Informacje

20.03.2012 09:45 ciąg dalszy walki o podziemną kolejkę

Białołęka walczy o metro. Radni chcą ekspertyz

SERWISY:

Radni Białołęki walczą o przesunięcie końcowej stacji II linii metra, która ma się znajdować u zbiegu ul. Kondratowicza i Rembielińskiej. Chcą, by podziemna kolejka dojeżdżała na tzw. Zieloną Białołękę i domagają się od miasta wykonania analizy porównawczej dwóch wariantów.

To kolejna odsłona walki o przedłużenie końcowego odcinka II linii metra na tzw. Zieloną Białołękę. Wariat forsowany przez białołęckich radnych zakłada budowę stacji "Grodzisk" (nazwa robocza), zlokalizowanej po północnej stronie Trasy Toruńskiej (S8).

Natomiast drugi wariant, zgodny z obecną koncepcją przebiegu trasy II linii metra, przewiduje powstanie ostatniej stacji "Bródno" na skrzyżowaniu ulicy Kondratowicza i Rembielińskiej.

O dwóch wspomnianych wariantach informowaliśmy na tvnwarszawa.pl już w grudniu ubiegłego roku. – Wywołało to ogromną dyskusję wśród samorządowców i mieszkańców. Dlatego teraz chcemy oba warianty ocenić rzetelnie i bezstronnie – wyjaśnia Waldemar Roszak, radny dzielnicy Białołęka.

"Chcemy ekspertyz"

W poniedziałek na sesji rady dzielnicy, radni zwrócili się do władz Warszawy, aby wykonać studium i analizę porównawczą wspomnianych propozycji przebiegu II linii.

- Chcemy, aby w dokumencie zostały porównane potencjalne ilości przewiezionych pasażerów, a tym samym efektywność ekonomiczna obu wariantów - tłumaczy radny Roszak.

Obecnie na zlecenie miasta jest wykonywane studium, które pozwoli określić koszt budowy trasy tramwajowej na Zieloną Białołękę, czyli tam, gdzie mógłby docierać szybszy środek komunikacji - metro.

– Jeżeli dorzucimy do tego, analizę porównawczą lokalizacji stacji metra, będziemy mieli komplet dokumentów. Pozwoli nam to wybrać optymalny sposób obsługi komunikacji szynowej Targówka i Białołęki – uważa radny Roszak.

Decyzja należy do radnych miasta i prezydent

Według radnych za tym, aby metro dojechało na Zieloną Białołękę przemawiają liczby. Obecnie na tych terenach dzielnicy mieszka około 50 tysięcy osób. Według ocen planistów w przyszłości osiedla może zamieszkiwać nawet 200 tysięcy osób.

Ale to nie jedyne argumenty. - Okolice planowanej stacji Bródno są już dobrze skomunikowane; brak planów na dalszą rozbudowę osiedla Bródno; zmiana lokalizacji krańcowej stacji metra powinna być wykonana przy podobnych kosztach; nie ma jeszcze wykonanej dokumentacji projektowej dla końcowego odcinka – czytamy w uchwale podjętej przez białołęckich radnych.

Przeanalizujemy, ale...

- Obecny przebieg II linii powstał na podstawie analiz potoków pasażerskich i był przygotowywany kilka lat – odpowiada Bartosz Milczarczyk, rzecznik ratusza. - Oczywiście, jeśli uchwała radnych dzielnicy wpłynie do ratusza, będzie przedmiotem analiz w Zarządzie Transportu Miejskiego. Należy jednak pamiętać, że jakiekolwiek zmiany na tym etapie inwestycji pociągnęłyby za sobą wieloletnie opóźnienia w realizacji II linii (potrzebne byłyby np. nowe decyzje środowiskowe) – dodaje.

Sceptyczny wobec pomysłu jest także dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta. - Wariant przebiegu budowy II linii metra w obecnym przebiegu jest zatwierdzony w dokumentach i planach środowiskowych. Jego zmiana wiązałaby się z powtórnym sporządzaniem dokumentacji, a tym samym z opóźnieniem realizacji inwestycji - podkreślał w rozmowie z tvnwarszawa.pl w połowie grudnia.

O tym, czy zostanie wykonana analiza porównawcza zadecyduje Rada Warszawy i prezydent. Na razie nie wiadomo, kiedy uchwała mogłaby trafić na obrady.

bf,mjc//ec

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • edek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.11.2013 19:24 ~edek

    Nie za bardzo rozumiem tego sporu.... przeciez dotychczasowy planowany przebieg II linii metra na ul. Rembielińską nie koliduje z tym, aby było metro na Białołęce, jako przedłużenie nitki i pociągnięcie jej pod lub nad Trasą Toruńską NIE POMIJAJĄC BRÓDNA, gdzie mieszka mnóstwo ludzi czekających na to metro od lat. Teraz Bródno ma takze nowe inwstycje- osiedla przy Rembielińkiej...taka opcja byłaby dobra dla wszystkich... natomiat wariant zmiany odcinka końcowego eliminuje całe Bródno. Bo je po prostu omija. Myślmy szerzej.. zresztą zmana przebiegu trasy wydłuzy nam wszystkim oczekiwanie na metro o kilka lub kilkanacie lat. Nie wiem jak Wy, ale ja chcę dozyć czasó, gdy będę jeżdzić metrem do pracy..... bo jako emeryt to będzie mi wszystko jedno ;-)

  • edek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.11.2013 19:17 ~edek

    Nie za bardzo rozumiem tego sporu.... przeciez dotychczasowy planowany przebieg II linii metra na ul. Rembielińską nie koliduje z tym, aby było metro na Białołęce, jako przedłużenie nitki i pociągnięcie jej pod lub nad Trasą Toruńską NIE POMIJAJĄC BRÓDNA, gdzie miezka mnóstwo ludzi czekających na to metro od lat. Teraz Bródno ma takze nowe inwstycje- osiedla przy Rembielińkiej...taka opcja byłaby dobra dla wszystkich... natomiast wariant zmiany odcinka końcowego eliminuje całe Bródno. Bo je po prostu omija.

  • edek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.11.2013 19:13 ~edek

    Nie za bardzo rozumiem tego sporu.... przeciez dotychczasowy planowany przebieg II linii metra na ul. Bembielińską nie koliduje z tym, aby było metro na Białołęce, jako przedłużenie nitki i pociągnięcie jej pod lub nad Trasą Toruńską NIE POMIJAJĄC BRÓDNA, gdzie miezka mnóstwo ludzi czekających na to metro od lat. Teraz Bródno ma takze nowe inwstycje- osiedla przy Rembielińkiej...taka opcja byłaby dobra dla wszystkich... natomiat wariant zmiany odcinka końcowego eliminuje całe Bródno. Bo je po prostu omija.

  • edek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.11.2013 19:12 ~edek

    Nie za bardzo rozumiem tego sporu.... przeciez dotychczasowy planowany przebieg II linii metra na ul. Bembielińską nie koliduje z tym, aby było metro na Białołęce, jako przedłużenie nitki i pociągnięcie jej pod lub nad Trasą Toruńską NIE POMIJAJĄC BRÓDNA, gdzie miezka mnóstwo ludzi czekających na to metro od lat. Teraz Bródno ma takze nowe inwstycje- osiedla przy Rembielińkiej...taka opcja byłaby dobra dla wszystkich... natomiat wariant zmiany odcinka końcowego eliminuje całe Bródno. Bo je po prostu omija.

  • xxx

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.08.2012 14:53 ~xxx

    Tak, zawiść... Typowo polskie. Bródno jest bliżej, do Was też kiedyś dojdzie metro.

  • Mieszkaniec

    zgłoś naruszenie odpowiedz 15.07.2012 14:06 ~Mieszkaniec

    Wystarczy popatrzeć na inne rozwinięte miasta na świecie, czy tam linie metra zakręcają w kierunku rzeki a nie na obrzeża miast, żeby rozładować ruch?

    Dużo większe korzyści byłby, gdyby metro poszło na północ i rozładowało tam ruch.

    Park and drive, mniej samochodów wjezdzających do miasta, mniej autobusów w kierunku białołęki, to lepsza komunikacja dla kilku dzielnic. Targówek/Ząbki/ Praga każdy by skorzystał. Budując trasę w kierunku Wisły i przystanku Bródno skorzystają tylko mieszkający tam ludzie.

    Pytanie, czy ktoś jest w stanie coś zrobić nie patrząc na opóźnienia i zaprojektować dalszy rozwój miasta w korzystniejszy dla wszystkich sposób.

  • Motorniczy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.04.2012 12:11 ~Motorniczy

    Białłłłłołęka 3*?TAK

  • Wawa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.04.2012 10:41 ~Wawa


    warszawiak~warszawiak

    po przeczytaniu większości postów wstyd mi, że jestem warszawiakiem.
    conajmniej od 5 pokoleń w Warszawie, w rodzinie naukowcy (architekci, profesor Politechniki, farmaceuci), artyści, powstańcy, więźniowie obozów, ale też zwykli ludzie pracy. Wychowany na Starówce dziś mieszkam na Zielonej Białołęce.
    Wstyd mi za was, "warszawiacy"!
    Pawel N~Pawel N

    Popieram - moja rodzina od 5 pokoleń mieszka w warszawie i chcę przypomieć że tak na prawdę to od lat 70 brudno jest wliczane do warszawy (za komuny był wybór albo mniejszy metraż na mokotowie albo dodatkowy pokój na brudnie). Warszawa musi się rozwijać z głową - tam gdzie więcej ludzi tam większe przychody z biletów


    Dla mnie możesz mieszkać od 50 pokoleń w Warszawie, ale jak widzę dwa razy napisane przez Ciebie "brudno" zamiast Bródno, to i tak jesteś słoik, idź do szkoły niech Ci pieniądze zwrócą. A najlepiej udaj się do biedronki połóż głowę na wagę i naciśnij przycisk burak.

  • targówek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.04.2012 14:51 ~targówek

    Rozumiem mieszkańców Białołęki niech walczą im dalej dojedzie metro tym dla wawy tylko lepiej.Chociaż na II linie metra przyjdzie nam jeszcze sporo poczekać nim dojdzie na Bródno.

    Problem jest w tym że radni z Białołęki nie zastanowili się dobrze nad swoimi decyzjami. Brak drug 2 pasmowych na białołęce to bedzie dopiero moszmar za pare lat jak juz zamieszka tam 400 tyś. osób bo tak przewiduja, toruńska nie momoże most północny takżę. Najpier przygotowując się infrastrukturę a puźniej daję pozwolenia dla deweloperów.

    Niestety sam już sprzedaję mieszkanie na Białołęcę dopóki jest taka możliwość.

  • maxxx

    zgłoś naruszenie odpowiedz 15.04.2012 12:03 ~maxxx


    wujek romus~wujek romus

    Białołęka narzeka na niedoinwestowana.Pytam poważnie a nie złośliwie-CZY JEJ MIESZKANCY ODPROWADZAJĄ PODATKI W WARSZAWIE?
    Pawel N~Pawel N

    TAK, mieszkałem przez 25 lat na brudnie a teraz na białołęce i nie rozumiem tej zajadłości (dajmy wybór albo metro albo tramwaj)

    BrÓdno Warszawiaku od pokoleń...

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »