Informacje

14.09.2011 11:53 budowa centralnego odcinka II linii metra

Budowa metra na Pradze:
"Będą ogromne utrudnienia"

SERWISY:

Parking dla autobusów na pl. Bankowym, buspas na Jagiellońskiej i most Śląsko Dąbrowski zamknięty dla samochodów - wykonawca budowy centralnego odcinka II linii metra złożył poprawiony projekt organizacji ruchu w czasie budowy stacji Dworzec Wileński. – Będą ogromne utrudnienia – zapowiada Janusz Galas, miejski inżynier ruchu.

- Sprawdzamy projekt. Jeśli nie będzie w nim błędów, podpiszę go jeszcze dziś – zapewnia Galas.

Jednak na zamknięcie ulicy Targowej trzeba będzie poczekać prawdopodobnie do października.

- To dużo większe zmiany w organizacji ruchu, niż te na lewym brzegu Wisły. Dlatego ich wprowadzenie może potrwać nawet trzy tygodnie – zdradza Mateusz Witczyński, rzecznik spółki AGP, wykonawcy centralnego odcinka II linii metra.

Kiedy już zostaną wprowadzone, warszawiaków czekają ogromne utrudnienia.

Dziura w Targowej

Gdy budowa ostatniej z siedmiu stacji się rozpocznie, zajmie niemal całą szerokość ul. Targowej na wysokości Dworca Wileńskiego. Kierowcy jadący od strony Targówka będą musieli albo zostawić samochód na tymczasowym parkingu utworzonym na jednej jezdni al. Solidarności (pomiędzy skrzyżowaniem z Targową i Szwedzką), albo skorzystać z objazdu i skręcić w Szwedzką. Ruch al. Solidarności w stronę centrum będzie możliwy tylko dla autobusów. Podobnie na moście Śląsko-Dąbrowskim, który będzie dostępny jedynie dla autobusów, pieszych i rowerzystów.

Parking na Bankowym

- Zamykamy kluczowe na Pradze połączenie z centrum. Dlatego zakres zmian jest bardzo szeroki i sięga na lewym brzegu aż placu Bankowego. To tu, przed ratuszem znajdzie się parking odstawczy dla autobusów, a kierowcy aut osobowych na czas budowy stacji nie będą mogli skręcić w kierunku Pragi – tłumaczy Galas.

Są opóźnienia

Budowa pierwszej stacji metra centralnego odcinka rozpoczęła się rok temu. Budowa ostatniej, miała rozpocząć się w sierpniu. Później termin ten przesunięto na koniec września. Jednak wykonawca II linii dopiero teraz złożył poprawiony projekt organizacji ruchu – dokument niezbędny do rozpoczęcia prac.

Zdaniem spółki AGP to inżynier ruchu późno polecił wprowadzić do projektu poprawki. – To bzdura. Jeszcze przed wakacjami wykonawca otrzymał od nas pełną informację jak ma wyglądać projekt – odpowiada Galas.

Nie ma jeszcze ostatecznego terminu rozpoczęcia budowy stacji, jednak już wiadomo, że nastąpi to najwcześniej na początku października.

Maciej Czerski

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • km

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.10.2011 12:33 ~km

    To fantastycznie, że zablokują jeden z głównych węzłów komunikacyjnych w Warszawie! Ale mam nadzieję, że władze miasta zobaczą, jak w piękny sposób umiera ich socjal-dream o przesiadce kierowców samochodów do komunikacji miejskiej. Teraz dopiero narzekający na korki w mieście pasażerowie komunikacji zbiorowej zaczną przeklinać kierowców, którzy się przesiądą do ICH autobusów za tłok... :)

  • raczek0756

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.10.2011 22:28 ~raczek0756

    Mieszkam na Nowodworach , pracuję na Grochowie w okolicach Placu Szembeka
    W normalnych warunkach miałam 3 lub 4 przesiadki a teraz to koszmar

    Linia 509 zawsze przeciązona , teraz nie można wejść po godz. 16 do autobusu , bo wszyscy z linii 22 wsiadają przy Zielenieckiej do tego autobusu
    Linia 302 z Dworca Wschodniego jeździ
    co 30 minut ,więc nie odciązy linii 509
    Potrzebna jest linia zastepcza do Żerania FSO , aby móc tam przesiąść się do innych autobusów jadących na Tarchomin
    Mamy dosyć remontów na trasie Tarchomin - Praga - Grochów , należy nam się ulepszenie komunikacji , aby móc wrócić po pracy do domu

  • Vika

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.10.2011 13:20 ~Vika

    Władze nigdy nie zrozumieją zwykłego człowieka, dopóki nie pojeżdżą na często uczęszczanych trasach w warunkach,w których my jeździmy. Ale nie w godzinach, w których jeździ mało osób,albo z obstawą, która zrobi swobodne miejsce. Daje maksymalnie tydzień. Już teraz ciężko wejść do autobusu, czy tramwaju w godzinach porannych i popołudniowych,a co mówić jak kierowcy przesiądą się w komunikacje, np. z kierunku Radzymińska-> Metro Ratusz Arsenał. Zastępcze autobusy? To nadal za mało, jeśli wprowadzi się, dla przykładu, dwie dodatkowe linie, które 'powinny' kursować często, zamiast kilku tramwajów. Nawet często kursujące pojazdy są przepełnione. Ja rozumiem remonty dla ulepszenia,ale na litość Boską, pomyślcie trochę o zwykłych śmiertelnikach, którzy nie będą przecież jeździć na dachach autobusów lub przepływać wpław Wisłę..Trochę wyobraźni.

  • Vlader64

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.09.2011 20:12 ~Vlader64

    Cóż możemy tylko "pogratulować" zarządowi miasta st Warszawy i prezydentowi m st za taki bałagan w mieście. Metro budować trzeba ale mieszkańcy też musza żyć i pracować. Bezmyślność w pełnej krasie. Most Pn w budowie trasa Touńska rozkopana i teraz centrum Pragi. To miasto umrze !

  • gość

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.09.2011 15:30 ~gość

    A może któryś z tych słabo kompetentnych inżynierów powie mi jak dowozić dziecko do przedszkola z Targówka gdzie dziecko się nie dostało do przedszkola na Grochów, po planowanych zmianach w komunikacji?! Już teraz jest ciężko wsiąść do tramwaju, a jest ich kilka do wyboru, po zmianach zostaną dwa 3 i 22! Czy Wy inżynierowie myślicie trochę?! Odcinacie Targówek z resztą Warszawy - SKANDAL!

  • Miguele

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.09.2011 12:10 ~Miguele

    Może przy okazji geniusze od dróg zrobicie coś z przystankiem Stare Miasto? Ten jeden przystanek bez wysepek dla pasażerów (którzy łażą po jezdni niezależnie od tego czy jest tramwaj czy go nie ma!) blokuje pół Warszawy!

  • Miguele

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.09.2011 12:07 ~Miguele

    Nie ma potrzeby budowania stacji przy Dw. Wileńskim. Wystarczy "puścić" pociągi do Dw. Wschodniego i dalej do centrum. Ale za Carrefour ktoś już pewnie kasę wziął...

  • Urwalec LLU

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.09.2011 20:21 ~Urwalec LLU

    Ale urwał

  • Zygu(L) z Białołęki

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.09.2011 12:55 ~Zygu(L) z…

    Dlaczego nie można utrzymać jednego pasa ruchu samochodowego przez Most Śląsko-Dąbrowski w kierunku Pragi, kierując go w ul. Sierakowskiego i potem w prawo w Okrzei i na Wybrzeże Szczecińskie???
    Ruch na moście Świętokrzyskim po zamknięciu Świętokrzyskiej i Tamki jest znikomy, a gro osób używało obu tych przepraw na Trasie Centrum-Białołęka.

  • Ł

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.09.2011 09:39

    czy tramwaje 20 i 26 będą jeździły na tak jak dotychczas czyli na Kawęczyńską i Wiatrak

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »