. Po sprawdzeniu 2658 przewoźników, w blisko jednej trzeciej przypadków kontrole wykazały nieprawidłowości.

W akcji oprócz urzędników, brali udział policjanci, Inspekcja Transportu Drogowego, straż graniczna, straż miejska i Mazowiecki Urząd Celno-Skarbowy. Kontrole prowadzone były przez cały rok. Ich celem było sprawdzenie legalności przewozu samochodem osobowym i taksówką oraz przestrzeganie przepisów.

Największy problem: egzamin

W 2018 roku skontrolowanych zostało 2658 przewoźników. Nieprawidłowości służby wykryły w 936 przypadkach.

Najczęstszym przewinieniem - odnotowano 590 takich przypadków - było świadczenie usługi przewozu osób bez uprzedniego zdania egzaminu z przepisów i topografii miasta. Kolejnym błędem - 256 przypadków - był brak licencji u kierowców. W wyniku Kontroli ujawniono też 136 samochodów, w których nie było kas fiskalnych. W dodatku 26 kierowców w ogóle nie miało uprawnień do kierowania pojazdami.

Jak czytamy w komunikacie ratusza, policjanci zatrzymali 98 dowodów rejestracyjnych i siedem praw jazdy. Straż graniczna wszczęła też trzy postępowania wyjaśniające po kontrolach legalności pobytu w Polsce obcokrajowców, którzy przewożą osoby pojazdami nieoznaczonymi jako taksówki.

Prawie 11,5 tysiąca licencji

Z danych zebranych przez stołecznych urzędników wynika, że w ubiegłym roku w stolicy aktywnych było 11421 licencji taksówkowych. Miasto wydało też 1315 nowych licencji taksówkowych i 199 licencji na przewóz osób samochodem osobowym.

W ubiegłym roku urzędnicy sprawdzili też 577 przedsiębiorców pod kątem spełniania wymogów, na podstawie których wydawane są licencje i zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika. 1218 licencji wygasło z powodu zamknięcia działalności gospodarczej. W związku z kontrolami wszczęto też 289 postępowań administracyjnych i wydano 377 decyzji o cofnięciu uprawnień. Kolejne 249 decyzji dotyczyło kar administracyjnych za niezwrócenie druku licencji lub pozwolenia.

Egzamin zdaje ponad 50 procent chętnych

Żeby zostać taksówkarzem konieczne jest zdanie egzaminu z topografii miasta i znajomości prawa miejscowego (m.in. przepisów porządkowych).

W ubiegłym roku takie egzaminy były organizowane 77 razy. Wzięło w nich udział 1371 osób. Ponad połowa - 740 osób - uzyskała uprawnienia. Z wnioskiem o wydanie licencji taxi wystąpiło 235 osób.

Jak wygląda warszawska taksówka?

Każda licencjonowana warszawska taksówka ma na dachu lampę z napisem "TAXI". Tabliczka z hologramem zawierającym numer licencji i numer rejestracyjny auta powinna być umieszczona na przedniej szybie.

Na przednich drzwiach powinien też być żółto-czerwony pas z pięciocyfrowym numerem bocznym i herbem Warszawy. Samochód powinien też być oznakowany specjalnym identyfikatorem z hologramem zawierającym dane kierowcy. Na drzwiach musi też znaleźć się informacja o taryfie, a wewnątrz pojazdu widoczny powinien być taksometr wskazujący taryfę i opłatę.

Urzędnicy przypominają też, że na paragonie wydanym przez taksówkarza znajdziemy numer boczny pojazdu i numer rejestracyjny samochodu. "Jeśli podejrzewamy, że usługa została wykonana niewłaściwie, powinniśmy to zgłosić za pomocą Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19115" - zaznaczają.

ZOBACZ TEŻ MATERIAŁ O LISTOPADOWYM PROTEŚCIE TAKSÓWKARZY:

kk/pm

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • qwerty

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.01.2019 13:33 ~qwerty

    uber shit~uber shit

    Kierowcy ubera w dużej części to Ukraińcy i inni przyjezdni ze wschodu. Często bez prawa jazdy lub z "lewym" prawem jazdy, nie potrafiący jeździć samochodami, nielegalnie zatrudnieni przez "partnerów" uberowych a w dodatku pasażer nie jest bezpieczny i objętym ubezpieczeniem w razie wypadku. Tyle w temacie.

    tak jakby taksówkarze potrafili jeździć... pokazują swój kunszt buraka i szoferaka na każdym kroku...

  • qwerty

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.01.2019 13:29 ~qwerty

    pan henio~pan henio

    uber bez papierów jest super, ale taksówki bez papierów (zazwyczaj jeżdżące też pod uberem) już be
    nie rozumiem tej słoiczej logiki

    to klasyczna logika, bo żaden uber nie krzyczy o likwidacji taxi, bo wiedzą co to konkurencja.

  • phi

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.01.2019 19:40 ~phi


    uber shit~uber shit

    Kierowcy ubera w dużej części to Ukraińcy i inni przyjezdni ze wschodu. Często bez prawa jazdy lub z "lewym" prawem jazdy, nie potrafiący jeździć samochodami, nielegalnie zatrudnieni przez "partnerów" uberowych a w dodatku pasażer nie jest bezpieczny i objętym ubezpieczeniem w razie wypadku. Tyle w temacie.
    kornik~kornik

    Tak...
    W dużej części do Ukraińcy. Mili, sympatyczni i bezproblemowi. Dodatkowo zjawiają się tam gdzie żadnemu wielkopańskiemu taksówkarzowi się nie chce i nie kombinują.
    Jakimś cudem jak biorę ubera to jedzie jak miał jechać, a kurs kosztuje tyle ile miał kosztować.
    Taksiarz skolei jakimś cudem robi 9km na 6km trasie.
    Z innej zaś strony to egzamin z topografii miasta w dzisiejszych czasach to przeżytek.


    Taksówkarz robi 9km zamiast 6km, bo wybiera certyfikowaną trasę najwyższej jakości. Jakość to podstawa ich biznesu.

  • Jaa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.01.2019 15:35 ~Jaa




    pan henio~pan henio

    uber bez papierów jest super, ale taksówki bez papierów (zazwyczaj jeżdżące też pod uberem) już be
    nie rozumiem tej słoiczej logiki
    aaa~aaa

    bo to piętnowanie hipokryzji. Jak złotówy krzyczą że bez licencji to beee i jaką jak mogą po kierowcach ubera i innych tego typu tworów to jest dobrze.
    Jak Kaliego złapali za rękę to nic się nie stało to nie wielki problem.

    Teraz rozumiesz tą logikę czy nadal nie?
    pan henio~pan henio


    z tymi cały czas walczą legalni taksówkarze, ale jak powstał kolejny wróg w postaci ubera/taxify to już ręce opadają na przyzwolenie na kolejną lewiznę i sił brak
    aaa~aaa


    Wiesz czym wygrał uber z złotówami? Klarowną stawką znaną przed przejazdem.
    Co stoi na przeszkodzie aby złotówy stworzyły własną aplikację która zamówi najbliższą taksówkę, poda DOKŁADNĄ cenę za przejazd, skasuje klienta?
    A tak, wtedy nie da się naciągnąć klienta na wycieczkę o długości 20km przez miasto zamiast 5km.


    Zgadzam się z przedmówcą. Uber podaje dokładną kwotę. Jest aplikacja do Taxi, przy szacowaniu kursu jest malutkim druczkiem - "kwota może się ZNACZNIE różnić". To ja dziękuję za taki kosztorys.

  • aaa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.01.2019 13:48 ~aaa



    pan henio~pan henio

    uber bez papierów jest super, ale taksówki bez papierów (zazwyczaj jeżdżące też pod uberem) już be
    nie rozumiem tej słoiczej logiki
    aaa~aaa

    bo to piętnowanie hipokryzji. Jak złotówy krzyczą że bez licencji to beee i jaką jak mogą po kierowcach ubera i innych tego typu tworów to jest dobrze.
    Jak Kaliego złapali za rękę to nic się nie stało to nie wielki problem.

    Teraz rozumiesz tą logikę czy nadal nie?
    pan henio~pan henio


    z tymi cały czas walczą legalni taksówkarze, ale jak powstał kolejny wróg w postaci ubera/taxify to już ręce opadają na przyzwolenie na kolejną lewiznę i sił brak


    Wiesz czym wygrał uber z złotówami? Klarowną stawką znaną przed przejazdem.
    Co stoi na przeszkodzie aby złotówy stworzyły własną aplikację która zamówi najbliższą taksówkę, poda DOKŁADNĄ cenę za przejazd, skasuje klienta?
    A tak, wtedy nie da się naciągnąć klienta na wycieczkę o długości 20km przez miasto zamiast 5km.

  • kornik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.01.2019 13:15 ~kornik

    uber shit~uber shit

    Kierowcy ubera w dużej części to Ukraińcy i inni przyjezdni ze wschodu. Często bez prawa jazdy lub z "lewym" prawem jazdy, nie potrafiący jeździć samochodami, nielegalnie zatrudnieni przez "partnerów" uberowych a w dodatku pasażer nie jest bezpieczny i objętym ubezpieczeniem w razie wypadku. Tyle w temacie.

    Tak...
    W dużej części do Ukraińcy. Mili, sympatyczni i bezproblemowi. Dodatkowo zjawiają się tam gdzie żadnemu wielkopańskiemu taksówkarzowi się nie chce i nie kombinują.
    Jakimś cudem jak biorę ubera to jedzie jak miał jechać, a kurs kosztuje tyle ile miał kosztować.
    Taksiarz skolei jakimś cudem robi 9km na 6km trasie.
    Z innej zaś strony to egzamin z topografii miasta w dzisiejszych czasach to przeżytek.

  • rsz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.01.2019 13:02 ~rsz

    gdyby były dane ilu z nich jest karanych to by Wam miny zrzedły
    Ale tego nikt nie weryfikuje

  • uuu

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.01.2019 12:01 ~uuu

    uber shit~uber shit

    Kierowcy ubera w dużej części to Ukraińcy i inni przyjezdni ze wschodu. Często bez prawa jazdy lub z "lewym" prawem jazdy, nie potrafiący jeździć samochodami, nielegalnie zatrudnieni przez "partnerów" uberowych a w dodatku pasażer nie jest bezpieczny i objętym ubezpieczeniem w razie wypadku. Tyle w temacie.


    Co jest złego w Ukraińcach? Pracują uczciwie, są mili i czyści. Aplikacja wyeliminowała cwaniactwo i złodziejstwo. Zupełne przeciwieństwo taksówkarzy.
    Bezpieczeństwo? Cierpy olewają przepisy. Jeżdżą jak chcą. Nagminnie wymuszają pierwszeństwo i robią sobie tor wyścigowy z ulic miejsckich.



  • uber shit

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.01.2019 11:38 ~uber shit

    Kierowcy ubera w dużej części to Ukraińcy i inni przyjezdni ze wschodu. Często bez prawa jazdy lub z "lewym" prawem jazdy, nie potrafiący jeździć samochodami, nielegalnie zatrudnieni przez "partnerów" uberowych a w dodatku pasażer nie jest bezpieczny i objętym ubezpieczeniem w razie wypadku. Tyle w temacie.

  • nitram

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.01.2019 11:28 ~nitram


    zzz~zzz

    Od dłuższego czasu nigdzie nie wpuszczam żadnego taryfiarza. Skoro maja czas blokować kierowców na ulicach to niech stoi i czeka aż wszystkie samochody przejadą zanim włączy sie do ruchu.
    Przez te ich blokady ulic przestałem korzystać z taksówek. Jak wypiję jeżdżę uberem.
    uuu~uuu


    Słusznie.



    mam tak samo

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Samotne auto pośród błękitu. "Trudno komentować głupotę"

Samotne auto pośród błękitu. "Trudno komentować głupotę"

Elegancki samochód osobowy stojący samotnie pośrodku wielkiej plamy błękitu wypatrzył jeden z naszych czytelników. Wysłał zdjęcia na Kontakt 24. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »