Informacje

13.02.2015 12:34 wymianiają torowisko do Tłuszcza

Chwalą się pracami na trasie Warszawa-Białystok. "25 km nowych torów"

SERWISY:

Kolejarze pochwalili się stanem robót na trasie kolejowej między Warszawą a Tłuszczem. - Trwa układanie torów, instalowana jest nowa sieć trakcyjna. Trwają też prace  modernizacyjne na 11 z 38 peronów przeznaczonych do remontu – zapewniają.

Linia z Warszawy do Tłuszcza to fragment międzynarodowej trasy Rail Baltica łączącej stolicę naszego kraju ze stolicą Finlandii, Helsinkami. Modernizacja obejmuje m.in. 66 km linii kolejowej, wymianę 156 km torów oraz łącznie 183 km nowoczesnej sieci trakcyjnej.

- Ułożono już ponad 25 km nowych torów, budowana jest sieć trakcyjna oraz 16 obiektów inżynieryjnych (mosty, przejścia dla zwierząt etc.). Na trasie powstaje nowy przystanek osobowy Warszawa Mokry Ług . Będzie też dodatkowa para torów do stacji Wołomin – wymienia Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK.

Nowa stacja Tłuszcz

Gruntowny remont przejdzie stacja kolejowa w Tłuszczu.  - Trwa demontaż torów, rozpoczęła się rozbiórka peronów oraz wiat peronowych. W ich miejscu powstaną trzy perony wyspowe. Demontowana jest kładka, która zastąpi nowobudowane podziemne przejście dla pieszych – wyjaśnia Siemieniec.

Łącznie do remontu idzie 38 peronów między stacjami Warszawa Rembertów a miejscowością Sadowne. – Obecnie prace trwają na 11 z nich, m.in.: w miejscowościach Chrzęsne, Urle i Barchów – dodaje rzecznik. Przebudowywane perony zyskają nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne oraz nawierzchnię z kostki i płyt antypoślizgowych. Będą też dostosowane do potrzeb niepełnosprawnych.

160 km na godzinę

Po modernizacji pociągi pasażerskie na trasie Warszawa-Białystok będą mogły jeździć z prędkością 160 km/h. Dzięki budowie dodatkowych torów w Wołominie koleje planują uruchomić większą liczbę połączeń między oboma miastami. Kolejarze zapewniają, że wszystkie prace powinny się zakończyć jesienią 2016 roku.

>>>O utrudnieniach związanych z remontem przeczytacie tutaj<<<

jb/

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Autochton

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.02.2015 18:42 ~Autochton

    Dlaczego żadna poważna redakcja nie zainteresuje się tematem przekrętów na Rail Baltica i nie przyciśnie Torpolu+PLK do muru, żeby dokładnie wytłumaczyły na co pójdzie te 37 milionów z wyrzuconych obiektów inżynieryjnych które zostaną i tak zapłacone wykonawcy? Na ładniejsze ławki na peronach?
    I dlaczego nie ośmieszy wykonawcy po prostu przejeżdżając obok placu budowy i licząc robotników? Zamiast publikowania śmiesznych materiałów prasowych które rozsyła PLK a wg których wszystko gra bo "wyremontowano" 25km toru (nawet metr nie jest oddany do użytku) ?

  • Luc

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.02.2015 22:15 ~Luc


    vob753~vob753

    Przy 160 km/h to będzie słychać jeden wielki brzdęk słoików, a składy będą jechać kiszkom, ronbankom, cybulom i sljedziami.
    sljedzik~sljedzik


    Ja proponuję żeby Stolycę odciąć od świata zewnętrznego.

    Kto jest za?!?!?


    Ciebie trzeba odciąć od internetu.

  • Adam

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.02.2015 19:45 ~Adam

    Od strony uzyskanych DUL-i i pozwoleń na budowę sytuacja na kontrakcie nie przedstawia się
    najlepiej. Sama PLK przewiduje że Torpol nie ukończy prac co najmniej do połowy 2016 r.:

    http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=119808937&postcount=1981
    http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=121220714&postcount=2156

    Rzeczywisty „postęp” prac, w tym zabawę z mostem na Liwcu, można zobaczyć m.in. pod tymi
    linkami:

    http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=121082365&postcount=2149
    http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=121081190&postcount=2148
    http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=121043208&postcount=2146
    http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=121043208&postcount=2145

  • Adam

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.02.2015 19:44 ~Adam

    Jak sprawy mają się w rzeczywistości widzi każdy, kto mieszka w okolicy „prac” Torpolu

    Stan faktyczny:

    W sieci dostępne jest pismo PLK do CUPT, która na wniosek Torpolu (generalnego wykonawcy
    kontraktu) usunęła z planu robót wiele kluczowych obiektów inżynieryjnych. Łącznie z decyzją
    o dwutorowym zamknięciu odcinka Tłuszcz-Łochów pozwala to Torpolowi na znaczne oszczędności na
    kontrakcie. Co ważne, jak wynika z tego dokumentu wynagrodzenie Torpolu pozostało na NIEZMIENIONYM
    POZIOMIE.

    http://www.kobylka.net/pismo.pdf

  • ciapong

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.02.2015 19:44 ~ciapong

    A co z mostem na Liwcu ?

    filmik w temacie na stronie urle.pl

  • Ona

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.02.2015 17:02 ~Ona

    Do vob753 , z tymi słoikami to lekka przesada. Ci ludzie zwykle jeżdżą tylko do pracy i nie muszą taszczyć prowiantu jak ci się wydaje. Ja rok temu wyprowadziłam się z Wawy właśnie w te okolice i przyznam szczerze za żadne skarby wrócić żeby mieszkać nie zamierzam. Dojeżdżam codziennie do pracy, faktycznie pociągi zatłoczone ale mimo to sympatyczni ludzie więc jakoś dajemy radę.

  • Kobyłczanin

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.02.2015 16:35 ~Kobyłczanin

    Adrian ma racje bo niestety w Kobyłce dzięki 'życzliwości' pewnych osób pkp plk odroczyło budowę bezkolizyjnych przejazdów na przyszłe etapy finansowe (po 2016) czyli pewnie na święte nigdy.
    W Zielonce też coś słychać o protestach ludzi a o reszcie nie mam pojęcia. Tak to już jest z naszymi polskimi modernizacjami nie do końca przemyślanymi, są pieniądze u UE to trzeba wydać nie zależenie na co i czy z sensem...

  • ndm

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.02.2015 13:44 ~ndm

    Adrian~Adrian

    Sens modernizacji w obecnym kształcie jest zerowy. Po co 160/h jak co 20 km pociąg będzie zwalniał do 5/h z uwagi na niestrzeżone przejazdy. Modernizacja miała by sens dopiero wtedy gdyby zlikwidowano lub przerobiono wszyskie przejazdy przez tory a tak to pieniądze wyrzucone w błoto.


    W ramach modernizacji zostaną zmodernizowane (podniesiona kategoria zabezpieczeń przejazdu) lub przebudowane na wiadukty (kilka) wszystkie przejazdy na trasie.
    Tak samo jest teraz na innych zmodernizowanych trasach, gdzie jeździ się cały czas 160 i nigdzie się nie zwalnia.

  • wariat

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.02.2015 10:10 ~wariat

    przyzwoite rogatki poróbcie na przejazdach i wiadukty żeby tory bezkolizyjnie pokonywać

  • sljedzik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.02.2015 21:06 ~sljedzik

    vob753~vob753

    Przy 160 km/h to będzie słychać jeden wielki brzdęk słoików, a składy będą jechać kiszkom, ronbankom, cybulom i sljedziami.


    Ja proponuję żeby Stolycę odciąć od świata zewnętrznego.

    Kto jest za?!?!?

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »