Informacje

13.03.2018 06:44 zdjęcia z budowy

Budowa obwodnicy na Ursynowie. "Można już wejść pod tunel metra"

SERWISY:

Południowa Obwodnica Warszawy na odcinku ursynowskim ma przebiegać głęboko pod ziemią. Prace trwają, a budowniczowie weszli już pod tunel pierwszej linii metra. Oczyszczają jego podstawę i ściany, na których wkrótce zamontują specjalne "zbrojenia" wzmacniające korytarz podziemnej kolejki.

Nowe zdjęcia z placu budowy opublikował w mediach społecznościowych rzecznik firmy Astaldi (wykonawcy POW  na Ursynowie) Mateusz Witczyński. Przedstawiają budowniczych, którzy znajdują się pod tunelem metra, w rejonie skrzyżowania Płaskowickiej z aleją Komisji Edukacji Narodowej.

Wiadukt nad obwodnicą

"Na Ursynowie, można już wejść pod tunel I linii metra, zobaczyć zbrojenie, które powiąże belki oparte na ścianach szczelinowych z konstrukcją tunelu metra, dzięki czemu stanie się on wiaduktem nad S2" - napisał na Twitterze Witczyński.

Betonowa ściana, widoczna na pierwszych trzech zdjęciach, to tunel podziemnej kolejki. Został już oczyszczony i wypiaskowany przez budowniczych tak, aby można było przymocować do niego specjalne "zbrojenie". Ma ono za zadanie wzmocnić korytarz metra przed budowanym tu tunelem obwodnicy. "Zbrojeń" łącznie ma być aż 12 (z każdej strony tunelu).

"Trwają też przygotowania do betonowania pierwszej sekcji stropu tunelu" - pisze Witczyński.  I to, co widać na ostatnim zdjęciu, to właśnie wspomniany strop.

Kłopotliwe filtry

Pozwolenie na budowę tunelu pod Ursynowem Astaldi dostało już w grudniu, decyzją wojewody mazowieckiego, o czym pisaliśmy na tvnwarszawa.pl. Odcinek ma liczyć 2,3 kilometra. Przebiegać będzie wzdłuż Płaskowickiej, pod al. KEN i wspomnianą pierwszą linią metra.

 

Kwestią, która przy okazji budowy tunelu spędza pobliskim mieszkańcom sen z powiek, jest montaż filtrów oczyszczających powietrze. Zgodnie z decyzją wojewody, wykonawca nie ma obowiązku ich zamontowania. Musi jedynie zostawić na nie miejsce. Zdaniem władz miasta, to za mało. Ratusz odwołał się od decyzji wojewody Zdzisława Sipiery do Ministerstwa Infrastruktury, ale resort odrzucił odwołanie.

Pod petycją o montaż filtrów spalin podpisało się cztery tysiące osób. Stanowisko popierające przyjęli także radni - najpierw dzielnicy, a później miasta. Ci drudzy argumentowali, że według prognoz tunelem Południowej Obwodnicy Warszawy, przejeżdżać będzie około 120 tysięcy samochodów na dobę, w tym 10 tysięcy ciężarowych.

Radni przypomnieli również aktualne pomiary zanieczyszczenia powietrza na Ursynowie, według których, już teraz oddycha się tam źle. I ostatecznie zwrócili się z prośbą do prezydent Warszawy, aby przeanalizowała możliwość sfinansowania filtrów z budżetu miasta.

Trasa gotowa w 2020 roku

Prace przy POW na Ursynowie ruszyły 1 marca. Obejmowały likwidację popularnego ronda u zbiegu al. KEN i Płaskowickiej i likwidację lewoskrętu na tym skrzyżowaniu. Wprowadzono szereg objazdów dla mieszkańców.

Cała Południowa Obwodnica Warszawy to 18,5 km drogi - od węzła Puławska do węzła Lubelska. Planowany termin zakończenia inwestycji to trzeci kwartał 2020 roku.

 

kw

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Wkurzony

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.03.2018 21:07 ~Wkurzony

    Odwołać wojewodę mazowieckiego, który wydał taką bzdurną decyzję !!!

  • Chwilek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.03.2018 00:16 ~Chwilek

    Co za obłęd z tym tunelem. Wywalone w błoto miliardy złotych, bo mieszkańcy Ursynowa mają wielkomiejskie fobie. Za chwilę będą tylko ciche, elektryczne samochody bez hałasu i spalin. Cała ta inwestycja jest mocno chybiona.

  • Grzegorz Rokicki

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.03.2018 14:33 ~Grzegorz Rokicki

    marecki~marecki

    Filtry - nic bardziej trywialnego do rozwiązania. Po otwarciu tunelu mieszkańcy zorganizują grupowy spacer po przejściach dla pieszych na wylotach z tunelu i filtry się pojawią w ciągu tygodnia.



    Jakie przejścia dla pieszych? To będzie trasa w standardzie drogi ekspresowej! Bez standardowych skrzyżowań (z przejściami i sygnalizacją świetlną) - wszędzie będą skrzyżowania wielopoziomowe typu węzeł.

    Acz zgadzam się, że montaż filtrów jest konieczny.

  • Niepokorny

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.03.2018 14:18 ~Niepokorny

    marecki~marecki

    Filtry - nic bardziej trywialnego do rozwiązania. Po otwarciu tunelu mieszkańcy zorganizują grupowy spacer po przejściach dla pieszych na wylotach z tunelu i filtry się pojawią w ciągu tygodnia.


    Hahaha Ale z ciebie debil (od kiedy na trasach szybkiego ruchu są przejścia dla pieszych ? ) czekam aż znajdzeisz mi tam przejście dla pieszych po jezdni

  • jggu

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.03.2018 14:03 ~jggu

    marecki~marecki

    Filtry - nic bardziej trywialnego do rozwiązania. Po otwarciu tunelu mieszkańcy zorganizują grupowy spacer po przejściach dla pieszych na wylotach z tunelu i filtry się pojawią w ciągu tygodnia.


    Przejscia dla pieszych na wylotach z tunelu? No to będzie ciekawa droga w kategorii S z przejściami dla pieszych.

    Trywialny to jesteś oczywiście w swoim myśleniu. Ale masz również nadzwyczajne żądania do zrealizowania przez tych, którzy płacą podatki. Najpierw tunel, teraz filtry. Może zamów sobie jeszcze klimatyzację i nawilżacz powietrza do domu. Przecież jesteś z pierwszego sortu i Ci się należy.

  • marecki

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.03.2018 13:00 ~marecki

    Filtry - nic bardziej trywialnego do rozwiązania. Po otwarciu tunelu mieszkańcy zorganizują grupowy spacer po przejściach dla pieszych na wylotach z tunelu i filtry się pojawią w ciągu tygodnia.

  • bysiowiec

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.03.2018 12:43 ~bysiowiec

    Wars~Wars

    Obwodnica Warszawy planowana byla jak nie bylo jeszcze blokow na Ursynowie w zwiazku z tym pretensje kierowac do deweloperow


    Ale deweloperzy obiecywali zielony Ursynow i inne brednie :D

  • Szyszka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.03.2018 11:34 ~Szyszka



    niePISmienny~niePISmienny

    Budowniczowie wycieli mnóstwo drzew, np. na rogu Płaskowickiej i Lanciego. Czy naprawdę nie można było ich przesadzić?????
    Szyszka~Szyszka

    Piszesz coś takiego z takim nickiem? Przecież to HGW (PO) przyzwala na takie wycinki. To HGW wycina PAŃSTWOWE drzewa. A głupie lemingi wsiadają na Szyszkę, bo ten pozwolił na wycinkę PRYWATNYCH drzew.
    cerata~cerata

    Oooo i to jest myślenie godne nie-leminga. Wycinać prywatne można, ale państwowe - oooo tu już święte oburzenie. Chyba nie o drzewka chodzi tylko do kogo kasa płynie i kto zyskuje czyim kosztem - krótko mówiąc - polskie, zawistne bagienko :))

    To powinno być oczywiste, dla ciebie nie jest!?!?

    Jak mi rośnie drzewo na działce to to jest MOJA działka, więc i moje drzewo. Mogę ja nawet porąbać i sprzedać, moja rzecz.
    Jak drzewo rośnie na terenach państwowych to jest NASZE, WSPÓLNE. Państwo nie powinno go wycinać pod byle pretekstem.

    Widać jak lewakom się myli państwowe i prywatne. Lata przyzwyczajeń.

  • tomek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.03.2018 11:29 ~tomek

    INFORMACJA DNIA !!!! na bazrek wjechał sprzęt do jego likwidacji i utylizacji !!! HURAAAAAAA

  • qwerty

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.03.2018 11:27 ~qwerty

    TW1~TW1

    tam nie powinno być tunelu tylko ekrany półtunelowe jak na Żoliborzu i Targówku. I nie byłoby problemu z niepotrzebnymi filtrami.


    Poproszę o informację, w jaki sposób miałoby być: (i) połączone stryjeńskich z dereniową, (ii) ken przekraczać obwodnicę; (iii) to samo z ulicą rosoła; (iv) gdzie miałyby wyjazdy z ulic lanciego i braci wagów od strony obwodnicy; (v) wyjazdy z parkingów usytuowanych obecnie wzdłuż ulicy płaskowickiej a wg twoich planów wzdłuż obwodnicy bez tunelu;
    Albo w jednym skrócie - w jaki sposób wyobrażasz sobie połączenia drogowe kabat z resztą ursynowa, oraz możliwość dojazdu z kabat do puławskiej i doliny służewieckiej

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Zaparkował przepisowo, ukarali go naklejkami

Zaparkował przepisowo, ukarali go naklejkami

Przy ulicy Śniegockiej kierowca alfy romeo zaparkował samochód równolegle do jezdni, czyli zgodnie z przepisami. Za drogowy legalizm spotkała go niezasłużona... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »