Informacje

20.07.2013 07:23 Za szeroka ulica Światowida?

Chcą odwołania decyzji
ws. tramwaju na Tarchomin

SERWISY:


Tramwaj na Tarchomin ma kolejne problemy. Trzy organizacje złożyły odwołania od decyzji środowiskowej. Inwestycja nie zostanie jednak wstrzymana – informuje Rynek Kolejowy.

Skarżą się: Zielone Mazowsze, Stowarzyszenie ekologiczne Światowid oraz Wspólnota Mieszkaniowa Poetów 10B. O prawdopodobnych zarzutach mówi tvnwarszawa.pl Wojciech Tumasz, białołęcki radny.

- Na podstawie składanych wcześniej wniosków mogę się domyślać, że problem dotyczy liczby pasów na ulicy Światowida – mówi Tumasz.

Projekt przewiduje, że kierowcy będą mieli do dyspozycji po trzy w każdym kierunku. Mieszkańcy uważają, że nie ma uzasadnienia dla budowy tak szerokiej ulicy. – Stowarzyszenie Światowid w ogóle podważa zasadność budowy drugiej jezdni – dodaje Tumasz.

Argumentem przeciw zakładanemu układowi 2 x 3 jest to, że na odcinku od Mehoffera do Stefanika, Światowida będzie i tak szerokość dwóch pasów, więc będzie to wąskie gardło, wyjaśnia Tumasz.

Inwestycja nie zwalnia

- Decyzja środowiskowa została wydana z rygorem natychmiastowej wykonalności, obowiązuje więc do czasu jej odwołania, nawet jeżeli jest zaskarżona – tłumaczy radny. - Samorządowe Kolegium Odwoławcze rozpatrzy wniosek prawdopodobnie pod koniec roku – dodaje.

W tym czasie Zarząd Transportu Miejskiego może uzyskać zezwolenie na realizację inwestycji drogowej, który to dokument od dnia wydania będzie umożliwiał prowadzenie robót. Jak przewiduje Tumasz będzie to najpóźniej do września.

O ile SKO utrzyma zaskarżona decyzję to nic się nie stanie. - Jeżeli jednak decyzja środowiskowa zostanie uchylona, a roboty drogowe nie będą zaawansowane, to skarżący mogą doprowadzić również do uchylenia zezwolenia na realizację inwestycji drogowej – tłumaczy Tumasz.

Wtedy plac budowy musiałby opustoszeć.

Jednak jak przewiduje radny sąd zapewne wstrzymałby prowadzenie prac na spornym odcinku. - Od mostu Skłodowskiej-Curie do Mehoffera nie było protestów – mówi.

Problemy z decyzją

Pierwszy wniosek o wydanie decyzji środowiskowej ZTM złożył już w 2009 r. Jednak wydany dokument skutecznie zaskarżyli mieszkańcy z rejonu ul. Poetów na Białołęce. Był pełen luk, dlatego uchyliło go w 2011 roku samorządowe Kolegium Odwoławcze.

W marcu 2012 został złożony nowy raport oddziaływania na środowisko (niezbędny do wydania decyzji środowiskowej). Niestety, tu również wojewoda wytknął braki. Obowiązująca decyzja dla tramwaju na Tarchomin została wydana pod koniec maja 2013 roku.

Pierwsi pasażerowie pojechali tramwajem w styczniu:


wp/roody

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • mka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.05.2014 21:06 ~mka

    Jeśli chodzi o inwestycje to może po pierwsze więcej żłobków i przedszkoli ? Tylko tak żeby dzieci nam się na trzypasmówkach nie zabijały.

    A może jakaś kładka przez tory na drugą stronę Białołęki by się przydała ?

    A może po drugiej stronie Białołęki przydałoby się rozszerzenie, dobudowanie infrastruktury żeby ludzie z tych "osiedli winogron" mogli do i z pracy swobodnie jeździć ?

  • nariel

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.05.2014 15:36 ~nariel

    Internet huczy, niedowierzeń i niedomówień wiele. Sprawdziłem więc. Dokumentacja dostępna na stronie: http://www.ztm.waw.pl/inwestycje.php?i=13&c=90&l=1.
    Obecna budowa obejmuje dwa etapy: I budowa tramwaju i przygotowanie do budowy drogi, II etap budowa drugiej jezdni trzy pasmowej. Obecna Światowida będzie zamieniona w trzypasmową jezdnię w kierunku ratusza (przy skrzyżowaniu z Myśiborską 4 pasy). Na tym etapie zostanie wybudowana druga jezdnia trzy pasmowa w kierunku Leśnej Polanki. Każdy pas ruchu (nie jezdnia tylko pas ruchu) będzie miał nie więcej niż 3,50 m. Więc jedna jezdnia, w jednym kierunku będzie miała około 10,5 m. Droga będzie więc wyglądała tak: jezdnia z trzema pasami ruchu, tory tramwajowe dwutorowe, (nowa) jezdnia z trzema pasami ruchu. Ciągi piesze i rowerowe po obu stronach. Wykonawca ma 10 miesięcy na skończenie budowy dwóch etapów.

    Moim zdaniem trzy pasy ruchu na każdej jezdni to przesada. Wystarczą dwa. Problem będzie taki, że ludzie jadący od strony Legionowa skracać sobie będą drogę przez nasze osiedle, a i tak wszystko korkować się będzie na skrzyżowaniach bo przecież ludzie też muszą przez jezdnię przechodzić. Przy skrzyżowaniu ul. Myśliborskiej i Światowida i tak będą korki ponieważ droga do Mostu Płn. (Curie Skłodowskiej) będzie stać w korku bo tam takie poszerzenie drogi już nie jest planowane. W związku z czym przy zjeździe ze Światowida będzie stał korek do skrętu w prawo. Godziny szczytu, pozostaną godzinami szczytu, a my będziemy mieli lotnisko, na którym po 20:00 ścigać się będą gówniarze.

  • rafal

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.05.2014 13:09 ~rafal

    3 pasy w każdą stronę ? To jest absurd. Na całej długości światowida jest 1 pas i korek jest tylko w 1 miejscu w godzinach szczytu !. Wystarczy przebudować 1 skrzyżowanie a nie robić autostradę ludziom pod oknami. Mało tego - obok jest szkoła nr 344. Jak te dzieciaki mają do szkoły dotrzeć ? Dlaczego nikt nie pomyśli o ich bezpieczeństwie ?

  • LemonTree

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.09.2013 21:53 ~LemonTree

    Ile pasów ma KEN ? No ile, pytam się ? Czy Światowida potrzebuje więcej pasów niż KEN ? Problem polega na tym, że miasto mówi "tramwaj i autostrada przez osiedle tuż pod oknami mieszkańców" a protestujący mówią "nie". Zgoda by była gdyby miasto chciało ufundować tramwaj i poszerzenie góra do 2 pasów. Póki co Swiatowida jest drogą 5 kategorii co jest nieporozumieniem. Jeśli poszerzą ją i dociągną do Modlińskiej to mieszkanie tam będzie jak na Saskiej Kępie przy Stanów Zjednoczonych. Nocą latem jest masakra bo człowiek otwiera okna a nocą mkną tam tir za tirem. No to czy już niekumaci skumali w czym jest problem ? Tu będzie godzej bo bloki będą bliżej ulicy niż na Saskiej Kępie.

  • Jaaa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.07.2013 10:26 ~Jaaa

    Ale głupota... Zielone Mazowsze to wiadomo - tylko, żeby wyrwać jakieś pieniądze, ale ta wspólnota mieszkaniowa i jej motywy są głeboko niezrozumiałe...

    Mam nadzieję, ze szybko to oddalą

  • tarcho2

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.07.2013 10:16 ~tarcho2

    tarcho~tarcho

    Ale w zaskarżeniu chodzi głównie o liczbę pasów ruchu. Po co na ulicy osiedlowej po 3 pasy ruchu w jedną stroną? I to tylko miejscami? Po co? Inwestycja sporo droższa, kierowcy będa jeździć za szybko, będzie więcej wypadków itd. Nawt Al. KEN ma po 2 pasy...


    zgadzam się z Panią/Panem :) dokładnie tak samo uważam

  • fdfdf

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.07.2013 10:14 ~fdfdf



    TARACHOMINIAK~TARACHOMINIAK

    NO TAK JAK ZAWSZE ZAPROTESTOWAC TYLKO NIKT Z TYCH UCZONYCH WIELKICH NIE POMYSLI CO BEDZIE ZA KILKA LAT A NIECH DUSZA SIE W KORKACH OBY ZYLO SIE IM LEPIEJ
    JAK NIE CHCAT TRANWAJU TO JA PROPONUJE ZMNIEJSZYC ILOSC AUTOBUSOW DO 2 NA GODZINE I ZOBACZYMY CZY ZNOW BEDA PROTESTOWAC
    CHYBA ZA ZWIEKSZONA ILOSCIA SPALIN PROTESTUJA BO JAK WIEM NA MOJ SKROMNY ROZUM TO TRANWAJ NIE WYDZIELA DWU TLENKU WEGLA ALE DLA SKARZACYCH TO MALO WAZNE
    TARACHOMNI NALEPIEJ NIECH STOICH W KORKU BEDZIE MNIEJ DWU TLEKU WEGLA I BEDZIE PIEKNIE PACHNIALO SLICZNIE,,,,,,,
    fdfdf~fdfdf


    te mądrala a skumałeś, że protest jest właśnie przeciw robieniu trzech pasów w środku osiedla, które się zakorkują i będzie pełno tego twojego dwutlenku wegla? protest nie dotyczu tramwaju!!! właśnie dlatego, że tarchomin się rozrasta to potrzebuje sprawnej komunikacji, a nie wielkiej zakorkowanej arterii przez środek!! już zrozumiał?? czy nadal za trudne???
    hurt~hurt

    No właśnie zrobi się mniej pasów wydłuży się przejazd ulicą i będzie więcej spalin...


    no to jeszcze raz, w tym przypadku chodzi drogę przez środek osiedla na obrzeżach miasta, te osiedla się rozrastaja i, najprawdopodobniej będą się rozrastać, a więc konieczna jest sprawna KOMUNIKACJA publiczna, a nie "autostrada" między blokami. Obojętnie jak szeroką drogę zrobisz i tak będzie się korkować, jeżeli wszyscy będzie pchać się tam samochodami, dlatego (teraz ulubione określenie autorów komentarzy) NOWOCZESNYM rozwiązaniem jest komunikacja publiczna (punktualna, czysta, klimatyzowana, z racjonalnym rozkładem) i do tego należy dążyć! o skutkach budowy "autostrady" przez środek osiedla jakie ponoszą mieszkańcy, jeśli nie starcza wyobraźni, poczytaj sobie w internecie... starałem się jasno i prosto przedstawić

    pozdrawiam

  • ural

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.07.2013 10:07 ~ural

    romek~romek

    a prawda jest taka, że lepiej jest mieć 3 pasy choćby i przez 100 metrów niż 2 pasy na tym samym odcinku; ulice powinny być tak szerokie jak to tylko możliwe - i niech nikt z pseudo zielonych głupot nie opowiada o CO, bo im płynniejsza jazda tym mniejsze spalanie.
    Im szerzej tym lepiej - pojeździjcie sobie imbecyle po świecie to zobaczycie jak jest w stolicach i metropoliach cywilizowanego świata


    przez środek osiedla? im szersza arteria tym lepiej??? skąd ty się wziąłeś??? o czym Ty mówisz?

    p.s. sam jesteś imbecyl :)

  • tarchominiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.07.2013 10:04 ~tarchominiak


    Mieszkaniec Białołęki~Mieszkaniec Białołęki

    Światowida z 3 pasami to świetny pomysł. Cała Białołęka mówi: za!
    tarcho~tarcho

    Nie cała. Autostrada przez osiedle mieszkaniowe to powinien być Trybunał Stanu dla polityków i urzędników miejskich. Droga, która posiada obecnie jeden pas ruchu w każdą stronę jest wystarczająca. Biorąc pod uwagę przyszły rozwój osiedla - ok, zróbmy po dwa pasy. Ale trzy pasy w każdą stronę + tory tramwajowe + ekrany dźwiękochłonne (nie niższe niż 8 m) to katastrofa dla dzielnicy i pomnik głupoty HGW oraz gigantyczna defraudacja publicznych pieniędzy.

    Na teraz wystrczyłoby zrobić linię trawajową, a Światowida w ogóle nie ruszać. Zbudujcie na Modlińskiej wiadukty nad skrzyżowaniami w Ekspresową i Konwaliową + poszerzenie Modlińskiej na odcinku Konwaliowa-Kanał Żerański do czterech pasów a zapewniam, że mniej ludzi pójdzie na referendum.


    na reszcie rozsądny wpis, wraca mi wiara w człowieka, zgadzam się całkowicie (no może oprócz części o referendum niech idzie jak najwięcej :) pozdrawiam

  • jaktak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.07.2013 10:01 ~jaktak

    PRZECINAK_149PRZECINAK_149

    20.07.2013 13:29 ~Wa33

    A wiecie gdzie My was mamy dziady z Zielonego Mazowsza,znów powiecie że nie można 10 drzew wyciąć czy ptaszków pogonić !, a co do mieszkańców wspólnoty Poetów to wyprowadźcie się na wieś. Miasto musi się rozwijać i zagarniać miejską przestrzeń takie są uroki życia w mieście , jest wam za ciasno i głośno to wypad na Wieś

    Popieram całkowicie Twój wpis...


    A oto drogie dzieci podręcznikowy przykład całkowitej nieumiejętności rozumienia czytanego tekstu u przypadku osobowości fantasty-gawędziarza.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »