Informacje

14.09.2016 06:50 mieszkańcy mają konkretne rozwiązania

Blok przy bloku, auto za autem. Białołęka się dusi i chce pomocy

SERWISY:


Apele o stację metra na Derbach odrzucono, Toruńska stoi w korku od świtu do wieczora, podobnie Modlińska. Lokalne uliczki zapchane i zdewastowane. Mieszkańcy Białołęki wieszczą katastrofę komunikacyjną w dzielnicy. Aut coraz więcej, bo i bloków przybywa. Czy władze miasta mają jakąkolwiek kontrolę nad tym co i gdzie się buduje? - To ostatni dzwonek, zróbcie coś - apelują mieszkańcy i wnioskują o nadzwyczajną sesję Rady Warszawy.

Ponad 1,3 tysiąca osób w zaledwie cztery dni podpisało się pod petycją do przewodniczącej rady miasta o zwołanie nadzwyczajnej sesji.

"Wyrażamy głębokie zaniepokojenie obecnym stanem infrastruktury i komunikacji. W nadchodzącym roku w naszej okolicy zostaną oddane do użytku 4 duże osiedla, w tym jedno w dzielnicy Targówek przy ulicy Głębockiej" – zwracają uwagę. To pogorszy fatalna już sytuację mieszkańców  tzw. Zielonej Białołęki.

Mieszkańców niepokoi brak możliwości poszerzenia do dwóch pasów ul. Skarbka z Gór, Głębockiej czy Ostródzkiej.

"Trasa Toruńska, która została niedawno przebudowana, w godzinach szczytu także stoi w gigantycznym korku. Nie wyobrażamy sobie przerzucenia całego ruchu związanego z budową stacji metra II linii w okolice urzędu dzielnicy Warszawa Targówek. Już teraz ruch w obrębie ulic Głębocka- Św. Wincentego – Młodzieńcza - Kondratowicza jest bardzo utrudniony. Dodatkowo, na obszarze Żerania regularnie powstają nowe osiedla, które docelowo mają posiadać 4-5 tysięcy mieszkań, co deje min. 10 tysięcy mieszkańców" – czytamy w petycji.

Zaludniają się również Tarchomin i Nowodwory, a to - zdaniem inicjatorów petycji - oznacza konieczność szybkiej poprawy komunikacji w tym rejonie. Obawiają się paraliżu, ale mają konkretne propozycje, które mogą temu zapobiec.

Metro rozwiąże problem?

Chcą, by na nadzwyczajnej sesji radni miasta omówili sprawę budowy stacji metra na Zielonej Białołęce (nazwa robocza Grodzisk) i wpisanie jej do wieloletniej prognozy finansowej inwestycji.

Zdaniem mieszkańców radni powinni omówić też sprawę zwiększenia częstotliwości kursowania linii autobusowych 518 i 509, przebudowy i poszerzenia ciągu ulic Głębocka - Św. Wincentego do dwóch pasów z wytyczeniem buspasa. Chcą także utworzenia linii ekspresowej z Osiedla Regaty i Zielona Dolina do najbliższej stacji metra, budowy linii tramwajowej łączącej Zieloną Białołękę z Bródnem w ciągu piciu lat, a także wzdłuż ul. Modlińskiej (pomiędzy Żeraniem i Tarchominem). Podnoszą kwestię stworzenia szybkiego tramwaju do węzłów przesiadkowych: Żerań FSO, Rondo Starzyńskiego czy stacji metra Dworzec Wileński.

Na liście życzeń jest też rozbudowa Trasy Mostu Północnego (dojazdy) wraz z planowaną linią tramwajową na przełomie kolejnych 5-10 lat, utworzenie dużej pętli autobusowej na Zielonej Białołęce, obniżenie klasy Trasy Olszynki Grochowskiej do lokalnej drogi i budowa jednej jezdni w ciągu kolejnych lat. Mieszkańcy myślą również o modernizacji ulic Kąty Grodziskie i Lewandów.

W grę wchodzi też przebudowa zjazdu z mostu Północnego w kierunku Świderskiej, a także jego przebudowa przy skrzyżowaniu ulic Zdziarskiej i Kątów Grodziskich.

Czy i kiedy dojdzie do nadzwyczajnej sesji zależy od przewodniczącej Rady Warszawy Ewy Malinowskiej-Grupińskiej.

WĄSKA GŁĘBOCKA:

ran/ec/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • torino

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.07.2018 09:42 ~torino

    W Warszawie nie znajdzie się już mieszkania w normalnej cenie, które jednocześnie będzie dawało troche wiecej komfortu niz mieszkanie w scislym centrum. Ogladalem ostatnio mieszkanie na osiedlu Miasteczko Wawer i chyba w stolicy to jedyne tak fajne miejsce do zamieszkania i osiedlenia sie na dluzej

  • Anna

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.10.2017 22:45 ~Anna

    Gdzie Ci wszyscy absolwenci planowania przestrzennego, gospodarki przestrzennej?
    Gdzie główny architekt miasta?
    Gdzie jakiś plan rozwoju miasta, miasta dla ludzi?
    Dlaczego w Polsce nie myśli się z wyprzedzeniem, dlaczego nie korzysta się z wiedzy kadry naukowej, specjalistów któych kształci się od groma...

  • warszawianka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.01.2017 14:48 ~warszawianka

    implicite~implicite

    ze wsi przyjechali mieszkania we franku kupili bo tanio bo adres warszawski to się teraz kiście słoje w swoim syfie

  • implicite

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.12.2016 17:00 ~implicite

    ze wsi przyjechali mieszkania we franku kupili bo tanio bo adres warszawski to się teraz kiście słoje w swoim syfie

  • ark

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.09.2016 12:22 ~ark

    wczoraj popołudniu od carrefour-a na Toruńskiej do Szkoły podstawowej 356 czyli ok. 1 km jechałem przez 45 minut!!!

  • gość

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.09.2016 22:05 ~gość

    Mietek~Mietek

    Tak sie wlasnie konczy kupowanie mieszkan w klasie budget. Bylo sprzedac wiecej tatowych hektarow i kupic domek we Wlochach, a nie wylewac zale na forum.

    We Włochach na Bródnie. Ciekawe, ile tam poszło Twoich tatowych hektarów?

  • Warszawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.09.2016 11:07 ~Warszawiak

    z Tarchomina~z Tarchomina

    Białołęka to taka sama dzielnica jak każda inna w Warszawie, tyle tylko że przez lata lekceważona przez ratusz i uraczona nieudolnymi władzami które nie potrafiły albo raczej nie chciały pozyskać środków na inwestycje. Równolegle wydawały seryjnie pozwolenia na budowę tysięcy mieszkań bez odpowiedniego dojazdu, komunikacji, szkół przedszkoli. Rok do roku daje to ogromne zaległości które wreszcie trzeba nadrobić bo stoimy na granicy paraliżu. Zrozumcie to wreszcie. Mieszkańcy nie mają nic do tego, poza tym że od lat apelują o poprawę sytuacji i płacą podatki, dochodowy, gruntowy i milion innych. Zajrzyjcie sobie do rocznika statystycznego albo danych gusu czy gdzie tam kto chce. Wpływy z podatków idą w grube miliony złotych. Tymczasem infrastrukturę buduje się wszędzie tylko nie na Białołęce. W ostatnich latach niby coś zrobiono ale to tylko pudrowanie bo najpilniejsze potrzeby nadal leżą i kwiczą. Nie da się zbudować metra, to zbudujcie linie tramwajowe, zróbcie normalne połączenia autobusowe, powalczcie z SKM. Zobaczycie ile ludzi przesiądzie się do komunikacji i jak zmniejszą się korki, zanieczyszczenie powietrza. To takie trudne???



    Jedyny normalny. Wilanów, Bemowo, Targówek - też tysiące nowych mieszkań i jakoś da się podciągnąć infrastrukturę? Na dwie ostatnie nawet metro. Pamiętacie jak wyglądał Ursynów lata temu? Jak się pasły krowy na Mokotowie albo Służewcu tam gdzie teraz jest "centrum biznesowe"? Tak to jest że każda dzielnica nie może być w centrum tylko dlaczego to jej ma odbierać prawo do normalnej komunikacji???

  • ricky martin

    zgłoś naruszenie odpowiedz 15.09.2016 21:01 ~ricky martin


    Mietek~Mietek

    Tak sie wlasnie konczy kupowanie mieszkan w klasie budget. Bylo sprzedac wiecej tatowych hektarow i kupic domek we Wlochach, a nie wylewac zale na forum.
    Franek~Franek


    Taka prawda Mietku, ale tym ludziom i innym frankowiczom tego nie wytłumaczysz :-)


    nie ma i nie było obowiązku mieszkania w warszawie, tym bardziej na białołęce. to jest wybór. jeżeli ktoś tak wybrał to tak ma. ja mieszkam w śródmieściu i nie pitolę na forach, że na jesieni na grzyby muszę jechać za miasto, a wolałbym mieć bliżej.

  • warszawiak od pokoleń

    zgłoś naruszenie odpowiedz 15.09.2016 20:45 ~warszawiak…

    Przecież tam mieszka tylko około 500 tysięcy ludzi jak patrze na tablice rejestracyjne. Reszta to jacyś goście spoza warszawy... Kupiliście se mieszkania "na wsi" z dwoma drogami dojazdowymi a teraz płaczecie? Widziały gały co brały. Tam mieszkań się nie kupuje bo nie ma dróg.

  • kilo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 15.09.2016 17:39 ~kilo


    qwerty~qwerty


    ŻĄDAM wprowadzenia opłat za wjazd do Warszawy dla aut osób niepłacących podatku PIT w Warszawie.
    mef~mef


    A dla Ciebie opłaty za wyjazd w Warszawy - gdziekolwiek. Każde miasto, które będziesz musiał minąć w drodze na wakacje lub weekendowy wyjazd, będzie od Ciebie pobierało opłaty. Za parkowanie również. Tak samo uprawnione żądanie, jak Twoje.

    Opłata za wjazd to oczywiście bzdura, jednak objęcie całego miasta strefą płatnego parkowania, z którego zwolnieni byliby płacący tu podatek to nie jest głupi pomysł.
    W końcu 90% miejsc postojowych w Wwie jest wybudowana ze środków miasta i dzielnic.
    Gdyby to była symboliczna kwota - dajmy na to 1zl/h to na pewno nie utrudniałby życia osobom przyjeżdżającym do naszego miasta w jakimś celu - turystycznym, biznesowym, jakimkolwiek, a zmusiła by pozostawienia wszystkich LLU, LRY itp. za stodołą w swojej wsi, zamiast na miejscach wybudowanych z naszych podatków.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »