Informacje

14.09.2013 07:25 Uczą się pociągów Inspiro

"Bijatyka na peronie, krowa na torach". Ćwiczą na symulatorze

SERWISY:

Bijatyka na peronie, walizka na torach, czy zwierzęta w tunelu? Te sytuacje już nie zaskoczą maszynistów warszawskiego metra dzięki symulatorowi, na którym mogą ćwiczyć jazdę nowymi pociągami typu Inspiro.

Symulator jazdy trafił do Warszawy w ramach kontraktu na dostawę 35 składów Inspiro. Dzięki niemu, maszyniści mogą ćwiczyć już jazdę tunelami I i II linii metra. Wgrana jest również stacja postojowa na Kabatach, dzięki temu mogą trenować jazdę we mgle, deszczu, czy śnieżycy. Muszą też uważać na zwierzęta z Lasu Kabackiego.

Gruz i krowa na torach

- Do tej pory szkolenia odbywały się w innym trybie. Pierwsze jazdy testowe dla pojazdów rosyjskich odbywały się u producenta i tam wyszkoliliśmy kadrę. W ramach przetargu zamówiliśmy symulator – mówi Jerzy Lejk, prezes Warszawskiego Metra i dodaje, że nauka na symulatorze to pierwszy etap szkolenia maszynistów. - Drugi etap to jazda na torze prób na otwartym terenie, a trzeci to jazda w nocy tunelami I linii metra - tłumaczy.

Jednym z maszynistów, który próbował swoich sił na symulatorze był Ireneusz Garboliński. – Jest dużo sytuacji kryzysowych, z którymi maszynista może się spotkać na symulatorze, np. bijatyka na peronie, czy krowa na torach – mówi pracownik metra. Inne sytuacje to np. walizka na torach, pociągi jadące na czołowe zderzenie, czy wysypany gruz na torach. Dzięki temu można wyszkolić młodą kadrę maszynistów, by potrafili zachować zimną krew w czasie jazdy.

Jak zaznacza maszynista, symulator jest potrzebny, mimo że nowe pociągi Inspiro będą bardzo zautomatyzowane. - To co maszynista wykonuje, przekłada się na to, jak się zachowuje pociąg. Jest duża łatwość rozpędzania jak i hamowania. Automatycznie otwierać będą się drzwi, jak również wagony będą same zawracać – wyjaśnia Garboliński.

Pierwsze pociągi w Warszawie

Pierwszy pociąg Inspiro przyjechał do Warszawy w grudniu zeszłego roku, kolejny w kwietniu tego roku.

W sumie zakupionych zostało 35 sześciowagonowych nowych pociągów, które zasilą obie linie metra. 20 składów będzie kursować na II linii metra, pozostałe na I linii. Wartość podpisanej w lutym 2011 r. umowy to 1 mld 69 mln zł netto.

Nowe pociągi różnią się od tych, które jeżdżą obecnie m.in. tym, że są jednoprzestrzenne, czyli nie trzeba będzie wysiadać z pociągu, by przejść do innego wagonu. Pierwsi pasażerowie będą mogli jeździć Inspiro na przełomie września i października.

band//ec

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Kryz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.09.2013 08:38 ~Kryz

    Szczór~Szczór

    Rowery Na Tory!!!!-nowa akcja społeczna
    wszystkich rowerzystów uprasza sie do pakowania się ze ,,sprzętem,, do metra i tak oto komfortowo ,,nabijanie kilometrów,, dbanie o kondycje i zdrowie. W nowych wagonach będzie jeszcze więcej miejsca dla was i waszych ,,pociech,,!!!
    Pozrawiam wszysktich cyklistów poruszającysh z rowerkami komunikacją miejską!!!


    Chyba kolego nigdy nie złapałeś gumy ani nie przemieszczałeś się z jednego końca miasta na drugi nie mając czasu. Może się zdziwisz ale są takie miejsca w tym mieście, którymi nie można jeździć rowerem (np most Trasy Łazienkowskiej) i komunikacja to jedyne wyjście. Zresztą obiecałem sobie nie karmić trolli więc więcej już nie będę pisać :P

  • Shimaeba

    zgłoś naruszenie odpowiedz 15.09.2013 20:48 ~Shimaeba

    Wcale nie będzie hamowania co chwilę bo pociąg będzie jeździł automatycznie a człowiek będzie tylko zamykał drzwi i czuwał .
    Nie trollujcie ... proszę -.-

  • Szczór

    zgłoś naruszenie odpowiedz 15.09.2013 20:03 ~Szczór

    Rowery Na Tory!!!!-nowa akcja społeczna
    wszystkich rowerzystów uprasza sie do pakowania się ze ,,sprzętem,, do metra i tak oto komfortowo ,,nabijanie kilometrów,, dbanie o kondycje i zdrowie. W nowych wagonach będzie jeszcze więcej miejsca dla was i waszych ,,pociech,,!!!
    Pozrawiam wszysktich cyklistów poruszającysh z rowerkami komunikacją miejską!!!

  • Pola

    zgłoś naruszenie odpowiedz 15.09.2013 17:10 ~Pola

    Swobodne przemieszanie jak dla mnie do bani - jak wiadomo metro wcale więcej miejsca nie będzie miało, a ludzie teraz w więkoszosci zajmuja cala powierzchnie stojąca - jak znaja się tacy ktorzy będą chcieli łazic po wagonie co by"zaoszczedzic czasu" to dla innych moze byc to dosyc męczące.

    Zresztą o jakiej oszczednosci czasu mowimy? Czy to w wagonie czy na peronie i tak trzeba przejsc do przodu/do tyłu.

  • kilovolt

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.09.2013 15:02 ~kilovolt

    Rudy~Rudy

    Jakim udogodnieniem dla pasażera jest fakt, że są to pociągi jednoprzestrzenne ? Większość ludzi, gdy wchodzi do metra zajmuje wolne miejsce siedzące lub w przypadku tłoku stojące i odbywa podróż, a nie przemieszcza się z jednego końca pociągu na drugi. To jest bez sensu. Będzie to raczej udogodnienie dla kieszonkowców, którzy z "fantem" będą mogli spokojnie oddalić się na drugi kraniec pociągu.

    Ależ jak najbardziej jest to udogodnienie. Po pierwsze jak wsiądę w ostatniej chwili a wiem, że wychodzić będę z drugiego krańca peronu to przejdę się przez pociąg w czasie jazdy i zaoszczędzę tym sposobem czas. Po drugie jak np. w ostatniej chwili wsiądzie duża grupa osób na końcu pociągu będzie mogła sobie swobodnie się rozproszyć a nie kisić się w jednym wagonie. Mnie osobiście bardzo brakowało tego swobodnego przemieszczania.

  • gweweggwe

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.09.2013 13:35 ~gweweggwe

    Zoe~Zoe

    Jak wiadomo, krowa na torach metra to powszechnie występujący szkodnik.


    oczywiście, szczególnie upodobały sobie trzecią szynę i jej obgryzanie. Ale to i tak nic przy trollach noszących garnki ze złotem po tunelach, nie jeden maszynista wpadł już w panikę i ze strachu przywalił w drzewo.

  • Słoik smalcu

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.09.2013 11:01 ~Słoik smalcu

    Wszystko ładnie, pięknie wygląda, bo Ci maszyniści znają doskonale trasę Bataty-Huta, ale ogromny problem będzie jak otworzą pod koniec 2013 nową linię. Obstawiam, że te kilka stacji będzie się jechało 30 minut, bo będzie co chwila hamowanie do zera ze strachu.

  • Zoe

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.09.2013 10:44 ~Zoe

    Jak wiadomo, krowa na torach metra to powszechnie występujący szkodnik.

  • Rudy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.09.2013 08:33 ~Rudy

    Jakim udogodnieniem dla pasażera jest fakt, że są to pociągi jednoprzestrzenne ? Większość ludzi, gdy wchodzi do metra zajmuje wolne miejsce siedzące lub w przypadku tłoku stojące i odbywa podróż, a nie przemieszcza się z jednego końca pociągu na drugi. To jest bez sensu. Będzie to raczej udogodnienie dla kieszonkowców, którzy z "fantem" będą mogli spokojnie oddalić się na drugi kraniec pociągu.

  • Student

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.09.2013 08:13 ~Student

    W sumie trochę jak Swingi wyglądają, oby tylko hamulce sie nie blokowały.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »