Informacje

23.08.2019 21:16 utrudnienia tez dla pieszych

Budują metro na Bródnie, tramwaje zmieniają trasy

SERWISY:


Przy skrzyżowaniu ulic Rembielińskiej i Kondratowicza, przy powstającej stacji metra, zmieniony zostanie przebieg torów tramwajowych. Do końca wakacji tramwaje pojadą inaczej, a pasażerowie będą mogli skorzystać z zastępczej linii autobusowej.

Przez tydzień (24 sierpnia – 1 września) wykonawca II linii metra będzie prowadził prace przy tymczasowym torowisku tramwajowym w ciągu ulicy Rembielińskiej, którym tramwaje ominą plac budowanej stacji "Bródno". Istniejące tory, na wysokości skrzyżowania z Kondratowicza, zostaną rozebrane, co umożliwi przeprowadzenie w tym miejscu robót związanych z budową stacji metra.

Po wschodniej stronie wybudowane zostało tymczasowe torowisko, omijające łukiem plac budowy. Od 2 września pojadą nim tramwaje kursujące Rembielińską.

Zmienione trasy tramwajów

Prace rozpoczną się w sobotę, 24 sierpnia, od montażu rozjazdu na Rembielińskiej przy skrzyżowaniu z Poborzańską. Zmienią się trasy tramwajów linii 1 i 73, kursowanie linii 4, 25 i 41 zostanie zawieszone, a na trasy wyjadą tramwaje linii 71 i 74 oraz autobusy Z-1:

Tramwaje linii 1 pojadą trasą: Banacha - most Gdański - Starzyńskiego - rondo Żaba - 11 listopada - Targowa - Ratuszowa - Jagiellońska - Ratuszowa-Zoo.

Dla linii 73: Piaski - most Józefa Poniatowskiego - rondo Waszyngtona - aleja Zieleniecka.

Uruchomiona zostaną linie:

71: PKP Służewiec - Marynarska - Wołoska - Boboli - Rakowiecka - aleja Niepodległości - aleja Jana Pawła II - Słomińskiego - most Gdański - Starzyńskiego - rondo Żaba - 11 listopada - Targowa - plac Wileński - Targowa - Zamoyskiego - aleja Zieleniecka - rondo Waszyngtona - most Józefa Poniatowskiego - Aleje Jerozolimskie - plac Zawiszy - Grójecka - plac Narutowicza - Grójecka - Banacha.

74: Wyścigi - Puławska - plac Unii Lubelskiej - Marszałkowska - plac Bankowy  - aleja Solidarności - most Śląsko-Dąbrowski - aleja Solidarności - plac Wileński - Targowa - 11 listopada - rondo Żaba - Starzyńskiego - most Gdański - Słomińskiego - rondo Zgrupowania AK "Radosław" - Okopowa - Towarowa - plac Zawiszy - Grójecka - plac Narutowicza.

Z-1:  Żerań Wschodni - Annopol - Odlewnicza - Marywilska - Matki Teresy z Kalkuty - św. Odrowąża -  rondo Żaba.

Urząd miasta informuje również, że 26 sierpnia, na skróconą trasę wrócą tramwaje linii 3 i będą kursować ulicami: Dworzec wschodni - Kijowska - Targowa - 11 listopada - rondo Żaba - Odrowąża - Matki Teresy z Kalkuty - Rembielińska - Poborzańska.

Utrudnienia dla rowerzystów i pieszych

Uruchomienie tymczasowego torowiska i reorganizacja na placu budowy II linii metra, oznacza też zmiany w ruchu dla pieszych i rowerzystów.

Od 1 września, zostanie zamknięty ciąg pieszo-rowerowy po zachodniej stronie ulicy Rembielińskiej.

Piesi i rowerzyści będą się poruszać wzdłuż tymczasowego torowiska. Zlikwidowane zostanie także tymczasowe przejście i droga rowerowa przez plac budowy po fragmencie południowej jezdni Kondratowicza.

Żeby dojść do ulicy Łabiszyńskiej, trzeba będzie iść tymczasowym chodnikiem, wzdłuż torowiska, a dalej już chodnikiem po północnej stronie ogrodzenia placu budowy, który jest zlokalizowany na terenie osiedla.

"Piesi będą mogli pójść także do drogi za kościołem świętego Włodzimierza (do bazarku). Tą trasą będzie odbywał się również ruch rowerów" - czytamy w komunikacie urzędu miasta.

Od początku września wróci ruch na ulicy świętego Wincentego, po stronie skrzyżowania z ulicą Kondratowicza. W wakacje były tu prowadzone prace związane z budową jednego z wyjść powstającej stacji metra.

Pierwszy odcinek metra na Targówek ma zostać otwarty w połowie września:


em

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • erhg4trh

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.08.2019 11:38 ~erhg4trh

    FED~FED

    Tego metra tam nie powinno być. Metro zamiast krążyć po Bródnie powinno przez nie przechodzić wzdłuż Głębockiej w kierunku Białołęki a przy Trasie Toruńskiej powinien być wielki P+R!
    Obecny przebieg II linii metra jest tak nieracjonalny, że aż każe zastanowić się kto miał w tym interes (i jaki)?

    Ja miałem interes. A teraz już idź stąd.

  • FED

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.08.2019 11:14 ~FED

    Tego metra tam nie powinno być. Metro zamiast krążyć po Bródnie powinno przez nie przechodzić wzdłuż Głębockiej w kierunku Białołęki a przy Trasie Toruńskiej powinien być wielki P+R!
    Obecny przebieg II linii metra jest tak nieracjonalny, że aż każe zastanowić się kto miał w tym interes (i jaki)?

  • Realista_Praga

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.08.2019 11:11 ~Realista_Praga


    mieszkaniec~mieszkaniec

    11:23 ~Gollum

    Bo przejść 200m to już jest jak maraton...

    nie 200 a ponad 700 m, dla starszych osób 200 m to czasem dużo ale co taka gamoń może wiedzieć...
    kolo~kolo

    To powiedz mądralo jak według ciebie powinno się obsłużyć te przystanki skoro tam tylko tramwaj przejeżdżał przez budowę metra a ulica jest cała rozkopana. A najlepsze jest, że to głównie lenie narzekają co bez problemu mogliby przejść te 500 metrów dalej a ich koronnym argumentem są osoby starsze. Taką lenie mają właśnie wymówkę. Osoby starsze nie mają zazwyczaj potrzeby jeździć codziennie, ale taki młody bóg nie będzie codziennie dymał 500 metrów na piechotę, jemu mają podstawiać codziennie pod dom autobus, ale oczywiście to głównie dlatego bo któregoś dnia osoba starsza może będzie chciała z niego skorzystać.


    Gdyby nie wyniesione skrzyżowanie Ogińskiego z Poborzańską, mógłby być wilk syty i owca cała...

  • Krzysztof

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.08.2019 09:05 ~Krzysztof

    m1992~m1992

    Najlepsze jest to, że ta linia zastępcza na znacznym odcinku nie jedzie wzdłuż zawieszonych przystanków, tylko równoległą ulicą, gdzie i tak są autobusy. W efekcie, te przystanki nie mają żadnej komunikacji.

    Skoro na skrzyżowaniu Kondratowicza i Rembielińskiej trwają prace, to jak autobus miałby tamtędy przejechać?

  • kolo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.08.2019 18:05 ~kolo

    mieszkaniec~mieszkaniec

    11:23 ~Gollum

    Bo przejść 200m to już jest jak maraton...

    nie 200 a ponad 700 m, dla starszych osób 200 m to czasem dużo ale co taka gamoń może wiedzieć...

    To powiedz mądralo jak według ciebie powinno się obsłużyć te przystanki skoro tam tylko tramwaj przejeżdżał przez budowę metra a ulica jest cała rozkopana. A najlepsze jest, że to głównie lenie narzekają co bez problemu mogliby przejść te 500 metrów dalej a ich koronnym argumentem są osoby starsze. Taką lenie mają właśnie wymówkę. Osoby starsze nie mają zazwyczaj potrzeby jeździć codziennie, ale taki młody bóg nie będzie codziennie dymał 500 metrów na piechotę, jemu mają podstawiać codziennie pod dom autobus, ale oczywiście to głównie dlatego bo któregoś dnia osoba starsza może będzie chciała z niego skorzystać.

  • boleks

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.08.2019 17:15 ~boleks

    m1992~m1992

    Najlepsze jest to, że ta linia zastępcza na znacznym odcinku nie jedzie wzdłuż zawieszonych przystanków, tylko równoległą ulicą, gdzie i tak są autobusy. W efekcie, te przystanki nie mają żadnej komunikacji.

    Na tej równoległej ulicy i tak nie ma żadnego autobusu, który by jechał do Żaby więc linia spełnia swoją rolę.

  • mieszkaniec

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.08.2019 12:27 ~mieszkaniec

    11:23 ~Gollum

    Bo przejść 200m to już jest jak maraton...

    nie 200 a ponad 700 m, dla starszych osób 200 m to czasem dużo ale co taka gamoń może wiedzieć...

  • Gollum

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.08.2019 11:23 ~Gollum

    m1992~m1992

    Najlepsze jest to, że ta linia zastępcza na znacznym odcinku nie jedzie wzdłuż zawieszonych przystanków, tylko równoległą ulicą, gdzie i tak są autobusy. W efekcie, te przystanki nie mają żadnej komunikacji.

    Bo przejść 200m to już jest jak maraton...

  • wisnia

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.08.2019 10:24 ~wisnia

    I tak się mści likwidacja pętli tramwajowych i skrętów linii na rondach

  • m1992

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.08.2019 00:01 ~m1992

    Najlepsze jest to, że ta linia zastępcza na znacznym odcinku nie jedzie wzdłuż zawieszonych przystanków, tylko równoległą ulicą, gdzie i tak są autobusy. W efekcie, te przystanki nie mają żadnej komunikacji.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »