Informacje

20.10.2012 13:04 budują mimo problemów

Budowa II linii metra:
"Pracujemy na całym froncie"

SERWISY:


- W tej chwili pracujemy na całym froncie robót - mówi w TVN24 o budowie centralnego odcinka II linii podziemnej kolejki Krzysztof Malawko, rzecznik Metra Warszawskiego. Po awariach przy Świętokrzyskiej i na Powiślu, trwają jeszcze roboty zabezpieczające i stabilizacyjne.

Prace odbywają się na poszczególnych stacjach, ale swoje do zrobienia mają też tarcze drążące tunele II linii metra. - Pokonały już około 1,5 kilometra. Jedna z nich jest w wentylatorni i skręci, żeby zrobić łącznik między pierwszą a drugą linią metra. A druga podąża w kierunku stacji Świętokrzyska - wyjaśnia Malawko.

Zabezpieczają i stabilizują

Tam wybudowany jest korpus stacji. Kret przebije się przez nią i powędruje dalej do Nowego Światu. A jak wygląda sytuacja przy Świętokrzyskiej po awarii, do której doszło na początku października? – Mieszkańcy wrócili do budynku, trwają końcowe prace zabezpieczające, roboty na budowie zostały wznowione – zaznacza Malawko.

Prace stabilizacyjne trwają na Powiślu, gdzie część budowanej stacji znalazła się pod wodą. – Tam zalaniu uległa środkowa część, a dwie głowice stacji – wschodnia i zachodnia są zbudowane. Czekają na odblokowanie środkowej części – wyjaśnia Malawko. – Tunel Wisłostrady jest w tej chwili podparty. Prace stabilizacyjne muszą potrwać od dwóch do czterech miesięcy od momentu ich rozpoczęcia. Chodzi o bezpieczeństwo ludzi - dodaje.

II linia w 2014 roku

Budowa metra ma według planów zakończyć się pod koniec 2013. Prezes warszawskiego metra przekonuje, że pomimo opóźnień wynikających z awarii na budowie, znajdowania niewybuchów i nieewidencjonowanych urządzeń, pasażerowie mają pojechać centralnym odcinkiem II linii metra w 2014 roku. Z drugiej strony przyznaje jednak, że spółka dyskutuje z wykonawcą, jak awarie wpłyną na prowadzone prace i na cały kontrakt.

ran/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • stan53

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.10.2012 10:30 ~stan53

    Może te 2 przypadki nauczą wykonawców że POśpiech jest wskazany p[rzy łapaniu pcheł -przy takich inwestycjach wszystko POwino być sprawdzane n razy-to budowa na żywym organizmie miasta

  • Tak pytam

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.10.2012 23:33 ~Tak pytam


    asd~asd

    ...
    A nie tak jak w Warszawie, autobusy w Śródmieściu jeżdżą co 20 minut w szczycie...
    Xaveri~Xaveri


    Osz ku... to na Skoroszach w szczycie masz autobus co 10 minut, a w Centrum aż taka padaka jest?

    Asd pisze, jak to on wyobraża sobie Warszawę. Rano, w szczycie autobusy jeżdżą nie rzadziej niż co 5 - 7 minut, a Metro co dwie minuty. Nie jest źle. A gdzie są Skorosze ?

  • Ursynowianin

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.10.2012 23:17 ~Ursynowianin

    wolak~wolak

    Pamiętam. Miało być Tak:
    -sunie pod ziemią TBM
    -na górze cisza i oczekiwanie
    -w miejscu stacji robimy dziurkę + perony
    i gotowe

    Jest :
    -totalny burdel w całym mieście
    -błoto wylewa się strumieniami
    -każda stacja kilometr bałaganu

    SIĘ PYTAM: CZYM TO SIĘ RÓŻNI OD BUDOWY METRA 20 LAT TEMU ?????
    z
    Budowa metra sprzed dwudziestu lat była całkowicie pionierska, wszystko robiono pierwszy raz. I może dlatego bardzo rzadko zdarzały się katastrofy budowlane, zalania, osunięcia gruntu i inne nieszczęścia.

  • Z Warszawy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.10.2012 23:00 ~Z Warszawy

    Wierzbno~Wierzbno

    @asd proszę nie wypowiadaj się w temacie komunikacji, bo pojęcie o tym masz nawet nie zerowe, a ujemne. Metro jest najszybszym środkiem transportu - z tego prostego względu, że ma prostą trasę i brak skrzyżowań. Układ komunikacyjny zmieni się po budowie II linii metra - logiczne jest, że nikt nie zmienia tego, jeżeli II nitka jeszcz nie funkcjonuje. Natomiast bez sensu jest robienie sprawnych dowozówek autobusowych do stacji, których nie ma. A już określeniem "zadupie" na rejony Powiśla i Stadionu się skompromitowałeś - chyba, że jesteś przyjezdnym nie znającym jeszcze Warszawy.

    Oj, ten ASD wygląda mi na nieco bardziej zadomowionego słoika. U przybyszów z prowincji daje się zauważyć zabobonny strach przed Metrem ( O matko, tak pod ziemią, jak krety... i t.d. ). Autobusy wolą, bo swojskie.

  • wolak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.10.2012 22:05 ~wolak

    Pamiętam. Miało być Tak:
    -sunie pod ziemią TBM
    -na górze cisza i oczekiwanie
    -w miejscu stacji robimy dziurkę + perony
    i gotowe

    Jest :
    -totalny burdel w całym mieście
    -błoto wylewa się strumieniami
    -każda stacja kilometr bałaganu

    SIĘ PYTAM: CZYM TO SIĘ RÓŻNI OD BUDOWY METRA 20 LAT TEMU ?????

  • Xaveri

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.10.2012 21:25 ~Xaveri

    asd~asd

    ...
    A nie tak jak w Warszawie, autobusy w Śródmieściu jeżdżą co 20 minut w szczycie...


    Osz ku... to na Skoroszach w szczycie masz autobus co 10 minut, a w Centrum aż taka padaka jest?

  • Bez sensu

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.10.2012 21:02 ~Bez sensu

    II linia metra jest do niczego!!!!!!!!!!

  • Wierzbno

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.10.2012 20:58 ~Wierzbno

    @asd proszę nie wypowiadaj się w temacie komunikacji, bo pojęcie o tym masz nawet nie zerowe, a ujemne. Metro jest najszybszym środkiem transportu - z tego prostego względu, że ma prostą trasę i brak skrzyżowań. Układ komunikacyjny zmieni się po budowie II linii metra - logiczne jest, że nikt nie zmienia tego, jeżeli II nitka jeszcz nie funkcjonuje. Natomiast bez sensu jest robienie sprawnych dowozówek autobusowych do stacji, których nie ma. A już określeniem "zadupie" na rejony Powiśla i Stadionu się skompromitowałeś - chyba, że jesteś przyjezdnym nie znającym jeszcze Warszawy.

  • hhjyu

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.10.2012 20:56 ~hhjyu

    @ aka, rozbawilas/es mnie do lez. bylas/es kiedys w nowym jorku? second avenue subway, wystarczy poczytac, zeby zrozumiec ze wystawiasz sie na posmiewisko.

  • Ursynowianin

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.10.2012 20:53 ~Ursynowianin

    asd~asd

    do Ursynowianin:
    Możesz sobie jeżdzić razem z innym bydłem meterm i zaoszczędzić 30 sekund na rok.
    "Dzięki" pomysłowości zarządców transpotem miejskim aby się gdziekolwiek dostać, trzeba się co chwila przesiadać. Nic dziwnego, że rosądni ludzie wolą jechać samochodami. A chołota, których na to nie stać im zazdrości i jakieś teorie dorabia... (np. nawiedzeni z SISKOMu).
    Jedyne, co może rozładować korki do gęsta sieć często jeżdżących autobusów, jak np. w Londynie.
    A nie tak jak w Warszawie, autobusy w Śródmieściu jeżdżą co 20 minut w szczycie...

    Bardzo lubię jeździć Metrem z tym, jak piszesz " Bydłem ". Ciekawe spostrzeżenie, jeśli wziąć pod uwagę, że Ursynów to najbardziej inteligencka dzielnica w Warszawie. W sporym mieście, jakim jest Warszawa, przesiadki tu i ówdzie są nieuniknione. Nie masz co porównywać nas z Londynem - skala nie ta. Plan urbanistyczny Warszawy powstawał w latach sześćdziesiątych XX -go wieku, kiedy nikt się nie spodziewał takiego rozwoju miasta, stąd ciasne ulice, niedogodne dla smrodliwych autobusów.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »