Informacje

12.03.2013 08:47 szczegółowy plan w kwietniu

Cięcia w komunikacji miejskiej:
ratusz ujawnia, ile zabraknie

SERWISY:

Prawie 200 milionów złotych mniej niż w 2012 roku wyda w tym roku Warszawa na komunikację miejską. Ratusz ujawnił właśnie szczegóły cięć.

Planowane przez miast oszczędności opiewają na kwotę 190 mln złotych. Zarząd Transportu Miejskiego chce przeznaczyć mniej pieniędzy na przewozy realizowane przez Miejskie Zakłady Autobusowe (51,9 mln), przewoźników prywatnych (9,6 mln), Tramwaje Warszawskie (50,3 mln), Szybką Kolej Miejską (11 mln) i innych przewoźników kolejowych (38,1 mln) oraz Metro Warszawskie (29,1 mln).

Liczby te ujawnił wiceprezydent Jacek Wojciechowicz w odpowiedzi na interpelację radnego Jarosława Krajewskiego z PiS. Mniej pieniędzy może oznaczać likwidację bądź ograniczenie kursowania niektórych linii autobusowych, tramwajowych czy kolejowych.

Robią przymiarki

W odpowiedzi na interpelację radnego wiceprezydent Wojciechowicz podkreślił, że w Zarządzie Transportu Miejskiego trwają przymiarki m.in. do tego, które kursy linii zlikwidować bądź ograniczyć.

Szczegółowy plan oszczędnościowy ma być przedstawiony w kwietniu.

Metro jeździ rzadziej

Pierwsze ograniczenia w kursowaniu pojawiły się już w metrze. Ze zmniejszoną częstotliwością podziemna kolejka kursuje między godzinami szczytu oraz między godziną 21: 00 a 23:00. Mniej kursów jest również w weekendy.

Do czerwca będą utrzymane nocne kursy metra w weekendy. Co dalej - na razie nie wiadomo.

Zamrozili pieniądze

Pod koniec ubiegłego roku Rada Warszawy uchwaliła budżet na 2013 rok. "Zamrożono" 360 mln złotych, z czego aż 190 mln pochodzi z transportu publicznego.

Warszawa w 2013 roku na transport publiczny planuje przeznaczyć 2,1 mld złotych. Dla porównania w Krakowie to kwota 428 mln złotych, w Poznaniu 386 mln, w Łodzi 378 mln, a we Wrocławiu 324 mln złotych.

bf/roody

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • błędny motorniczy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.03.2013 12:43 ~błędny…

    waw~waw

    Przecież ztm musiał by się przyznać do błędu a to by skutkowało konieczność stawienia czoła fali krytyki i odpowiadania na pytania o zasadność istnienia tej instytucji. (...)

    ZTM nigdy nie przyznaje się do błędów. ZTM co najwyżej "uwzględnia postulaty pasażerów" ;)

  • jawarszawa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.03.2013 12:25 ~jawarszawa

    i Chuck ma być ;)

    PRZECINAK_149PRZECINAK_149

    12.03.2013 21:33 ~comitam

    Jestem ciekawy kiedy ktoś pójdzie po rozum do głowy i zawiesi kursowanie tramwaju nr 2 przez most MCS w Warszawie. W sobotę wybrałem się na spacer tymże mostem i naliczyłem w czterech mijających mnie składach 3 osoby (godz 15-16) w dwóch nie było nikogo w następnym były 2 osoby i w kolejnym jedna. Mam w związku z tym prośbę do szanownych redaktorów żeby zapytali w ratuszu o koszty utrzymania tej linii w stosunku do ilości pasażerów (ewentualnie o przeprowadzenie samodzielnych obliczeń). Obawiam się że mógłby to być kolejny rekord świata tej sztandarowej inwestycji. Razi mnie to szczególnie w świetle ostatnich podwyżek cen biletów i ciągłym mówieniu o oszczędzaniu skracaniu tras itp. No ale cóż nic mnie już chyba nie zdziwi w państwie pełnym sukcesów...

    Człowieku,ZTM wie wszystko lepiej niż motorniczy lub kierowca MZA.
    Pozdrawiam

  • dzejdzej

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.03.2013 12:22 ~dzejdzej

    tak jak rozmowa z wami. Wy myslicie że ztm to tylko, kanary, kontola komunikacji i rozkłady jazdy. Do Was ciemnoty z mza nie dociera że to Wy tworzyliście ztm tylko tak wciskacie ciemnotę ludziom a oni to łykają. Miej idwagę się przyznać przynajmniej!!! I likwidacja ztm to tak jak zlikwidowanie liczby osłów (o przepraszam posłów) czyli rzadna!!! A takie podjudzanie ludzi na nas będzie się mśiło na Was.

    Kierowca_MZA~Kierowca_MZA

    Do ~ra chun ki
    Dalsza dyskusja z dżejdżejem jest bez sensu.
    My mu podajemy fakty, a on udowadnia nam, że czarne jest białe, a białe jest czarne.
    Ponieważ nie ma nic na poparcie swojej tezy, iż ZTM jest potrzebny.
    Idea na początku może i była słuszna, ale szybko została zdewaluowana. I ogon rozrósł się do takich rozmiarów, że zaczął machać psem. Stało się dokładnie to samo co z instancją liberum veto, które w zamyśle też był słuszną ideą, a skończyło na śmietniku historii.

    Pozdrawiam

  • ricko

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.03.2013 11:52 ~ricko

    chcielist lemingi PO to mata , teraz nie plakac tylko bulic

  • waw

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.03.2013 10:15 ~waw

    Przecież ztm musiał by się przyznać do błędu a to by skutkowało konieczność stawienia czoła fali krytyki i odpowiadania na pytania o zasadność istnienia tej instytucji.
    Ratowali sytuacje kombinacją rozkładów jazdy autobusu lini 516 jednak najskuteczniejsze było skasowanie dla lini E-6 przystanku Porajów.
    Nie bez znaczenia ma też fakt że dwustronna Pesa też musi być do czegoś potrzebna.
    Mieszkańcy chcieli tramwaje ale do Nowodworów a tego nie ma w planach.

    Mamy dzień bez samochodu

    Wprowadzimy

    Warszawski dzień bez Autobusu np. w Kwietniu
    Warszawski dzień bez Tramwaju np. w Maju
    Warszawski dzień bez Metra np. w Czerwcu
    I pierwszego Września Warszawski dzień bez komunikacji miejskiej..

    Co wy na to ?

  • comitam

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.03.2013 09:13 ~comitam


    Mówisz i masz:

    Wozokilometr dwójki kosztuje 12 złotych.

    Trasa w jedną stronę to 4 km.

    142 kursy w jedną stronę (w dzień pracujący).

    Załóżmy po 100 kursów w sobotę, niedzielę.

    5 x 142 x 2 x 4 x 12 = 68 160
    2 x 100 x 2 x 4 x 12 = 19 200

    Tygodniowo ponad 87 000.

    Rocznie ponad 4 540 000.

    Przypomnę że z powodu kolidowania 2 na pętli zlikwidowano połowę połączeń 17 pomiędzy Metrem Marymont a Metrem Młociny.

    Dwójka w szczycie przewozi średnio około 30 osób!!!

    comitam~comitam

    Jestem ciekawy kiedy ktoś pójdzie po rozum do głowy i zawiesi kursowanie tramwaju nr 2 przez most MCS w Warszawie. W sobotę wybrałem się na spacer tymże mostem i naliczyłem w czterech mijających mnie składach 3 osoby (godz 15-16) w dwóch nie było nikogo w następnym były 2 osoby i w kolejnym jedna. Mam w związku z tym prośbę do szanownych redaktorów żeby zapytali w ratuszu o koszty utrzymania tej linii w stosunku do ilości pasażerów (ewentualnie o przeprowadzenie samodzielnych obliczeń). Obawiam się że mógłby to być kolejny rekord świata tej sztandarowej inwestycji. Razi mnie to szczególnie w świetle ostatnich podwyżek cen biletów i ciągłym mówieniu o oszczędzaniu skracaniu tras itp. No ale cóż nic mnie już chyba nie zdziwi w państwie pełnym sukcesów...
    ra chun ki~ra chun ki



    Sumka całkiem konkretna ciekawe kiedy jakiś redaktor poruszy ten temat. Pewnie się nie doczekamy bo to nie na ratuszowi. A swoja drogą to ilu z tych 30 pasażerów chce jechać tramwajem a ilu jest zmuszonych do przesiadki z autobusu.

  • Anty PiS

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.03.2013 08:03 Anty PiS

    Gdyby w Warszawie nie zatrudniano przyjezdnych płacących podatki w swoim Pierdziszewie, którzy pracują w stolicy za półdarmo, po prostu psują rynek pracy.
    Gdyby tak było to płace byłyby dużo wyższe i śmiało mżnaby podnieść do 50zł/metr kw.

    A tak utrzymujemy pasożytów i dzięki nim mniej zarabiamy i jeszcze w formie janosikowego utrzymujemy ich wioski.

  • PRZECINAK_149

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.03.2013 06:23 PRZECINAK_149

    12.03.2013 21:33 ~comitam

    Jestem ciekawy kiedy ktoś pójdzie po rozum do głowy i zawiesi kursowanie tramwaju nr 2 przez most MCS w Warszawie. W sobotę wybrałem się na spacer tymże mostem i naliczyłem w czterech mijających mnie składach 3 osoby (godz 15-16) w dwóch nie było nikogo w następnym były 2 osoby i w kolejnym jedna. Mam w związku z tym prośbę do szanownych redaktorów żeby zapytali w ratuszu o koszty utrzymania tej linii w stosunku do ilości pasażerów (ewentualnie o przeprowadzenie samodzielnych obliczeń). Obawiam się że mógłby to być kolejny rekord świata tej sztandarowej inwestycji. Razi mnie to szczególnie w świetle ostatnich podwyżek cen biletów i ciągłym mówieniu o oszczędzaniu skracaniu tras itp. No ale cóż nic mnie już chyba nie zdziwi w państwie pełnym sukcesów...

    Człowieku,ZTM wie wszystko lepiej niż motorniczy lub kierowca MZA.
    Pozdrawiam

  • PRZECINAK_149

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.03.2013 06:22 PRZECINAK_149

    12.03.2013 18:51 ~daro

    Wawiak~Wawiak

    17:13 ~NASA Mogą nas trzymać ale co najwyżej za ptaka. Niech się zajmą pracą a nie filowaniem z za winkla czy drzwi przyciskiem otworzyłem czy nie. jeśli mam stary typ tramwaju na tzw zetki to momo mrozów i próśb pasażerów, których jest niewielu w danym momencie ja na kazdym przystanku muszę rozwalać wszystkie wrota i wietrzyć bo fachowcy z zetteemu obserwują (czyt. trzymają nas za mordę :) jeśli nie otworzę choć jednych drzwi napiszą raport na mnie, za "utrudnianie wymiany pasażerów". Ja mam więcej w głowie niż wy i bardziej zależy mi na komforcie moich pasażerów niż waszych kołasów pochowanych w autach ale nie pozwalacie mi myśleć tylko wykonywać wasze durne pomysły. ZTM jest potrzebny to oczywiste ale na pewno nie w tej przerośniętej formie. Co najmniej połowa pierdzistołków i teoretyków mądralów do innej roboty (tylko nie wiem gdzie może "metro" roznosić)pozostawić tych prawdziwych i wszystko w temacie. Oszczędności ogromne a i komunikacja odetchnie.


    Warszawiak Popieram cię:)

    Całkowicie zgadzam się z Wawiak~Wawiak !!! Ale dodałbym do tego to,co mądre głowy z ZTMu wyczyniają z rozkładami,bo w niektórych godzinach rannych i wieczornych,to tramwaje i autobusy powinny mieć "dopalacze",aby po zabraniu z rozkładu np. 9 minut,wyrobic sie w czasie rozkładowym.
    Pozdrawiam

  • Rafał MZA

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.03.2013 23:51 ~Rafał MZA

    Ciekawe czy jakikolwiek gryzipiórek z ZTM czyta fora internetowe i interesuje się opiniami ludzi?

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »