Informacje

07.02.2012 12:58 Prosto z Polski

Całą noc na jałowym biegu.
"Wiemy co robimy"

SERWISY:

W zajezdni Ostrobramska silniki autobusów pracują całą noc. - Mieszkańcy mają dość klekotu, kierowcy mówią, że to strata pieniędzy i zły serwis. – Wiemy co robimy – uspokaja MZA.

Sprawę autobusów "pracujących" nocami  badał reporter "Prosto z Polski" Mateusz Wróbel. Autobusy, które wracają z dziennych tras do zajezdni na ulicy Ostrobramskiej parkują z odpalonymi silnikami. Paliwa w bakach ubywa, a mieszkańcy nie chcą już sypiać w akompaniamencie diesli.

Nie są zadbane

Zdaniem

kierowców, takie praktyki nie mają uzasadnienia. Gdyby pojazdy były prawidłowo serwisowane, a paliwo dobrej jakości, na pewno odpalałyby bez problemu. - W Szwecji są podgrzewacze elektryczne. U nas włącza się silniki. Przykro mi, tak to wygląda – mówi jeden z kierowców, z którym rozmawiał Mateusz Wróbel, reporter TVN24.

Jeden z pracowników MZA, oskarża władze spółki o zaniedbania. - Autobusy nie zostały przygotowane z sposób należyty do sezonu jesienno-zimowego. Dowodem jest wysoka awaryjność autobusów, zamarzanie układów pneumatycznych oraz pozostawianie pojazdów na jałowym biegu z włączonymi silnikami - twierdzi kierowca, który chciał zachować anonimowość.

Zimny start

Całą sytuacją zaskoczony jest również producent autobusów, firma Solaris. - Jeśli autobusy są właściwie serwisowane oraz tankowane odpowiednim paliwem (tzw. zimowym), nie musza być pozostawione uruchomione w nocy, jeśli panują ujemne temperatury. Autobusy marki solaris posiadają funkcję tzw. zimnego startu, który umożliwia uruchomienie silnika nawet przy bardzo niskich temperaturach – przekonuje Mateusz Figaszewski z Solaris Bus & Coach SA w piśmie skierowanym do reportera TVN24.

MZA wie co robi

MZA nie widzi jednak nic dziwnego w

pracujących całą noc silnikach i tłumaczy, że to wszystko dla dobra pasażerów.

- MZA to firma, która zatrudnia inżynierów z wyższym technicznym wykształceniem i wie co robi – ripostuje Adam Stawicki z Miejskich Zakładów Autobusowych. Odpiera też zarzuty o złe serwisowanie autobusów. - Nie ma mowy o błędach w serwisowaniu. Firma ma pełną autoryzację od producentów – zapewnia. Straty paliwa, które kierowcy nazywają pieniędzmi uciekającymi w atmosferę, również, zdaniem Stawickiego, nie są niczym dziwnym. - Jak jest mróz, to koszty paliwa muszą wzrosnąć. Zazwyczaj jest to ok. 4% - mówi Stawicki.

Pracujący na jałowym biegu autobus spala ok. 3 litrów paliwa na godzinę. Nocą, na placu, z włączonym silnikiem, stoi średnio 5 godzin. MZA posiada 1100 autobusów dopuszczonych do ruchu.

Mateusz Wróbel/ Prosto z Polski 

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • nnn

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.12.2012 13:12 ~nnn

    co taki reporter może wiedzieć o serwisowaniu autobusów jak on nawet silnika nie widział kazdy mysli że spółka wywala pieniądze tyle że nowe autobusy nawet sa odpalane dla tego że w układzie pneumatycznym zbiera się wilgoć która zamarza w zaworach i niech nie porównuje samochodu osobowego do autobusu bo to co innego teraz bynajmniej widzę jak telewizja opisuje to co ludzie chcą zobaczyć a nie to jak jest naprawde ze ludzie starają się ze wszystkich sił aby ludziom dogodzić a autobusy nie są na noc odpalone po to że z rana nie można ich odpalić tylko po to aby w układ pneumatyczny nie zamarzał wiem coś o tym bo pracuje przy tym

  • Marius80

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.11.2012 14:39 ~Marius80

    Ciekawe z kim mają podpisaną umowę na na zakup paliwa, nie pomyśleliście o tym???

  • pik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.02.2012 21:14 ~pik

    Ciekawe co na to policja... mozna zarobic ;) " Primo buraczku komu ten mandat jak nie ma przy busie kierowcy, bo dawno kolację zjadł i poszedł spać? Teren zajezdni jest traktowany jako teren prywatny i policji/straży wara, bo nawet tyłka nie ruszą na teren zajezdni.Sekundo Cisza nocna wolne żarty a jak jedziesz własny blachosmrodem po mieście to nie robisz chałasu? W nocy sa dostawy do sklepów które znajduja się na osiedlach w śród bloków to jest okey? Więc nie myl pojęć i nieten paragraf. Myślisz ,że włodaże firmy nie znają przepisów wolne żarty nie po to zatrudniają armię adwokatów, żeby się na minę wsadzać. Chyba nie wiesz o czym piszesz.

  • drak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.02.2012 11:03 ~drak

    Pojedźcie do innych miast i zobaczcie jak tam funkcjonuje komunikacja. Komuś się w Warszawie chyba coś poprzestawiało. To nie stare sany i jelcze tylko nowoczesne autobusy dla których mróz nie powinie stanowić zagrożenia. I w innych miastach nie stanowi. Widocznie Warszawa ma za dużo pieniędzy.

  • Pawel

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.02.2012 20:15 ~Pawel

    ~MS "Na autobusach się nie znam, ale dla czego w jakimkolwiek układzie w autobusie jest WODA? z oszczędności czy ze złego przygotowania/serwisowania?"

    Chyba rzeczywiście nie za bardzo się orientujesz w temacie. W układzie pneumatycznym - jak sama nazwa wskazuje - znajduje się sprężone powietrze - zasysane przez sprężarkę z atmosfery. W rzeczywistych warunkach - zwłaszcza w zimie powietrze zawiera parę wodną która po sprężeniu skrapla się i może zamarznąć w układzie. Oczywiście w autobusach (pomijając ikarusy) są osuszacze powietrza, są też zawory którymi regularnie woda z układu jest spuszczana - ale to tylko działanie mające na celu zmniejszenie skali problemu. Jest to odwieczny problem każdego układu pneumatyki (samochodowej, autobusowej, przemysłowej) i nie ma skutecznej metody na całkowite wyeliminowanie problemu.

  • Pablito

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.02.2012 14:57 ~Pablito

    Szaleniec też powie "wiem co robię"

  • ztm

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.02.2012 14:44 ~ztm

    Ten serwis się nie nie nadaje, a za chwile będę kolejne podwyżki biletów !!!

  • djabeł

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.02.2012 14:40 ~djabeł

    Jasiu mówię o słupkach w nowych dwunastkach

  • djabeł

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.02.2012 14:07 ~djabeł

    Panie Redaktorze ten pana tajemniczy kierowca to napewnno sfrustrowany związkowiec i były kierowca naszej firmy zwolniony z art.52 kp. on napewno używał dużo odmrażacza i dlatego mrozy dla niego to pikuś. Podsumowując drugi Rutkowski
    ,,Dziwne to, ale głupota niekiedy występuje w roli wartości, czegoś cenionego”.

  • Janek8301

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.02.2012 14:00 ~Janek8301

    @djabeł: A gdzie chcesz żeby pneumatyka się znajdowała? Na zewnątrz? Myślisz że w takim MANie NG313 czy Jelczu jest cieplej? NG313 i Urbino 15 to konstrukcje wyprodukowane w tym samym czasie, pod względem ogrzewania i wentylacji niewiele się różnią. W lecie oba modele to piekarniki a w zimie również MANy potrafią być niedogrzane. A jeśli chodzi o kratownice to chyba mylisz Solarisa z Neoplanem, w którym i z przodu i z tyłu pękają kratownice właśnie przy słupkach drzwiowych. Jest to jedna z przyczyn kasacji niektórych Neoplanów. Nie spotkałem się jeszcze z czymś takim w SU15..

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »