Informacje

20.02.2017 19:38 Drogowcy podsumowali rok

Bilans ZDM: 340 mln zł wydatków, 160 mln zł zarobku

SERWISY:

Zarząd Dróg Miejskich wydał w 2016 roku ponad 340 mln zł m.in. na remonty dróg, chodników, sygnalizacji świetlnej oraz mostów i wiaduktów - wynika z raportu podsumowującego działania miasta w ubiegłym roku. Dochody ZDM wyniosły z kolei blisko 160 mln zł.

Dokładne dane za miniony rok przedstawił na poniedziałkowej konferencji dyrektor ZDM Łukasz Puchalski.

Jego zdaniem, wizytówką ZDM były szybkie weekendowe remonty nawierzchni ulic, czyli tzw. frezowanie, o którym często informujemy na tvnwarszawa.pl. Puchalski wskazał, że formuła ta została rozwinięta: w wielu przypadkach remonty objęły także udogodnienia dla pieszych, czy zmiany w organizacji ruchu poprawiające bezpieczeństwo.

Szef ZDM poinformował, że za 46 mln zł wyremontowano 30 km dróg. Nowy asfalt zyskały m.in. ul. Rembielińska, Wolska, Cyrulików, al. Niepodległości, Trakt Lubelski, Al. Jerozolimskie, Górczewska czy rondo Daszyńskiego. Kompleksowy remont przeszła ul. Marywilska. Duże zmiany zostały wprowadzone także na ul. Krasińskiego i na placu Wilsona. Kompletnie przebudowano ul. Kinową.

Bezpieczeństwo pieszych

Zmiany objęły też infrastrukturę dla pieszych - pojawiły się nowe przejścia tam, gdzie ich brak stanowił poważny problem.

Jak wynika z raportu ZDM, sukcesywnie usuwano z przestrzeni miejskiej bariery architektoniczne, a zamiast tego pojawiały się udogodnienia dla niepełnosprawnych. Miasto wydało na ten cel 900 tys. zł. Usunięto 98 barier, poprawiono funkcjonalność 74 przystanków i przeszkolono 74 pracowników.

Jednym z kluczowych działań Zarządu - jak zapewniał Puchalski - jest poprawianie bezpieczeństwa drogowego, zwłaszcza bezpieczeństwa pieszych.

Dyrektor powiedział też, że w 2016 roku wykonano kompleksowy audyt dotyczący bezpieczeństwa na prawie tysiącu przejść bez sygnalizacji. Badanie to opisywaliśmy na tvnwarszawa.pl. Jego efektem były rekomendacje, które posłużą do wprowadzania zmian mających poprawić bezpieczeństwo. Wśród nich Puchalski wymienił m.in.: doświetlenia przejść, poprawę widoczności poprzez uniemożliwienie nieprawidłowego parkowania, budowę azyli, progów zwalniających, czy sygnalizacji świetlnych.

Nowym rozwiązaniem, zastosowanym na razie pilotażowo na ul. Kondratowicza, jest tzw. aktywne przejście, które ostrzega kierowców o zbliżaniu się przechodnia do pasów.

Oprócz tego, doświetlonych zostało około 80 przejść dla pieszych. Wybudowano także nowe sygnalizacje świetlne - na skrzyżowaniu ul. Wawelskiej i Skłodowskiej-Curie, al. "Solidarności" i ul. Rzeszotarskiej, przy szkole podstawowej na ul. Patriotów, na skrzyżowaniu Traktu Brzeskiego i ul. Fabrycznej oraz u zbiegu ul. Pawińskiego i Korotyńskiego.

Zmiany dla rowerzystów

ZDM zaznacza, że w ubiegłym roku miasto inwestowało też w infrastrukturę rowerową. Powstało blisko 50 km nowych tras, na ponad 30 ulicach jednokierunkowych został dopuszczony ruch rowerów "pod prąd". Dwie trzecie tras rowerowych w stolicy ma już nawierzchnię asfaltową. Koniec roku przyniósł zwieńczenie starań o dofinansowanie unijne dla budowy 100 km dróg dla rowerów.

Puchalski dodał, że istotne zmiany czekają również na użytkowników miejskiego systemu rowerów Veturilo.

ZDM podejmował także takie innowacyjne działania, jak testy systemu monitoringu miejsc parkingowych, które mają ułatwić znajdowanie wolnych miejsc postojowych poprzez aplikację.

Na rok 2017 zaplanowano uruchomienie carsharingu, czyli miejskiej wypożyczalni aut. ZDM rozpoczął również kontrolę przeładowanych ciężarówek, które niszczą drogi w mieście i zanieczyszczają środowisko.

Zobacz jak wygląda weekendowe remont. Frezowanie w dwie minuty:

 

PAP/kw/pm

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Adamos30

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.02.2017 19:04 ~Adamos30

    A niedługo rusza organizowana przez firmę Panek inicjatywa Car Sharingu. 300 samochodów do wynajęcia z aplikacji na smartfonie. ;) Także z jednej strony ZDM, z drugeij również jak widać prywatny sektor chętnie rozwija miasto.

  • konrad

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.02.2017 14:30 ~konrad

    Mafia trzyma się dobrze...

  • Piękny Roman

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.02.2017 13:33 ~Piękny Roman



    zzx~zzx

    znaczy są na 180 mln. do tyłu.
    nie ma się co dziwić wszystkie spółki miejskie tak działają.
    jam~jam

    A co chciałbyś płacić za przejazdy ulicami jakoś dodatkowo?
    precz~precz


    A jak myślisz, te brakujące miliony to wydrukowano, dostaliśmy z unii czy spadły z nieba? A może wzięły się z naszych kieszeni?

    Finansowanie infrastruktury w modelu pay-per-use jest najwydajniejsze i najsprawiedliwsze. Przy dzisiejszych możliwościach technicznych nie jest to science-fiction.

    Ile jeszcze ma być tych opłat za użytkowanie?
    O opłacie drogowej w paliwie to już pan zapomniał?

    Przypominam WSZYSTKIM krzykaczom o wyższe opłaty. Wyższe opłaty to DROŻSZE towary w sklepach.

  • precz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.02.2017 10:44 ~precz


    zzx~zzx

    znaczy są na 180 mln. do tyłu.
    nie ma się co dziwić wszystkie spółki miejskie tak działają.
    jam~jam

    A co chciałbyś płacić za przejazdy ulicami jakoś dodatkowo?


    A jak myślisz, te brakujące miliony to wydrukowano, dostaliśmy z unii czy spadły z nieba? A może wzięły się z naszych kieszeni?

    Finansowanie infrastruktury w modelu pay-per-use jest najwydajniejsze i najsprawiedliwsze. Przy dzisiejszych możliwościach technicznych nie jest to science-fiction.

  • Piękny Roman

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.02.2017 10:35 ~Piękny Roman

    sss~sss

    A na czym zarobili???

    Na tych dziurach co nie są połatane.

  • kluska

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.02.2017 09:23 ~kluska

    zzx~zzx

    znaczy są na 180 mln. do tyłu.
    nie ma się co dziwić wszystkie spółki miejskie tak działają.


    Dochód do nie przychód. 180 mln dochodu oznacza żę są 180 mln na plusie.

  • f71

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.02.2017 06:14 ~f71

    No to muszą się zgłosić o większe dotacje

  • Owieczka_parkomatowa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.02.2017 23:41 ~Owieczka_p…

    Dziś ZDM zaoszczędził też kilka tysięcy bo nie złożyłem sprawy. Strefa parkowania i przy parkingu obok teatru ROMA (na tyłach), zapadło mi się koło auta (vectra 1,6 osobówka 1,48 tony) Może byście się pofatygowali bo nocą ktoś idąc może nabawić się poważniejszych nieszczęść. Dziura ma z 1,5 metra a jakoś strażnicy do 16 nie pofatygowali się zaznaczyć wyłączając to miejsce parkingowe ...

  • ghfhg

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.02.2017 22:55 ~ghfhg

    dobry wynik, zwłaszcza że koszt remontów ulic jest duży...

  • jam

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.02.2017 22:01 ~jam

    zzx~zzx

    znaczy są na 180 mln. do tyłu.
    nie ma się co dziwić wszystkie spółki miejskie tak działają.

    A co chciałbyś płacić za przejazdy ulicami jakoś dodatkowo?

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »