Informacje

19.12.2010 21:12 internauci o planach władz warszawy

Co dalej z systemem zarządzania ruchem? Internauci podzieleni

SERWISY:

 

 

Plany rozbudowy Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem wywołały gorącą dyskusję na forum tvnwarszawa.pl. – To wyrzucanie pieniędzy w błoto – twierdzą przeciwnicy. – W system zarządzania ruchem już dawno powinna być wyposażona cała Warszawa – odpowiadają zwolennicy jego rozszerzenia.

Warszawa stara się o pieniądze na rozbudowę Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem, który ma objąć całe Śródmiescie. Urzędnicy już poprosili Unię Europejską o zastrzyk gotówki.

Wyniki sondy

Zapytaliśmy internautów tvnwarszawa.pl, czy ich zdaniem system powinien być rozbudowany. Okazuje się, że plany urzędników mają niemal tylu zwolenników, co przeciwników. W niedzielny wieczór 51 proc. głosujących było za, 49 proc. uważało, że to tylko marnowanie pieniędzy.

Weź udział w sondzie

Plany urzędników wywołały także lawinę komentarzy na naszym forum. - Wszystkie pieniądze powinno się przeznaczyć na budowę tylko i wyłącznie obwodnic i tras omijających centrum - przekonuje vovo:

 

 

 

Tylko rozbudowa systemu zacznie przynosić efekty – odpowiadają internauci, którzy popierają plan urzędników. Część z nich dziwi się jednak, że system ma objąć ścisłe centrum:

 

"Jest gorzej niż było"

Na razie o systemie zarządzania ruchem nie można powiedzieć, by był specjalnie rozbudowany. Działa na Wisłostradzie, od Mostu Siekierkowskiego aż do mostu Grota-Roweckiego.

Na kamery trafią też kierowcy w ciągu Alej Jerozolimskich - od Ronda Waszyngtona aż do Placu Zawiszy. System działa też na Powiślu, sterując światłami na ulicach dojazdowych do Wisłostrady.

SZSR w całym Śródmieściu

Według planów ratusza system objałby między innymi ciąg ulic od Alej Ujazdowskich, przez Plac Trzech Krzyży, Nowy Świat, Krakowskie Przedmieście do Placu Zamkowego. Zacząłby działać także na ulicz Kruczej i wszystkich innych, które przecinają Aleje Jerozolimskie. Działać ma też po praskiej stronie - od Ronda Waszyngtona aż do Wiatracznej.

Więcej o planach rozbudowy systemu w poniedziałkowym "Witaj Warszawo". Gośćmi TVN Warszawa będą: Sebastian Kubanek – Kierownik zespołu ds. Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem, Adam Sobieraj, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich, oraz prof. Wojciech Suchorzewski z Politechniki Warszawskiej.

par

 

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • yele

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.12.2010 09:52 ~yele

    Wystarczy choćby lepsze ustawienie i koordynacja świateł, zwłaszcza tam gdzie ciągle są korki. Nadal światła nie są tak dobrze ustawione.

  • yele

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.12.2010 09:49 ~yele

    Niemal wszędzie światła i długość zielonego światła jest o każdej porze taka sama (nie raz za krótka bez względu na natężenie ruchu!). Przykładowo rano wzdłuż Jana Pawła II od strony Żoliborza i od Powązkowskiej aż do ONZ jest zablokowany. Po południu z drugiej strony Al.Niepodległości -źle nastawiono światła, są codzienne korki.Również Puławska, Marszałkowska do Ronda Dmowskiego, notoryczny korek do Ronda Babki od Jana Pawła (ruch po budowie Arkadii nadal na jednym poziomie!), centrum - po południu zajęte, al. Jerozolimskie, Pl.Bankowy, na prawy brzeg Warszawy np Solidarności i WZ i wiele innych. Nie tworzy się (zamiast blokujących świateł, rond i skrzyżowań) wielu poziomów ruchu. Ruch i system siłą rzeczy jest z epoki PRL-u.

  • elektryk

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.12.2010 09:38 ~elektryk

    Wszyscy piszą o budowie dróg wiaduktów. Koszt 3 wiaduktów które rozwiązują problem lokalnie to kasa pozwalająca objąć systemem całe miasto więc gdzie tu logika ?

    Oczywiście wiadukty też trzeba budować ale to tak dla porównania

    Poza tym budowa systemu to tak naprawdę kasa na remonty sygnalizacji lub ich całkowitą budowę od początku bo w niektórych miejscach jest to w opłakanym stanie.
    Niech każdy przypomni sobie co się dzieje w centrum gdy nagle zabraknie świateł.

  • inż

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.12.2010 09:32 ~inż

    ObserWATor a pragnę poinformować by nie siał dezinformacji. W berlinie działa i jest stale rozbudowywany i modernizowany największy system Siemensa obejmujący ok 2000 skrzyżowań. Potężna centrala umieszczona jest na starym lotnisku. Więc wujek mało wie :)

    Tu się np poucz
    http://www.vmzberlin.de

  • artur(S)

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.12.2010 09:09 ~artur(S)

    Nawet gdybyśmy mieli całe miasto w tym systemie to i tak nie wypaczy to umiejętności kierowców. A pieniądze przeznaczone na ten system lepiej zainwestować w budowę dróg.

  • johan7210

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.12.2010 08:33 ~johan7210

    Po co ten system? Podobne byly budowane miedzy innymi w Krakowie i sie nie sprawdzily . To tylko wyrzucanie kasy w bloto .

  • Witek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.12.2010 07:59 ~Witek

    Po co system jak cala Warszawa stoi a teraz w zimie to juz DNO DNA. I wyrzucac miliony w bloto a pan Profesor jest za od 20 lat ,Tylko obwodnica i usuniecie ciezarowek z miasta .To bedzie CYRKja rusza ekspressowki. Wtedy KOREK TOTAL.

  • VVV

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.12.2010 23:10 ~VVV

    To by była głupota teraz rozbudowywać system. Trzeba poczekać aż zacznie działać druga linia metra i zobaczyć jak to wpłynie na ruch samochodów w sródmieściu

  • oland

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.12.2010 22:00 ~oland

    Ileż to lat temu już o tym pisało się, że już prawie to mamy? I co?- dalej mydlenie oczu. A prezydent-ka tylko dzieli premie.

  • ObserWATor

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.12.2010 21:47 ~ObserWATor

    A mój komentarz o winie firmy SIEMENS nie został opublikowany. Ciekawe dlaczego...Siemensowi nie udało się w rodzimym(czy. Berlin) kraju zrobić tego dobrze, więc poszedł na wschód, gdzie go nie znali od tej strony. A jeszcze przed wygraniem przetargu wujek mi zapowiadał taki scenariusz...więc sprawdźcie jak długo rozwiązania Siemensa funkcjonowały w Berlinie...

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »