Informacje

12.08.2013 19:05 budowę skończą jeszcze w tym roku

Centrum dla pendolino powstaje na Olszynce

SERWISY:

Na Olszynce Grochowskiej w Warszawie, przy ulicy Kozia Górka, powstaje nowoczesne centrum serwisowe dla pociągów pendolino. Jak informuje Beata Czemerajda z Intercity, prace są już zaawansowane w 60 procentach.

Będzie to pierwsza w Polsce baza wyłącznie dla pociągów dużych prędkości. - Pociąg jest nowoczesny, więc i baza musi być nowoczesna - mówi Czemerajda.

Warsztaty i myjnia

Budowa ruszyła jesienią zeszłego roku, a zakończyć się ma pod koniec tego roku. - W hali prowadzone będą czynności obsługowe i naprawy - dodaje Czemerajda. Znajdzie się w niej również automatyczna myjnia dla pociągów. Na Olszynce powstaną prawie dwa kilometry torów dojazdowych i bocznic, na których będą mogły "zaparkować" pociągi.

Na 2,5 hektarowej działce stanie również magazyn i część biurowa.

Pendolino będą przyjeżdżać do bazy przez cały 2014 rok. Centrum pełną parą ruszyć ma w grudniu 2014, gdy dostarczone zostaną wszystkie składy. - Pracować będzie 24 godziny na dobę, 365 dni w roku - informuje Czemerajda. Zatrudnienie znajdzie w nim 150 osób.

Pierwsze polskie pendolino

W poniedziałek w samo południe wypolerowany pociąg pendolino wjechał na wrocławski dworzec i otworzył drzwi dla pasażerów. Przez 3,5 godziny luksusowe składy zwiedziło cztery tysiące osób.

Pierwszy z dwudziestu zakupionych przez PKP Intercity składów wjechał do Polski późnym wieczorem w niedzielę. Ważący ponad 400 ton skład został przyholowany z fabryki we Włoszech przez lokomotywę towarową. Nie ma jeszcze bowiem jeszcze homologacji niezbędnych, by podróż odbyć samodzielnie.

Po pokazie dla pasażerów, pendolino wyruszył do Żmigrodu. Tam, na torze doświadczalnym instytutu kolejnictwa, przejdzie szereg testów. CZYTAJ WIĘCEJ

Milionowy kontrakt

PKP Intercity kupiło pociągi od francuskiego koncernu Alstom w maju 2011 r.
Kontrakt o wartości 665 mln euro obejmuje dostawę 20 pociągów, budowę zaplecza, oraz koszty utrzymania technicznego pociągów przez 17 lat. Koszt samych pociągów to ok. 400 mln euro.

PKP Intercity chce wozić nowymi pociągami pasażerów na trasie Gdańsk - Warszawa - Kraków - Katowice. Pendolino ma pokonywać trasę Warszawa - Gdańsk w 2 godz. 30 min., Warszawa - Kraków w 2 godz. 15 min., Warszawa - Katowice w 2 godz. 10 min, natomiast z Krakowa do Gdańska przejadą w 4 godz. 55 min. By było to możliwe, kolejarze muszą jednak skończyć remont linii E65 Warszawa-Gdańsk, który trwa od lat.

wp/par

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • vpw

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.08.2013 15:13 ~vpw

    Luki~Luki

    Pendolino- Jest
    Warsztaty - no "prawie" Jest
    Tory, na których będzie można wykorzystać możliwości Pendolino - Brak...

    Ergo:
    mózg u ludzi, którzy zdecydowali o zakupie Pendolino - Brak

    Spoko. Zanim nasi urzednicy go certyfikują i dopuszczą do tego aby mógł poruszać sie samodzielnie a nie ciagniety przez parowozy i konne zaprzęgi, to minie tyle czasu, że tory już zarosną trawą a pendolino trzeba bedzie odholować do producenta na wymianę wszystkiego bo się zastoi.

  • ZawiedzionyWyborca

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.08.2013 14:52 ~ZawiedzionyWyborca

    Zakup Pendolino przez Polskę ma taki sam sens jak zakup kina domowego przez bezdomnego.

    P.S.

    Dodam, że Newag progukuje pociąg "Impuls" (prędkość ponad 200), który kosztuje o jakieś 60 mln mniej niż Pedalino i nie trzeba budować żadnych stacji serwisowych, ponieważ krajowe pociągi serwisowane są w Nowym Sączu.

  • informacja kolejowa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.08.2013 14:51 ~informacja…

    Macie ciekawy artykuł pod tym linkiem.. :)

    Kolesiostwo jednak istnieje.. Polecam przeczytać uważnie :)

    http://niezalezna.pl/44769-wielka-afera-firma-od-ktorej-kupiono-pociagi-pendolino-korupcyjny-gigant

  • kolejorz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.08.2013 12:51 ~kolejorz

    Zelus~Zelus

    Pamiętam, jak wcale nie tak dawno temu z Warszawy do Gdańska jechało się trochę ponad 3 godziny bez pendolino. Lepsze jest wrogiem dobrego.

    z wiarygodnego źródła dowiedziałem się że gdzieś tam na linii Gdańsk Warszawa podczas modernizacji wykopano z nasypów kolejowych przedwojenne niemieckie dreny odwadniające. dreny te były w doskonałym stanie i spełniały swoje funkcje . teraz okazało się po położeniu torów i zainstalowaniu sieci że nasypy nasiąkają wodą i rozpływają. z tego powodu pociągi muszą zwalniać . prawdopodobnie podróż do gdańska i z powrotem może być dłuższa niż przed modernizacją

  • członek_zarządu

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.08.2013 12:36 ~członek_zarządu


    Tomek~Tomek

    Nie ma ani torów, ani odpowiedniej trakcji. Ale jest sukces - propagandowy. Lemingi już cmokają...
    Xavery~Xavery


    Pisowskie lemingi nie potrzebują ani torów ani trakcji ani niczego. Cmokają na sam widok prezesa - wodza i zbawiciela w jednym.

    Xavery jaki Ty jesteś mądry :D umiesz tylko wjeżdzać na PIS, a jak na razie to PO rządzi i to PO rozwala nasz kraj. Nie wiem, czy za PISu coś takiego miało miejsce... zapewne nie opublikują mojego komentarza, bo sieje propagandę przeciw PO hehe, ale jakby się pomylili, to POZDRAWIAM! ;]

  • Luki

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.08.2013 12:03 ~Luki

    Pendolino- Jest
    Warsztaty - no "prawie" Jest
    Tory, na których będzie można wykorzystać możliwości Pendolino - Brak...

    Ergo:
    mózg u ludzi, którzy zdecydowali o zakupie Pendolino - Brak

  • Zelus

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.08.2013 10:53 ~Zelus

    Alabama~Alabama

    A gdzie w tym supernowoczesnym wnętrzu pociągu
    służącym do podróżowania
    z bagażami!
    znajdują się półki na jakikolwiek plecak, kurtkę, torbę, o walizce nie wspominając?
    Będą toboły w przejściu stały? To jak kajak bez wiosła ...


    Tam będą jeździć tylko uśmiechnięci biznesmeni w garniturkach.

  • Zelus

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.08.2013 10:52 ~Zelus

    Pamiętam, jak wcale nie tak dawno temu z Warszawy do Gdańska jechało się trochę ponad 3 godziny bez pendolino. Lepsze jest wrogiem dobrego.

  • łysy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.08.2013 10:15 ~łysy

    Teraz niech kupią jeszcze tory po których mozna śmigac z taka prędkością.

    Poki co to jakby sobie kupić sportowy samochod o osiagach 350 km/h i jezdzic w strefie Tempo 30:-)

  • Xavery

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.08.2013 10:05 ~Xavery

    Tomek~Tomek

    Nie ma ani torów, ani odpowiedniej trakcji. Ale jest sukces - propagandowy. Lemingi już cmokają...


    Pisowskie lemingi nie potrzebują ani torów ani trakcji ani niczego. Cmokają na sam widok prezesa - wodza i zbawiciela w jednym.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »