Informacje

11.08.2017 11:52 uroczyste wmurowanie

Budowa metra idzie do przodu. Kamień węgielny na Księcia Janusza

SERWISY:

Wmurowano kamień węgielny na budowie stacji metra Księcia Janusza. To zachodni odcinek II linii metra. Akt erekcyjny, podpisany przez Hannę Gronkiewicz-Waltz, umieszczono w metalowej tubie w stropie stacji Księcia Janusza (C06).

- Prace przy budowie zachodniego odcinka idą zgodnie z harmonogramem i będą powoli schodziły pod ziemię co oznacza, że nie będą już tak uciążliwe dla mieszkańców - powiedziała Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent m.st. Warszawy. Dodała, że jeśli nie pojawią się jakieś nieprzewidziane okoliczności, na początku przyszłego roku rozpocznie się już drążenie podziemnych tuneli.

Turecka robota

Umowę na budowę zachodniego odcinka II linii metra podpisano 29 września 2016 r., a prace potrwają 38 miesięcy. W kierunku zachodnim powstanie ok. 3,4 km trasy. Planowane stacje to: Płocka (C08) pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; Młynów (C07) pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz Księcia Janusza (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Będą tu także tory odstawcze i komora do zawracania. Dojazd ze stacji Księcia Janusza na ul. Świętokrzyską potrwa około 12 minut.

Wykonawcą zachodniego odcinka jest wybrana w przetargu turecka firma Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş., która w konsorcjum z dwoma innymi firmami, wybudowała wcześniej centralny odcinek II linii metra. Kwota kontraktu wynosi 1 147 999 590 zł brutto. Projektantem jest Biuro Projektów "Metroprojekt".

Ulubiony środek transportu pasażerów

Jak czytamy w komunikacie urzędu miasta, metro jest najszybszym środkiem komunikacji w Warszawie. Pierwszą linią, która w całości działa od października 2008 r. dziennie jeździ ponad 500 tys. pasażerów. Pociągi na II linii metra rozpoczęły kursowanie 8 marca 2015 r. i dziś przewożą już około 140 tys. pasażerów dziennie. Po rozbudowie II linii w kierunku Targówka i Bemowa, metro ma być najwygodniejszym połączeniem tych dzielnic z centrum miasta, a po przesiadce na stacji Świętokrzyska - z południową i północną częścią lewobrzeżnej Warszawy.

Budowa I etapu zachodniego odcinka II linii metra (w liczbach):

Budowa obejmuje:

3 stacje – C06 Księcia Janusza, C07 Młynów, C08 Płocka

3 wentylatornie szlakowe - V9, V8, V7

3 tunele szlakowe - D9, D8, D7

komorę demontażową V9A

 

Długość: 3,4 km

Całkowita długość tuneli: 5 047 m

Długość toru prawego - 3 481,6 m

Długość toru lewego - 3 477,7 m

 

Długość stacji:

C06 Księcia Janusza i torów odstawczych - 606,1 m

C07 Młynów - 168,2 m

C08 Płocka - 163,6 m

Długość komory demontażowej - 18,3 m

 

Całkowita kubatura obiektów (stacje i wentylatornie): 341 330 m3

 

Kubatura stacji:

C06 Księcia Janusza z torami odstawczymi - 188 480,9 m3

C07 Młynów - 56 636,6 m3

C08 Płocka - 59 198,0 m3

 

Poziom szyny pod poziomem terenu - od 12,3 m do 18,2 m (średnio 15,2 m)

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ JAK POSTĘPUJĄ PRACE PRZY BUDOWIE METRA NA TARGÓWKU:

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • laik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.08.2017 14:48 ~laik

    cdrwii~cdrwii

    Ciekawe od kiedy kamień węgielny wmurowuje się w strop, a nie płyte fundamentową... Ale pewno już jest opóźnienie w terminie i coś trzeba było w mediach pokazać..

    może dlatego, że stacje metra budują od góry: na początku strop i ściany, potem ze środka pozbywają się ziemi i na końcu robią płytę fundamentową... :)

  • sadASDsa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.08.2017 14:33 ~sadASDsa

    cdrwii~cdrwii

    Ciekawe od kiedy kamień węgielny wmurowuje się w strop, a nie płyte fundamentową... Ale pewno już jest opóźnienie w terminie i coś trzeba było w mediach pokazać..

    Stacja jest budowana metoda podstropową, więc pierwsze co powstaje to jest właśnie strop, potem jest wykop i na końcu powstaje płyta fundamentowa...

  • Albor

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.08.2017 14:16 Albor

    A co by było gdyby szła do tyłu?

  • cdrwii

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.08.2017 13:08 ~cdrwii

    Ciekawe od kiedy kamień węgielny wmurowuje się w strop, a nie płyte fundamentową... Ale pewno już jest opóźnienie w terminie i coś trzeba było w mediach pokazać..

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

"Żyj i daj żyć. Nie parkuj na przejściach dla pieszych"

"Żyj i daj żyć. Nie parkuj na przejściach dla pieszych"

Motto, które umieścił na swoim aucie kierowca tego auta wyraźnie nie przyświeca jemu samemu. Samochód postawił na ulicy Dąbrowskiego, a dokładniej - na... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »