Informacje

31.03.2014 10:55 najpierw projekt

Centralny przejdzie estetyzację.
Znikną szklane kubiki

SERWISY:


Kolejarze ogłosili przetarg na wybór wykonawcy projektu estetyzacji hali głównej i części podziemnej galerii dworca. W nowej odsłonie zobaczymy je jesienią 2015 roku.

Wizualizacje, które publikujemy na stronie, to na razie tylko koncepcja (wykonana przez firmę SUD Architekt Polska) wyglądu wnętrz Centralnego. Pokazuje jednak, w jakim kierunku pójdą zmiany na dworcu. Ostateczną wizję poznamy, gdy wybrana przez kolejarzy pracownia przygotuje projekt.

Jednak już teraz spółka PKP zapewnia, że dojdzie do istotnych zmian. "Największą zmianą jaka zajdzie na dworcu będzie nowa aranżacja hali głównej. Znikną szklane kubiki, dzięki czemu zwiększy się potencjał komercyjny budynku. Zamiast dotychczasowych obiektów, na hali pojawi się antresola, na którą z poziomu „0” będzie można dotrzeć schodami ruchomymi" – informuje Aleksandra Dąbek z biura prasowego PKP.

Jak już pisaliśmy, kubiki handlowe miały być atutem hali głównej Dworca Centralnego, a okazały się niepraktyczne.

Początek prac pod koniec roku

Co te roszady przyniosą pasażerom? Kolejarze zapewniają, że będzie więcej miejsca w hali dla pasażerów, którzy czekają na pociąg. "Na antresoli pojawią się nowi najemcy, oferujący usługi gastronomiczne" - zapewnia Dąbek.

Zmian na dworcu ma być jednak więcej. Kolejne będą dotyczyć galerii zachodniej i część północnej. "Prace budowlane rozpoczną się pod koniec 2014 r. i będą prowadzone etapami, aby zminimalizować utrudnienia dla podróżnych. Estetyzacja obiektu zakończy się w III kwartale 2015 r." – zapewnia Dąbek.

Za 47 mln złotych

Dworzec już przeszedł lifting przed Euro 2012. Kolejarze wydali na niego 47 mln zł. Wyczyszczone zostały kamienne posadzki, okładziny, tynki. Hala główna zyskała nowy wygląd. Pojawiły się nowe tablice informacji pasażerskiej.

TAK WYGLĄDAJĄ KUBIKI W HALI GŁÓWNEJ:


ran

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Szok

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.06.2015 14:35 ~Szok

    to niby ma być estetyzacja?
    Hala dworca po remoncie na euro zyskała na wyglądzie. Wystarczyło usunąć reklamy, umyć i odnowić sufit, ściany oraz podłogę.
    Obecne prace to oszpecanie i wprowadzanie kiczu lat 90. Sufit wygląda jakby był okopcony od jakiegoś pożaru, ciemny kolor zabiera tylko światło. Antresola zaburza przestrzeń hali, no i te "piękne" reklamy biedronki przy oknach + obklejone schody.
    Jest to szok że z obiektu który zaczynał wyglądać reprezentacyjnie znowu robi się śmietnik reklamowy z pomieszaniem stylów.

  • Ick

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.04.2014 20:44 ~Ick

    Słabo znam Centralny, ale to, co zrobili ze Wschodnim, to woła o pomstę. Hala wygląda mniej więcej tak, jak wyglądała (było brudno, jest sztucznoszkliście -- czyli cały czas nieestetycznie), za to skupili się na zlikwidowaniu wszystkich tanich sklepików, w tym najtańszych w okolicy ciastkarskich. Tych kilka, które powstały w zamian, ma ceny dla panów ministrów, nie dla ludzi. A wind i wciągarek dla wózków jak nie było, tak nie ma. Po co było wyrzucać w błoto tyle pieniędzy? Jeśli już, to mogli rozwalić hale, a kasy zrobić w przejściach pod peronami, ew. przebudować perony na dwupoziomowe -- wtedy "pod ziemią" zmieściłyby się jeszcze poczekalnie. Obecne hale to nadmiar przestrzeni -- jak na remont wywalili stamtąd Rossmanna, to teraz nie wytrzymali i znów wynajęli -- tyle że Biedronce.

  • Waldek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.04.2014 11:58 ~Waldek

    Te szklane kubiki to wymyślił jakiś idiota na euro2012. Wcześniej była mała restauracyjka, można było usiąść, coś zjeść napić się. Komu to przeszkadzało?

  • thomas

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.04.2014 00:44 ~thomas

    Kiedy z centralnego dojade do Bedrlina Pendolino/ICE/TGV ? Chyba juz nadszedl czas zeby ta trase pokonywac w 3 - 3,5 godziny .

  • Wiktoria

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.04.2014 16:03 ~Wiktoria

    Sven~Sven

    Widać nie wszyscy wiedzą , że od prawie 40 lat można przechodzić z każdego peronu Warszawy Centralnej na perony Śródmieścia.
    Wystarczy spojrzeć na znaki na Śródmieściu i zamiast iść schodami w górę trzeba pójść w dół (strona zachodnia), potem przychodzimy jakieś 5-8 metrów i możemy wyjść na pierwszy z peronów centralnego , na resztę także .

    dokładnie! korzystam zawsze z tego przejścia w ulewy i zimą

  • qwertyuiop

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.04.2014 10:14 ~qwertyuiop

    ZNOWU PRANIE PINIĘDZY?! Co za państwo..............

  • Sven

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.04.2014 10:09 ~Sven

    Widać nie wszyscy wiedzą , że od prawie 40 lat można przechodzić z każdego peronu Warszawy Centralnej na perony Śródmieścia.
    Wystarczy spojrzeć na znaki na Śródmieściu i zamiast iść schodami w górę trzeba pójść w dół (strona zachodnia), potem przychodzimy jakieś 5-8 metrów i możemy wyjść na pierwszy z peronów centralnego , na resztę także .

  • denm

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.04.2014 01:28 denm

    Ceny w tych kubikach są z kosmosu!!

  • Wiktoria

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.03.2014 20:59 ~Wiktoria


    poiuytrewq~poiuytrewq

    My użytkownicy kolei żądamy wyburzenia kompleksu dworców Warszawa Centralna – Warszawa Śródmieście – Warszawa Śródmieście WKD i zbudowanie w to miejsce jednego nowoczesnego dworca Warszawa Centrum.
    pitupitu~pitupitu

    osioł


    osioł to mało powiedziane. Kochany "poiuytrewq" ... Well done. Weź książkę, np "Źle urodzone" a poczytasz o tych rzeczach które byś chciał zburzyć. To niejako zabytki prl'u, które są warte uwagi. a jeśli tak chcesz wyburzać, to rozumiem że jesteś inwestorek i zrobisz wkład w nową inwestycję, albo chociaż projekt? Miłego życia.

  • bladyfelix

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.03.2014 20:51 bladyfelix


    poiuytrewq~poiuytrewq

    My użytkownicy kolei żądamy wyburzenia kompleksu dworców Warszawa Centralna – Warszawa Śródmieście – Warszawa Śródmieście WKD i zbudowanie w to miejsce jednego nowoczesnego dworca Warszawa Centrum.
    QAZ~QAZ

    Bardzo dobra koncepcja. W Berlinie na Hauptbahnhof można się przesiąść z pociągu międzynarodowego do S-Bahn i wszystko gra. U nas nawet nie ma bezpośredniego połączenia pomiędzy Centralną a Śródmieściem, nie mówiąc już o estetyce tych dworców, zwłaszcza podmiejskiego - wstyd


    Widać mało znasz dworzec Centralny, bo przejście ze Śródmieściem jest. Zawsze, gdy przyjeżdżam na Centralny to przez Śródmieście idę do metra.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »